NKÚ: Správa železnic neuplatnila u projektantů smluvní sankce
Železniční stanice Kladno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ve stanoveném termínu bylo splněno jen 9 z 39 definovaných projektů, tedy ani ne čtvrtina.
Ve stanoveném termínu bylo splněno jen 9 z 39 definovaných projektů, tedy ani ne čtvrtina.
„S ohledem na 95procentní růst nákladů na realizace prioritních projektů existuje podle NKÚ riziko, že se nepodaří zajistit dostatek peněz na dokončení všech těchto projektů.“
Takže z prioritních vyberou superprioritní?
V tom kontextu je pár milionů za ZDO na lokalkách, které se ušetří, naprosto směšná částka.
Za ten bordel u SŽ by by Mšenka mohla jezdit ještě pěkných pár let.
NKÚ zjevně netuší, co je normální v českém stavebnictví…
Spíše vy netušíte, že takové jednání opravdu nemá být normální.
Vaše rozepře mi připomíná hlavní motiv televizní inscenace
„Kdo hledá, najde.“ (1974).
Hromadně se nadává na 90. léta, ale tak nějak mi přijde, že se na tehdejších praktikách dodnes nic nezměnilo…
„Modernizace tratě Brno – Přerov má být dokončena v roce 2031.“ To není pravda, protože na mapě staveb – viz níže webu https://mapy.spravazeleznic.cz/
je 1. a 3. stavba už delší dobu s rokem dokončení 2032 místo 2031.
však jo. Příští rok tam bude 2033.
Asi tak. Mapa staveb SŽ už je delší dobu bohužel k ničemu, když tam stavby různě mizí, zase se objevují, termíny se mění průběžně jako ponožky… škoda že u všech termínů není vidět taky původně plánovaný termín.
Co tam pořád motají nějaký spojení na letiště? Nebo to opravdu mají v plánu někdy vybudovat?
To tam nikdo nemá hmotnou odpovědnost? To by měla být základní podmínka manažera natož ve státní firmě
Tak to bych to nechtěl dělat a i za milion.
Nějaká odpovědnost ale být musí. V osobním životě člověk za svoje dobrá i špatná rozhodnutí tvrdě platí. Pokud se zpozdí vůči státu s nějakými dokumenty, tak hned platí pokutu. Ale opačně to neplatí. Úředník nebo zastupitel svým rozhodnutím udělá paseku na úkor lidí, které zastupuje nebo spravuje a nic se mu nestane, nikdo ho ani nemůže vyhodit. Tady je jasný nepoměr a nespravedlnost.
Vlastně nemá. Ředitel Správy železnic není v pozici jednatele obchodní korporace, ale pouhého zaměstnance státní organizace. Takže má odpovědnost do čtyřapůlnásobku jeho průměrného měsíčního výdělku jako každý řadový zaměstnanec.
Správa železnic má více než 17 000 zaměstnanců. Odpovědnost by měl mít především někdo z jeho podřízených, který má tuto gesci na starost.
Už je třeba změnit vedení SZ
Oranžová díra na peníze….
„Nejčastěji chyběly souhlasy majitelů pozemků dotčených stavbou.“
Co dodat? Raději nic…
Snad jen ten že od majitele který se stavbou nesouhlasí těžko získáte souhlas. Krom toho od minulé novely se to již nepožaduje takže je celá diskuse bezpředmětná.
A řešení tedy je podat stavebnímu úřadu neúplnou žádost o územní rozhodnutí/stavební povolení a čekat, že to projde? Celkem pravidelně sleduji úřední desku Drážního úřadu a opravdu je faktem, že řada stavebních řízení prostě musí být na dlouhé měsíce přerušena, aby si Dobrá správa (resp. jimi nasmlouvané stavební firmy) daly žádost do pořádku a doplnily potřebné podklady. To je prostě ostuda.
Jenže problém je právě sehnat všechny potřebné doklady. U nás se ke stavbě musí vyjadřovat úplně každý a ještě se nechá měsíce doprošovat a mezitím propadají stanoviska, která byla vydána včas. Podáním žádosti na úřad se tato stanoviska ztrvanlivy. A ostatní se doloží až se dotyčný uraci něco vydat. A to nemluvím o tom jaké nesmyslné požadavky mají.
Všechno to jsou jen plody tragického stavebního zákona a přebujelé byrokracie. Tady se píše o státní organizaci ale úplně stejně na to dojíždí i soukromí investoři.
A když se udělal nový, tak ho ODS, TOPka a spol rychle shodili, aby nepřišli o lobbování na obcích…
A stejně bude spousta lidí brečet v diskuzích, že s tím Babiš nic neudělal.
Přebujelou byrokracii nelze vyřešit zřízením dalšího centrálního úřadu. Babiš možná něco dělal, ale stejně by to dopadlo jako vždycky.
Za 8 let co byl u moci ho nedokázal ani schválit. Prostě kecáme….
Nedokázal ho schválit? A proč ho teda hned po volbách museli rušit (resp. odkládat a měnit), když teda nebyl schválenej.
Účinnost jednotlivých částí byla nastavena na etapy ( část 1. 1. 2022, část 1. 1. 2023 a tak dále).
Že to i tak trvalo 8 let je věc druhá. Jiný strany se tu ale střídaly 20 let a neudělali nic.
Překvapuje to někoho?
#mynic #monopolysirozvracetnenecháme
Výjimečně naprosto souhlasím. To, že na českém trhu projekčních prací na železnici je monopol SUDOPu a dalších majetkově propojených a spřátelených firem, to snad je už veřejným tajemstvím. Proto mě vůbec nepřekvapuje, že jim Správa železnic odpouští nebo zapomíná udělovat sankce.
To je těžké. Dáte svému Sudopu pokutu a on vám o ni zdraží příští zakázku, kterou mu beztak dáte, protože je to váš Sudop a ostatní dva účastníci dali jako náhodou horší nabídky. To raději ať to zdraží bez pokuty a třeba Ježíšek přinese kvalitní bomboniéru.
Teda bomboniéru bych fakt dostat nechtěl, i když bych tipl, že mafie kolem SŽ by i toho byla schopna…