Nezvyklý přesun. Z Prahy do Liberce dorazila historická tramvajová souprava Ringhoffer
Souprava Ringhoffer v Liberci. Foto: DPMLJ
Vozidla našla v Liberci dočasný azyl kvůli stavebním pracím v muzeu MHD.
Vozidla našla v Liberci dočasný azyl kvůli stavebním pracím v muzeu MHD.
Nebylo by lepší se s muzeem DPP dohodnout, aby tato souprava byla v Liberci natrvalo?!? Běžným lidem je vcelku jedno, zda se svezou s historickou soupravou z Prahy, nebo s vozidly, která skutečně v Liberci jezdila a která jsou navíc velice cenná.
Díky a nezbývá než souhlasit.Určitě by se tramvajoví nadšenci obou měst dohodli…
Krásná souprava, viděl jsem ji ve vozovně dnes ráno.
Stejný motorák hostoval v červnu 2019 v Plzni:
https://plzensketramvaje.cz/?page=120.htm
Z Liberce do Jablonce jsem se ještě stihl svézt po původní (úzkorozchodné) trati před přestavbou, mělo/má to svoje kouzlo.
Těším se, až tu trať otevřou. Krásně svítí novotou, i trať vypadá jako rychlodrážní. Ty novostavby různých variant T3 po ní budou svištět jako drak.
Hezké
Výborně Tomáši. Díky moc za to a všem Boverákům, kteří se o historický provoz a restaurování starých tramvají v Liberci starají.
To samozřejmě obrovský dík. Smutné na tom všem je, že stejnou péči mohl DP udělat i s autobusy, kde DP nenabízí vůbec nic ! Přitom hromada strojů tam byla a možná ještě je, ale travmaje vládnou celému DP už desítky let. DP mohl mít opravdu prima možnosti jak ukázat historii kompletně celou, ale to bohužel nikdy nebyl záměr. Bohužel, je to škoda !
Co se dá dělat s Bowerami na 1000mm rozchod? Bude pro ně zachována možnost jízdy městem?
Od Vozovny na Lidové Sady zůstává splítka 1435 / 1000 mm.
Na Viadukt už splítka není?
Funkční už ne.
Je to vidět na mapy.cz , že místy už je 1000 vyrubáno. Zejména v křižovatkách a místy v Žitavské.
Díky za info, dlouho jsem v těchto místech nebyl. Tak nějak jsem předpokládal že se zachová 1000 mm pro historické jízdy aspoň k tomu nádraží, ale nutné investice v křižovatkách a výhybkách to nejspíš neospravedlnilo.
Ano,splítka od zastávky Rybníček k Viaduktu již není funkční,místy jsou pouze kolejnice o standardním rozchodu.
část na 1000 metrů zůstalo.
Pane Sůra,echápu,že na Vaši jednoznačnou a kladnou odpověď mohlo nějaké antidopravní individium dát mínus.Kdyby to bylo možné,dám Vám stovku plusů ,díky
Možná se mínusářům jen nelíbí, že podle odpovědi pana Sůry má jít jen o kilometr dosavadní trati.
T2-62/Gothy se vyráběly i na normální rozchod, takže alespoň v případě vozu 145 by se teoreticky dalo uvažovat i o přestavbě. Historicky původní liberecká tramvaj to stejně není, tak by to nemuselo vadit ani z hlediska historického.
Taky se o tom uvažuje. Vše má svůj čas.
Plánují se i nějaký projížďky?
Stačí si přečíst článek.
V Liberci půjde o relativně moderní vozidlo. Na šejdry se bude hodit 😀.