Ta Rokycanská je podle panoramy hodně chodec-friendly ulice. Přechody žádné, jedno oficiální místo pro přecházení a pár neoficiálních. Městský urbanismus tak na úrovni 1980.
Původním „plánem“ bylo vybudovat tramvajovou trať na současném zeleném pásu. Od toho se však upustilo ve prospěch trolejbusové trati (1988). Tramvajové zastávky by umožňovaly řadu přechodů pro chodce… Na chodce soudruzi jíž zapomněli. »Ještě v osmdesátých letech při rozšiřování Rokycanské třídy se s tramvají počítalo a proto zde vzniknul široký střední dělící pás. Tramvajová trať měla vést až ke hřbitovu, kde v místě dnešního nákupního centra a v okolí, byla plánována výstavba nového velkého sídliště. Odbočující větev údajně měla vést i od Pietasu Masarykovou třídou dál do Doubravky. Dnes se již o tramvajích na Doubravku neuvažuje a tak byl středový… Číst vice »
Já bych v tom středovém pásu nejradši viděl vyhrazené pruhy pro trolejbusy (hlavně v ulici U Prazdroje, protože tam vede nejvíc linek v souběhu). Tramvaj by nahradila jednu z trolejbusových linek, ale některé by stejně bylo třeba zachovat pro obsluhu zbytku Doubravky. Lepší by bylo vytěžit co nejvíc z aktuálně velmi dobře fungující trolejbusové dopravy.
highway
13 hodin
Rokycanská dobrý. Ješte by to chtělo vyřešit podchod u zastávek Škoda 3.brána (Domažlicka x Vejprnická), to je vzorový „nevzhledný“ podchod, tam jít i za bílého dne není příjemné. Tam nadchod asi není moc možný, spíš udělat přechody, přebíhaní přes silnici je bežné.
Místo 3m dolů do podchodu vyšlapat 6m na lávku… Toto nechápu stejně jako lávku přes nádraží v Pardubicích (kde tomu dodávají punc zbytečnosti eskalátory). Málokterý člověk je vyšší jak 2 metry, ale vlak ani kamion nižší nebude…
A když už tam musím vyběhnout, schody nebudou? Budu muset stovky metrů po rampách?
Autíčkáři mně ukoušou, ale stejně jako patří přechod na magistrálu před hlavní nádraží v Praze, tak patří i sem…
Evidentně to v místě neznáte. Rokycanská je v místě v zářezu takže v současnosti je to cca 3 m k silnici a 3 m do podchodu. Takže po nové lavce půjdu prakticky po rovině anebo sejdu stejně jako teď dolů k zastavkám.
Já to tam také neznám, ale vzhledem k množství a šíři vyšlapaných cestiček, patrných na mapách, bych si skoro myslel, že nejlépe by tam posloužil obyčejný přechod.
Jak typické. Aneb nikdy jsem tam nebyl, nemam ponětí jak to tam vypadá a funguje a ani tam nikdy nepáchnu, přesto vám budu nutit moje řešení které jistě musí být nejlepší protože jsem hlava a letmo jsem se podíval do mapy.
Tak z hlediska ceny nejlepší určitě bude, z hlediska pohodlí pro uživatele také (nejkratší cesta), rovněž z behaviorálního hlediska (lidé tudy chodí již nyní). Možná bude lepší oproti současnosti i z hlediska bezpečnosti, když tam budou řidiči pěšáky očekávat.
Z hlediska lidí co chtějí dojíz z Lobez na Doubravku navrhovaný přechod znamená sejít dolů k Rokycanské a na druhé straně se drápat zase nahoru. Díky lávce budou moct jít skoro po rovině.
Díky provozu na Rokycanské je úrovňový přechod nereálný.
I tak by mi ale přišlo rozumné tam dole udělat alespoň místo na přecházení, dkyž ne plnohodnotný přechod – příjde mi rozumější jít přirozenému lidskému chování naproti, než mu stavět do cesty bariéry.
To je vždy problém, když jsem byl mladý a do doby úrazy nohy mě také nějakých 230 metrů k místu na přecházení “ netankovalo“ i když to znamenalo půl kilometru pěšky navíc. Dnes mě to děsí, ano na kole to dám v pohodě kdykoliv, ale když mě “ chytne noha “ tak mi obvyklá hustota přechodů přes frekventované silnice v naší vlasti přijde zoufale nedostatečná. V naší městské části Ujezd nad lesy rozdělené silnicí první třídy na dvě části se nejenom leckde musíte na vozovku vyšplhat ( typická letita metoda opravy povrchů “ placneme tam další vrstvu “ ) ale… Číst vice »
Je to přesně tak. Ta lávka má zejména spojit dvě protilehlé ulice v jedné výšce bez nutnosti scházet a zase vycházet nejen na úroveň Rokycanské, ale ještě do podchodu pod ní. Přechod je při chodce menší zlo než podchod, ale pořád zlo, doplněné o další negativa (rozjezd aut a kamionů z nuly do kopce přímo pod paneláky, vyšší emise atd.).
Ta Rokycanská je podle panoramy hodně chodec-friendly ulice. Přechody žádné, jedno oficiální místo pro přecházení a pár neoficiálních. Městský urbanismus tak na úrovni 1980.
V Plzni si na nějaký přechody nehrajeme, prostě kde to jde se to přeběhne.
Původním „plánem“ bylo vybudovat tramvajovou trať na současném zeleném pásu. Od toho se však upustilo ve prospěch trolejbusové trati (1988). Tramvajové zastávky by umožňovaly řadu přechodů pro chodce… Na chodce soudruzi jíž zapomněli. »Ještě v osmdesátých letech při rozšiřování Rokycanské třídy se s tramvají počítalo a proto zde vzniknul široký střední dělící pás. Tramvajová trať měla vést až ke hřbitovu, kde v místě dnešního nákupního centra a v okolí, byla plánována výstavba nového velkého sídliště. Odbočující větev údajně měla vést i od Pietasu Masarykovou třídou dál do Doubravky. Dnes se již o tramvajích na Doubravku neuvažuje a tak byl středový… Číst vice »
Neuvažuje? To je docela škoda. Uměl bych si tam tramvaj představit, ale asi by se neuživila. Co myslíte?
Já bych v tom středovém pásu nejradši viděl vyhrazené pruhy pro trolejbusy (hlavně v ulici U Prazdroje, protože tam vede nejvíc linek v souběhu). Tramvaj by nahradila jednu z trolejbusových linek, ale některé by stejně bylo třeba zachovat pro obsluhu zbytku Doubravky. Lepší by bylo vytěžit co nejvíc z aktuálně velmi dobře fungující trolejbusové dopravy.
Rokycanská dobrý. Ješte by to chtělo vyřešit podchod u zastávek Škoda 3.brána (Domažlicka x Vejprnická), to je vzorový „nevzhledný“ podchod, tam jít i za bílého dne není příjemné. Tam nadchod asi není moc možný, spíš udělat přechody, přebíhaní přes silnici je bežné.
Nejen nevzhledný, ale ještě na půl zbořený potom, co tam do něho skočila Honda.
https://www.krimi-plzen.cz/a/zaklinene-vozidlo-vyprostovali-temer-tri-hodiny/
Místo 3m dolů do podchodu vyšlapat 6m na lávku… Toto nechápu stejně jako lávku přes nádraží v Pardubicích (kde tomu dodávají punc zbytečnosti eskalátory). Málokterý člověk je vyšší jak 2 metry, ale vlak ani kamion nižší nebude…
A když už tam musím vyběhnout, schody nebudou? Budu muset stovky metrů po rampách?
Autíčkáři mně ukoušou, ale stejně jako patří přechod na magistrálu před hlavní nádraží v Praze, tak patří i sem…
Evidentně to v místě neznáte. Rokycanská je v místě v zářezu takže v současnosti je to cca 3 m k silnici a 3 m do podchodu. Takže po nové lavce půjdu prakticky po rovině anebo sejdu stejně jako teď dolů k zastavkám.
Já to tam také neznám, ale vzhledem k množství a šíři vyšlapaných cestiček, patrných na mapách, bych si skoro myslel, že nejlépe by tam posloužil obyčejný přechod.
Jak typické. Aneb nikdy jsem tam nebyl, nemam ponětí jak to tam vypadá a funguje a ani tam nikdy nepáchnu, přesto vám budu nutit moje řešení které jistě musí být nejlepší protože jsem hlava a letmo jsem se podíval do mapy.
Tak z hlediska ceny nejlepší určitě bude, z hlediska pohodlí pro uživatele také (nejkratší cesta), rovněž z behaviorálního hlediska (lidé tudy chodí již nyní). Možná bude lepší oproti současnosti i z hlediska bezpečnosti, když tam budou řidiči pěšáky očekávat.
Z hlediska lidí co chtějí dojíz z Lobez na Doubravku navrhovaný přechod znamená sejít dolů k Rokycanské a na druhé straně se drápat zase nahoru. Díky lávce budou moct jít skoro po rovině.
Díky provozu na Rokycanské je úrovňový přechod nereálný.
OK pak je asi rampa v tomto případě opravdu lepší řešení.
I tak by mi ale přišlo rozumné tam dole udělat alespoň místo na přecházení, dkyž ne plnohodnotný přechod – příjde mi rozumější jít přirozenému lidskému chování naproti, než mu stavět do cesty bariéry.
Místo na přecházení je 80m níže u křižovatky s Revoluční a o 230m výše je přechod U Pietasu.
To je vždy problém, když jsem byl mladý a do doby úrazy nohy mě také nějakých 230 metrů k místu na přecházení “ netankovalo“ i když to znamenalo půl kilometru pěšky navíc. Dnes mě to děsí, ano na kole to dám v pohodě kdykoliv, ale když mě “ chytne noha “ tak mi obvyklá hustota přechodů přes frekventované silnice v naší vlasti přijde zoufale nedostatečná. V naší městské části Ujezd nad lesy rozdělené silnicí první třídy na dvě části se nejenom leckde musíte na vozovku vyšplhat ( typická letita metoda opravy povrchů “ placneme tam další vrstvu “ ) ale… Číst vice »
Bylo by to moc levné.
Je to přesně tak. Ta lávka má zejména spojit dvě protilehlé ulice v jedné výšce bez nutnosti scházet a zase vycházet nejen na úroveň Rokycanské, ale ještě do podchodu pod ní. Přechod je při chodce menší zlo než podchod, ale pořád zlo, doplněné o další negativa (rozjezd aut a kamionů z nuly do kopce přímo pod paneláky, vyšší emise atd.).