Automobily

Nevozte děti do školy auty, vyzývá rodiče v Německu řada spolků

Děti na přechodu. Ilustrační foto: Kantonspolizei Basel-Stadt
Děti na přechodu. Ilustrační foto: Kantonspolizei Basel-Stadt

Nevozte děti do školy autem, jeďte raději na kole nebo jděte pěšky, protože je to přínosnější k jejich všestrannému rozvoji a je to šetrné i k životnímu prostředí. Na rodiče v Německu, kde nyní postupně do září začíná nový školní rok, takto apelují organizace chránící zájmy dětí, ekologické spolky či dopravní kluby. Pohyb při cestě do školy podporuje i německá metropole Berlín, kde se dnes žáci po letních prázdninách poprvé vrátili do lavic.

„Rodičovské taxi není nezbytné. Do školy to jde také pěšky, na koloběžce nebo na kole,“ uvádí organizace Deutsches Kinderhilfswerk (DKHW), která se zasazuje za práva dětí. Stejný názor má i dopravní klub Verkehrsclub Deutschland (VCD), který propaguje zdravé a ekologicky odpovědné cestování.

„Pokud rodiče chtějí pro své děti udělat něco dobrého, tak by se měli vzdát rozvozu auty,“ řekla šéfka VCD Kerstin Haarmannová. „Když se děti účastní dopravního provozu jen ze zadního sedadla auta, tak jim chybí nejen pohyb na čerstvém vzduchu a legrace s kamarády na cestě do školy, ale ani se nenaučí, jak se samostatně a jistě v dopravě pohybovat,“ vysvětlila.

S tím souhlasí také šéf školského odborového svazu VBE Udo Beckmann, kterému se stejně jako Haarmannové nelíbí, že se děti z aut nedokážou bezpečně pohybovat v městské dopravě. Beckmann rodičům rovněž vytýká, že vysazováním dětí z aut přímo před školou přispívají k nebezpečným dopravním momentům.

„Auta narychlo zaparkovaná před školou způsobují nepřehledné situace, které mohou být i nebezpečné,“ dodal Beckmann. To se nelíbí ani berlínské radnici, která nezodpovědné chování rodičů za volantem dlouhodobě kritizuje. „S vozidly SUV a dalšími velkými auty se odehrávají chaotické scény, ulice a příjezdy jsou beznadějně zablokované a zákazové značky se úmyslně přehlížejí,“ tvrdí německá metropole o nešvaru, který trápí i česká města.

Zatímco děti, které dnes ČTK oslovila před základní školou v berlínské čtvrti Moabit, by raději jezdily autem, rodiče spíše uváděli, že se snaží upřednostňovat cesty pěšky či na kole.

„Jet na kole je super, dostane se jim tak trochu sportu,“ řekla maminka, která se představila jako Barbara. Do školy doprovázela syna Davida, který nastupuje do třetí třídy. Uvedla, že loni se synem ráno občas autem jezdila a odpoledne ho pak takto vyzvedávala mnohem častěji, protože potřebovala být včas v práci nebo se do ní rychle vrátit. „Loni David jako druhák ještě sám na kole nemohl, to jsem měla strach, ale myslím, že letos už to půjde,“ dodala Barbara.

ČTK

140 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kreketuse

Onehdá jsem se doslechla že v západním Německu se automobilismus rozmohl v sedmdesátých a osmdesátých letech právě kvůli dovozu dětí do škol a kamkoliv. souviselo to s nárůstem počtu prý podezřelých individuíi.následkem toho přehnaně xenofobní rodiče dostali o děti strach.

František

Když si uvědomím, že jsem v šedesátých letech denně chodil v Praze Vršovicích 3 km pěšky do školy, tak se divím, že jsem to přežil a to mi rodiče ani nekoupili mobil, přestože jsme byli sami doma do 18:00 než přišli z práce. A po škole šla aktovka do rohu a prošmejdili jsme dvory a dvorky v celých starých Vršovicích a Nusle okolo Botiče.

Eduard

Tak to buďte rád, že jste vyrostl v normální době a vyrostl z Vás normální člověk, který se o sebe umí postarat.

František

Pravda je, že v té době naprosto odpadla obava z 50 různých pohlaví, který se vyrojily nevím odkud a nehrozilo, že nás někdo zprzní či nějakým způsobem zneužije, protože na rozdíl ode dneška byla vymahatelnost práva a tito nemocní lidé byli naprosto právem pod kontrolou a trestně postižitelný.

Y.K.

Nutno říci, že doprava je nyní někde fakt o strach a není hezké vidět děcka snažit se dostat přes přechod, zatímco je řidiči úspěšně ignorují. Na druhou stranu, někteří rodiče jsou k autu přirostlí a vozí děcka tři městské bloky, na Jiřáku 6 aut vytvoří zácpu (musí přeci co nejblíž vchodu), troubí na sebe jak se blokují, řvou vulgarity přes celé náměstí, idilka. Hlučná menšina městského rána.

Eduard

Co se týče přecházení dětí přes přechod, tak od toho je tu MP, které jim v tom zdatně pomáhá. Což je asi jediná jejich pozitivní činnost. Navíc průměrně inteligentní dítě nemá problém přejít přes přechod. Něco takového zvládne i pes.

Y.K.

To ovšem není o zvládnutí, ale o pochopitelném strachu rodičů.
Na vlastní oči jsem viděl MPka, co stavěl provoz k zastávce tram, nějaký ..píp.. jej aktivně ignoroval a cpal se do krokem přechodu s dětmi tak, že policajta co mu zastoupil cestu nabral na haubnu. Co pak nějaký mrňousové.

123

Nebudeme, jezdí samo;-DDD

Zabakovec

Pohyb je zdravej to ví každej 🙂 bohužel ČR ma vysoký podíl na obezitě dětí(nadprůměr EU) u dospělých na tom taky nejsme úplně dobře.. Němci jsou nantom líp ale i tak by jim pohyb svědčil 🙂 p.s. Rodiče maj taky na práci neco jinyho nez vozit děti autem ne? 🙂 my taky nevozime, jedno lu za hodku jede vlak, to musí stačit 🙂

Jan Sova

No co tak pozoruju, tak čím víc na západ, tím více energeťáků a coly ty děcka vypijí. Nebo v Itálii, jak tam na všechno patlají tu nutelu, i na langoš ….
Ale z hlediska státních restrikcí tak V. Británie má povinné uniformy a s tím mama-servisem v Londýně to asi taky nebude kdovíjaké. Teď jim Johnson naordinoval víc pohybu, tak uvidíme tu občanskou poslušnost.

Anonym

Nejhorší je, že z takových kidů se posléze stanou kovaní autíčkáři…

Marian

Tak Pepíček začal do školy chodit pěšky, někdy třeba na skejtu nebo na koloběžce. Teď z toho mají doma těžkou hlavu. Celý život ho učili, že není jen máma a táta, ale mámotáta a tátomáma a dalších 32 pohlaví. Jenže co to? Když ho vozili do školy autem, tak to Pepíčkovi bylo jasné. Ale najednou, po té, co se dopravuje do školy sám, tak vidí, že jsou jen mámy a tátové, občas děda nebo teta. Žádné mámotáty neexistují úplně stejně, jako neexistují bubáci. Tak se nám stalo, že dítě si vytvořilo vlastní názor na svět, protože se s ním dostalo… Číst vice »

Bob

V tramvaji a na ulici možná potká těch mámotát a 32 pohlaví o něco víc než jen doma. Takže kdo má doma jednoduché rodiče, kteří toho o světě moc nevědí a mají o něm jednoduché představy, tak na ulici a ve škole se setká i s věcmi, o kterých omezenci nemají tušení a nevzali by je na vědomí ani kdyby je viděli. Nicméně rodičům v některých městech a čtvrtích se vůbec nedivím, že nechtějí děti vystavovat pestrosti života v plné síle. Zvláště v „tom pravém“ Německu.

Jaaa

Jestli ono to nebude spíš naopak. 😀

Ondra

Normální rodič přece nepošle dítě do školy pěšky, akorát by ho tam něco přejelo…

Hojakar

Jak já mohl přežít v minulosti? Chodil jsem od druhé třídy do školy pěšky….a přecházel pár cest..sice na sídlišti ale auta tam jezdivala taky

asdfr

A kolko tych auto jazdilo? U rodicov som sa ako dieta bez problemov vozil na bicykli na ulici. Je to stvrt rodinnych domov. Pred 10 rokmi relativne blizko sa zacal rozrastat priemyselny areal. Kedze po ceste do centra mesta je blizko jedna problematicka krizovatka, tak vsetky auta do a z priemyselneho arealu si zacali stracovat cesty cez tu povodne tichu stvrt rodinnych domov.

Frantisek

Jenže to zase začíná u každého. Jednak průmysl má vozit hlavní zátěž po kolejích i proto, aby nezatěžoval místní cesty, jednak i rodiče s dětmi, pokud zvolí jiný způsob, těm cestám ulehčí. Je to jako „jezdil jsem na koupák na kole, ale začalo tam jezdit víc aut, tak jsem tam začal jezdit taky autem“ (a tím tam začalo jezdit ještě více aut – nadto už tam ani nemají kde zaparkovat). Je načase to utnout, často stačí jen důsledná dopravní výchova, vedení k obezřetnosti a pozornosti.

Bob

Jak vidno, tento sarkasmus už přestal být vtipný.

Radim

Doprava je jako voda, najde si vždy tu nejschůdnější cestu, takže to může být auto, kolo, hromadná doprava, koloběžka, pěškobus, nebo nějaké jejich kombinace. Pokud některou omezíme a/či druhou zvýhodníme, tak se poměr trochu změní. Pomůže i osvěta a podobné prostředky, ale nikdo si nemůže myslet, že si lidé budou pro něčí dobrý pocit nebo přání ztěžovat život. Vždycky jsem nechápal, proč je celé odpoledne a večer ve městech tolik aut, pak se to vysvětlilo, čekal jsem u školy cca 2 hodiny na příjezd dětí busem z výletu a většina aut mezi 16 – 18 hodinou jsou dovozy a odvozy… Číst vice »

Moudry Cynik

Kdybys ty dve hodiny misto pred skolou stal pred hypermarketem, zjistis, ze vetsina aut mezi 16 – 18 hodinou jsou nakupy

Martin V.

A kdyby jel dvě hodiny vlakem, tak z toho podle vás vyvodí, že většina aut v té době stojí před spuštěnými závorami? 🙂

Jiří 3

Podle mne máte pravdu oba dva, jelikož tyto 2 činnosti mohou být prováděny ve stejný časový rámec, akorát v různých pořadích.

Radim

Chtěl jsem tím jen říct, že mě udivilo, kolik aut se před tou školou s dětmi obrátilo, srovnatelně, jako u toho marketu, pořád někdo. Nic proti autům nemám, nemám ale taky nic proti tomu jim omezit pohyb ve městech. Volba dopravy do práce je např. u mě 1) Když počasí dovolí, tak kolo ( 17 min.) 2) Auto (11 min.) a poslední je bohužel hromadná doprava (min. 45 min.), pokud by ale zřídili v průmyslové zóně žel. zastávku (vlak tam projíždí a kdysi se o tom uvažovalo), nebo jí vedli spádovou autobusovou linku, tak by to bylo cca 20 min… Číst vice »

123

A teď jste to popsal … když bude alternativní spojení MHD, tak se na auto vykašlu. Když to bude autem 10 min a MHD 45 a dva přestupy k tomu …
Kolo je fajn, ale jen někdy (počasí) a pro někoho (-cet mi už bohužel není … dlouho).

Frantisek

Když se ovšem toto použije jako argument, proč směrovat peníze a úsilí zase primárně do autodopravy (případně do něčeho efektního, leč nikoli již efektivního v dopravě veřejné), tak se nezmění vůbec nic. To je příčina současných rostoucích problémů.

Gwann

Jo, jenže jsou lidi, kteří tvrdí…autem 30 minut, MHD 35 minut, tedy stejně, jedu autem, tam jsem sám ve svém…a jak tyhle chcete přesvědčit, to nevím.

PS: RP ani auto nemam

Jan Sova

chvilka drcení ekoplaketami a místními poplatky a oni si to rozmyslí (někteří). Tohle ale není spravedlivé udělat plošně, protože v nějakém politicky ponurém městečku třeba MHD skoro nefunguje (čti spoj jedenkrát za 2 hodiny), takže tam se všichni vymluví, že sedají do aut z donucení.

Spálená tlumivka

Nechat se na základce vozit ke škole, aby se chlapečkovi cestou náhodou něco nestalo, byl bych mezi spolužáky za blbce. Což se ovšem dnes řeší tím, že když se spolužáci dotyčnému začnou smát, rodiče si přijdou stěžovat a škola to vyšetřuje jako šikanu. Pročež blbeček získá pověst práskače a už se s ním baví jen podobně postižení exoti. A rodiče si mají důvod znovu stěžovat, že se většina třídy s jejich mazánkem odmítá bavit (ne, to si nedělám srandu, přesně tohle jsme několikrát řešili na třídních schůzkách u obou dětí, pokaždé jsem na tom odpověděl, že moje dítě je svéprávné… Číst vice »

Lumiere

Holt moderní doba straní poserům. Za mých mladých časů čekala bonzáka dobře mířená rána maticí z praku. Jelito na zadku bylo nejlepším vysvětlením, že bonzovat se nemá. 😁😁😁

Bob

Za mých časů grázlíci byli povětšinou v polepšovnách nebo zvláštních školách, takže v normálních školách spolu všichni vcelku vycházeli a žádní malí kriminálníci, kteří by terorizovali ty spolužáky, kteří jejich lumpárny nekryjí, se tam nevyskytovali. A už vůbec ne v přesile.

asdfr

V synovej triede z 15 deti boli 4 deti, ktore dokazali prepadnut uz v 5 triede.

Nekdo

dědoušci, jak jste tu mládež vychovali, taková je!

Zdeněk

Něco jiného je chodit do školy v maloměstě nebo v okresním městě, (zde je tvůj postoj zcela namístě), a pak třeba v Hamburku, Düsseldorfu, Berlíně apod. Tam se nejedná o mamánkovskou péči,, ale velmi často o nutnost. Bohužel.

Frantisek

Osobní zkušenost nebo dohad?

Moudry Cynik

Asi jak kde. Treba v Jesenici jsou naopak za otloukanky zaci z mensiny, kterou rodice luxusnimi auty ke skole neprivazi.

Hanzi

Tak v té západní Evropě se ani nedivím že je raději vozí auty. Stačí navštívit nějakou západní metropoli a hned člověk ví proč. A hlavně je každého svobodné rozhodnutí čím a kam pojede.

Lumiere

Zrovna jsem přijel ze dvou západních metropolí a nějak jsem si nevšiml, proč bych tam měl vozit děti autem.

Moudry Cynik

No treba v RERu se smerem na Boissy bojim i ja po peti pastisech.

Hanzi

Paříž je kapitola sama pro sebe, tam musí svítit i přes den jaká je tam tma v ulicích.

Frantisek

Dost hloupý komentář, sorry.

Gwann

A u nás jsou zase bili frustrati, co mlátí černého, protože je černý. To rovněž není ideál…spíš naopak.

PS: v St.Denis jsem se dobře necítil, ale nic se mi nestalo, ono to je spíš nezvykle než nebezpečné…

Petr

jojo, taková chytrá sluníčka si udělala výlet na blízký východ, aby světu ukázala, jak jsou lidičky všude hodní a prostě fajn. a ano, dostali se do novin! https://en.wikipedia.org/wiki/Pippa_Bacca

Desper

Asi cena jízdného

Gwann

Mno, pak ale ať si postaví soukromý tunel…z bydliště na místo určení.

Zdeněk

Odvezení dětí do a ze školy autem jejich rodičům vysokou mírou zajistí, že se v zemi zaneřáděné migranty a vyžírkami ze zemí s kulturou neslučitelnou s kulturou evropskou nestanou obětí násilného nebo sexuálního trestného činu, že se nestanou terčem drogových dealerů, verbířů do nejrůznějších obskurních spolků, gangů a církví a jiných pochybných individuí. Při používání MHD je možnost těchto nežádoucích jevů nesrovnatelně vyšší.

Zdeněk

Přičemž jízda na kole nebo pěší přesun přichází v úvahu jen při dobrých povětrnostních podmínkách, navíc je časově náročnější.

Poudy

Doporučuji přepnout z krimi zpráv.

Gwann

A v zimě nechodit do školy! Ani za deště. Dtto do zaměstnání. A uznávat to jako placené pracovní volno!

Hojakar

Tvl….tak to už je diagnóza…předpokládám že nikam ne cestujete,sedíte doma aby na vás náhodou nevybafnul uprchlik

jozka

Ale on nepsal, ze by se bal uprchliku…

Bob

A teď si vezměte, co se stane, když takováhle skleníková květinka, kterou do 18 let rodiče jen vodili za ručičku a vozili autíčkem, je nakonec vypuštěná do světa.

Gwann

Jak já jen mohl přežít do dospělosti…i ségra a sestřenice, které chodily na zakladku v romské čtvrti…

Vykopte si bunkr a tam se zazdete. Uděláte nejlépe pro sebe i okolí. Nejhorší je smrt z vyděšení…

PS: kolik dětí zabíjí ročně pedofilove a kolik jich se utopí či zemře při dopravní nehodě či jiné nestatne události…

Y.K.

Bože, co vám to ta okamůra a Zeman vyklovali do hlavy? To je jak čarodějnictví ve středověku, oživlé legendy o doupatech hříchu – uvidí černocha a křižuje se.

Nekdo

Uz jen kvuli temto bolsevikum bych schvalne prestal jezdit s deckem na kole a zacal autem. Organizovat cizi zivoty, a okradat lidi, to jsou jedine veci, co bolsevici umi…

Luděk S.

Přesně, nikdo mě z X6 nedostane! Nedal jsem do svýho miláčka 2,5 mega aby mi nějaký študák s Stefana zakazoval jezdit po centru a parkovat na chodníku, nebo na přechodu.
To je můj životní styl!

Luděk S.

*dredama…

...

Zrovna X6 a Mercedes GLC jsou auta pro lidi, kteří mají víc peněz než vkusu. Na silnici se to nehodí (větší aerodynamický odpor, vyšší těžiště) a do terénu už vůbec ne. Vnitřní prostor je proti SUV modelům těchto značek menší, takže argument odvozem většího množství věcí oproti běžnému kombi (5er, E-klasse) je také lichý. Nemám zásadních námitek proti BMW X5 nebo Mercedesu GL, tam se najdou uživatelé, kterým tahle auta mohou dávat smysl, ale X6 a GLC auta navrhovaná metodou „jak pejsek a kočička vařili dort“.

Dalibor

přesně tak X je konstruktérský omyl, ano kočka ani pes a ještě dost nešťastně vyřešený podvozek… V terénu impotentní, na silnici taky…

Moudry Cynik

Ovsem pokud se v nem zlatokopka celne srazi s dedou ve Felicie, jeho vyhody se ukazou.

Frantisek

Zlatokopka bude vražedkyně a děda chudák. Super výhody.

Petr

konečně to někdo prokouk! škoda, že to je takový prodejní úspěch, že?

Jenda-71

Copak nevidíte, že je to jen provokatér? 🙂

Petr

přesně!! ustavíme komisi, která bude rozhodovat, jaká auta se mají lidem líbit, jak mají postupovat při výběru auta a komise bude mít samozřejmě právo veta, kdyby náhodou zájemce stále nedošel k tomu správnému výsledku. a ty povídačky o tom, jak to je stejně nepraktické auto – GLE coupé a GLE mají stejný objem kufru – 690 litrů. a pojdme se pobavit o těch „běžných kombi“ či jiných praktičtějších autech

Gwann

Souhlasím. A dle této logiky požadují natáhnout koleje pro můj osobni Sestikolak přes Vinohrady dolů. Nikdo mne nebude omezovat v mém stylu života 🙂

Petr

ano, přesně tak. protože jestliže nevadí, že to mohou dělat chudáci ve fabiích, proč by měla vadit X6

Gwann

Mno, pořiďte si vlastní tunel a parkování. Pak máte právo si jezdit jak chcete. Ulice nejsou jen autickaru, ale i lidi, co zrovna autem nejedou. Nemáte právo jim je zaspat coudicimi plechovkami co se jen vejde.

Martin V.

V celém článku se vyskytuje pouze varianta vozit děti autem a k tomu alternativy pěšky, na kole či na koloběžce. Docela by mě zajímalo, jaký mají citované organizace, politici a rodiče v Berlíně vztah k MHD (pro dopravu dětí do školy). Moje děti kombinovaly pěší chůzi s popojetím autobusem a teď jezdí hlavně MHD, když mají střední školu o dost dál. Do školy jsem je autem vezl jen párkrát (když jsem zrovna ve stejnou dobu někam jel) a tomu dopravnímu chaosu jsem se nestačil divit… Tohle fakt nemusím.

Jiří 3

Já bych akorát dítě do školy doprovázel při cestě do školy ať už pěšky, MHD, či na kole, když je v první třídě, abych ho učil o předpisech a jak se má chovat. Jinak s vama naprosto souhlasím

Frantisek

Přesně takhle jsme to měli i my. Cesta přes tři přechody, později přes dva a mezitím bus, ale to už bez rodičů. Po městě jsem jezdil samostatně snad od sedmi.

Moudry Cynik

Nevim jak aktivisti, ale pracujici rodice jsou rano radi za kazdou usetrenou minutu. Ja jezdim do prace MHD, takze kluka do skolky vodim pesky a pak pokracuju na zastavku. Skolka je vzdalena 10 minut. Zena jezdi autem a kluka vysazuje po ceste. Kdyby ho vedla pesky a vracela se pro auto, je to 20 minut navic. To at si radsi prispi, uvari teplou snidani nebo me potesi rychlovkou. A hlavne, melo by to bejt svobodne rozhodnuti jeji, pripadne moje, nikomu jinymu do toho nic neni.

GPGP

Je i není, bydlím u školy a školky, a jestli mě ráno stoupne doprava a smrad o 1000 % tak to je problém… ale ona přijde krize a lidi budou zase šetřit každou korunu 🙂

Dalibor

Takže v rámci šetření si pořídím šalinkartu a strávím cestou do práce denně 3 hodiny? To ani náhodou. Když tu ušetřenou 1,5 hodinu denně, když budu jezdit autem budu věnovat jakýkoliv práci „bokovce“, tak na tu naftu vydělám úplně s přehledem.

ABC

a šalinkartu koupíš i děckam protože bezplatné jízdné pro děti bude tou první obětí šetření v krizi

Dalibor

vzhledem k tomu, že já i mama má školu i školku po cestě tak nevidím problém. Když chce starší jít s klukama jde, když nechce někdo z nás ho hodí do školy. zpět sám, páč končí brzo a oba jdme v práci dýl. No a prcek ten tzo má jednoduchý. do školky ze školky buď se mnou tam a s mamou zpět nebo naopak. Autem, páč MHD by to bylo víc jak na dvojnásobek času. Dokud nebude MHD srovnatelná s autem co se týče času, tak u mne asi nevyhraje. Já su v práci za min i s vyložením prcka… Číst vice »

Jaaa

Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod. Já bych teda svoje děcko o cestu pěšky nebo MHD do školy neochudil; opravdu bych byl nerad, kdyby z něj vyrostl asociální fachidiot.

Frantisek

Jiná věc ovšem je, že se houfně plánují další a další silnice, zatímco veřejná doprava nenabídne někdy ani spolehlivé přípoje, natož aby byla nějak zásadněji rozvíjena. Pokud něco, tak se jen navyšuje kapacita, stejně ovšem jako pro auta. Výsledkem je, že se celkově víc jezdí.

Jan Sova

No dokud bude mít Bábuška 30%, tak bych tomu nevěřil….
Medvěd se porcuje pomalu a se spoléháním, že už neobživne a nikoho ze stávající garnitury nesežere…

Gwann

Přesně ale do doby než typci vašeho druhu svými sazomety tak vytočí voliče v daném městě, že vám to ježdění zatrhnou zcela nebo ochuti mytnym. K čemuž v Praze a asi i Brně tak do 10 let nutné dojde.

Petr

můj sazomet je euro6, což znamená, že si budu v klidu a levně jezdit do centra v době, kdy tam už zdaleka nebudou moct ani benzíny. a v dalším cyklu mám už vybraný diesel hybrid, takže se se svým sazometem na tebe budu usmívat hezkypěkně s volným vstupem všude a EL na SPZ

Moudry Cynik

Jsem zvedavej, kolik rodicu schopnych platit za skolku 10,5 tisice mesicne zacne setrit par korun na nafte.

Odpadlik

Jakékoli výzvy nepomohou. Jediné co pomůže je důsledný dohled nad dodržováním předpisů. Parkujes tam kde je zakázáno? Okamžitě pokuta apod.
Nic jiného nepomůže a když už, jen krátkodobě.
V podstatě se jim ani nedivím. Pustit děti jen tak pěšky do školy je díky té dopravní anarchii před školou hazard, takže se leckdo rozhodne taky pro jízdu autem.
Pokud bude budou dopravní předpisy důsledně dodrzovany, je tu šance na zlepšení. Jinak ani náhodou.

Martin

Tohle neni jen o doprave, ty deti casto vubec nemaji pohyb, je to jako sedave zamestnani s celou radou problemu, neumi se ve meste vubec pohybovat ani cestovat, jsou casteji i obezni a maji typicke problemy ve sportu a v kondicce…

GPGP

Přesně, každé dítě chodí na kontroly váhy k dr. Je neuvěřitelné kolik jsem o víkendu viděl obézních dětí do 4 let. Provázat zdravé chození s přídavky či jinými soc. statky. Pak tito obézní lidé zatěžují systém, když nejsou schopni si pomoci sami, tak je k tomu musíme motivovat 🙂

Dalibor

Ehm jaké že to sociální statky čerpám, kromě docela směšné odpočitatelné položky ze základu daně? Příkazy, zákazy, donucování, výhružky, perzekuce, kdo nechčije s námi chčije proti nám!!… to už tu bylo…
Ať si každý zvolí způsob dopravy, který mu nejlíp vyhovuje. To opravdu chcete pustit stát aby diktoval i toto?
Kdy žačnete střílet inteligenci a lidi s brýlemi jako v Kambodži?
Kdy začnete střílet lidi protože se modlí k jinýmu bohu jaki Islámský Stát?

Jaaa

Jj, prostě jste se zašprajcoval a hotovo. S váma není debata možná.

Frantisek

Pokud Vám vyhovuje i to, že škodíte více, než musíte… Vše je věcí míry ve vzájemném soužití. Jako nařízení je to smutné, a opravdu by bylo lepší nastavit podmínky tak, aby to k okolí šetrnější bylo i výhodné, ale pokud to nefunguje, je bohužel nutné zjednat nějaký alespoň základní řád. Koneckonců, dokud k tomu můžete svobodně volit své zástupce do rad tyto problémy řešících, nelze hovořit o diktátu, jen o konsensu.

Gwann

Tohle je na medikaci.

Školství, zdravotnictví, bezpečnost, dopravní infrastruktura, soudy…to je jako co…

A bezbřehá sobecká „svoboda“ každého…to je začátek konce společnosti…

Moudry Cynik

Neurotici, kteri se vztekaji kvuli kazdemu, kdo dela neco jiak, nez by podle nich delat mel, zatezuji zdravotnictvi taky.

Frantisek

To sice ano, ale většinou až druhotně. Ono nejde o to „dělat jak by měl“, nýbrž spíše „čím mi konkrétně škodí“. Jinak ať si dělá, jak uzná za vhodné.

123

Docela bych chtěl vidět, jak osobně motivujete jednu nejmenovanou menšinu, u které často najdete jak tu dětskou obezitu, tak ty dávky. Moc bych to chtěl vidět:-))).

Frantisek

Nejhorší je obezita z levného nezdravého jídla.

Jan Sova

No tak když to vidí u fotříka, jak si dá na snídani vepřové koleno s chlebem a hořčicí, tak si taky dají. Jo a ve velkém všichni chlastají colu.

Petr

ještě tak znát předpisy a rozumět pojmům jako je parkování, stání a zastavení, že?

-TR-

Ta myšlenka je správná. Děti by se měly učit samostatnosti už od malička, aby byly schopné samostatně myslet a rozhodovat se.

kanafasik

a co to takhle nechat na lidech ať si zvolí sami, co jim nejvíc vyhovuje? Proč furt má někdo potřebu kafrat do toho jak se má druhý chovat?

Martin

Zajimave, a on nekdo nekomu neco zakazuje?

ABC

v Neměcku už ano

Martin

Prominte, ale umistenim znacky kvuli bezpecnosti povazujete za zakaz vozit deti ke skole? Tak vylozite decka o ulici jinde,… to je jako byste bojoval pro jizdu v protismeru, protoze je to omezeni…. Je to apel a je spravny, pokud u skoly je s auty chaos, tak to resi takto, on tento fenomen zacal byt neunosny pomerne nedavno, drive tomu tak nebylo, a vice to souvisi s tim, ze ridici nedavaji pozor a otviraji dvere do jizdniho pruhu, parkuji ve vice radach, presne jake je to popsano v clanku… Nikdo vam nezakazuje vozit deti do skoly, s jedinou vyjimkou ve Vidni,… Číst vice »

ABC

Tak vylozite decka o ulici jinde

No a tím se toho fakt vyřešilo, viďte. Problém se akorát přesune o ulici vedle, ale hlavně že aktivisti budou spokojení jak to ostatním zase nalajnovali.

Frantisek

Nikoli, problém se rozloží do více okolních ulic. Když už tam těmi auty musejí.

Petr

kvůli jaké bezpečnosti? prosím, nasdílejte statistiku s počtem dětí zabitých mamataxi u školy, počet dospělých zabitých mamataxi u školy, počet těžce a lehce zraněných dle stejných kritérií. děkuji

GPGP

Protože kvůli takovým lidem obecně nemyslím ty co vozí děti autem stoupá počet poz. na COVID a pak to odnese celá republika, třeba tím že nemohou jet svobodně do Řecka – musí mít drahý test.

Dalibor

ono od „doporučování“ k „béfélu“ není až tak dlouhá cesta.

Jaaa

Jak vy můžete mít řidičák. Dyť na silnici vám furt taky něco zakazují!

Anonym ze severu

Na základku jsme jezdili s kamarádem trolejbusem, někdy chodili pěšky (15 min chůze). Jednou někdy před Vánocemi jsme šli podchodem ze školy na zastávku a když jsme sešli po schodech a vcházeli do toho „tunelu“, tak tam někdo hodil zapálenou velkou petardu. Bylo nám 12 nebo 13.
Od té doby kamarád jezdil do školy autem s mamkou. Asi se rodiče báli (nejsem rodič, neznám ty pocity).

Martin

My byli venku porad, rano sami do skoly, znali jsme dopravni predpisy, jak prechazet ulici, jak jezdit sami za prarodici na venkov, odpoledne jsme hrali se spoluzaky fotbal a blbnuli venku na hristi, lezli po stromech apod… Hrave jsme dokazali sportovat a splnovat „normy“…

Lumiere

Ono se taky dřív nebralo každé drobné zranění jako strašlivá událost. Holt jsme byli věčně odření, občas si někdo vymknul prst nebo měl bouli, protože sletěl ze stromu. Dneska si děti jdou zaskákat z lávky do dva metry hluboké vody a nějaký osel nejen zavolá policii, ale ještě to natočí a pošle do televize,která z toho udělá horror.

Martin

Spise pribyva pak takove te nevybourene zabavy, nekdy az nebezpecne… Jojo, byly jsme casto odreny a s modrinama,… Ale na zamysleni to je, drive jsme behali i po schodech nahoru i dolu, obecne bylo vice pohybu, dnes decka sedi doma, pac kamaradi jsou na socialu, do skoly sedi, ve skole sedi, telocvik maji spatne vysledky a je to pro ne „trauma“ nebo spise pro rodice, ze skoly sedi, doma sedi, pac je uvareno, vyprano, uklizeno,… Vysledek je spse takovy, ze sport upada do prumeru, k policii ani armade by nesplnili vubec normy a kondicka je v haji,… a pozdeji to… Číst vice »

GPGP

Souhlas, ať děti od 8 let chodí sami – hlavně kluci, vynáší koš, utírají prach, luxují a nebudou z nich mamánci 🙂

Petr766

Ať si každý jezdí jak mu vyhovuje nejvíce.

Adamgolias

Samozřejmě. Ale ať svojím konáním ( jakýmkoli) nikoho neobtezuje nebo a to už vůbec ne , neohrožuje . Obec Pečky okr Kolín , mateřská škola , skoro v parku , ale cesta k ní je asfaltová . Zákaz vjezdu . Dvacet let tam samospráva nebyla schopna vyřešit každodenní konflikty . Deset let nám tato jasná věc přistávala na stole úřadu . Deset let jsme rodiče odkazovali na samosprávu. Vyřešilo to zbrusu nové vedení města dvěma květináči . Potíž je v tom , že ti , kteří jezdili auty mezi dětmi místo aby byli veřejné dehonestovani se cítí omezení na právech… Číst vice »

Dalibor

a čím se na výjezdu onen řidič provinil, že by mu Orgán měl odebrat řidičák???

Martin V.

Na druhém řádku píše: „Zákaz vjezdu .“ Tak asi proto, ne?

Dalibor

Pokud mu Orgán neprokáže že tam vjel, tak při VÝJEZDU mu může tak akorát zkontrolovat lékárničku.

Gwann

Jasně! Ta auta se tam smontovala sama na místě….

123

A za to seberete papíry? Ehm … co si trochu nejdřív něco nastudovat.

ABC

skoro v parku , ale cesta k ní je asfaltová

a koho to tedy obtěžovalo a proč?

Adamgolias

Proč řešíte koho to obtěžovalo? ( Asi 70 lidí jdoucích po komunikaci kde auta nemají co dělat) prostě ZAKAZ VJEZDU.
Asi jeden z těch bezohledných , že?

ABC

Ano jiste, zákaz vjezdu protože prostě ZÁKAZ VJEZDU. Typické myšlení aktivistů a úředníků. Taky poslal do pr… aktivního měštáka když jsem si dovolil dovézt dítě s horečkou ke zdravotnímu středisku místo abych ho tahal v mrazu po zledovatělém chodníku. Mimochodem vede tam asfaltka a polovinu parkovacích míst tam nikdo nevyužívá. To jsem byl bezohledný a spoustu lidí ohrozil a obtěžoval, že. A mimochodem je tam zákaz s dotatkovou tabulkou „Mimo zdravotnictví“. Ostatně, i pacient je součást zdravotnictví, ne?

Frantisek

Trochu rozdíl oproti zbytným cestám, i když – zase jsme u těch „tragédií“ z nepohodlí. My taky chodili na středisko pěšky, nebo rodiče v krajním případě domluvili návštěvu lékařky doma.

Gwann

Jeďte si tam. Ale pokud neprokazete krajní nouzi, dostanete flastr. Na nesmyslnost značení si stezujte.

Jan Sova

No to se zde evidentně chytnout nemůže. Mama-servis na každém rohu. Jako dítě jsem vysloveně nesnášel jakýkoli doprovod ke škole (asi 10 min chůze). Spolužáci z vesnic normálně dojížděli MHD nebo VD. Dnes matky ze satelitů stejně používají výmluvu, že tam stejně jedou na nákup (do centra) a proto berou i děti.

MlB

Bohužel, některé děti v 15 letech vylezou ze základky a neumí ani jet samostatně autobusem nebo vlakem…

Anonym ze severu

Kdyby jenom v 15ti. Někteří ani v 18ti to neumí.

Bob

Jsou dokonce i děti, které v těch 15 nebo 18 neumějí psát číslovky. To si pak říkám, jestli do té školy nejezdily zbytečně.

Frantisek

Ještě navíc.

Peeetr

Jak chytnout nemůže? Vždyť u nás byla tahle kampaň už loni.

Jan Sova

chytnout myslím s úspěchem zaznamenatelným v celé společnosti, ne jen v jedné škole apod.

SaulGoodman

Ano, já taky. Ale měl jsem školu kousek, a v menším městě. Pokud někdo bydlí v satelitním městečku na okraji velkoměsta, naprosto chápu, že nechce dítě posílat na delší trasu samotné.

ABC

zvlášt při spolehlivosti příměstské dopravy

Jaaa

A proč? Zpoždění byla vždy, doprava daleko méně spolehlivá, a dřív se s tím děcka srovnala. Dneska to najednou nejde?

123

Správně, dřív to stálo za pikaču a vydrželi jsme to, tak proč se snažit o změnu:-).

Jaaa

Jj, o změnu k horšímu.

kanafasik

proč výmluvu? nechte to na lidech, ať si zvolí co jim vyhovuje. Vy klidně choďte po rukou, ale nenutte k tomu ostatní.

Frantisek

Jasně, nenuťte lidi, aby s nemocí zůstávali doma a neprskali ji na okolí, nenuťte je v noci dodržovat noční klid, vždyť o co jde, můžeme se tu všichni venkoncem vzájemně povraždit. 🙂 Ostatně je mi záhadou, proč už tolik lidí neumí uvažovat jinak než v extrémech a podle toho si měnit významy sdělení.

Martin

Jo, to byla potupa, kdyz te nekdo do skoly doprovazel, taky jsem to nesnasel, museli jsme presvedcit, ze kazdy chodi uz sam uz behem 1.tridy…

Lemmy

Tak ještě že někoho tato převratná myšlenka napadla. 🙂

Frantisek

No zní to vtipně, ale někdy už to také považuji za malý zázrak. 😉