Nezvyklá nehoda. Boeing 747 China Airlines si poškodil motory o vozíky na zavazadla

Poškozený motor Boeingu 747-400F. Foto: Jacdec / Twitter.comPoškozený motor Boeingu 747-400F. Foto: Jacdec / Twitter.com

Příčinou nehody mohlo být silné sněžení, nikdo nebyl zraněn.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Jednou jsme na LKPR pri zamrzlem ledu na pojizdecce meli zabrzdeno, volnobeh (pro znale „idle“), a jelo nam to dal, a to se ani nechumelilo (-:

Radeček

Mohu se zeptat jak by mohlo být příčinou nehody silné sněžení ? Asi blbost, ne ?

Petr

To už ale v článku píšete. Dostalo se kam nemělo.

Y.K.

Jak se asi posádka v orientuje v těch nekonečných plochách betonu? Podle pojížděcích čar na jejich povrchu a popisů tamtéž, že. Případně jejich světel. A ty na zasněženém povrchu co, soudruzi? No, nemusí být vidět, že jo. Takže zjevně zakufrovali někam kam neměli. A vy na ten záběr koukáte z nasvětlené strany terminálu, oni koukali ze tmy proti světlu, takže z jejich pohledu toho nemuseli moc vidět, kromě zářících oken.

Jiří Kocurek

Silniční vodorovné značení pod sněhem opravdu vidět není. Na letišti to nebude jinak.

Miroslav Zikmund

Jenže na letišti se musí sníh odklidit, na rozdíl od silnice, kde to není nezbytné …
Na raveji musí být zachována nezbytná míra adheze, aby letadlo mohlo zastavit .. že by existovala letní / zimní varianta pneumatik pro letadla asi není reálné … letadlo odstartuje z Floridy a bude přistávat na Aljašce ….

Babočka

A foloumák byl kde nebo dělal co, že je v tom marastu nevedl? Pokud nevidí kam jedou, proč teda jeli? Vaše tvrzení o koukání ze tmy pokulhává. Všude světla z lamp, bílý sníh a na něm tmavé stíny letištní techniky do které najeli. Bůhví kam oba dva vejrali.

Y.K.

Na to se mě neptejte. Stát se to nemělo ale stalo, já jen píšu, že ztratit se je naprosto reálné a není to poprvé.

Babočka

Řekl jste svůj názor a já se teda ptám.
V letectví jsou na všechno jasně dané postupy na tyto situace. Ty postupy čerpají z chyb, které se staly v těchto situacích. Proto mi tahle nehoda přijde jako totální selhání těch dvou v kokpitu.
Jo a ty mínusy mám od lidí, kteří vědí o letectví houbeles a letadla znají maximálně z vyhlídkových valů kolem Ruzyně 😀

Y.K.

Pokud vím, tak při pojíždění se moc katastrof nestalo, ale jinak je to čistě na lidském oku a schopnosti se orientovat ve spleti čar a kódů a zastavovacích míst a tak se občas „ťukanec“ nebo sjetí z pojížděčky stane. Nebezpečné to nebývá, drahé ano. Je strašně těžké v tomhle eliminovat chyby na nulu, když tam není jak navyšovat vrstvy bezpečnosti (nějakou automatikou, navigací atp.).

Honza

To je taky pravda, nicméně… když nevím kam mám jet, zastavím. Když vím kam mám jet ale mám tam překážku, zastavím. Když jedu někam kam se asi nevejdu, zastavím. Leda ze by se ty vozíky proháněly po letišti větrem…

Miroslav Zikmund

Sledujete „letecké katastrofy“ ? Pojížděcí trasu by měly ukázat posádce světelné majáky …

Y.K.

Žádné majáky, světla na okraji, často i povrchu pojížděček. Každopádně pod vrstvou sněhu si mohou svítit jak chtějí a přesto část z nich bude zaslepená, hlavně u terminálů, kde nejsou okrajové a je tam řada cest v ploše směrem ke stáním.

Jedna z nejrizikovějších fází při špatném počasí (neexistují na to přístroje, na rozdíl od přistání). Naštěstí škody hrozí spíše materiální než vyloženě katastrofa (sjetí z pojížděčky, „drobnější kolize“ s jiným letounem). Těžké s tím něco dělat kromě úplného zavření letiště, příval sněhu se nedá pozdržet a plochy udržet čisté.

Thomas

Vlivem silneho snezeni určitě ne,
Možná mu to oklouzlo na snehu/ledu, buh vi
Ale podle videa to vypadá, ze motory byly v tahu

Y.K.

Proč myslíte že určitě ne? Mě to přijde jako dost významný faktor na vyznání se v tom blušišti čar (pojížděcí jsou žluté).
https://goo.gl/maps/cJmpYtSG7PWPsoxLA

Roman

Ja bych to viděl spíš že asi i věděl kde je, ale nešlo mu zatočit. Podle zvýšeného tahu na levych motorech se to asi snažil korigovat ale prostě jel moc rychle.

Y.K.

To bych i věřil, ale stejně se asi ocitli kde neměli.

Roman

Ja se stále snažím identifikovat místo kde se to stalo.

Y.K.

Podle dost záznamu z ADS-B na FR24 to vypadá na toto místo: https://goo.gl/maps/9zNZeLjbyXHnfkxp9

ficus

Jsem rád že tam nebyly mý kufry…

pzag

No, řekl bych, že to AKE, nebo co to bylo, bylo prázdné. Jinak ho tak snadno nevcucnete. S kuframa může mít i přes 700 kg.