Nezvyklý krok k řešení chaosu. British Airways přestaly na týden prodávat letenky po Evropě z Heathrow
Airbus A319 v barvách British European Airways. Foto: British Airways
Letenku například z Prahy na Heathrow koupit lze, zpět ale ne.
Dobre tem pomatenym anglanum tak, chteli brexit a ted budou brecet ze nemaji lidi Jednoduche reseni aby si takove natlaky rozmysleli, by bylo sjednoceni kompenzace za zruseny nebo opozdeny let Kdyz stavkuji zamestnanci te ktere letecke spolecnosti kompenzace nalezi ,ale pokud stavkuje pozemni personal cestujici nevymuze nic
Kdyby neschopne letiste muselo platit kompenzace to by byl jiny cvrkot At zamestnance poradne zaplati tem co uz tam pracovali a jsou vyskoleni at daji bonus za navrat a maji po problemu
At se taky zamysli nad nekdy zbytecnym sikanovanim cestujicich kvuli blbostem v zavazadlech
Omyl, stávka patří mezi těch pár důvodů, na které se kompenzace nevztahují, pokud si dobře pamatuji Nařízení č. 261/2004
Velmi záleží na tom, kdo stávkuje.
Pokud stávkuje personál letecké společnosti – kompenzace náleží
Pokud stávkuje personál letiště, handlingu, nebo např. personál ATC (apod) – kompenzace nenáleží.
a pokud nastanou případy, jako že stávkuje personál handlingu, který ale zrovna zajištuje dceřinná společnost letecké společnosti (či jinak majetkově provázaná) , tak je to o tom, jestli se člověk bude mít nervy soudit (a jak dobrýho bude mít právníka).
Není to úplně tak, jak uvádíte, ale je pravda, že já jsem to zobecnil a to také není úplně správné. Do roku 2021 platilo, že stávka i vlastních zaměstnanců se považuje za mimořádnou událost, takže se na tyto případy kompenzace nevztahovaly. Nicméně dle rozsudeku Soudního dvora (velkého senátu) ze dne 23. března 2021 ve věci C-28/20, Airhelp Ltd v. Scandinavian Airlines SystemDenmark – Norway – Sweden ke judikováno, že pokud je stávka vyhlášena v souladu s vnitrostátními předpisy, nejedná se o mimořádnou událost a pak kompenzace přísluší. Ale nejsem si jist, zda toto rozhodnutí nebylo ještě napadeno opravnými prostředky a… Číst vice »
Celkem zvlášní paradox, že aerolinky jsou sice klienty letiště a generují jim profit, ale letiště je drží pod krkem drsnou slotovou politikou, teď je ještě navádí, aby neprodávali „vůbec“… Dostanou za o alespoň nějakou slevu, za špatné odbavení?
Je potřeba rozlišovat, co je aktivita letiště a co aktivita někoho jiného, Kvalita odbavení je záležitost handlingu, letiště v tomto případě jen pronajímá prostory a vybavení (i když i letiště může mít vlastní handlingovou společnost, ale stále je to oddělená činnost). A sloty na letištích jsou technická záležitost, daná kapacitou infrastruktury. Ty na současné problémy vliv nemají.
Ve vetsine pripadu je problem se security, ktera obvykle byva v gesci letiste.
Takže nakonec ztráty z toho chaosu budou větší, než kdyby se letiště k zaměstnancům zachovala férově a nevyhodila je na na ulici. Jak se říká, na každou svini…
podle vas “ferove” by bylo ty lidi drzet dva roky doma a platit jim?
hmm, by bylo zajimave sledovat vasi reakci, kdybyste byl majitel firmy a nekdo vam naridil na 2 roky zavrit ale soucasne lidem dal platit.
Férově by je platili čím, když neměli tržby? Ono se to hezky plácá, ale to je byznys, ne úřad a když nejsou v pokladně peníze, tak kde vezmete na výplaty?
Až na poslední větu souhlas – letiště zase nejsou svině. Holt udělali ze zpětného pohledu chybné rozhodnutí (komplikované tím, že nabrat zaměstnance trvá měsíce kvůli bezpečnosti).
Za tento chaos může naprosto bezprecedentní selhání vrcholných managementů postižených letišť. Celé se to dalo snadno předpokládat. Naprosto nechápu, jak to, že z tohoto fatálního selhání nejsou vyvozovány odpovídající závěry. Tito lidé na svých místech nemají co dělat!
jojo, z obyvaku se vsechno da predpokladat velmi snadno 🙂 to uz tak byva.
Když stopnou prodeje letenek Z LHR, ale ne NA LHR, nebudou se jim v Londýně hromadit lidi podobně jako Cimrmanovi v dole? A nebudou muset letadla z LHR odlétat (polo)prázdná (tedy se ztrátou pro aerolinky)?
Chápu, že „jednosměrných“ cestujících nebude strašně moc – ale pořád můžu letět na LHR a zpět z jiného Londýnského letiště (anebo třeba vlakem).
Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal hostinec na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili…
Zajimavy je, ze cim pokrokovejsi zeme z pohledu inkluze, tim horsi krize na letistich. Zatimco UK, Francie, Nizozemi, Nemecko jsou na tom jendoznacne nejhur, naopak ve Vidni jsem v patek navzdory hodinovymu minimu stih prestouput jak ja s rodinou, tak moje kufry. Kazdopadne dlouhodobe je spravnou cestou automatizace a minimalizacd zavislosti na nespolehlivejch manualech. Self-baggage-drop-off v Bruselu nebo prsve Vidni je toho dukazem.
Rasistou jste se už narodil, nebo jste v něj vyrostl?
17 let jsem pracoval v nadnarodni korporaci, 7 z nich jsem mel na statosti transici IT podpory do Indie. Ackoliv rate za manday tam byl tretinovej, celkovy naklady stouply. Cim jinym sr to da vysvetlit, nez nizsi produktivitou? A to pisu jako clovek, kterej si s nekterejma z tech Indu dodnes pise a kdyby na ne akej rasista vztah ruku, prvni se za ne poperu.
Taky jsem z mezinárodní korporace a má zkušenost je opačná…jen se pořád opakuje, že team CZ si pořád na vše stěžuje 🤷🏻♂️ A když přes Teams pingnu do Indie, do 15 minut je můj problém vyřešen. Může to ale být i tím, že na rozdíl od jiných těm Indům umím říct prosím a děkuji.
v tomto ma ten clovek vyjimecne pravdu – delame s indama na jednom celkem velkym projektu a je to … no, celkem bolestiva zalezitost. nekdy je to fakt na snuru.
Třeba si to samé myslí oni o vás…vše je o komunikaci.
Srovnavat provoz na letisti ve Vidni s velikany typu CDG, LHR, FRA nebo AMS asi uplne nejde.
pred cca dvema tydny, fronty na security ve vidni obrovske. pulce lidi uletela letadla.
gratuluji k objevu baggage drop off
Slovo self znamena, ze si zavazadlo odbavis sam s pomoci skeneru. Nezamenovat s klasickym baggage drop-off, kde se zavazadlo odevzdava obsluze.
samozrejme, ze mam na mysli self baggage drop off
jinak, pripravuji se uz i v praze – nevim, pro jake vsechny spolecnosti bude k dispozici, ale (minimalne) cela jedna strana odbavovaciho ostrovu (toho-nejvic-vleco) na T2 se pripravuje na self bagage drop off
nepřipravuje, už docela dlouhou dobu funguje
Tak zrovna Vídeň bych nevychvaloval. Před týdnem jsme při příletu nejdřív čtvrt hodiny čekali v nástupním mostě, protože ho sice přistavili, ale nikdo neotevřel gate. Potom hodinová fronta na pasovce, bezdůvodně zavřený salonek, a v letištním Mekáči, kam jsme si chtěli skočit pro „první pomoc“, servíroval objednávky jeden člověk, přitom na obrazovce svítilo 37 čekajících objednávek. Asi jedinou dobrou zkušenost mám tento rok stále z Prahy, kde jsem na žádnou frontu nenarazil ani jednou.
Tady není problém s kvalitou či efektivitou práce personálu, ale s jeho nedostatkem.
Jenze kvalita a efektivita prace ma vliv na to, kolik toho personalu je potreba.
Jak to bylo s tou korelací a kauzalitou? Jejda, teď si nevzpomenu, ale byly tam nějaký piráti a automatický pračky… No prostě stejné sra*ky, co píšete Vy.
Sounds British.
BA je vždy jedním z prvních, kdo redukuje lety např. pri sněhové kalamite (již pouze při předpovědi).
Zajímavé jak se k tomuto požadavku jednotlivé aerolinky staví.
coz je celkem rozumny pristup.
coz je celkem rozumny pristup.