Nezvyklou nehodu tramvaje v Oslu způsobila infekce a mdloby řidiče. Myjte si ruce, radí vyšetřovatelé
Vykolejení tramvaje SL18 v centru Osla. Foto: SHK

Řidič omdlel a tramvaj po vykolejení vjela do obchodu s elektronikou.
Co by taky v Norsku mohl chytit jinýho, než norovirus?
Hlavně, že jsou všichni celý, komu se povede při cestě na nákup vystoupit z tramvaje přímo v obchodě? 🙂
Od uvolnění tlačítka „mrtvého muže“ do kolize uběhlo jen osm sekund. Systém přitom aktivuje brzdy až po 10 sekundách.
– zajímavý, v brně jsou 3 vteřniny (nebo aspoň byly)
Zatímco v letecké dopravě by se řešilo, jak zamezit další nehodě kdy by bezvědomý řidič začal zrychlovat do výhybky, nebo do oblouku, tak na dráze se vydá doporučení aby si řidiči častěji myli ruce.
Geniální.
V letecké dopravě ovšem nejsou ani řidiči, ani výhybky … 😉
V letecké dopravě se to vyřešilo tím, že jsou tam piloti dva. Přičemž někdy mají oba dva dost práce, takže létat s jedním pilotem (u velkých dopravních letadel) nelze. V letectví by takovýhle problém (tj. jediný pilot v bezvědomý) skončil smrtí všech lidí na palubě. U té tramvaje nebyl žádný mrtvý, asi nějaká zranění a jen velká materiální škoda. Kdybyste vyžadoval tramvaje s dvoučlennou posádkou, efektivně je tím zlikvidujete. Pravděpodobnost, že se něco takového stane, je extrémně nízká – za celou dobu provozu tramvají po celém světě se to stalo nejspíš poprvé. V dohledné době to vyřeší autonomní řízení. Vždycky… Číst vice »
Nebylo by někde video z kamer jak se to stalo?
Je. Stačí zadat do Googlu „oslo tram crash“ a první výsledek je Vámi požadované video.
Dopučuji se zaptat někoho kolem Vás, jak funguje internet.
Zajímavé, ale vlastně lidské. Někdy se stane souběh okolností, který v daný čas a v daném prostoru způsobí nehodu zdánlivě nevysvetlitelnou. Ale nikdo nebyl vážně zraněn a tak je vlastně vtipné ponaučení, myjte si ruce, jinak můžete také zajet tramvají do obchodu.
Mně v tom článku tedy chybí zmínka, že by vyšetřovatelé dané nehody zkontrolovali pracovně hygienické podmínky řidiče/ů těch tramvají v daném provozu/městě!
Jestli tam dotyční mají dobře dostupné kvalitní a funkční tzv. sociální zázemí – WC na konečných, a v neposlední řadě dostatek času na jeho využití, aby pro malé obratové časy v jízdním řádu nešli si tzv. ulevit jen ke keříku za vozidlem místo na vzdálenější WC?
Což je jistě důležité, ale není to agenda vyšetřovatele nehody.
Pokud píšou „Zpráva ovšem obecně zdůraznila důležitost dobré hygieny rukou“, tak soudím, že by se zázemí měli věnovat. Jinak je to hraběcí rada.
Hraběcí rada? Je to zpráva vyšetřovatele nehody, který zjistil příčinu a učinil doporučení, aby se předešlo nehodám s touto příčinou v budoucnu. Aby se to doporučení dalo dodržovat, už bude muset zajistit osloský dopravní podnik.
Konečně jsem našel článek, o tom, co jsem Vám již v jiné RE zmínil: Dozvuky srážky vlaků na hlavním nádraží. SŽ poprvé řeší dobu obratů, aby nemuseli strojvedoucí běhat – https://zdopravy.cz/dozvuky-srazky-vlaku-na-hlavnim-nadrazi-sz-poprve-resi-dobu-obratu-aby-nemuseli-strojvedouci-behat-247942/ „“…….. Drážní inspekce při vyšetřování loňské nehody zjistila, že doby od příjezdu vlaku do stanice a odjezdu opačným směrem (obrat) jsou někdy naplánované až příliš krátké. Strojvedoucí je mohou stihnout jen pokud mezi stanovišti při obratu běží. Proto Drážní inspekce vydala bezpečnostní doporučení, v kterém požaduje po Drážním úřadu, aby u Českých drah a dalších dopravců zajistil vydání vnitřních předpisů pro minimální technologické časy potřebné na obrat vlaků při… Číst vice »
Jak již RE od jiného obsahuje – pokud vyšetřovatel nehody dospěl k závěru „“příčinou nehody byla špatná hygiena rukou daného řidiče““, tak opakuji, že za mě měl dále prošetřit, jestli vůbec dotyčný řidič měl podmínky, a to nejen technické, ale i časové, pro dobrou hygienu rukou – k dispozici na konečných WC s tekoucí vodou, ale také (dle jízdního řádu potažmo dalších pravidel provozu – např. při pozdním příjedu do obratiště) dostatek času na něj dojítt a použít jej (neulevoval si ve spěchu např. do křoví blíže obratovým kolejím na nichž tzv. manipuloval s tramvají).
Vysetrovatel stanovil, ze pricinou boli akutne symptomy norovirusu. Doraz na hygienu ruk bol len odporucanie, kedze to je jeden z najbeznejsich sposobov prenosu. O tom, kde a za akych okolnosti to ten clovek skutocne chytil nebolo v sprave ani slova, pretoze je nemozne to s istotou urcit.
A ako clovek, ktory v Norsku pracuje od roku 2007 vas mozem uistit, ze vacsine ceskych alebo slovenskych vodicov sa moze tak akurat snivat o podmienkach, ake maju tam.
.. vzpomínáte na loňskou srážku Elefantu na pražském hlaváku s lokomotivou?
= závěrem DI bylo, že k pochybení strojvedoucího minimálně přispěl krátký obratový čas od příjezdu k perónu a odjezdu od něj zpět ze stanoviště na opačném konci jednotky/soupravy – že by fírové měly dle nich podél vlaku běhat, a stejně by to nemusely stihnout vyjet dle jízdního řádu!
A osobně vyloučení podobného důvodu/faktoru v příčině vyšetření nehody té TRAMvaje mi fakt chybí.
Pracovní a hygienické podmínky mají řidiči MHD v Oslu velmi dobré. Jezdil jsem tam 15 let.
Jenže tady jde i o hygienu v domácnosti, a restauračních zařízeních ve městě…
Přesně tak, mohl to chytit kdekoliv. Život řidiče MHD se neděje jen ve vozidle a v zázemí dopravního podniku.
Je nesmysl, aby drážní vyšetřovací úřad procházel jeho soukromý život několik dní dozadu.