Nezájem o projektování ostravského přednádraží, do soutěže se nikdo nepřihlásil
Vizualizace předprostoru ostravského hlavního nádraží. Zdroj: Ostrava
Zakázku hodlá město vyhlásit znovu, pracuje s variantou revize.
Zakázku hodlá město vyhlásit znovu, pracuje s variantou revize.
Umím si živě přestavit tu soutěž. Zadání vágní a pak deset stran vyhrožování a pokut za nesplnění čehokoliv nesplnitelného. Kdo má práci, tak takové „soutěže“ ignoruje.
Terminální fáze architektonické a urbanistické inkompetence, esteticky a především funkčně. Příběh dlouho se táhnoucí investiční destrukce, příběh zničených architektonických hodnot.
Ztráta organického navázání zastávek MHD na velkorysou pergolu. Materiálová degradace. Stavební páskou ohrazená plocha pro louži místo původní kašny. Pozor, klouže to.
myslím že ty stojany na kola tam jsou fakt k popukání… protože tam si nikdo kolo fakt nedá!! snědá tíseň by se o ty kola hned postarala 😀
Podívejte na celý ten obrázek, na všechny obrázky, to postrádá lidské měřitko, samé zbytečné obří plochy, nebo střechy velkých budov (které u toho nádrží vůbec nemusely být), které vyzařují v létě + 5 st navíc, a člověk čeká že z toho vylezou nějaci betonoví roboti. Chybí to, že je to pro člověka, pro lidi. Celé prostředí okolo je neobyčejně frustrační. Ostrava se už musí zbavit těchto manýrů, které se tam tak dlouho budovaly – ocelové srdce. Cha chá. Celý ten prostor je jeden velký chaos až slum, jen pár metrů za tou vizualizací.
Je pravda že vylézt z hlavního nádraží Mordoru je jaksi spojeno s nutkáním rychle odtud odjet do přívětivějších částí. K tomu postačuje nástupní ostrůvek a vysoká frekvence odjezdových spojů…. Nějaké rekultivace jsou opravdu třešinky na jiný dort….
Když vidím na obrázku další betonové hrátky v Ostravě, je mi smutno, podobně nezvládli Karolínu , také tam jev létě spousta rozžhaveného betonu a tady nástupiště na MHD další betonové monstrum. Ostrava se prostě vyžívá v gigantismu, přitom nemá dobré využití ploch, všude velké plochy okolo stavebních objektů, Rekonstrukce žel, uzlu v Ostravě počká do doby, než se vyjasní, kolik ještě takových firem jako je Liberty padne, a bude jich dost, a potom převést obrovské plochy SŽ a vlečky zkrachovalých firem pod město, a včlenit do města. Vždyť SŽ se tam roztahuje, jako kdyby ji celá Ostrava patřila. Ano a… Číst vice »
Další betonové hrátky čekám před nádražím Vítkovice, nebo ne ?? Ví někdo ??
To je teda blábol dne tohle.
Karolina je s krátkým i.
Tak ona vadí už i zelená střecha?
Divné, takový prestižní projekt… Možná byla chyba, že se ve stejné době vyhlásila soutěž na kadibudku v Břóchovanech.
😀
No ty kokos, první kopnutí mělo být v 2018….další 2021. Překreslení na střídavinu na 2024. Kvůli špatné koordinaci s přednádražím na 2026 a bez projektu asi na neurčito
Ono to ještě do roku 2030 v klidu počká.
Na co utrácet za tak dlouhé přístřešky přes nástupiště, když tam za sucha ani člověk nemá šanci dojít. 🤷♂️😁
„…zastřešení přístřešku před výpravní budovou“
Tím se myslí ta čtvercová střecha nad kruhovou dírou v té původní střeše, co na ní, po novu, má růst ten brčál?
Vyzerá to zaujímavo, ale nebolo by lepšie potiahnuť to súvislé zastrešenie až ku zastávkam MHD ?
To by bylo příliš logické…
To nejsou zastávky MHD, ale celé předimenzované nádraží MHD.
přitom to není žádný velký uzel MHD v Ostravě.
Je to Ostrava Hlavní nádraží, tam je návaznost na MHD nutnost, to není Kaproun.
Samozrejme, že bolo! Bohužiaľ, takéto projekty niekedy postrádajú základnú logiku, resp. sú umením možného. V tomto prípade by si zástupcovia mesta nesmeli tvrdohlavo stáť za tým, že existujúca pergola je nedotknuteľná a pamiatkovo významná a musí byť zakompomovaná do architektonického riešenia.