Nizozemsko zastavuje plány na nové dálnice a železnice, peníze přesune na údržbu stávajících
Dálnice v Nizozemsku. Foto: Mark Harbers / Twitter.com
Rekonstrukce stávající infrastruktury je podle ministra dopravy nyní větší prioritou.
Nizozemsko a Dánsko – dvě rovinaté malé země s celkem hustým osídlením, velmi vhodné pro běžnou cyklistiku a hle- zároveň mají perfektní dopravní infrastrukturu – dálnice, rychlostní silnice, mosty, vodní kanály, cyklostezky a cyklopruhy, velmi dobré autobusové propojení venkova a zároveň po určité vlně rušení v 80.-90.letech si zachovávají skvělou železniční dopravu na vysoké úrovni včetně lokálek, regionálních vlaků, turistických vlaků, vlaků kategorie IC a mezinárodních denních a nočních spojů. Kromě polostátních NS a DSB tam funguje i dost soukromých dopravců a regionálních spolků a samospráv. V Dánsku se navíc chystá velká elektrifikace tratí. Spolehlivost a přesnost železniční dopravy je… Číst vice »
Jinak tedy předpokládám, že tématem budou oxidy dusíku? (neprohledával jsem zdroje). Dusík samotný žádný problém není, aby ještě tak, když je to většinový plyn atmosféry. 🙂
To víte Vy i mnoho jiných vzdělaných lidí. Ale bohužel většina lidí věří tomu co jim naservirují média. Tak se pak nedivme, že pak věří spoustě blabolů.
Nebo byste si v těch médiích mohli najít, v čem je vlastně v tom dusíku problém, ale to bude na vás moc složité a vám stačí mít názor.
Přesně takové je vzdělání u nás. Neschopnost dohledávat informace, neschopnost cokoliv pochopit, ovšem hlavní je všechno okecat, mít na všechno názor a dostatečně sebevědomě jej prosazovat. Proto je ČR zaostalá země a máte nízké mzdy.
U nás naštěstí spousta lidí má ještě technické vzdělání a nenechá se jen tak opít rohlíkem. Navíc dost lidí má z minulosti obecnou nedůvěru k médiím, takže informace z mainstreamu bere z velikou rezervou. Proto nevěří na zelené pohádky a jiné nesmysly.
Jojo, vaše technické vzdělání vyprodukovalo zase 5 řádků keců.
Chudáci Holanďané. Když je pro jejich vládu důležitější kravské prdy jak plynulost a bezpečnost dopravy. Ne nadarmo se říká, že každý má takovou vládu jakou si zaslouží.
Když ta malá zemička je obrovským producentem zeleniny a hovězího, tak ty krávy problém jsou.
Určitě ne. Ty krávy jsou požehnání protože hezky hnojí a dávají mléko ze kterého jsou mj. velice chutné sýry.
Hm, ale to je pěkná představa krávy na farmě, není to jaksi obrázek „průmyslového zemědělství“. To se nehnojí hnojem, ale syntetickými hnojivy, krávy se nepasou ale krmí směsemi a kolem toho je spousta energie.
To že je sýr chutný ještě neznamená, že se k němu nedošlo problematickou cestou.
Ano, průmyslové zemědělství má k šetrnému bio zemědělství daleko. Ale každý potřebuje jíst a ne každý si může dovolit potraviny v bio kvalitě. Je super že mnohým leží osud planety na srdci, ale krávy nejen v Nizozemsku skutečně nemohou za změny klimatu, kterými nás neustále straší.
O změnách klimatu to tady není, ale opět ukazujete, jak ničemu nerozumíte a jen to okecáváte.
Ano, chudáci Holanďané. Ještěže jsou tu Češi ze své vyspělé země, kteří jsou experti na vše a mohou jim poradit.
Myslím že si jak dokazují poslední volný si začali radit sami. Osobně jim nic neradím. Je to jejich země a oni trpí tím že mají ve vládě lidi kterým vadí kravské prdy.
Přesné vyhodnocení problému. Tady se každá vláda prsí, jak postaví třicet km dálnic ročně, a už nikdo neřekne, že to znamená, že za deset let se bude muset opravovat a udržovat o třista km dálnice navíc. Je to jak mejdan na Titaniku.
Zda se Vám naše infrastruktura dokončená? Ekonomický profit tuto údržbu jistě zaplatí.
To, či říkáte je tmářství, nic víc.
Vždyť má pravdu. Ještě jsem neslyšel politika, který by řekl, že pro nové kilometry bylo pořízeno tolik a tolik nových vozidel údržby a přijato tolik a tolik nových pracovníků údržby. A už vůbec jsem neslyšel politika, který by řekl, že díky novému úseku dálnice můžeme přestat udržovat souběžnou druhotřídku (o kterou se totiž místo státu musí začít starat kraj).
Pane Jiříku. Váš výrok je na úrovni :“Pořídil si hospodu, ale chodili mu tam lidi, tak ji radši zavřel.“
Odborný asistent Joker vůbec nepochopil, o čem hovoříme.
To, co píšete je klasické zaklínání lidí, kteří nemají žádné argumenty , tak vytváří zdání, že jsou jakože názorově na výši. 😂Je to něco, jako, když chobotnice vypouští inkoust při útoku predátora, aby unikla.
Ne a co „nový“ ministr dopravy Kupka, který chtěl zvýšit cenu za „dálniční známky“, právě kvůli většímu množství kilometrů a jejich údržbě.
Ale výprask ve volbách pro zelený magory to byl slušnej!
To takhle v Ugandě ty silnice raději ani moc nepostavili, ušetří za údržbu… https://c7.alamy.com/comp/2C89KPB/unpaved-roads-make-for-difficult-travel-on-ugandas-mount-elgon-in-east-africa-2C89KPB.jpg
udržovat už postavené je podstatně levnější než stavět, takže jestli teď platíme za novostavby 100 mld ročně, po postavení to budeme udržovat za zlomek téhle částky, to mi přijde jako dobrý deal
Co se týče dálnic, tak to chápu, protože Holandsko má dálniční síť hotovou.
pokud chtějí jen šetřit za stávající ekonomické krize, pak to naprosto chápu, ovšem pokud je to výron kreténoidní filozofie „degrowth“ pak k čertu s nimi
HOWGH
Svatá pravda! 👍
#stop degrowing Eurioe
To se jim to dobře říká když už těch dálnic mají hodně.
A těch plavebních kanálů a přístavů. Před léty dokonce postavili zcela novou železniční trať napříč celou zemí, mají i kus VRT.
Přesně tak. Infrastrukturu a přírodní východiska mají na výbornou. Holanďané jsou v podstatě lid z delty Rýna a Mázy. Jejich země je možná placatá a vyvzdorovaná na moři, ale o to víc si mohou užívat profit bezbariérové dopravy všeho druhu-zejména říční a námořní . A jak pravil již Adam Smith, blahé paměti, ve svém díle Bohatství národů, tedy, že lodní doprava je zdaleka nejlevnější v poměru kvantum/cena/výkon. A proto není divu, že kapitalismus a akciovky mají kolébku právě zde. V poslední době však Holanďané zapomínají na svou minulost a oddávají se zelenému šílenství.
Aktuálně je tam hypertrofovaný zemědělský průmysl, kdy dostává ekologie na frak.
Z hlediska ekologie by bylo tedy nejlepší, aby se Holandsko nechalo zaplavit a moře sahalo až k Utrechtu. Byl by to přirozený stav, který by nebyl v rozporu s východisky danými přírodou. Tím pádem by se zredukovalo i to zemědělství. Nebo ne? 😃
Hm, tolik slov a o ničem… Co kdybyste si o tom něco zjistil?
Holanďané do svých vlastních záležitostí vidí o dost více než my. Je to přelidněná země menší než ČR, ale má o 6 mil. více obyvatel. Vše je zde blízko a dostupné. Tudíž, když si na svém území rozhodnou spíše udržovat infrastrukturu než stavět novou nebo snižovat rychlost, tak je to zřejmě z hlediska kontextu této země potřebné. Jediné, z čeho mám hrůzu je to, aby se tady u nás nějaký patolízal a vlezdoprdelka nerozhodl implementovat podobné nápady, když je u nás naprosto jiný kontext.
No tak aspoň jedna země. Krize jako prase, ale aby se rychle ulevilo předraženému energeticky nejnáročněji vyráběnému betonu a oceli, a místo zcela nových věcí se upřednostnili na pár let rekonstrukce a opravy, zvláště ty s co nejmenší spotřebou náročného materiálu, to jaksi skoro nikoho nenapadne. Naopak Pětikolka zvráceně vymaže veškerá rizika podnikatelům (věnuje jim zpětně peníze, i když to nebylo ve vysoutěžených smlouvách, podle inflace cen materiálů), a přesně obráceně u důchodců, u kterých desetiletí vyřvávali, že žádné riziko nemají, protože se jim bude navyšovat podle inflace, schválí ve zrychleném procesu konec. Přitom právě důchodci, kteří z podstaty věci… Číst vice »
Možná chodíte na specializované zpravodajství ohledně dopravy, ale ohledně dopravy v nizozemí víte kulové. Oni mají nastavěné téměř vše, co my si plánujeme v horizontu 50ti let. Btw, na to nemusíte být zrovna einstein, aby jste na mapách viděl rozdíly ve vystavěné infrastruktuře.
Presne tak Nizozemsko ma 3000 km postavenych dalnic oproti 1300 km v CR, ktera je ale soucasne skoro 2x vetsi. To taky krasne ukazuje, kde je ten skutecny dluh po komunistech, kteri toto stale nechteji pochopit. My tu ted horko tezko stavime neco, co na zapade 30-50 let jiz funguje.
Ale takhle to brát nejde. Oni mají šílenou hustotu zalidnění. Pri poloviční rozloze o 50 procent více lidí. To je stejné, jako by se srovnávalo, kolik dálnic má např. Švédsko
Takto to ale taky srovnavat nejde, jednak CR ma velmi rozptylena mesta a soucasne je CR ve stredu Evropy a doprava naprosto prirozene pres CR intenzivne proudi vsemi smery.
Chceme-li opakovat chyby západu a převést ještě více přeprav do aut, směle do toho. Údržbě se tak jsko tak nevyhneme, jak už leckde vidíme.
Jakože postavit Betuwelijn, dovjkoulejnou, s přípravou na doublestack … je vyhánění přeprav na silnici?
Prostě tady přestaň šířit bludy.
Nejvetsim propagatorem aktualnich „chyb Zapadu“ jste tu uz docela dlouhou dobu prave Vy.
Nechceme a proto jsme liberalizovali železniční cargo už v roce 1996 narozdíl od ekosocialistických států jako Francie, Španělsko, kde je podíl železnice jednotky procent a u nás cca čtvrtina.
Taky to má smysl porovnat s počtem obyvatel, protože ve výsledku ty stavby nikdo jiný než obyvatelé neplatí (tedy my ještě spoléháme na evropské dotace). Té tranzitní dopravy tady není zase tolik, třeba přes větší Německo je jí víc. ČR je za kopci. V historii byly díky tomu české země většinou spíše izolovány. A stavět dálnice jenom proto, aby přes nás jezdilo ještě víc kamionů, no nevím.
Z holandských přístavů samozřejmě taky pak vede tranzitní doprava dál, nevím, proč vyvoláváte dojem, že je Holandsko někde na okraji, naopak. Pro nás suchozemce je moře konec cesty, pro pobřežní národy ne.
Komanci tu 33 (tricet tri) let ale uz nejsou.
Výměna dálničního povrchu spotřebuje beton úplně stejně.
Problémy prvního světa…
1. zeme sveta – stavime pro radost, az se nam to rozpada kvuli neudrzbe,
2. zeme sveta – stavime protoze postaveno nemame,
3. zeme sveta – nemame za co ani co stavet.
4. země světa: Ještě by bli bezdomovci a chudoba. Nám stačí slum!
Takže další gewesslerová.
Přečtěte si jeho jiné výroky