„NIMBY v praxi.“ Sami blokujete důležité stavby, reaguje kraj na plány odstřihnout Středočechy
Zóna placeného stání v Dejvicích. Foto: Praha 6
Usnesení Středočeského kraje ostře kritizuje Prahu 6, že blokuje důležité stavby a přitom chce omezovat dopravu dojíždějícím.
A takhle my si tu žijeme. Asi by se dalo znovu mluvit o úskalích suburbanizace nebo office sprawlu, ale vzhledem k tomu, kolik toho k těmto tématům bylo za 30 let řečeno a napsáno bez jakékoliv reflexe by to byla jen ztráta času. Nezbývá než vzpomenout na Karla Poláčka a smířit se s tím, že Češi budou i nadále temně mručet.
Ještě škrtnout VŠCHT,: x fakult ČVUT a ČZU a klesne dopravní zátěž centra P6 o desetitisíce lidí denně. K tomu cesta z/do letiště taky vyhnat na Zličín a bude klid.
Zrušit Prahu a Středočeský kraj a udělat z nich jeden region. Ušetří se za úředníky a bude jedno vedení odpovědné za celek. Zároveň je budou volit všichni z obou stávajících celků a budou muset pracovat pro všechny občany Prahy i Středních Čech.
Zrušit kraje a realizovat zemské rozdělení s okresy.
No moc úředníků tím neušetříte. Dnes je Praha kraj a defacto magistrát a zastupitelstvo řeší krajský rozpočet, krajské problémy i město. Přidat k tomu ještě Středočeský kraj, to si nedovedu představit. Taky by to mohlo vést k tomu, že některé okrajové části Stč kraje, tzv. vnitřní periferie, na tom budou ještě hůř než teď, protože tam už z centra Prahy nikdo nedohlédne, všichni budou řešit jenom dojíždění bohatších lidí do Prahy. Tedy by mělo smysl z magistrátu krajskou vrstvu odebrat a udělat megakraj Střední Čechy, kde by Praha byla jen město. To ale není úspora. A hlavní problém je, že… Číst vice »
On tam nedohlédne ani ze Zborovské. Ostatně omluva úředníků z jednání, že nemají řas jet tak daleko, baví ještě dnes.
2 věci, které se v minulosti zanedbaly:
a) Podpora průmyslu a pracovních míst v sídlech okolo Prahy, současný Pragocentrizmus je koncept z říše snů.
b) Bezbřehá podpora automobilismu, jako jediné správné dopravy a zanedbání efektivních železničních spojení.
Následky si vyžírají pražáci dnes a denně, a pokud se myšlení lidí nezmění, budou si tyto „kolapsy“ užívat i dále.
Vážně? On je v Praze nějaký průmysl na úkor StČ? A kde? Pokud vím, skončila akorát Poldovka a doly, jinak všechen větší průmysl ve StČ jede (Kralupy, Neratovice, Nelahozeves…)
Tak historicky bylo lepsi zařídit si firmu v Praze protože finanční úřad nestíhal kontroly… Bylo moc subjektů a málo úředníků… Což se pomalu mění ale treba u hygieny to plati stale… tímto nehajím předchozí příspěvek…
Stěžejní problém je kvalita především železniční sítě severozápadním směrem od Prahy tedy Kladensko, Slánsko, Lounsko, Rakovnicko a Žatecko. Smutné je že místo snahy o nápravu jsou zde snahy naopak o úplné zastavení dopravy
Tak ono vůbec železnice směrem západním od Vltavy je trochu problém.
Historické důvody. Jsme skanzen. Němce jsme vystěhovali před 78 lety, byla nahrazena jen část ne zrovna nejvyšší kvalitou a zbytek jsou dlouhá území s tu a tam vesničkou
Jó, to by bola krása, keby som sa mohol vyhnúť mestu keď autom vyrážam z Prahy 6 smerom na D10 / D11… Na D1, D4, D5, D6 a D7 to funguje, na D8 s privretím všetkých očí kombináciou D7 a I/16 tiež. Len ten severovýchod je úplne márny.
Dal jsem si s tím práci a dohledal minulou praxi radního pro dopravu v Praze 6. Praxe v oboru je nulová, je pouze fanouškem veřejné dopravy na branici odrostleho dítěte. Proto ty nápady vypadají takto. Fakt se ODS divím.
Doporučím si pustit jeho podcast (aktuálně 30 dílů). Z něj se dozvíte opravdu mnoho. Pak budete mít ucelenější názor
Já jsem si je právě pustil. Včetně dopravni6.cz . Pan radní je zapálený a hravý fanoušek MHD, viz např: https://www.dopravni6.cz/2024/04/22/zavod-prazska-litacka-startuje-26-dubna-v-praze-6/
Většinou je vše o tom, jak on jediný vše věděl a udělal vše nejlépe. Politik to není.
A není náhodou řešením kompletní dobudování železnice Praha – Kladno, k tomu dopravní terminál s tramvají a velkým P+R na Dlouhé míli, a k tomu kompletní dobudování D0? Pak část tranzitu zmizí a VHD nabídne pohodlnější dojíždění…takže ano, klidně omezit, ale zároveň je potřeba nabídnout alternativu.
Dokud bude VHD závislá na autobusech, tak vždy bude stát někde v nějaké zácpě. Buspruhy část trasy možná vyřeší, ale ne celou…a omezení aut nejspíš vytvoří zácpy jinde, kde se do ni autobusy chytnou.
Tak jistě to Středočeský kraj plně podporuje. Z toho důvodu už je postavený úsek řečené železnice ve středočeském kraji a protože jsou problémy vést D0 přes Suchdol nabídl Středočeský kraj variantu vedenou přes své území.
Nebo to je tak, že to Středočeský kraj plně podporuje a ať to udělá někdo jiný na svém území. Nikde nevidím, že by kraj plánoval nebo nedej bože stavěl velké P+R s tisíci parkovacími místy na svém území, třeba u železnic z východu…
Prahu 6 teď nebudu komentovat. Ale Středočeský kraj by se rozhodně neměl tvářit jako nějaký ublížený přísedící, který za nic nemůže a jen mu ostatní hází klacky pod nohy. To že jeho obyvatelé tráví hodiny v kolonách i jeho velice smutná vizitka. Pokud není schopen zásadní témata řešit, ale i lobovat, vyvíjet nátlak, případně medializovat, tak opravdu nevím k čemu ho máme. To už by opravdu bylo lepší mít jeden kraj Praha + příměsto, kde by se věci řešili společně. Na okraj – tramvaj do Přílep. Přílepy jsou cca 3,5km od zastávky na koridorové trati. To je ve světovém ale… Číst vice »
Jako, že by se v tom údolíčku Podmoráň vybouraly nějaké domy a vybudovala se nějaká kapacitní komunikace a P+R?
A? Když to chce Středočeský kraj po Praze, měl by jít příkladem…
Jezdí tam z Přílep autobus 409. Ovšem ne ke každému vlaku a taky ta přestupní doba by mohla být kratší než 8 minut. Což by šlo zlepšit.
Já to tam samozřejmě znám a vím že to není dopravně jednoduchý místo. Neřeším studii proveditelnosti ale obecný poukázání na to, že chtít vést tramvaj reálně za stamiliony do obce (obcí) kde je vlak (elektrizovaná dvoukolej) za zatáčkou prostě není možný. Je potřeba najít jiný řešení. U Přílep je ještě paradox, že z druhý strany stejně daleko je železniční zastávka na další trati. Že je reálně nepoužitelná neznamená, že nestojí spoustu peněz to udržovat, provozovat. Středočeský kraj musí přestat fňukat a začít reálně něco dělat pro svoje občany. Nejlíp stejně drsně jako Praha 6 tlačit svoje témata. A ne pořád… Číst vice »
Nikde jsem neviděl, že by Praha 6 byť jenom požádala (bez výhrůžek, jako StřČ)své občany, aby jezdili MHD
Brzy ráno není skoro možné dostat se MHD do Prahy. Z menších obcí už vůbec. PR parkoviště nemají kapacitu – nejsou. Okruh není a tím pádem je větší hustota provozu v centru, protože musí přes město i ten, kdo by jinak využil okruh. Železniční spojení např. z Berouna raději ani nebudu komentovat. Asi přestěhujeme firmu mimo Prahu. Když budu kombinovat všechny druhy dopravy, protože se jinak bez auta do práce nedostanu, jedu o hodinu a půl déle ráno i večer a stojí mě to více (jízdenky nebo lítačky, parkování a kus cesty stejně tím autem musím). Ano, kdo může jednoduše… Číst vice »
Jako klidně s tou první částí i souhlas, ale jak můžete dojít k tomu, že souhlasíte se Středočeským krajem? Vždyť to je především on, kdo se má mít zájem o to, aby se jeho obyvatelé mohli v rámci možného dopravit do práce, školy atd. Kdo jiný by to měl dělat? Ať už si o nich myslím cokoliv, to vážně není práce lidí z radnice Prahy 6 (nebo jen částečně).
Však je to v tom článku vyjmenováno. Trať na letiště – Praha 6 blokuje. TT do Velkých Přílep – P6 blokuje. Asi začnu prudit pražáky, co parkují v naší ulici, když si přijedou zahorolezit k nám na ferratu, ačkoliv z druhé strany mají parkoviště, bohužel to z něj mají asi o 150 m dál.
S tím parkováním to je všude stejný. Bydlím naproti škole, vím o čem je řeč.
K tý první části – to o co mě jde je upozornit, že Středočeský kraj prostě dělá málo pro svoje občany. Že v nějaký městský části v Praze něco někdo blokuje neznamená, že se na to vykašlou a přestanou se snažit hledat cesty k tomu, aby to pro svoje lidi zajistili. Stejně tak jako tlačí Praha 6 svoje zájmy (a to včetně medializace), stejně tak to musí dělat kraj.
S ježděním veřejnou dopravou do středočeského kraje nemám problém. Kvalita autobusů i vlaků se za posledních pár let neskutečně posunula
Nějak se mlčí o vybudování P+R v Dubenci. Pčitom teď přibude dalších 29 autobusů denně na D4.https://www.zpravyzmnisku.cz/z-radnice/nova-rychlikova-linka-319-pojede-29krat-denne/
Zrovna stojím ve frontě z Jeneralky na Červený Vrch. Klasická NIMBY. Ať zkolabuji Nebušice, to se mě netýká. Tuhle ODS ne.
Dokázali že to dokážou
Je vidět že jste opravdu inteligent, stejně jako idioti na Praze 6 ,,,
Cit: Dopravní situaci by v budoucnu dle radního pro silniční dopravu Karla Bendla měla primárně pomoci dostavba Pražského okruhu..
Tak to dopadá, když ideologie politikovi zatmí mozek.
Zkušenosti s dopravní indukcí máme v Praze dostatečné.
Tak jo, urážet umíte – teď ještě umět se podívat do mapy a trošičku si popřemýšlet o tom, zda například dálniční spojky D6-D8 a D1-D11 mají šanci vygenerovat nějaké jiné automobily než ty, které už dnes jezdí Blankou/Holešovičkami nebo Štěrboholskou.
Dejte některé centrální úřady do Brna/Jihlavy/Ostravy atd.
A potom nebude potřeba pořád dojíždět do P. za lepší prací.
No nevím, ze Středočeského kraje jezdit to Jihlavy… spis aby meli vic služeb u sebe.
Tak zase, jezdit na úřad Středočeského kraje na Smíchov, je , dost k smíchu…
No ale kde jinde by měl být? Praha je zkrátka přirozeným centrem středních Čech. Když přesunete ty úřady například na Kladno, tak tam se tam stejně z většiny kraje nedostanete rychleji jinak než přes Prahu.
Centrální úřady. Ministerstva.
A co na letiště, tam středočech může?
Dobře, řekněme, že se P6 podaří všechno, o čem mluví a z jízdy autem se stane malé peklo. Pak zbývá kardinální otázka, jak se Středočeši dostanou. Zvlášť, když půlka Stč kraje dělá v Praze a značná část z nich se potřebuje dostat v rozmezí několika málo hodin. Jakouže MHD to pojedou? Čím přesně? Ta současná na to nemá vozy (ani řidiče). A co se nákupu nových vozů na nutné posílení týče – za co? V naprosté většině se bude muset koupit busy. Ty nejsou za hubičku, navíc na dýzl dneska nikdo nedá dotaci a ostatní jsou složitější a dražší i… Číst vice »
“Zamyslel se někdo i nad tímhle?”
– Ano, zamyslel. Bohužel nikoli Středočeský kraj, který by to měl řešit.
“ Ten provoz je problém Prahy,”
– Ano, ten provoz je problém Prahy, a Praha ho musí řešit preferencí VHD, protože jiné řešení není možné.
“P6 se bohužel chová jak rozmazlený fracek – „já chci/ nechci“ tohleto a támhleto a vy ostatní mi koukejte zařídit!”
– Tak se bohužel chovají naopak středočeši – “já mám právo jet autem bez kolon až doprostřed Prahy – Praho zařiď mi to.”
Až na ten „drobný problém“, že to bude Praha kdo prodělá, pokud se středočeši nedostanou. Ostatně už dnes je problém sehnat lidi třeba do gastra, nebo do služeb. Navíc Praha si ten problém s dojížděči vlastně způsobila sama, cenami nájmů a bytů. Pokud se dá pořídit barák za městem levněji, než byt ve městě, tak je jasné, že lidi budou z města utíkat. Takže pokud Praha nechce mít problém s dojížděči, stačí zařídit, aby lidi pokud možno dojíždět nemuseli. Stč kraji to může být jedno, že se lidi do Prahy nedostanou. V tomhle směru on nemá důvod cokoli řešit. Ba… Číst vice »
„Pokud se dá pořídit barák za městem levněji, než byt ve městě, tak je jasné, že lidi budou z města utíkat.“ To jste myslím uhodil hřebíček na hlavičku. Já to chápu, ale pak by přeci by ti lidé neměli očekávat, že veřejný sektor jim vybuduje infastrukturu, aby mohli denně dojíždět do práce a služeb zpátky do města. Zkrátka svým rozhodnutím vygeneruji nárok na potřebu a očekávám, e někdo jiný za mě ten nárok vyřeší a zaplatí? Nepřijde Vám to trochu zvrácená logika? Jak k tomu přijdou ti, co v tom městě zůstali a tenhle nárok svým chováním nevygenerovali? Jinak ona… Číst vice »
Tohle je spíš jeden z těch případů selhání státu. Není možné povolovat stavby v místech, kde na ně není adekvátní infrastruktura. Nejde postavit satelit v místě, kam nevede pořádná silnice, vlak s P+R, není tam čistička, chodníky, cyklostezky, doktoři, práce atp. Na té infrastruktuře se můžou podílet developeři, ale trh to nevyřeší. Já si třeba nevybavuju, že bych někdy viděl v ČR cenově průměrný nový byt, který bych si chtěl koupit. Buď to má místo oken střílny nebo je to zastíněné, nebo je byt příšerný a i když je výjimečně tohle všechno dobré, tak stojí v místě, kam ani nevede… Číst vice »
Souhlas. Byť pořad mi přijde, ze je spousta lidi, co proste chce ten domeček se zahradou radši mez 3+kk ve městě s tím, ze pak budou dojíždět autem a pak jen křičí, že mají “právo” a když platí daně, tak ostatní mají povinnost jim to umožnit.
Vida, zase jsme se dozvěděli něco nového. Člověk by řekl, že když už se stát do role správce infrastruktur různým zestátňováním nakvartýroval, že se taky bude starat a reagovat na potřeby, ale nestará se protože je to prostě stát, etalon neefektivity a diletanství. Ale oni dokonce existují zastánci tohoto stavu, to je nějaká šotoekonomika? Plať daně a nic z toho?
Jasně, ale tak je asi zřejmé, že to má nějaký limit ne? Že se nemůžu odstěhovat do tramtárie a očekávat, že mi tam stát vybuduje VRT, dálnici a parkování pak všude, kde potřebuji, ne? Níže jsem dával odkaz na studii, která sleduje kauzalitu hustoty osídlení a nákladů na výstavbu a údržbu infrastruktury. Ta říká, že tyhle náklady rostou v křivce, která se někde okolo hustoty 100 obyv/ha láme a při dalším lineárním poklesu hustoty náklady na člověka rostou velmi prudce. Přitom daně platí všichni stejné. Jak k tomu pak tedy přijdou ti lidé, kteří bydlí v menších bytech v lokalitách… Číst vice »
Veřejný sektor taky zodpovídá za současné šílené stavební předpisy, kvůli kterým je naše stavební právo z hlediska povolování staveb srovnatelné s Afrikou.
Takže ať to nějak kompenzuje.
Souhlas, jen si zkratka myslím ze řešením není neudržitelný a neufinancovatelný systém.
Jenže Praha 6 nechce omezovat svoje vlastní automobilisty, jen ty cizí. To je to sobectví a pokrytectví.
„Ty busy navíc bude potřeba jen pár hodin denně, pak budou stát bez užitku a nevydělávat“
Auto je potřeba dokonce třeba jenom jednu hodinu denně a přesto si ho lidi kupují a jezdí s ním.
Dokonce méně než hodinu, průměrné auto jezdí cca 20 minut / den.
Záchod ani tu hodinu denně nepotřebuju. Mám si postavit dům bez záchodu a dělat hromádky na chodníku?
„To máme něaký cca 4hod ráno, 4-5 hod odpol (odpol špička je rozplizlejší). Po zbytek času nebudou potřeba.“
S P+R parkovištěm je to stejné, místo stojí i milion korun, využito je sotva půlku dne a po zbytek času není potřeba.
Výjimečně má OMG pravdu 🙃
Moment, jak pomůže Pražský okruh s tím, že spousta Středočechů dojíždí autem do centra Prahy?
To je pořád otázka, na kterou jaksi chybí odpověď.
To není jen do centra, přes Evropskou/Karlovarskou/Suchodol musíte ve skoro každém případě, pokud míříte na druhý břeh Vltavy, kromě jižního města, kde můžete využít Brrandovský most.
Třeba příklad Letiště-Palmovka (kde vyrostla spousta kancelářských budov). Potom klidně přes okruh a na městský okruh.
Tak jestli jsou problém kapacitní mosty přes Vltavu, kolik jich nové vybudoval kraj? Žádný nový na místě přívozů třeba v Roztokách, Libčicích nebo Řeži nevidím. Nejbližší severně až v Kralupech.
Souhlas. Jako člověk s částí rodiny v Horoměřicích musím říct, že kraj nedělá nic. A to reálně fyzicky, ale ani koordinačně, ideově atd. Pořád se na něco čeká, mezitím všude rostou domy bez návazné infrastruktury. Mosty jsou perfektní ukázka. I kdyby je kraj reálně nedokázal zrealizovat, neustále má být tlak a medializace tímto směrem, ne jen „až bude okruh…“.
To je pro politika nejjednodušší. Opakuje mantru „okruh“ a nemusí dělat nic.
Samotný okruh sám o sobě s tímhle samozřejmě nijak. Ovšem pokud se u toho okruhu postaví kapacitní P+R s návazností na kapacitní MHD, tak značně. A stavět tohle jinde, než právě u toho budoucího okruhu dneska prakticky
ani nejde.
Z čeho to ale chcete zaplatit? Vemte si ze dneska do Prahy denně dojidzi cca 200000 lidi. Z toho 80% autem. Pokud Praha průměrně staví jedno místo za cca půl milionu až milion tak se bavíme radove o desítkách až nízkých stovkách miliard jenom na ta záchytná parkoviště. Z čeho by se to mělo zaplatit?
Tak možná by stálo za to se zamyslet nad tím, proč je to tak drahé a co přesně je na tom tak drahé. Operovat s nějakou, navíc mnohdy nesmyslně uměle a zbytečně navýšenou cenou jako s „daností“, to se opravdu dostaneme do slepé uličky a mít na to nebudeme. Pro začátek si můžeme vzít třeba délku stavebního řízení coby jednu z věcí, která tu konečnou cenu zvyšuje. Jako další pak třeba cenu práce a – hlavně – stavebních materiálů. Proč je taková, jaká je, z čeho všeho se skládá a zdali by se nedalo něco dělat, aby byla nižší. Jinak… Číst vice »
MHD z každé vesničky do Prahy je nesmysl. Máte se mikromobilitou dostat k nejbližšímu sběrnému uzlu velkokapacitní VHD.
A kdeže je na P6 ten uzel kapacitní dopravy? Tuším Veleslavín = metro A, je tak? Tam se prý zrovna cosi moc nepovedlo s tím terminálem 🙁
Tím uzlem by měla být Dlouhá míle, tedy pokud se tam to skutečně kapacitní P+R podaří postavit a nedopadne to „jako vždycky“. Viz ten zmíněný Veleslavín.
P-6 z Dlouhé Mile blokuje vlak do centra. Tak asi tak.
A ta velkokapacitní VHD je která? Ta co jede po Buštěhradce? Já bych si uměl představit, jak ta mikromobilita ke sběrnému uzlu funguje, ale nevím kudy přes Prahu 6 do centra ta velkokapacitní VHD jede?
Jako nepočítal bych s tím, ze se to podaří nějak výrazně zlevnit. A pak je pro me otázkou, proč by tohle měl někdo těm dojíždějícím financovat. Odstěhovali se za město a teď by jim město mělo na své náklady zaplatit parkování aby byli tak laskaví a presedlali do MHD? Přijde mi to neuveritelne vodeni z rucicku slovy pana premiéra. Fakt je pro me těžko pochopitelne, proč existuje očekávání, ze když de člověk kvůli levnější ceně nemovitosti odstěhuje nekam daleko od práce a služeb, tak za nej veřejný sektor bezplatně vyřeší nároky na dopravu, které tím vygeneruje. Co by se asi… Číst vice »
Vlastně to dost souvisí se studii, která se zabývá závislostí hustoty osídlení a náklady na výstavbu a údržbu infrastruktury. Ta říká, ze tyhle náklady rostou v křivce, která se někde okolo hustoty 100 obyv/ha láme a při dalším lineárním poklesu hustoty náklady na člověka rostou velmi prudce. Přitom daně platí všichni stejné. Jak k tomu pak tedy přijdou ti lidé, kteří bydlí v menších bytech v lokalitách s vyšší hustotou a neodstehovali se do levnější h a větších nemovitosti s nízkou hustotou?
Odkaz na studii tady: https://phap.cz/publikace/hustota-a-ekonomika-mest/
A o tom to je… Malé obce jsou provozně nákladnější a dotované těmi velkými.
Asi nejlevnější by bylo zdarma poskytnout možnost přestěhovat se z malých vesniček do velkých měst. Klidně dotovaně s tím, že v dané vesnici už stát nebude jakkoliv řešit občanskou vybavenost. Každý bude mít na výběr…
Přesně tohle je ten jediný možný postup,ale nikomu z odpovědných se do toho dlouhodobě nechce.
No okruh mě umožní tranzitovat z D5 na D8 mimo Prahu a tedy mimo trasy těch dojížděčů, tak nevím proč by ho měl vlastně kdo a proč blokovat… Teda krom někoho kdo chce vědomě dusit půl Prahy, nevím , to je až patologické…
Právě, bez okruhu je bohužel kdekdo nucený proplétat se někudy jako Evropská a tak i když do města vůbec ani nechce…
Tohle indukcionalisté neradi slyší. Od Hradce do Budějovic – Štěrboholská, Jižní spojka + Barranďák. Od Hradce do Plzně – Štěrboholská, Jižní spojka + Barranďák. Od Hradce do Karlových Varů, do Příbrami, na Šumavu, do západního Německa, do západního Rakouska, do Itálie, do Francie… – Štěrboholská, Jižní spojka + Barranďák. Jen ty Drážďany celkem jdou.
Třeba zrovna já často jezdím z Podbaby na D8. Fakt bych to odtud raději vyjížděl směr Sedlec, než kličkoval (anebo stál na Jugoslávských partizánů) přes Dejvice, abych mohl vjet do tunelu. Teď, co se nedá jet po povrchu okolo výstaviště, je to obzvlášť peklo.
Velke Prilepy a Kralupy nebo Velvary?
Zrovna na D8 mi to takhle taky přijde v pohodě. Ale na D10, D11 atd. to už je něco jinýho. Okruh (mosty) chybí.
Je to sice dál, za to horší cesta. Já už jsem ze Zličína tuhle trasu na D8 nebo na Mělník přes Přílepy jel, jel jsem to i přes Slaný. A nakonec člověk zjistí, že časově je to stejné jako přes Břevnov, Blanku, Holešovičky a vzdálenostně také stejné nebo delší.
Sekyra byla zřejmě vykopána. 🙁
To si pletete, Sekyra staví na Praze 5.
Ja bych se zas tak moc nenavazel, ono to Nimby je i na druhe strane ve stredoceskem kraji, viz treba trat na Beroun,… P6 zas neustale blokuje vystavbu nove trate na Kladno,.. MHD ma samozrejme limity, ale mnohem dal nez IAD, ktera uz je na hrane kapacity a vyrazne zatezuje Prahu a zpozduje spoje MHD… Praha i SCK by si meli sednout za jeden stul a naplanovat idealne rychla kolejova spojeni v nejvytizenejsich smerech, vzdyt z Prahy vedou kvalitni trate jen 4… a to jeste jako vyznamne koridory nez pro regionalni dopravu… Sazet jen na PO neni mozne, neni urceny… Číst vice »
to je jasný, každý chce jezdit po dálnici, ale za obcí ji nechce nikdo…
Jen jsem narazel na to, ze Praha s aglomeraci ma tak cca 2mil. obyvatel, ale do rozvijejiciho se primesta neni temer zadne spojeni krom autobusu,…
SOKP je nutnost, kapacita silnic nikdy nenahradi uplne dopravu do centra Prahy,…
Na Beroun, na Beroun… není to tam co říkala PRAHA že není dobré rozšiřovat dálnici??
mě by jenom zajímalo, jak se zaonačí to, že před těmi „závorami“ nebudou v kolonách stát i ty autobusy VHD.
Jaká tramvaj na Velké Přílepy? To se opravdu plánuje tahat to tam do těch vesnic a přes údolí Únětického potoka? Jsou k tomu někde detaily?
Myslim, ze je to myslene ze Suchdola…
Ovsem i tramvaj Bořislavka – Přílepy by se hodila.
Až bude po cestě dostatečná hustota zalidnění, proč ne. To by ale znamenalo, že v Nebušicích budou namísto rodinných domů 5 a víc patrové developerské projekty.
Tramvaj je pro satelitní výstavbu moc drahý luxus. Stačí autobus jednou za 20 minut.
Celý tento svár odstartovaný OMH (jenž se nyní proslavil i tím, že nechce kachny na jedničce, a tak bude více převorané výlukové vedení linek tramvají, než by muselo být) pomůže jedné věci: uvědomění si, že problém je celá nárazniková zóna, vstupy do města, kde ke kolapsu je blíž, než si myslíme. Úplně stejně by se mohly vztekat a „stavět světelné závory“ P-16 (Radotín), P-13 (Stodůlky), P-12 a 4 (Komořany & Písnice & Libuš & Kunratice & Zálesí), Praha 22 a 15 (Uhříněves & D. Měcholupy), Praha 21 (Újezd n. L. & Běchovice), P-8 (Ďáblice, Chabry, Kobylisy) … Ne vždy je… Číst vice »
Mno Praha 6 by se vztekat neměla, neboť jinou možnost než po Evropské (rozuměj vlak) sami dlouhodobě blokují. Ty přecpané autobusy jsou výsledkem jejich práce, pes taky nemůže za to, že ho plánovaně zahnali do kouta.
Zase to tak nedramatizujte, regionova není žádný skanzen, S6 jezdí dost spolehlivě a docházková vzdálenost do kilometru (což se týká drtivé většiny Rudné) je naprosto v pohodě, pokud nemá člověk místo mozku volant, což je ale bohužel u obyvatel podobných šmoulovů poměrně časté.
A k těm busům: Ono by leckde stačilo je trošku rozplést a zrychlit. Ano, dojíždět třeba 311 z Mořiny si neumím představit, ale to není fyzikální vlastnost busu, ale ČSAD mentalita „vymeteme jedním busem všechno“.
Ta poznámka o skanzenu se týkala spíše infrastruktury než vozidel, alespoň tak jsem to pochopil já.
Dokud nebude okruh, lidi nepřesednou do MHD. Dokud nepostavíme P+R pro 2000 aut, ty statisíce středočechů budou denně zajíždět do Prahy. Až postavíme okruh a P+R pro 2000 aut, kolony budou vyřešené a Středočeši se na těch parkovacích místech budou střídat, a mezitím jezdit dokolečka po okruhu.
Jako sarkasmus dobrý.
Jedna věc je, že současné i tehdejší vedení Prahy 6 byli a jsou banda diletantů.
Druhá věc je, že aut je hodně a už je to mimořádně obtěžující.
Hodlá Praha 6 vydávat povolenky ke vstupu do Prahy?
Mají pravdu předsedo.
On ten Hrubeš bude asi opravdu matěj.
Jestli nebude spis trefnejsi Vas nick…
Dávat tam natvrdo světelné závory nesmysl je. Ale udělat na Evropský, Jugoslávských partyzánů a Horoměřický nepřerušený buspruh je něco, co by měla být naprostá samozřejmost a být proti je absolutní nesmysl. Stejně je kapacita omezená křižovatkou u Prašnýho mostu (kvůli které pak stojí Kulaťák), takže když se tam bude pouštět maličko míň aut, tak výsledná průjezdnost zůstane stejná. Za nesmyslné blokování trati na letiště a do Kladna si P6 rozhodně pár facek zaslouží. Ale poslední politická reprezentace už to přece neblokuje a spíše podporuje, ne? Tramvaj na Velké Přílepy je dobrý nápad ale něco mi říká, že to chvíli potrvá,… Číst vice »
Praha 6 tramvaj do Suchdola a na letiště velmi podporuje, protože jí umožní odstranit autobusy z Vítězného náměstí
Za to lanovku zařízla, protože ta tramvaj zřejmě těch 20-30 let ještě počká. Tak pak jo…
Lanovku nezařízla P6 nebo kterýkoliv volený politik, ale nikým nevolený idotský úředník.
Rozhodně, a Praha 6 žádné námitky nepodávala tedy ten úředník tak učinil z pouhého rozmaru. No to víte, svou frustraci si vybíjíte na špatném hrobě.
A co je přesně za problém a autobusy na kulataku ?
Problém Suchdola je, že to je ČZÚ a satelit/vesnice.
Jestli chcete někde vygenerovat dostatek lidí pro nízké intervaly MHD a služby v docházkové vzdálenosti je potřeba se vzdát snů o vlastním domě se zahradou.
Plán na tramvaj do Velkých Přílep je totální blud pana BORECkého, který vyrůstal v Praze a je právník, kde asi zeměpisu moc nedali a neznalí PR pracovníci kraje to jen poslali dál. Nic takového se nikdy neplánovalo!!! Správně je plán na tramvaj přes Homěřice a to je celkem jinde. Ale nelze se divit když plán na Aglomerační okruh na D7 se míjí o 5km. Nápad na nástup všemi dveřmi do autobusů zůstane taky jen v hlavě pana B. Komu není z hůry dáno, ten je …
Překlep Horoměřice
No hlavně by to dodržování buspruhu chtělo taky kontrolovat, takhle to je na Podbabské pruh kromě BUS používají především majitelé dražších vozů…
Ať používají, za příplatek na místě formou blokové pokuty…
Jednou za rok když náhodou dostanou pokutu tak se jim to vyplatí, to je jak v MHD kdo jezdí na černo.
Praha 6 nikdy neblokovala výstavbu tramvaje do Suchdola a terminál Výhledy. Naopak ji velmi podporuje, jelikož ji umožní odstranit autobusy z Vítězného náměstí
Můžete si mínusovat jak chcete, ale fakta tím nezměníte 😉
Kde prosím ta fakta o blokování výstavby tramvaje máte?
Cca 6:50 – 10:50. Z podcastu náměstka pro dopravu Prahy 6: https://www.dopravni6.cz/2024/03/18/podcast-dopravni-6-27
Prosím, můžeme obyvatelům Středočeského kraje zakázat jezdit do Prahy 6 a obyvatelům Prahy 6 jezdit mimo Prahu 6? Děkuji
No dobře, ale jak zboží, předávat přes přechodovou komoru?
V Čierné n. T. to zvládají už dlouho.
No dobře, ale nebude vadit, že to zboží je z venkova, když vadí venkovani samotní?
Potrubní pošta
Další „but sometimes“. Z těch desítek tisíc aut, co po Evropské denně projedou, je jich možná pár stovek zásobování a pošta. Určitě pro ně zvládneme najít nějakou výjimku. Dokonce je i možné, že když lidi vysmahnou z těch aut do autobusů, zásobování bude mít o to jednodušší život…
„lidi vysmahnou“
A když se jim nebudou ty urážky líbit tak co??
Najdou si práci mimo Prahu. Jak prosté. Proč se cpat tam, kde mě nechtějí 😜
Zboží nepředávat. Obehnat 5m betonovou zdí a nikoho nepouštět ani dovnitř ani ven. Uvidíme kdo vydrží déle.
Přes jinou Prahu. Z Prahy 5 do Prahy 6 mohou a středořech do Prahy 5 také.:-D
K tomu, co MČ P6 roky blokuje bych ještě přidal obchvat Kulaťáku a propojení Evropské s Městským okruhem a Břevnovskou radiálu.
Nic z toho přemíru aut v ulicích nevyřeší.
Ale umělo by to ten provoz rozložit do více směrů.
Dělba moci je skvělý vynález. Měli by mít svou roli lokální úřady, ale i ty centrální a systém by měl být korekční, aby se nejkrikavějsí chyby korigovaly.
Jenže to by tam museli sedět specialisté s dostatečným rozhledem, pravomocemi a bez postranních úmyslů. Něco v našem prostředí zcela nereálného: – Policejní orgány vytrvale devastují cyklistickou infrastrukturu, jde o orgán s nejsilnějšími pravomocemi a tím i největší aroganty a zpátečníky ze všech; – Ministerstvo dopravy vůbec ani nehodlá připustit, že by mělo vůbec začít řešit dopravní koncepci dojíždění v aglomeracích, a to ve spolupráci s MMR na základě udržitelné koncepce urbanistického rozvoje – oni toho nejsou schopni nejen proto, že na to nemají odborníky, oni vůbec netuší která bije. – Středočeský kraj považuje VHD za přítěž, však máte auto… Číst vice »
Jakože policajti běhají s krumpáčem a vytrhávají asfalt na cyklostezkách?
Komu není s hůry dáno…
A úsměvné je to, že ti (včetně pana náměstka Boreckého), kteří se vymezují proti nevůli obyvatel Prahy žít dennodenně s tisíci aut v kolonách, všechna navržená opatření, která by problém uspokojivě řešila, celé roky odmítají jako neekonomická. V současné době je na IPRu posuzován návrh dostředných tratí (železničních i tramvajových), které by spolu s kapacitními parkovišti P+R co nejdále od Prahy tyto stále se zvětšující problémy vyřešily. Výsledek je takový, že téměř žádná z navržených tratí daná ekonomická kritéria nesplňuje. A tak už to v několika vlnách probíhá 30 let. Zajímavé je, že jakékoliv rozšíření dálnic před Prahou o další… Číst vice »
Samozřejmě, že problémem je navržený ekonomický model, ale o tom právě nechtějí exceloví specialisté jako Borecký ani slyšet. Oni mají svoje tabulky a v nich je pravda – a přitom vůbec netuší, jaká kritéria jsou podstatná a proč.
Neřekl bych,že na víně je sledování situace jen z excelových tabulek.Odpovědní činitelé zase nejsou tak hloupí,jak si někteří myslíme.Oni mají bohužel dlouhodobou zkušenost s tím,že u nás nic nejde,všechno je drahé a všechno dlouho trvá.Tudíž hledají co nejjednodušší řešení,tj.pokračování současného stavu s nějakými ne příliš drahými vylepšeními (viz např. ty světelné závory),což bohužel vede jen k prodlužování současného stavu a někde k jeho zhoršování.Tak jako pan Borecký přišel s mnoha zásadními změnami v dopravní obslužnosti kraje,tak musí přijít někdo,kdo plně pochopí rady odborníků a začne razantně podporovat změnu celé koncepce.Ideálně někdo,kdo bude stát nad Prahou i Sč.krajem=šéf nějaké pracovní skupiny,… Číst vice »
Tak to pozor, tady z pohledu Pražanů 6 (nebo jak je nazvat, když už tak intenzivně dělíme lidi podle příslušnosti k umělým administrativním entitám) nejde primárně o míň aut v jejich entitě, ale zejména o víc prostoru a míň konkurence pro jejich vlastní auta. Tak jako i jiní lidé, i Pražané 6 se nejraději vozí individuální automobilovou dopravou. Jenže ejhle, na silnicích jsou i jiné auta, a z toho jsou pak zácpy, a to je fujky. Dále je naprosto nezbytné pořád opakovat, že je to zejména vinou Prahy 6, že pořád není, a ještě dlouho nebude, kapacitní železniční spojení směrem… Číst vice »
“i Pražané 6 se nejraději vozí individuální automobilovou dopravou.” – Máte důkaz pro své tvrzení? Statistiky mluví o něčem zcela jiném (ostatně auto pro každý byt se třeba do Dejvic opravdu fyzicky nevejde). “že je to zejména vinou Prahy 6, že pořád není, a ještě dlouho nebude, kapacitní železniční spojení” – A je to vinou současného zastupitelstva, nebo papalášů z Ořechovky? “zcela nesmyselně extrémně velkorysé rozpočtové určení daní v přepočtu na obyvatele” – A to je důvod, aby občané trpěli nadměrný automobilismus? “jsou tedy extrémní vydřiduchové, kteří mlaskají nad všemi nezaslouženými výhodami, a zároveň okamžitě hystericky omezují všechny ty méně… Číst vice »
Stav mi opravdu nevyhovuje. Auto nemám, autem nejezdím. Je to mnohem jednoduchší. Za vydřiduchy prostě považuji vydřiduchy. Co mi tady vadí, je zřejmá nespravedlnost. Arogantní nárokování si na všechny možné nezasloužené výhody, odmítaní akceptování zasloužené druhé strany mince. Nelze si takhle vyzobávát. Dobře, Pražané 6 nechtějí jiné auta ve svém administrativním obvodě. Fajn. Podporuji to, ovšem jenom pokud se to zavede jako logický celek. Takový zákaz nebo zpoplatnění vjezdu nebo průjezdu Prahy 6 pro Nepražany 6, musí být zcela logicky doplněn narovnáním RUD (protože současné nastavení kompenzuje tutu situaci) a zároveň spoplatněním nebo zákázem výjezdu Pražanů 6 se svou plechovnici… Číst vice »