Nezvyklá zakázka pro ČSA. Do Maroka létají s díly na výrobu aut
Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA
Pro výrobce může být levnější dohnat zpoždění v dodávkách letadlem než platit penále za nedodání.
Budiž jim přáno – nevezmou oni, vezme někdo jinej.
Co takhle vzít staré 737NG od SW, překopat na cargo, a založit Smartwings Cargo případně Czech Airlines Cargo 🤔
Kdyby se to vyplatilo, už by to SW dávno udělali. Ono to ale není jen o vymontování
sedaček (viz přestavba ex OK-TVK na cargoverzi). Ty letadla navíc patří leasingovkám.
S OK-TVK jsem letěl s rodinou v roce 2013 do Antalye na dovolenou, takže jsem pak taky sledoval jeho osudy. 🙂
Jasně, za měsíc se změní podmínky a letadla si dají do vitrýny…………..
A to by to nešlo udělat bez těch dílů, auto hodit bokem a potom dodělat? Bydlím kousek od Kvasiny a vidím každou chvilku, že jde něco do boku a čeká na součástky, tudíž to je vcelku normální, že támhle chybí sedačka, támhle alternátor a až přijde, dodělá se to v sekci repase…
To záleží na výrobním postupu. Pokud by se k tomu muselo rozebrat půl auta, tak se to skutečně nevyplatí. Navíc, penále za nedodání dílů, následná dodatečná montáž může skutečně převýšit náklady na let – automobilky si nechávají od svých dodavatelů za jejich „hloupost“ velmi rády platit velké částky a často za nesmysly.
Mimochodem, nikde jsem nečetl, že ty letí platí dodavatel komponentů. Klidně je může platit zákazník
K Vám do Kvasin kdysi čas od času letěl i vrtulník
Když je řeč o dodavateli, který vyrábí kabely a další elektroniku… Myslíš, že to jde do auta dodatečně namontovat tak, jako sedačku? 🙂
Tak tyto lety nejsou žádná vyjímka, to se děje běžně, z Brna, Ostravy atd. skoro pořád něco létá např. do Anglie nebo do Švédska, i ten Tanger se objeví, akorát normálně to lítají menší turbopropy, hlavně Do228, ATR72, Saab 340, An-26, nebo i větší An-12..
Tak tohle muselo vazne horet protoze kamionem to jde bouchnout za cca 48hod odesilatel – prijemce zavodnici dodavkari by to daly cca 30hod a to letadlo nemohlo byt o moc rychlejsi kdyz vezmu prekladny a procesy
Lietadlo to dalo za 3 hodiny, nakládka v Prahe zhruba hodinu/hodinu a pol a takisto vykládka v Maroku. To sme na 6 hodinách. Preprava do Prahy max 2 a pol hodiny, preprava do závodu v Maroku max hodina a pol. Dokopy to je 10 hodín a to som dosť pridával. Takže lietadlo bolo aj tak o dosť rýchlejšie
A taky bych řekl, že se snížily ceny za přepravu a jede se na minimálních nebo nulových maržích, jen aby letadlo bylo ve vzduchu a piloti měli odlétané hodiny.
Tak vzhledem k tom, že namísto ATR nebo menších letadel využili A320 s velkou přepravní kapacitou, dodávka by na to nestačila. S hmotností 7t potřebujete 5 dodávek nebo 3 dodávky s vlekem. Ale to počítáme pouze hmotnost, jenže TE má zásilky spíše prostorově objemné než těžké. A tak by těch dodávek muselo jet opravdu hodně, řekněme min. 10. Tím už máte 10x větší riziko poruchy, nehody a dalších důvodů, proč některá část zásilky nedorazí. Navíc nelze vzít googlemapy a jednoduše vydělit 3200km nějakou předpokládanou rychlostí. Průměrná rychlost 107km/h je opravdu hodně i na osobák. Dodávku řídí řidič, který má hlad,… Číst vice »
Dekuji za krasny vycet co vsechno tomu vadi aby to neslo ale jelikoz vim o cem mluvim tak jen rikam ze tyhle expresky znam a vase dodavka google maps je hezka ale vazne se to takhle vozi a nehlede na to ze dodavka je pristavena kdykoliv kdekoliv taky proto se pouzivaji a jejich nejvetsim zakaznikem je automotiv
co jen pamatuju tak se vozila malaga za 24hod
Janov za 12hod
A istanbul se vozil za 17hod a to byl uz vazne masakr
Istanbul 17hod.? Tomu se mi ani nechce věřit.
Již brzy budou dodávky mít elektronický tachograf a vyhulencům řídících 24 h v kuse odzvoní.
To jsou takoví ti borci co pak nakonec vjedou na zavřený přejezd pod vlak po jízdě bez přestávek a s mozkem v útlumu?
Když v roce 1988 začínala sériová výroba Favorita a dodavatelé nestíhali, svážely se do z různých míst do Boleslavi drobné díly pomocí taxíků, aby se výrobní linka nezastavila.
To se děje i dnes, sám jsem toho byl svědkem cca 5 let zpět u dodavatele samozřejmě v automotive. Jednou za hodinu byla hotová bedýnka a ta okamžitě jela, byla to docela sranda 🙂
Kamionem za 48 hodin? Ano, ale možná jízdy. Napadlo vás počítat taky povinné doby odpočinku? Pokud budu brát v potaz, že řidič využije možnost zkrácení 3 přestávek na 9 hodin, zbytek bude předepsaných 11, tak mi to vychází v součtu 100 hodin času od naložení do složení nákladu. Takže to letadlo je o dost času rychlejší…
Krásná ukázka ekologie v praxi,jde jen o maximalizaci zisku a nenažranost globálních firem.Největším problémem není nakrmit chudé ale bohaté!
Jistě, raději ať česká firma zkrachuje a zaměstannci skončí na úřadu práce.
jedná se samozřejmě o sarkasmus
Nenazval bych to maximalizací zisku, ale minimalizací ztrát. Samozřejmě je to drahé, tak se k tomuto řešení se přistupuje jen ve chvíli, kdy už zakázce „teče do bot“ a lepší je prodělat na dopravě, než platit penále nebo zastavit celou fabriku.
Ano jistě, vy určitě bydlíte v jeskyni a lovíte lesní zvěř, tzn. od vás žádná uhlíková stopa nejde 🙂
Ne ne jedu trabantem a mix benzinu 1:1
Jojo
ti bohati pak krmi ty chude
Ještě tu o Karkulce, prosím 🙂
co to meles?
nebo snad zpochybnujes to, ze ti bohati zamestnavaji ty chude .. davaji jim praci, cimz je tedy zivi?
To je úplně stejná blbost jako to že chudí dělají na bohaté. Každej dělá sám na sebe.
Jedině když má svou kravku, svůj kus pole a nebo svou dílnu a sežene si „kšeft“ i způsob jak ho zpeněžit.
Nedávno jsem četl Atlasovu vzpouru a z tvého příspěvku se mi normálně udělalo zle!
Je hezké, že přece jen nějaké takovéto zakázky dostávají.
Celá sedmina flotily ČSA se podílí na této zakázce.
Tak vzhledem k obdrzenym slotum na to staci jedno letadlo.
A čtvrtina flotily v provozu. Tři ATR jsou delší dobu odstavené.
Já Vám dát „lítat“ ufoni 😉