Nezvyklá nehoda v Pardubicích. Kruhový objezd zablokovala nehoda tří trolejbusů

Nehoda tří trolejbusů a osobního auta v Pardubicích. Foto: Městská policie PardubiceNehoda tří trolejbusů a osobního auta v Pardubicích. Foto: Městská policie Pardubice

Příčiny nehody vyšetřuje policie.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

No jo, Husqarna. Aby se mu lépe řezaly zatáčky.

Pája

Ten s tou pojišťovnou „Pro život jaký je “ mohli využít jako reklamu. Třeba „nechte starosti s pojištěním na nás, vyřešíme i tento průser „

Jan

Vozidla s přednostním právem 😀

Pája

To jste si ty světelné a akustické signály nade dveřmi asi špatně vyložil 😃

vRT

A je to

Standea

V Pardubicích? Tam je to možné, tam jsem viděl jak na jednom trolejovém vedení předjíždí trolejbus druhý trolejbus, a dopadlo to tak, že si oba vyhodili sběrače z trolejí.

Šejdr

To se občas stane, zejména když řidič jezdící obvykle na autobusech dostane jednou za čas trolejbus, aby nezapomínal znalosti řízení vozidla tykadlového typu. Navíc na několika linkách jezdí autobusy i trolejbusy a pak stačí chvíle nepozornosti, kdy si člověk neuvědomí, že dnes jezdí stejnou linku jako včera, ale dneska má trolejbus a nemůže třeba na křižovatce vjet před jiný trolejbus ve vedlejším pruhu.

Pája

Totéž obráceně – člověk že zvyku sundá nohu z pedálu pod izolákem nebo výhybkou i v autobusu. To se prostě stane.

M19

A co teprve, když zatočí mimo trolejové vedení.

Pája

Jj, stává se. Hybrid nebo parciální se umí pod trolej vrátit vlastní silou, „čistokrevný “ zachranuje buď sklon silnice, nebo holt směnaři s tyčí.

M19

To jsem zažil dvakrát, to ještě parciální trolejbusy neexistovaly. Jednou zacouval sám, bylo to cestou do kopce, prý jel den předtím 58 s ne 25. A po druhé cestující tlačili, to bylo na rovince, prý jel den předtím 67 a ne 25. PLLPP

Kernteriér

Když jsem jednou autem zavezl ženu do průmyslové zóny, tak mi doporučila tu brigádu za velkým volantem omezit. Holt jsem tam jezdil celý týden…

Granja

Trolejbus samozřejmě předjíždět jiný trolejbus může, jenže ne každý. Parciální shodí za jízdy faje, předjede a pak buď na příští zastávce fajfky nahodí řidič nebo tak provede přímo z kabiny pod tím bazmekem zvaný stříšky.

Leinad

A jak taková situace nastane? Pokud oba trolejbusy jedou stejnou linku, není důvod aby „závodily.“
Pokud tam jsou odbočováky a každý jede podle toho jak auta před ním, měla už před křižovatkou být výhybka a každý jet pod svou trolejí.

Jan

Řidič má jet, ne přemýšlet. Někteří řidiči jsou alergičtí, když je někdo nabourá, vyleze z auta se slovy „… já myslel, že…. „. A tady je to ad absurdum.

Jiří Kocurek

Jo, nemyslet. Obzvlášť v křižovatce. Padne zelná a tupě tam vjet. Padne zelená ve směru křížem a tupě tam civět.

Jenda

Tak hlavně jestli mají dobrou pojišťovnu, když už si to jedna nechala napsat i na trolejbus.

Kernteriér

I kdyby měli tu nejlepší, tak nehodu více vozů jednoho pojištěného jim neproplatí, pokud je mezi nimi viník.

qwertz

Chápete někdo, jak se na kruhovém objezdu mohou srazit 3 trolejbusy?

Martas

Modrý vjede zelenému do cesty (nedá přednost) a při srážce se zelený ocitne částečně v prostisměru, kde srazí další vozidlo.
Tyhle „kruháče“ jsou bohužel špatný v tom, že nedonutí přijíždějící vozidlo zpomalit a tak ten zelený trolejbus mohl jet celkem rychle.

Šejdr

Přesně tak, tenhle kruháč se dá jet trolejbusem 60 (tedy pokud nebudu brát ohled na to, že jedu přes dva trolejové kříže) a autem tak 80. A ten další směrem do centra se dá projet autem klidně stovkou.

Adamgolias

To je nesmysl. Busem max 40km/h a uz to bude na hrane

Vojtěch

Na kruháči takových parametrů musí řidič velkého vozidla koukat zároveň doleva (dává přednost), rovně (jestli může vůbec jet) a zároveň doprava (jestli naopak on dostane přednost).
Něco takového se vůbec nemělo postavit.

Šejdr

Tohle je teprve majstrštyk, kapesní kruhák, kde než rozjedete autobus,. tak vám stihne dojet pod kola auto z protisměru: https://mapy.cz/s/jorodalake

Alibaba

Tenhle kruháč je tam dělaný „dodatečně“. Je to vidět podle těch segmentů uprostřed kruhu. Malý poloměr je kvůli tomu, že to dělali z normální křižovatky.
Když tam byla normální křižovatka, tak projet z vedlejší na vedlejší (Kréta – Ohrazenice a zpět) bylo hodně náročné. A asi tam nikdo semafory dávat nechtěl.

Šejdr

Hlavně do toho nikdo nechtěl investovat, protože jde o stavbu dočasnou. Akorát že když to před lety stavěli, tak ta dočasnost vypadala podstatně kratší a málokdo měl tak pesimistický odhad, že kruhák bude sloužit ještě v roce 2023.

Karel IV.

Vy nevíte, že jednotka dočasnosti je „furt“? 😉

Šejdr

Vím, ale protože směrem na Bohdaneč jezdím docela často a stejně často tam stojím v kolonách, tak jsem naivně doufal, že by se mohl stát zázrak a obchvat by se začal stavět dřív než po čtvrtstoletí. Vždyť tady máme tolik těch dopravních expertů… 😀

Anonym ze severu

A nevyhodnotil to pan řidič modrého trolejbusu tak, že mu pan řidič že zeleného dává přednost (nechává ho najet/pouští ho před sebe)?

Šejdr

Docela možné, na tomto kruháku se řidiči MHD běžně pouštějí, protože ve špičce se tam s velkým vmozem vjíždí dost obtížně.

Leinad

To jako proč? Na kruháku můžu mít rozestup, zpomalovat před kruhákem, ale nebudu zastavovat nebo výrazně zpomalovat na samotném kruháku, tím bych akorát riskoval zablokování..

Kernteriér

Protože se tam jinak bus nevejde? Institut vzdání se přednosti snad není nic neobvyklého.

Adamgolias

Neni , ale takhle to pak končí. Cca před 5 lety jsem s mel na stole nehodu v obci okr nbk. Absurdne na hlavni zastavilo os auto a mavalo na ridice na vedlejsi aby jel. Ten se rozjel a bum. Spolujezdec skoncil na voziku. Pri vysetrovani zaznalo vzdyt na me maval abych jel a protistrana argumentovala nemaval , cistil jsem zapocene okno. Tož tak. Nevymyšlejme vymyšlené. Hlavni , vedlejší , přednost zprava . Kdo tomu nerozumi nelezte na sedadlo řidiče.

Jiří Kocurek

A teď si představte hlavní o dvou pruzích a vedlejší jen 2,5 m širokou, z jedné strany zeď a z druhé strany zábradlí.
Pak toho z vedlejší pustíte, abyste měl kam vůbec odbočit a mohl jste za křižovatkou pokračovat v jízdě.

Leinad

To bych asi pustil úplným zastavením, kdyby nebylo jiné řešení. Ale i tak bych se k takové křižovatce po hlavní blížil s blinkrem a pomalu (a pokud by nic nebylo v protisměru, mohl by ten z vedlejší vypadnout než zastavím).

Šejdr

Protože tam drtivá většina aut jede z centra směr Bohdaneč nebo opačně a před kruhákem se z obou stran tvoří ve špičce kolony. Ve výsledku přes kruhák pomalu jede souvislá řada aut, mezi které není jednoduché se dostat. S trolejbusem nemůžete akcelerovat jak s osobním autem, aby stačila menší mezera, kam se s osobákem dá celkem snadno vecpat. Proto tam řidiči MHD kolegy z obou vedlejších směrů pouštějí.

Martas

Neznám to tam, proto dáno dozávorky i právě z důvodu kvalitního a velmi propracovaného kruháče, když jsem si ho našel na streetview.

Jiří Kocurek

„a tak ten zelený trolejbus mohl jet celkem rychle.“

Řidič sice má povinnost předvídat, ale rozhodně ne to, že někdo jiný poruší zákon a výsledkem toho bude vozidlo v protisměru. To byste musel jet po dálnici v levém max 30-50 km/h, kdyby náhodou jel někdo protisměrem.

Kebab

V Pardubicích úplně klidně😃

Pája

Ne ale vzhledem k pouze lehkým zraněním jsem si oddechl a pak jsem se takhle už dlouho nezasmál. My ve Zlíně máme pouze trolejbusy šplhající po sloupech a nebo až tři v sobě za sebou. Tohle je jiný majstrštyk 😆🙃🤣

Pája

Jeden Solaris jel jak dacan, předjížděl druhý Solaris a z protisměru vlítnul SORáč 😆😆😆 Jasně že je to blbost. Hrozně bych chtěl být na vozovně u té diskuze 😆😆😆

Jiří Kocurek

To je jednoduché: Ti dva, co se se neshodli koupí každý basu piv jako omluvu tomu protijedoucímu. Připadně jiný ekvivalent v naturáliích, jako jsou klobásy, frgály…

Marek

Máte někde i statistku co se týká tramvají?
V roce 2002 v se v Praze v tragické nehodě u Černého koně střetlo hned 7 tramvajových vozů ze 4 souprav.

Toník

Srovnáváte Prahu a venkov, to jsou úplně jiné soutěže.

Pája

Ono je kromě Prahy jinak všechno ostatní venkov? Ajaj, Toníku zpátky do školy….

Alibaba

Jako skoro místní mě označení venkov neuráží. 🙂
Asie začíná od Prahy za Kolínem. 🙂

Pražák

Už můj děda říkal, že Asie začíná za Negreliho viaduktem 😉

Pája

Naši známí z Německa totéž tvrdí o čemkoliv „za čárou“ Dnes jsem si v Brně dal kebab. Smí se to v Asii?

Jiří Kocurek

Tož to jsem nevěděl, že Asie je severně, čekal bych tam, skandálně, Skandivánvii.
Nebyl to Libeňský most?

Jan

Koněpůlky no…. To by se u nás v Hradci tedy rozhodně stát nemohlo 😁

J.A.RYN

Jó v Mechově, tam by chtěl žít každý!

Jiřik

Kromě mě teda.

Alibaba

Na kruháku u Plotiště sice nejsou trolejbusy, ale auta se tam mlátila slušně.

Šejdr

Popravdě řečeno, Pardubáci a lidi z okolí přes kruháky skutečně jezdit neumí. Kde jinde v Česku se z obyčejného dvoupruhového kruháku dělal jednopruhový s odůvodněním, že řidiči nechápali způsob jízdy dvou pruzích (kruhák v Pardubicích u Globusu). A když přijedu v Hradci na kruhák na Brněnské a poblíž mě jede auto s pardubickou značkou, tak si držím odstup, protože se může stát úplně cokoli, od průjezdu na červenou přes nečekané přejetí do sousedního pruhu (samozřejmě bez blinkru) až po odbočení do protisměrného dvoupruhu.

Otakar

Vícepruhový kruhák se předělával i v Olomouci u Globusu. Pardubice jsou ještě OK, ale horší jsou Ústečáci, tam snad dostane ŘP každá opice, co umí oloupat banán.

Šejdr

Nepodceňujte neschopnost pardubických řidičů. Existuje ještě jiné město, kde magistrát v zoufalství na neskutečným počtem nehod způsobených nedáním přednosti zřídil na svém webu speciální stránku, kde detailně vysvětluje, jak se projíždí obyčejná průsečná křižovatka vybavená semafory?
https://pardubice.eu/krizovatka-dasicka
Ta křižovatka opravdu není vůbec ničím zvláštní, je široká, výborně přehledná, nejsou v ní žádné stavby nebo stromy, které by bránily ve výhledu. A přesto tam byly už desítky nehod a možná stovkám dalších zabránili pozorní řidiči tím, že stihli včas zastavit, když jim někdo nedal přednost.

Lech Malý

Tak tyhle světelné křižovatky s ostrůvky dělají problémy řidičům všeobecně, tuhle jsem vysvětloval jednomu Budějčákovi, jak správně projet křižovatku Mánesova × Lidická (křižovatka úplně stejného typu). Pocit, že když jsem odbočil vlevo, tak už jsem na hlavní, a ten jouda, co stojí před ‚dej přednost v jízdě ‚ mi přece musí dát přednost, je rozšířen i mimo Pardubice. Snahu magistrátu o osvětu naopak hodnotím kladně.

J.A.RYN

Ty hradecký mindráky jsou trochu šejdrem, ale pobaví.

Adamgolias

V kolíně u nádraží. Stejná argumentace , denně dva autisti co ucpali silnici na kh protože si odřeli blatníky a pak čuměli na chodníku na ty svoje dobity plechovky.

Jiří Kocurek

Není to tím, že jsou zvyklí jezdit na koni a kůň má hlavu mimo jiné na to, aby se nesrazil s jiným? Jak říkal zesnulý kamarád: „Si sa s koňom srazil?“

geras

Chybí trolejbusy?

Milan

Mechov? Kde to je? To není ani na mapě 😅

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/cesko

Přemýšlím, jestli je to Hanka z SSOGE osobně, na tom koštěti 🙂

Jiří Kocurek

Tím chci říct: Na mapě se toho najde, až by se jeden divil.

J.A.RYN

Mechov je severní předměstí Koněpůlek.