Nezvyklá exkurze pro studenty. Dopravci a firmy z železničního byznysu vypravili speciální vlak do výhybkárny

První vlak s cestujícími v areálu DT - Výhybkárna a strojírna. Foto: Aleš OndrůjPrvní vlak s cestujícími v areálu DT - Výhybkárna a strojírna. Foto: Aleš Ondrůj

Akce má přilákat nové talenty k železnici.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Tak rozhodně to nebylo ,,z celé republiky“. Že by někdo zmínil, že kvůli kapacitě Prahy v 7 ráno musel být posunut JŘ vlaku KDS o hodinu dříve a z Holešovic, že tím byla odříznuta možnost pro studenty ze západních Čech, to už ne.

Veronika

My jsme museli taky z Ostravy popojet do Olomouce. Takže jsme neměli takovou výhodu jako Pražáci, které vezli až z Prahy.

jan táborský

No tak talentů je na dobré správě tolik , že ani není třeba jezdit tak daleko, stačí když otevřou hubu

Karel Svoboda

Nápad a akce výborný. Jen by mě zajímalo co ti talenti budou dělat, když stát a SŽ pořád odkládají stavby klíčových železnic a ČDC proaktivně snižuje počet přepravených ložených vagonů. Na 40mio tun ročně naplánovaných na další pětiletku přece mladí talenti potřeba nebudou, ještě by chtěli vozit něco jiného než ucelenky uhlí.

Petr Šimral

Není na trhu jen ČD Cargo 🙂

Pavel

Pokud chtějí udělat studenti velkou kariéru ve firmě DT, pak se musí naučit psát poezii jako mistr Lolin, svého času i náměstek ministra kultury.
Tady máte úryvek z jeho básně:
https://g.cz/kdyz-dva-delaji-totez-neni-to-totez-ministerstvo-kultury-ma-dalsiho-basnika-u-jeho-del-se-rozplacete-smichy/

Jan Tichavský

Slovo inovativní je zmíněno v každém odstavci (vedle dalších korporátních nicneříkajících vět), ale co konkrétně si pod tím můžeme v prostředí železnice představit?

Cargo10

Zabezpečení jizd vlaků nové generace, štíhlé výhybky pro vysokorychlostní tratě, dispečery řídící 10x větší úsek než výpravčí a co já vim, autonomní vlak? Nejlépe podobnou akci navštívit, pokud máte rád železnici.

Oldřich Sládek

Právě jsem z toho Prostějova přijel. Mě šlo o to, aby studenti měli na jednom místě ukázky rozmanitých technologií z celé železnice. Od dopravců po infrastrukturu. Přes výrobu výhybek ( v dnešním případě), jak funguje ETCS, přes prohlídku Vectrona az po činnost Oltisu , prostě všechno možné. Navic jsme je privezli vlakem až do fabriky.

Přes vpuštění trhu na železnici je to už 200 let pořád jednotný technologický celek. Myslím, že se akce studentům fakt líbila.

Michal²

Jakožto účastnící se student bych Vám chtěl za tuto akci poděkovat, byla velmi zajímavá a přínosná

Oldřich Sládek

Děkuji 😉

Ruzian1

Též se přidávám k poděkování, bylo to opravdu inspirativní, zajímavé a přínosné. Doufám, že podobných akcí bude více.

Karel Svoboda

Jo, až se za 10-15let rozjede výstavba vrt, tak se to bude hodit v praxi. Do té doby jen teorie a vizualizace.

vlachjan

Ony se možná nějaké vyhýbky budou hodit i předtím…

N.N.

Něco mi říká, že na řekonstrukci Přerov-Nezamyslice budou potřeba výhybky nové, rovněž ve Třebové jich pár set budou měnit.

Krakonoš

Já bych se, jako účastník, chtěl také přidat s velkým poděkováním všem, kdo se o akci zasloužili.

Lukáš Chytil

Nechci to nijak hanit, ale je otázka, kolik % ze studentů pak skutečně na dráhu zamíří.

Jen škoda, že se to nedělá např. i pro žáky 9. tříd před tím, než si vyberou školu, na kterou chtějí jít, ale nějak se začít musí.

Oldřich Sládek

Ad 1) to skutečně nevím, ale troufám si říct, že z těch, co včera byli v Prostějově, jich bude většina. Ad 2) zamyslíme se nad tím 🙂

David

Že je jen velmi málo výrobců a ve výběrku jste často sám…