Nikdo už je nečte? DB po kritice ruší plán na odstranění papírových jízdních řádů ze stanic

Papírový přehled spojů ve stanici. Foto: Deutsche BahnPapírový přehled spojů ve stanici. Foto: Deutsche Bahn

Podle drah se jejich tisk, aktualizace a údržba nevyplatí, jsou tak neúměrně nákladné.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olfi

Když byly cedule “odjezdy” s velkýma písmenama, pro každý směr zvlášt a bez plevelení odkud to jede, tak jsem na ně taky koukal. Když zavedli papír A4 s vypsanýma všema vlakama, kde jsem musel hledat, tak jsem přestal na ně koukat. A od doby, kdy je jízdní řád jen “cár zbytečného papíru”, protože si dělají změny 40x do roka (myslím tím i výlukové JŘ) používám výhradně IDOS (i když poslední dobou některé ty výluky taky tutlá a bere je jako standart). Holt už je dneska všude doba nikoliv “vidím a jdu”, ale “musím přečíst a jdu”!

Olfi

Jak psal Čapek: 2 jistoty jsou daně a jízdní řád. Tak jedno už není…

Nose Peak

Ani to první – jak zpívaj Kabáti – “Nikdo nic neví, málokdo tuší, jeden to schválí, druhej to zruší”…

xyz

Zrovna v Německu to je řešeno tak, že pokud se kvůli nějakému výlukovému JŘ změní byť jen část odjezdových údajů (i kdyby jen časů odjezdů nebo jen odjezdových kolejí), tak se tam pověsí nová verze těch žlutých JŘ, které pak mají jen kratší vymezenou dobu platnosti.

Francimorka

Jak může být papír dražší než digitální panely, to si tam každý započítává jen co se mu hodí.

none

Díváš se na to špatně 😀
Nástěnka (peníze), výměna papíru (peníze).
Displej (penize), změna obrazu (zdarma)

mouvoj

Nj,rozsvícené dipleje(taky v článku zmiňují). Zrovna nedávno jsme naťukli kolik to tak může brát. Takže se asi vrátíme k „pragotronům“. Tam mohl být napis libovolně dlouho a spotřeba El.byla jen při přenastavení .

Kamui

Nemusí být pragotron, stačí e-ink displej (také potřebuje proud pouze na překreslení).

none

A cena?
Jinak ten je asi lepší na čtení v létě

Michal majetny

Je tu někdo kdo měl dnes v úmyslu jet na trase Drážďany -ústi nad Labem Vánoční kometou

Alex

?? 🤦

Olfi

Ne

Kkarel

Příjezdové asi moc lidí nestuduje, ale u těch odjezdových vidím lidí stát a číst je. Možná z nudy možná že zvědavosti. Nevím. Hodně lidí koukají i na ceduli s řazením vlaků.

xyz

Na některých německých nádražích ani displeje s odjezdy dodnes nejsou, ale odjezdová kolej je uvedena (a to „napevno“ – typicky německé, mít pro konkrétní spoj stanovenu kolej, ze které jede vždy) právě v tom žlutém jízdním řádu.

Jan

Jedna z posledních jistot v tomto předigitalizovaném světě…

Nose Peak

Jistota je leda to, že to nepojede DŘÍV, než je na tý plachtě naškráblý. Kdy to opravdu pojede, se z té plachty stejně nedozvíte…

Al de Baran

No tak to už dávno jisté není… Výlukový jízdní řád vám posune vlak na dřív, tuhle jsem koukal v Německu dálková doprava klidně o hodinu…

Šejdr

Výlukové posuny odjezdu o hodinu dopředu známe velmi dobře i u nás. Lichá Slovakia jezdí během výluk o hodinu dřív a pochybuji, že kvůli tomu někde přelepují papírové odjezdy a příjezdy, když nejde o trvalou změnu, ale jen dočasnou (byť měsíční nebo i delší) výluku.

Matfyzák

Vetsinou (obzvlast na mensich nadrazich) bude bud primo v nadrazni budove nebo treba v podchodu (Pha-Smichov) papir s informacemi a vsech probihajicich vylukach

Jan

Informace může být stejně zavádějící na papíře jako online, ale ta papírová je aspoň nezávislá na signálu a elektřině 📴

Petr

A lze použít i po platnosti.

Nose Peak

Jak to jenom lidi dělaj, že trefěj bez papíru na Flixbus…

M19

Nijak, na zastávkách mu visí papírový jízdní řád.

Jiří Kocurek

Nejspíš jen proto, že to vyžaduje legislativa.

M19

Tak jako všude v civilizovaných zemích.

Zdeněk

Peaku, nějaká psychická zátěž z Regiojetu?:-(

Nose Peak

Fakt si potřebujete přečíst na papíře na stanici, v kolik hodin to MÁ JET? Já bych řekl, že tohle potřebujete vědět už před tím, než tam vůbec vyrazíte. Když už tam jste, tak Vás spíš zajímá, ze kterýho perónu to jede a kolik to má sekyru. To Vám žádný lejstro neřekne…

xyz

To na části německých nádražích (kde dodnes není displej) řeknou právě ty žluté vývěsky, kde je uvedena „obvyklá odjezdová kolej“.

Petr

Část cest, když už využiju vlak je typu, že díky akci z které jedu se vyskytnu na nádraží ve zcela náhodnou dobu.Na cedulích přes velké množství regiodopravy svítí vlaky do půl hodiny a rychlíky sever východ nic ,tak mám několik možností co dál:1.na pokladnu nebo informace.2.podívat se na tištěné cedule.3 vozit sebou power banku a nabíječku, bo po x hodinách v terénu a aktivního používání mobilu ten bývá v tu nejméně vhodnou chvíli vybitý.

Luk

Flixbus je stejně flixibilní, takže je jedno, co na papíře je 😉

https://cestina20.cz/slovnik/flixibilita/

xyz

https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/deutsche-bahn-plaene-ankunft-bahnhoefe-lux.JpTNi1oWeYGwBr6VN1zsdB

Ale celou dobu bylo diskutováno „jen“ o těch bílých, příjezdových jízdních řádech (i např. český Idnes to „přeložil“ chybně), které mmch. jsou jen ve velkých stanicích. Ostatně viz i nadpis odkazovaného článku.

Ani výše odkazovaný článek, ani jiný německý, který jsem o tom před cca týdnem nečetl, nezmiňuje nic o tom, že by DB chtěly přestat vyvěšovat žluté jízdní řády s odjezdy.

xyz

** Pozn. ten odkazovaný článek je uveden v první části tohoto článku.

A odpovídalo by i toto „Přehledy odjezdů a příjezdů měly spolu s dalšími tištěnými oznámeními zmizet z 570 stanic z celkových 5400. Podle drah se jejich tisk, aktualizace a údržba nevyplatí, jsou tak neúměrně nákladné.“ – totiž že ty bílé „příjezdové“ listy jsou právě na pouze 570 z celkem 5400 bavorských železničních zastávek/stanic – v ostatních jsou jen žluté „odjezdové“ listy.

Harvánek

Pamatuji doby, kdy jsme ve stanicích před každým novým jízdním řádem skládali tabuli s odjezdy a příjezdy vlaků. Byly to bílé sololitové proužky a na ně jsme lepili plastová písmena a číslice (hnědé pro vlaky osobní, červené pro rychlíky spěšné a expresní vlaky), cílovou nebo výchozí stanici. Na nástupištích pak byly držáky a do nich se zasouvaly plechové tabule s nápisem cílové stanice vlaku. Když se pak od 70. let začal používat informační systém Pragotron, odpadla spousta práce s těmito tabulemi. Já jsem se s ním zblízka potkal v roce 1985, když jsem sloužil va hlavním nádraží v Praze. Ale… Číst vice »

tomaskislinger7

Viz. Třeba Ostrava-Poruba(Svinov), ten malý domeček mezi 2. a 3. nástupištěm. Děkuji za oživení krásných vzpomínek z dětství.

Ten kdo ví

„Žluté plakáty s odjezdy a bílé s příjezdy znají cestující i z české železnice.“

Bohužel po převzetí zveřejňování Příjezdů a Odjezdů „Dobrou správou“ od ČD jsou ve většině stanic v ČR oboje plakáty pouze na bílém papíru. Nejvyššímu generálnímu Bc. ani jednotlivým OŘ SŽ dosud nedošlo, proč by měly být ODJEZDY vytištěny zásadně vždy na žlutém podkladu…… (mimochodem tím porušují mezinárodně platnou Fische UIC)

Petr

Kdo tady zastupuje ty co „necestují digitálně“. Asi díra na trhu.

Jan Sůra

Díra na trhu je cokoliv týkající se cestujících. Máme tu sice jednu organizaci s názvem, který budí naději, ale ve skutečnosti se jedná o pár zoufalců kolem pána, jehož duševním vrcholem je fotit zábradlí a vystupovat na Kolovratníkových konferencích. Jen nějak zapomíná plnit to, co požaduje zákon, například zveřejňovat výroční zprávy o své nečinnosti.

Petr

Máte pravdu. Klienty dopravců se nikdo moc nezajímá a když tak se jedná o orientaci vždy na jeden druh dopravy.

Gunduľ neubiješ

Já nevím, kdo nás zastupuje,.ale jsme tady. Nemám problém si koupit jízdenku online, ale na cesty si ji vždy beru v papírové verzi. A na jiném miste než telefon. Pojistka proti krádeži, vybití telefonu, nenadalemu kusů digitálních služeb atd. Stejně tak boarding pass. Nebo další cestovní dokumenty a rezervace hotelů.

Nose Peak

Stačí Vám na ty A4ky euroobal, nebo cestujete s celým šanonem?

Průvodce původní Aleš

Ono když cestujete třeba se dvěma dětmi a se dvěma přestupy, tak najít tu správnou palubní vstupenku z těch devíti, co máte v mobilu, je fakt jednodušší je mít vytištěné.

Nose Peak

Provozujete to specificky v tomhle případě, nebo obecně? Já připouštím, že existujou systematičtí, organizovaní lidé, typu Philease Fogga, kteří budou mít na cestu štos A4ek, navrchu itinerář, pod ním lístek na autobus na letiště, pod tím boarding pass, pod tím lístek na airport express z letiště, pod tím rezervaci ubytování,…fakt by mě zajímalo, jak se jim to osvědčuje…

Průvodce původní Aleš

Obvykle to mám, jak popisujete :-))) Ale ne vždy. A to se mi právě vymstilo při těch 9 palubkách z Prahy, které jsem měl jen v emailu. Na security jsem to ještě dal, ale o pár minut později v salónku jsem měl chuť s tím mobilem praštit, paní naštěstí stačily zavazadlové lístky, které jsem měl nalepené na pasu a pak jsem šel v gatu na přepážku, ať mi to vytisknou (ano, moje chyba, mohl jsem si to vytisknout sám předtím na kiosku) na zbytek cesty. Třeba u Southwest to mám v Google peněžence, ale ne vždy to jde. Zdraví boomer… Číst vice »

Nose Peak

Děkuji – sám mám tendenci si vytisknout boarding pass, vložit si jej do pasu a takhle chodit po letišti. Ale je to jediné místo, kde tohle praktikuju…

Gunduľ neubiješ

Presne takhle to mam. Hezký z domu seřazené přesně v pořadí, ve kterém to budu používat. A není nutné mít úplně vše, třeba u ČD funkci papíru zastane fyzická plastová InKarta. A funguje to vše skvěle.

Nose Peak

Děkuji za názor. Evidentně máme každý jiné zkušenosti – já dojdu třeba v Pardubicích na nádraží a kouknu na Datla, jestli se dneska jede modrým nebo žlutým 🙂

Petr

Ja jsem to tak delal driv, hlavne kdyz jeste dopravci vyzdovali aby elektronicke doklady byly vytisknute. Dneska uz to nema cenu resit.

mlokXCM

Já jsem to dříve tak dělal a fungovalo to perfektně. Měl jsem to poskládané přesně jak píšete.

Gunduľ neubiješ

Vždy zatím stačil euroobal. Ani na dvoutýdenní služební cestu, ani na šoto/letadlodovolenou se synem to nikdy nebylo více než nějakých cca 30 papiru.

Nose Peak

30 papírů…pro srovnání, 60 normostran bývá minimální rozsah diplomové práce…

Gunduľ neubiješ

Ano, vím, občas nějaké diplomové práce vedu nebo oponuji. Akorát nechápu, proč je to s tímhle srovnáváno? I když je faktem, že dnes už ty diplomové práce ani není nutné tisknout.

pmtest@email.cz

Lze použít více euroobalů ale i šanony nejsou jen ty 70 milimetrové. 🙂 Občas vznikne uložení něčeho cenného, co nemá doznat úhony (např. velká pohlednice?) a pak je šanon k nezaplacení. 🙂

Průvodce původní Aleš

Na nejbližší dovolenou si beru toto, protože mám z některých knižních průvodců udělané kopie, to se do eurobalů blbě vejde 🙂
https://www.walmart.com/ip/Esselte-Pendaflex-7-Pocket-Assorted-Colors-Letter-Poly-Expanding-File-99691/21903039?classType=REGULAR&from=/search

Slezan

Mám pevnou plastovou obálku A5. Chodím s ní k doktorům a vozím ji na dovolenou (spojení, jízdenky, rezervace ubytování a zdravotní zpráva).

Nose Peak

Tak u toho doktora je to pochopitelné, vzhledem k tomu, že místo TCP/IP se používá protokol TCP/P, kde P je pacoš…

Petr

Doktoři už to povýšili, dokonce se v jednom intranetu nedostanou do všech výsledků, které zařízení provedlo. Nějak tu pojišťovnu oškubat musí. Není nad duplicitní vyšetření.