NKÚ se zaměřil na vodní cesty: V Labi už zmizela skoro miliarda, výsledky jsou nulové

Lodě v Děčíně čekají na vodu. Autor: EVD-Sped.Lodě v Děčíně čekají na vodu. Autor: EVD-Sped.

Neschopnost státu budovat vodní cesty a naopak schopnost utrácet za jejich přípravu. Tak by se dal shrnout poslední report Nejvyššího

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

1. Dunaj i Rýn mají obrovské problémy s vodou a vodní dopravou. V podstatě lze říct, že vodní doprava končí, jen u nás ještě kolem toho koledujeme, přesto že skoro žádné vodní cesty nemáme. Ano, to co se dělá, jsou skutečně vyhozené stamilióny. 2. Aby Labe mělo alespoň 50 cm a nesmrdělo do okolí, je potřebné letos vypouštět nadbytek vody z Vltavy. V Maďarsku došlo málem k výpadku JE, která produkuje 50% místní spotřeby, protož vody v Dunaji měla vyšší teplotu, byli jeden před uzavřením, nákladní doprava byla na Dunaji v létě zrušena. 3. Za takových podmínek jsou v článku… Číst vice »

K.S.

Tady se mi něco nechce líbit, pokud by v Labi zmizela miliarda korun, tak bych očekával že dojde minimálně k takovým úpravám koryta, které zajistí splavnost do Děčína kde budou provedeny investice do přístavů (vzdálenější) a nábřeží. kde by mohlo docházet k překládání z lodí na železnici, což by řešilo problém s kapacitou Elbethal-Bahnu. Pokud se podívám na letecké snímky například rýna, tak se dají v některých úsecích nalézt hrázky tvořící tůně a zvyšující hladinu při nízkém stavu vody. Na Labi nic takového není, otázkou je proč. Buď se tu hledá způsob jak si vydupat jez (pokud by hrázky fungovali,… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

… hrázky tvořící tůně jsou přírodního původu, Rýn se rozlévá do stovek takových slepých ramen, tůněk, ale je z něho i odebírána voda pro kanálky, zavlažování, parky,…. vyplývá to z jeho průtoku v minulosti. Viz Google Maps.

Vlastimil Kocurek

Miliarda byla poskytnuta Šamanovi, který má za úkol vymodlit dostatek vody.

lokodepo

To NKÚ je zajímavá insttuce. Zajímá ho „drobné“ na vodních cestách, ale že na DS SŽDC utíkají desítky miliard korun oknem ven, to už ho nezajímá. Jen na přípravě staveb, u kterých stále nejsou vidět výsledky, to jsou řádově miliardy korun (nikoliv stovky miliónů na vodních cestách), např. Praha – LVH – Kladno, ŽU Brno, Praha – MB – Liberec, Praha hl. n. – Praha Smíchov atd.

Vlastimil Kocurek

Cha, cha, uvedené stavby, na rozdíl od vodních cest, nepotřebuji vodu, které je nedostatek, a bude ji čím dále méně. Ne nadarmo už máme odborníky v Izraeli, věřte mi, nejsou tam na výletě a půjde do tuhého. A tyhle tragikomické projekty vodních cest upadnou úplně k zapomění.

hedonism.bot

A není to prostě tím, že investice do dopravní infrastruktury jsou vidět až od určitého dokončení? Když stavím liniovou stavbu, tak se efekt neukáže dokud nebude hotovo spojení v tomhle případě dokud nebude dokončený plavební stupeň tak se těžko mohou investice projevit navýšením objemů přepravy… A když už jsme u toho… on pořád ještě nikoho nepřešla chuť na DOL? To to pořád visí ve vzduchu? Jakože chápu vzor – v DE se celý sever a západ průmyslově rozvinul právě díky kanálům, ale to už je pár let a poslední větší stavba – Donau-Main Kanal zkončila ekonomicky jako průšvih, jen se… Číst vice »

Martin V.

No, a přitom D-O-L je ze všech kanálů v Německu nejvíc podobný právě tomu R-M-D, tak co s tím? Severní Německo je úplně jinak tvarované než hlavní evropské rozvodí v Bavorsku nebo u nás, ale to někomu bohužel stále ještě nedošlo…

Ulafme

Na vztahu MD a MŽP (obou v gesci ANO) v posledních pěti letech je jasně vidět, že Babišovi jde pouze o dvě věci:
– co největší vytunelování ČR do kapsy Agrofertu a dalších spřátelených firem
– zajištění si imunity a možnosti ovládat případná vyšetřování a trestní stíhaní vůči jeho osobě

železničář v důchodu

A jak tosouvisí s debilitou, v jejiž podobě jsou národu jinými tvrdohlavě vnucována (nejspíš dokonce záměrně) vědomě špatná řešení v případě děčínského i přeloučského „plavebního stupně“?

Dalibor

to je jednoduché – s debilitou souvisí úplně všecko. Myslím, že lodní dopravu v ČR by měli zrušit, páč přepravuje zcela minimum nákladů a jen žere peníze které by mohli téci jinam a to účelněji..

železničář v důchodu

On je současný stav českých vodních cest určitou paralelou vývoje československé železnice v 70. a asi ještě i v 80. letech minulého století, kdy se tratě přestaly téměř úplně udržovat: když si zkusíte vzpomenout, kdy jste naposled viděl dělat „prohrábky dna“, které se předtím prováděly prakticky soustavně, ale v posledních letech (navíc s několika velkými povodněmi) je nikdo nedělal téměř vůbec, tak to s vodní dopravou nemohlo dopadnout lépe – a tto nemůže zachránit ani žádný zlomyslně nevhodně navrhovaný jez v Děčíně.

Martin V.

Naposledy jsem prohrábku dna viděl asi tak před měsícem v Podbabě. Ten zelený podvodník Komatsu to tam vyhrnoval na ostrůvky poměrně dlouho, ale to jsi viděl určitě taky. 🙂

Vašek

To vypadá, že stát zkouší, jestli se dá plavat na penězích… Za pár miliónů jim to řeknu…

Dalibor

plavat v penzích nelze, ale lze v podstatě neomezené množství peněž nechat utopit, případně odplout do soukromých přístavů.

Jiří Šrámek

Tak to je blbost. Zrovna včera jsem s dětmi kouksl v TV na strýčka Skrblíka a ten v penězích plave běžně. Dokonce v mincích. Fakt.

Dalibor

Nojo ale to je možné jen v USA, kde nyní vládne kačer Donald… tam je možné všecko.

železničář v důchodu

Jistě – když už se „CCCP“ rozpadl a Putin sám na to nestačí, tak zbývají jedině USA. A v blízkém budoucnu možná ještě i Čína …

Dalibor

No my si dycky musíme najít nějaký vhodný zadek, do kterýho polezem a zároveň na něj budeme nadávat. Typické pro tuto naši krajinu.

Jiří Kocurek

Tak a je to jasné: Za to ,že není jez na Labi, natož průplav Dunaj Odra Labe můžou, vrazi z volstrítu.

Dalibor

jasně, zlí kapitalističtí imperialisté, tyjící ze zotorčování pracujícího lidu. To je přece každýmu jasný!