Nezvyklá spolupráce drážních rivalů. Lidé musí železnici důvěřovat, vysvětlují ÖBB a WESTbahn
První jízda Westbahn mezi Vídní a Mnichovem. Foto: Westbahn
Provoz na hlavním rakouském koridoru z Vídně na západ se od čtvrtka vrátí téměř k normálu.
Táhneme za jeden provaz, možná až do středy…
Nezvyklé to není. To už tu bylo v době covidu. Tehdy se omezil počet spojů kvůli výrazně nižší poptávce, teď je to zas kvůli kapacitě infra. Výsledek je stejný – spousta přestupních uzlů najednou nefunguje. Vzájemné uznávání jizdenek dost redukuje počet případů, kde by lidi museli čekat skoro hodinu na připoj.
Navíc finančně je to pro obě strany plus mínus nastejno, stejně je drtivá většina cest na klimaticket. Navíc spousta lidí si stejně radši koupí jízdenku u dopravce, se kterým opravdu pojedou, protože chcou i rezervaci (bez ní je to díky omezení spojů sebevražda).