Nevozte děti do školy autem. Začala týdenní kampaň, účastní se jí 70 tisíc dětí

Kažodenní realita ráno před školou. Foto: Ivana Sůrová / Zdopravy.czKažodenní realita ráno před školou. Foto: Ivana Sůrová / Zdopravy.cz

Prostranství před školami skutečně nebylo původně architektonicky projektováno jako velkokapacitní parkoviště, upozorňují organizátoři akce.

273 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igor M.

Videl jsem par fotek teto akce na facebooku a mohu rict jedine – jedinym duvodem je vychovat aktivisticky smyslejici jedince uz od mala. Deti skolniho veku s transparenty pokrikujici nejaky nesmysly o tom, ze chtej chodit pesky, pricemz absolutne nerozumi duvodum… No budiz, treba to jen nejaka skola vzala za spatny konec .

Igor Mauricio

Mělo tam být „fotek a videí“, což by na Vašem názoru samozřejmě nic nezměnilo.

Pokud nejsem osobně přítomen a hodlám si udělat názor, stále je nejjednodušší cesta vyslat na místo „pobočníka“ a pak se podívat na výsledek.

P.S.: Pokud snad působím tak, že jsem příznivcem Okamury, pak přísahám, že s tím budu něco dělat.

Igor Mauricio

Ne, jenom jsem si nevšimnul, že jste tady reagoval – netču každou diskuzi kam píšu, jestli někdo reaguje nebo ne (vlastně je mi to celkem jedno, stejně jako schvalování příspěvků, které mi ani nevadí – je to Vaše rozhodnutí a celkem ho i chápu).

Igor Mauricio

Samozřejmě. Mám v Ostravě jednoho svého známého, který nám tam sem tam zajišťuje nějaké externí práce, a shodou okolností vozí své dítě do školy (autem). Optal jsem se ho tedy, jak na něj působí kampaň „Pěšky do školy“, načež mi zaslal nějaké své poznatky, dle kterých jsem usoudil to, co se píšu výše. Konkrétně se jednalo o ZŠ Sekaniny v Ostravě Porubě (nevím, jestli jeho dítě chodí přimo tam, nebo jestli jen projíždí kolem, to asi není důležité, byť by to šlo zjistit), kdy před školou a poblíž školy stálo plno žáků základní školy, přičemž někteří z nich měli v… Číst vice »

Igor Mauricio

Mohu posloužit jen těmi, co jsem zahlédl při večerním brouzdání facebookem – pokud je tedy ještě najdu.

Ale teď jsem třeba klikl na (nejspíše) oficiální stránky akce – a úvodní foto víceméně odpovídá tomu, co říkám.

https://peskymestem.cz/projekt/pesky-do-skoly/

Vojtech

Kvůli podobným exotikou bojujete. V Praze na autickovsky 3 nejxeponovanejsich místech jsou 3 školy, kam auto ráno nepojede, pravé kvůli bezpečí děti. My tu taky máme ne napájecího starostu, přitom do školy jezdí 50 děti autem 1200 jich chodi pěšky (. + min 400 dospělých) a přespolní , co odjíždí dálnici, nám tu smrdí v koloně pod nos

robert

Vozím děti do školy autem, protože je na silnicích nebezpečno. Nebezpečno je proto, že lidi vozí děti do školy autem.
Asi takhle idiotsky zní argumenty plechovkářů, kteří to dítě nenechají samostatně fungovat a šli by s ním i na první rande. Zároveň svým dementním autíčkářským chováním vystavují nebezpečí nejen ty děti.
Ale nebojte, ono se vám to vymstí.

Martin

To je pěkná blbost,zkus se schválně zeptat jaký je hlavní důvod proč jezdej autem.

robert

Jako blbost to vidíš jen ty. Žádný rozumný důvod k tomu není.

Martin

Úspora času,peněz atd..

robert

Nečekal jsem, že jsou plechovkáři takové socky. Ach ty chudáčku malý, jeden by ti dal i pětikorunu.

Martin

Už ti maminka dala večeři.

robert

A tebe nakrmila a uložila do postele.

Martin

to je spis naopak ne?

Mickey

Dají se ježděním autem ušetřit peníze? To mi teda ukažte…

Hádej

Ano, přesně takto vypadá racionalizace hloupého rozhodnutí. Na první pohled absurdní argumentace

JirkaRR

To je sice pěkný, rád bych a děti chodili do školy po svejch, jenže množství feťáků, vožralů, debilů a jiných kriplů je v mém okolí nebezpečně velké. A to už nemluvim o ranní automobilové špičce když se každej debil snaží přijet do práce o 25 sekund dřív takže na nějaký přechody z vysoka kašle.

robert

Tvůj problém, že bydlíš v takové nebezpečné lokalitě.

Martin

Ne každý má peníze aby se mohl přestěhovat, kdysi dobrá ulice může po nastěhování …… jde pak do háje.

robert

Sakra, nevymlouvej se pořád na něco. Je to trapný.

Martin

Ne každý má prachy aby se mohl stěhovat kde je lepší práce,škola…to není vymlouvat to je realita stačí otevřít oči, jak se žije jinde .

robert

Měl bys otevřít oči, dost by ti to pomohlo.

Martin

No když chceš koupit byt v Praze tak abych měl tak 5 mega

robert

Praha není jediné město v ČR, tupounku.

Martin

A kdyz se pak mluvi o zklidneni ulice, tak je kazdy proti.

Mimopražský

Před osmou hodinou ranní není okolo škol zrovna moc vysoká koncentrace feťáků, vožralů, debilů a jiných kriplů. Ale souhlasím v tom, že za volanty aut je jich více, než je zdràvo.

Petr Francouz

co třeba na západě osvědčené (klidně taky žlité) školní svozové autobusy? ve měsech snad v pohodě, na vsích jedině autem, když jedeme ráno do práce, dáme děi do družiny…

Igor M.

Ve spouste mest u nas existuji skolni autobusove linky a nebo svozove mikrobusy objednavane a placene primo danou skolou. A ostatne spousta malych provozu MHD vznikla prave diky poptavce svozu deti do skol. Je to vlastne uplne stejny system jak svoz do fabrik – jen je jich mene a nejsou tak videt. Nejaky celostatne podporovany system skolnich autobusu by ale jiste nebyl na skodu.

Petr

Do školky mě rodiče vodili, od ZŠ už jen pěšky sám, případně autobusem…
Úplně v pohodě. Právě provoz před školami je paradoxně argumentem děti vozit. Tvl…

Huh

Je to přesně tak. Obecně se na vás podprahově tlačí narativy, že chodit pěšky nebo jezdit MHD je těžce out. To na nablyskane reklamě nezahlednete…

ABC

Tak taky za socíku fungovaly školky od šesti do šesti. Do ZŠ nikdo děti nevodil / nevozil, práve proto že vetšina lidi byla už tou dobou v práci.

Petr

To je mi líto, ale jak často někoho zabije cyklista? Jednou za deset let?
Proti autům břídilové….

Y.K.

To svahoval po chodníku 60+ km/h? To jsou pohádky řidičů o strašných cyklistech. Zranění by se stát mohlo a stávají se, ale zabití, ve městě, ne příliš hmotným vehementem co jede 10, 15 km/h.

K.S.

Ono stačí aby ten člověk blbě spadl,

Y.K.

Ve velké rychlosti jistě, na chodníku teda fakt nevím. Jezdiče po chodníku nemusím, ale že bych se bál zabití, to zase ne.

K.S.

Zabít se můžete i při zakopnutí, záleží jak a na co padáte a kdo jste, co nesete atd. Ono stačí třeba spadnout na znak na beton a ten pád neztlumit, nebo hlavou na pangejt a je to. Podobně pokud by vedle byl třeba záhonek a někdo tam měl napichané železa u keříků. Stokrát to může být města, ale dejte lidem před RD metrový záhonek a něco s ním budou provádět.

Jarda

Asitak, kdo nemá děti tak tohle nikdy nepochopí.

Jarda

Pokud není škola „za barákem“ a rodiče auto mají, tak proč ne, alespoň maji jistotu že se detem nic nestane, dorazí v poradku, nekdo je neprepadne a tak podobně, každý rodič má strach. A na co parkoviště? Proč by tam parkovali? To tam jako budou čekat až diteti skončí škola? Stačí pribrzdit, dítě vyběhne a rodič odjíždí, žádný parkování. Obzvláště deti v prvním stupni zš bych raději odvezl a měl jistotu že je vse v poradku nez mit strach jestli se na prechodu rozhlidne a neskoci nekomu pod auto, jestli mu neujede bus/vlak, jestli mu někdo neublíží, jestli mu nekdo… Číst vice »

JiP

A takto presne vznika generace dnesnich tzv. „snehovych vlocek“

Samo

A kedy a ako sa vaše deti naučia fungovať samostatne bez vašej ochrannej ruky? Nakoniec sa ocitnete v situácii kedy budú mať 15 rokov a riziko bude stále rovnaké, lebo naučiť sa čeliť rizikám sa dá len tak že im človek čelí.

K.S.

To jak bude jeho díte fungovat není starost mne, Vás, nebo kohokoliv jiného. Neustálé vměšování se do cizích rodinných záležitostí je cesta do pekel. Je to jejich dlouhá hra, ne vaše nebo má.

Hádej

Ale moje starost je, že mi takovej vrtulníkovej rodič mrzačí moje dítě. Ať si to svoje do školy teda vodí až do 15 za ručičku, to je mi putna, ale prostě smrdět a zavazet před školou svou plechovkou nemá právo. Není tam sám.

K.S.

Ale jakpak Vám mrzačí dítě? Reálně, ne pohádky o tom jak je může náhodou přejet.

Y.K.

Pětina smrtelných dopravních nehod je ta na přechodech. Takže to není náhoda, šance je docela vysoká.

K.S.

A z počtu pokusů o přechod silnice se bavíme o jakém promile? Ano, může to být pětina z úmrtí na silnici, ale denně se tu vykoná pár desítek milionů přechodů po přechodě a dalších X desítek milionů přechodu silnice mimo přechod. A z toho to opravdu pětina není ani kdybychom se na hlavu stavěli a tancovali u toho kozáčka. Bavíme se o cca 80-100 úmrtích chodců ročně (bez zohlednění toho jestli nevlezli pod tramvaj, což budou ale jednotky případů), přitom ale jenom za den bude vykonáno, odhadem, kolem 40 milionů přechodů přes přechod. I bez zohlednění dalšího jako telefonních zombie,… Číst vice »

JiP

Naprosty souhlas.

Mickey

Stoupněte si na chvíli před jakoukoli ZŠ a sledujte manévry mamataxi. Výjimkou nejsou ani slepé příjezdy, kde matky v SUV couvají a točí se v místě, kudy chodí děti. Pak už chybí jen málo, telefon v ruce a dítě je přejetý – přejetý někým, kdo má paradoxně strach o své dítě.

Jan Sova

Tak tak. A ještě druhořadý problém je, jak před tou školou stojí, že někdo další už neprojede, protože panička/páníček musí zastavit just nejlépe před vchodem ani o 5m vedle, natož za rohem.

Jarda

v 15ti už má rozum, to byste se taky vykašlal na novorozně „však ono si nějak poradí“? říkam pokud jsou malí tak první stupen zš, na druhem už nejsou zbrklí a nemaji tendenci skakat pod rozjetý auta, že na ně nekdo zamava bombonem…

JiP

To prave vubec neni pravda, nejvetsi skolou zivota byla vzdy osobni zkusenost a zodpovednost sama za sebe. Mnoho zkusenosti je neprenositelnych nejakym moudrym rozhovorem. Nase deti napr. jiz od druhe tridy jezdi sami vlakem, metrem po Praze a nejstarsi v 8 letech jel sam k babicce na prazdniny vlakem 150 km 2.5 hod jizdy. A verte, nebojim se o ne, protoze vedi a znaji ta nebezpeci. Jezdi po vsi na kole, pres hlavni silnici, parkrat jsem si je tajne zkontroloval jak prechazji silnici, z kola slezou, prejdou prechod….nejsou to zkratka dnesni vlocky.

Mimopražský

Nejmenovaná satelitní obec severovýchodně od Prahy cca před pěti lety. Z vesnic přijíždí linkový autobus plný dětí jedoucích do školy. Autobus to ke škole má přes ostrý roh, kam není vidét. Provoz jako kráva, úzká silnice, u školy se točí jedno auto za druhým vezoucí dětičky až do šaten. A tamní MP hlídá přechod pro chodce a vesele mává na rezignovaného řidiče autobusu, který jen čeká na to, až ho nějaký vyměklý řidič osobáku pustí a on se za tím rohem s někým nesrazí. Třeba se od té doby něco změnilo.

Franta

A pak jste se probudil….
Vlastně ne, máte pravdu, taky už se nemůžu dívat na ta tratoliště krve tekoucí proudem po našich ulicích po bezuzdném řádění sadistických cyklistů. Zlaté BVP, pardon – SUV.

Anonymus

Sice hezky napad, ale na rade mist nerealny. A neni to jen o skole, ale i mimoskolnich aktivitach. Pokud male dite a i dite na druhem stupni zakladky dela krouzek mimo obec nebo na malem meste, kde ale presun je nemozny a trval by pesky i klidne hodinu tam a zpet dalsi hodinu, pak rodic cadto musi dite vyzvednout. A hlavne na mnoha mistech nenate moznost bez auto to dat vubec.

Y.K.

Vy asi pořád nerozumíte tomu, že je rozdíl zavézt děcko do města vs vecpat se s autem až před vchod školy (což vůbec není nutné, je to jen řidičská perspektiva od dveří do dveří).

Pája

Jsem z minulého století, takže u nás většinou nejstarší volí trolejbus nebo kolo (podle počasí a nálady) a zvládne vyšlapat na Lesní Čtvrť na gympl denně, druhý volí většinou trolejbus, ale zpátky občas nohy, třetí má školu kousek a chodí se spolužákem pěšky. Auto jen v případě, kdy je potřeba odvézt něco objemného a nebo těžkého – typicky týdenní nákup, něco na barák/zahradu, ale už jsem to občas řešil stylem trolejbus tam, taxi zpátky.

Dachs

Oddělil bych tyto dva případy: 1. Škola je pěkně dostupná MHD, dá se to dojít, cesty a přechody v okolí bezpečné… 2. Autobus jen 2x do hodiny, z toho ten jedoucí na školní čas narvaný k prasknutí (Ropid neřeší už několik let i přes upozornění), spádovost školy už na delší procházku, úzké chodníky a pouhé tři přechody přes frekventovanější silnici, z toho dva v oblouku, pouze jeden na poptávkového zeleného panáčka. Mamataxi tak jenom kvete. Jinými slovy, lidi, kterých se týká ten druhý, vůbec ne modelový, ale konkrétní případ, samozřejmě řeknou „sorry jako…“ Souhlasil bych s nimi i přesto, že… Číst vice »

aaaaa

Predpokladam, ze potom myslite skolu niekde v meste, ked vam tam chodi autobus 2 x za hodinu. Pozeral som ZS, ktora je spadova pre okolne dediny. Do tych dedin autobus od zastavky pri skole ide 1 krat za hodinu o 12:30, 13:30, 14:30

Leinad

Taky je rozdíl dovést dítě blízko škole (podle cesty, pokud rodič pokračuje do své práce,….) nebo zaparkovat přímo před vchodem do školy a jít s dítětem do šaten.

Franta

Nejdůležitější důvod, proč rodiče vozí děti do školy autem je, že na ulicích není bezpečno. Copak nevidíte, kolik je všude aut?!?!?

Martin

Ne ne,spíš čas, nemusíš stávat, třeba o hodinu dřív.

Mickey

Když vidím ráno ty ucpané ulice, tak naopak musejí vstávat dřív, aby byly ve škole včas, když jedou autem.

Leinad

Jojo, začarovaný kruh. 🙂

K.S.

Spíš to bývá o strachu z takových divných srocení kolem škol.

PeM

Zvedli jim potichu jizdne, tak je radeji vozim, mam to cestou.

Y.K.

Fakt cesta vede přímo kolem vchodu do školy?

Martin

U mě je cesta do práce ,přímo u vchodu do školy .A takhle ušetřím čas i jízdné na bus, který po ránu jezdí hoooodne plný.

Y.K.

Nevěřím. Která je to škola? Pokud je to někde na hlavní, kolem kterých cesta vést může (třeba Radlická), tak tam není povoleno zastavení a pokud je to někde vedle, tak to není kolem vchodu školy, ale idiči si to tak mají tendenci vykládat a dělat značný provoz někde kde být nemá.

Martin

Ne každý bydlí v Praze.A škola kam chodej moje děti je na hlavní silnici.Kde se dá naštěstí v pohodě parkovat.

Y.K.

Legálně? 🙂

Martin

Ano . Tady je problém taky ten ,že ne každý bydlí v dosahu MHD který jezdí každých 5 min.A je velmi dotovaná,např. Praha .Pak člověk počítá, že vlastně cesta autem je vlastně i levnější. A hlavně se ušetří čas.

K.S.

To už přidáváte nějakou podmínku navíc, ale pokud, dejme tomu, jedete z dědiny do práce do města, tak zajet si v něm půl kilometru při délce cesty deset po cestě je.

Hádej

Ne, není. 😛

Martin

nemusi je preci vysazpvat uplne pred skolou, ale cestou, zbytek dojde…

Leinad

V Japonsku mají některé školy ve školním řádu zákaz vození žáků až ke škole. Základka má kromě věcí co se dají známkovat(testovat) i naučit člověka samostatnost.
Puberťák, který se ve městě nedostane z bodu A do bodu B ani s mobilem, informací jak jezdí mhd, při dobrém počasí na koloběžce,… jaksi nevypadá jako student prestižní školy.

Kubrt

O puberťácích ve městě není třeba hovořit. Větší téma je to u menších dětí v dopravně problematičtějších oblastech.

K.S.

Fosforově zelené overaly, helmy s oranžovým majáčkem, a pořádně těžká aktovka ty problémy vyřeší. 😉

Robert Pražák

Tak například moji puberťáci odmítají, abych je vozil téměř kamkoliv (výjimkou je hokejový trénink, kdy je dost opruz jet MHD s ohromnou taškou a hokejkami), protože nechtějí být za mamánky.

Geralt

Japonsko bych sem netahal, tam mají spoustu zvláštních věcí. Nejen, že děti se do školy musí dopravovat po vlastní ose, ale třeba i to, že po vyučování musí jít studenti rovnou domů a nesmí se poflakovat po parkách/obchoďácích. A je to hlídáno.

K.S.

Já jsem zase slyšel že tam musí třídy uklízet, kýblem a hadrou, ne jen zvednout židličky.

Y.K.

Tohle je olpzlý bulvár. Budete chodit měsíc po Tokiu a automat s kalhotkama rozhodně nepotkáte, ale zjistíte, ze tam jsou automaty na všechno co si lze představit, ty na nápoje každých pár metrů. A když jsou někde ve městě co má lidí více než ČR automaty na všechno, budou i na úlety všemožného rázu.

V čr to jistě existuje taky, jen ne v automatu.

Zato tam mají věci jako zákaz parkování na veřejných komunikacích a každý kdo jde koupit auto musí mít úředně potvrzené, že má zajištěné parkovací místo (což neznamená flek na ulici).

ABCD

A pak má Japonsko tzv. Kei cars, tedy autíčka typu Suzuki Alto a Daihatsu Cuore. Tam pak máte v tomto smyslu parkování benevolentní.
Mímochodem tato malá auta v přepočtu na jednotku za posledních padesát let udělala pro ekologii víc než lecjaké líbivé opatření.
Naopak v Evropě se díky podpoře Elektromobility a stategie CO2 podařilo miniautomobily „potrestat“ , tedy myšleno v rámci koeficientů skoro zabít. Protože hybridní tank 2 tuny je pro automobilku v rámci koeficientů výhodnější.

https://www.parkovaciasociace.cz/katalog-reseni-priklady-ze-zahranici-japonsko

https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car

Y.K.

Ono je to nesrovnatelným prostředím. Lehká auta ty keidžidóša, jsou pro mnohé nutnost, protože je parkují na kousíčku svého pozemku před vchodem domu a tam se nic většího nevejde. Také je spousta uliček a silnic kde SUV neprojede a klasika s obtížemi. Na venkově je velkých aut více. A japonci je milují, drží je na uzdě jen nedostatek místa a horší užitnost, když s tím nejde zajet kamkoliv. Automobilky hlavně milují auta s dobrou marží, proto v Evropě i USA auta rostou a rostou, jdou prodat dráž a lépe protože dělají dobře egu kupce. Japonci jsou na kejdžóša zvyklí a… Číst vice »

Martin

tak automat na piti najdete i na vesnicich, zastavkach a odpocivadlech u silnic.

Martin

Tak v Japonsku vam ani neprodaji auto, pokud neprokazete, ze mate vlastni parkovaci stani a v uzkych ulickach kdyz zastavite, tak na vas hned vlitnou, ze zdrzujete a pekazite, nehlede, ze je to casto i zakazany.

Tomáš Záruba

Za nás pokud výjimečně někoho přivezli do ZŠ rodiče autem, tento se za tuto „nesamostatnost“ styděl natolik, že žebral o vyložení někde o kus vedle…

Pzag

Není nad to dokazovat spolužákům na ZŠ, jak jsem schopný plýtvat časem.

Franta

No tak že by mezi mláďaty bylo ústředním tématem efektivní využívání času…

Pzag

Sedět ve 4 odpoledne ve městě a čekat na bus co jede za hodinu je opravdu smysluplné využití času..

Leinad

Jet taxikem domů, a za hodinu zase zpátky do města do knihovny je lepší.

pzag

Co to je za nesmyslný komentář?

Robert Pražák

Souhlas. Nechat se rodiči vodit nebo vozit do školy autem byla „společenská sebevražda“.

Pavel

Vozím děti do školy, – protože jsem pohodlný a je to pro mě rychlejší,… – protože je to bezpečnější a bojím se o něho, škola v dochozí vzdálenosti, křižování hlavní komunikace a trati, koho potká cestou…. – a spoustu dalších protože…. Sám jsem dostal v první třídě klíč na krk a v rámci sídliště jsem docházel sám nebo se sourozencem. Mému dítěti jsem umožnil samostatný přesun až od 4. třídy, viz mnoho protože. Porovnáváme jinou dobu a jiná místa, jiné možnosti. Ne všechny baví dělat dětem taxikáře, ale třeba k tomu mají dobré důvody. Je to dobrovolná akce, neodsuzuji ji,… Číst vice »

ABC

Je to dobrovolná akce. Zatím ještě.

Kebab

Jiná doba, všude samý úchyl, pedofil a vrah dětí😃 Spíš jen víc TV Nova…

Kubrt

Všude ne, ale sem tam nějaký je. Vzpomínáte na Annu Janatkovou?

stanislav

do tý školy nechtěla chodi moje vnučka davno před

stanislav

prode chemikalijí

Martin

to je fakt, za komancu u nas bylo dost uchylu a spoluzacku nekdo zabil, esembaci chodili po tridach s fotkou, jesli ji zname a zda jsme se kamaradili… vsude xarostla krovi, potok dzungle s odpadky… casto se v krovi h nekdo schovaval, mozna prisel jen o praci, ale kdo vi… dnes je neskutecne bezpecneji, spis je vice sikany ve skolach nez venku uchylu… PS: drogy byly i za komunistu, i tvrde, ale maloktere deti by si neco takoveho vzali nebo jenom treba cigarety,… ono yake ucitele a obecne skoly meli vetsi autoritu a to i za zlobeni… pac rocice mohli… Číst vice »

Jarda

tak první stupen zš je ok, dítě je ještě malé, zbrklé atd.
na druhem stupni by už mělo mít trochu rozum.

medvěd

U školy bych dal jen možnost jen nastoupit nebo vystoupit.

Robert Pražák

Jo, je celkem neuvěřitelný zážitek sledovat, jak se vykojené matky snaží zaparkovat esúvéčka, aby mohly odvést své dětičky až do třídy.

Martin

Tak ani nejde o auta,ale o esúvéčka 🙂

Libcha

Rozhodně ježdění autem do školy nepodporuju. Jen mě napadá, že jedním z přispívajících faktorů může být i to, že se dnes dojíždí do škol na mnohem větší vzdálenosti. Nejsou na to prosím nějaká data? Myslím si, že naše školství potřebuje zásadní reformu, která ideálně měla nastat už před 20 lety. Dnes rodiče pro svá dítka zoufale hledají byť i jen přijatelnou školu i za cenu, že bude prostě daleko, a nedostupná hromadnou dopravou. Pak byť neradi, vozí děti autem. Spádové školy sice existují všude (až na naprostý venkov, kde ale zas není s auty problém), ale z různých důvodů nepoužitelné.… Číst vice »

M19

Spádové školy na venkově neexistují? A všichni tam vozí děti do školy autem? Byl jste někdy na venkově a vystoupil tam z auta? Ve městě jsou spádové školy nepoužitelné proč?

Jan

Ve městě je problém s kapacitou, takže všechny děti ze spádové oblasti se prostě do té konkrétní školy (i školky) nedostanou a musí jezdit dál. Ale stále se to dá zvládnout pomocí MHD nebo chůze, koloběžky, kola místo dovozu od dvěří ke dveřím.

M19

Do spádové školy vás vezmou, ve městě je ve skutečnosti důvod různého dojíždění různá pověst jednotlivých škol či specializace (různé jazyky a jiné rozšiřující předměty či návaznost na kroužky atp.). Ale zajímá mě jak to myslel původní autor.

ABC

Ono jak to říct kulantně… ty co jsou spádové pro jisté čtvrti…

Pzag

Protože asi tak 70% škol stojí za naprosté víte co a lidi tam prostě nechcou děti dávat.

Jan

Ve městě s dobrou MHD není problém dojíždět i přes půl města, naopak je tam největší problém dovážet hromadně děti do školy, kde studují stovky žáků, protože kapacit ulic na to prostě není stavěná. K tomu si přičtěte narůstající počet „vrtulníkových rodičů“, kteří musí denně chodit s dítětem až do třídy (nechápu, že je tam vůbec pouští) a to jedině od auta zaparkovaného max. 50 metrů od dveří školy. Kdyby dítě rychle vysadili a rozprostřeli zastavování po celém náměstí nebo kolem celého bloku se školou, tak ani nemusíme to ucpávání ulic řešit v dopravní komisi.

K.S.

Já bych na to školství nesahal, ony ty nápady jsou pokaždé ve stylu nějakého idiotského zákazu, tu víceletých gymnázií, tu volby ZŠ. Zajímavé ale je že nikoho nenapadne se vrátit k tomu co bylo v minulost a co funguje i jinde ve světě, tedy důsledného oddělení 1. a 2. stupně ZŠ do samostatných institucí. Do toho si vezměte že se změnilo rozložení obyvatelstva a vytlačení mladých lidí na periferie či úplně z měst a vznik důchodárií na sídlištích se školami.

Leinad

Malotřídka na vesnici, jen první stupeň, to ještě existuje.
Nicméně proč dělit povinnou základku na různé instituce?

K.S.

Krom toho že tak funguje velká část vzdělávacích systémů (a fungovalo to tak i tu) tím odstraníme nesmyslné nápady s rušením víceletých gymnázií a zvýšíme průchodnost systému a zjednodušíme případně specializace.

Hádej

Specializace u 10letých dětí je až na vzácné výjimky naprostá hovadina, ale vývojové psychologii tady dneska taky zjevně rozumí každý takyrodič.

K.S.

Takže si z celého komentáře vyberete jednu větu.

Huh

Je to marný. Bydlím v jednosměrce, která vede k ZŠ. Když půjde vaše dítě pěšky, tak je velká šance že ho nějaká pipina v městském vozítku typu X5 sejme, protože zrovna něco lajkuje na instáči a hrozně spěchá na kosmetiku… Každodenní realita pohledem z okna 😀

Huh

Koukám že se to nelíbí 😀 Ale je to realita, v této uličce se před 20 lety jezdilo tak 20 a většina osazenstva chodila pěšky. Dnes už to nejde, máme tu každé ráno rally.

Kubrt

Kolik sejmutejch chodců ročně tam máte, když je to „velká šance“? Nemám rád tohle generalizování a hledání veřejných nepřátel.

Huh

On stačí ten pocit, když jako dospělák zíráte na tu agresivitu. Pustíte do toho vaše dítě samotné?

Kubrt

Já mám taky o své děti obavy, když se pohybují někde kolem rušné silnice. Ovšem ti, co u nás v ulici jezdí v X5 a podobných, jezdí velmi opatrně. Nejhůř jezdí jedna paní, co vypadá dost nenápadně a má nějaké nenápadné auto, ale je to blbka. A pak otroci u Rohlíku.

Huh

To uznávám, že jsou mezi majiteli takovéhle kategorie aut takoví, kteří už nemají kam spěchat. Ale ta druhá polovina si tím bohužel něco dokazuje. Každodenní zkušenost chodce mi nikdo neodpáře.

watslaw

Já bohužel dámy v SUV, které a) zpoza volantu nemají výhled a b) ještě navíc i při jizdě přes přechod ťukají do mobilu, potkávám docela často.

Franta

Tak například u nás je u gymnázia rallye pouze před osmou…

stanislav

u nas rellye v nečekanou dobu

František Hučava

Kolik těch sejmutých už tam máte. Dle tónu vašeho příspěvku by se dalo soudit, že je ulice lemována křížky…

Y.K.

Nebude jich v součtu málo. Tady na Vinohradech dokonce musí stát u každého přechodu policajt, protože dítěti čekajícímu u přechodu až někdo zastaví nikdo nezastaví a ti co se po nějakém autě rozejdou jsou zase “skákači” a zaslouží přejetí, minimálně náznakem.Už jsem viděl i měšťáka na haubně, když tělem zastavoval “píp”, který se snažil prorazit proud procházejících děti od zastávky tram (šak před autem uhnou, spěchá, no ni?). Před školou pak troubení někdy sprostý řev z okének, tři auta odstavená na přechodu, děcka utopená mezi těmi SUV na obsazeném přechodu kličkují, prima ráno a to tam jde většina dětí pěšky… Číst vice »

K.S.

Tady na Vinohradech dokonce musí stát u každého přechodu policajt

Nemusí, spíš si to nějaký zpovykaný pablb vydupal.

Y.K.

Musí, protože po každé nehodě to mají na talíři, tak když se dopravka nemá k výchově řidičů, měšťáci tam vynucují něco co by řidiči měli dělat auomaticky.

navratp

Klasické klišé.

asdf

Kdyby z toho udělali cyklostezku s chodníkem, tak můžou děti jezdit na kole nebo chodit pěšky…

stanislav

kde budou kola po škole je bez kola

Franta

…přičemž zapomínáme dodat, že pipina s nemalou pravděpodobností pár minut předtím vylodila ze svého BVP u školy svá zlatíčka…

K.S.

Safra, vy jim ta BVPčka nějak závidíte.

Hádej

Jakože na to nemá? Není každý jako vy.

Ve městě to nemá co dělat.

K.S.

Další co závidí BVPčka…

rtep

Výraznou a často i hlavní roli v tom všem hraje jen naprostá lenost rodičů. K této lenosti pak jsou vychovávány i děti. Zažívám to často i mezi lidmi, kteří se sice rádi pohybují po přírodě, ale jen tehdy, pokud je to pro ně dostatečně pohodlné. Nejsou ochotni si třeba ani přivstat, aby mohli dojít včas na vlakovou zastávku a raději se na poslední chvíli k té zastávce vezou přes zákaz vjezdu autem a auto zaparkují na soukromém pozemku. Leckdy jsem slyšel i nářky rodičů, že ten jejich mazlíček přece neujde 10 kilometrů. Vždy se ukázalo, že mazlíček to úplně v… Číst vice »

Surio Mario

Velmi výraznou roli hraje taky atmosféra mezi dětmi. Pokud většinu třídy vozí rodiče autem, tak ti ostatní dřív nebo později skončí s nálepkou socky, která jezdí do školy sockou, protože na auto nemají. Škola to řešit nebude, to je přece jen obyčejné vychloubání mezi dětmi. Ale když Jirka řekne, že Franta neudělá krok pěšky a už je z něj pěkný tlusťoch, tak je to šikana a Jirka se půjde tlustému Frantovi omluvit, že mu závidí cesty do školy autem.

rtep

To máte samozřejmě pravdu. I já jako dítě jsem byl v už sedmdesátých letech ve 4.třídě ZDŠ svědkem velmi krutého a hnusného chování ke spolužákovi, který se jen trochu lišil. Můj tehdejší kamarád Jarda nakonec odešel na zvláštní školu. Hlavní příčinou bylo to povedené spolužactvo a nepříliš schopný učitelský sbor.
https://youtu.be/YR5ApYxkU-U

František Hučava

To jsou nesmysly. Když jsme měli školu 300 metrů, chodili jsme pěšky. Teď ji máme 5 km, tak jezdíme autem, ale učíme syna používat MHD, takže co nevidět bude jezdit sám. Nedělejte z lidí nesvépravné ovce, co se nedovedou chovat racionálně.

rtep

Nevšiml jsem si, že byxch z někoho dělal nesvéprávnou ovci, právě naopak. Věřte tomu, že většina těch dovážejících rodičů to nemá do šloly 5 km, ale sotva 1 km. Tedy asi 10 minut chůze.
Lenost není opravdu otázkou racionality.

František Hučava

Taky je možný, že prostě děti vezmou s sebou třeba cestou do práce. To jako mají jít s dítětem pěšky do školy, pak se vrátit domů a teprve odjet, aby byli diskutéři na internetu spokojeni?

rtep

:-)))
Ona se vždy najde nějaká výmluva, jen aby náhodou to jejich rozmazlené děťátko nemuselo po svých…

Leithian

Aha. Takže když mám školu pro cestě do práce a dítě i já vyrážíme cca nastejno tak si mám zaplatit naftu nebo benzin a ještě platit za busy nebo mhd… Jako proč? Kvůli vaší spokojenosti mám mít dvojnásobné výdaje na dopravu? Nas rat

K.S.

Lenost je matkou pokroku a jako takovou je třeba ji mít v úctě.

Hádej

Ne, lenost je evoluční nástroj proti plýtvání.

Honza

No, problém je, že spousta rodičů musí auto nechat před školou a děťátko dotáhnout až do šatny, pak do třídy a ještě krafat s ostatními.
Kdyby jen dítě vylezlo z auta na chodník před školou a zbytek samo, tak se auto před školou nezdrží ani 20 vteřin, to se stihnou protočit všichni.
U nás se využívá MHD od 2.třídy a není problém. Někteří rodiče vedou své deti k samostatnosti. Jiní rodiče dělají vše pro to, aby s nimi děti byly do smrti.

Kubrt

Kéž by všude byla situace tak jednoduchá, že by od druháků mohli jezdit sami a bezpečně VHD.

Ares

Spolužák jezdil od první třídy do školy sám městským autobusem, naprosto v pohodě..

Jan

Já jsem v průběhu 2. třídy změnil školu. Z pěší dostupnosti do 10 min jsem jezdil do vedlější městské části 10 min tramvají plus zbytek pěšky. Později jsem chodil i sám na metro, což bylo o trochu rychlejší ale vyžadovalo víc pohybu se tam dostat. Do šatny ani do třídy mě rodič nemusel doprovázet vůbec kromě první pár dní.

navratp

Risk je zisk. Ne vždy.

Kubrt

Však říkám, kéž by to šlo všude. Kde a kdy to bylo?
Mám dcerku ve druhé třídě a jsem rád, že může chodit do školy v místě bydliště, protože aby v tomhle věku jezdila někam do města, tam přecházela silnice a podobně – nerad bych. Každý taky má jinak nastavený práh obav – když vidím některé děti běhat bez kontroly po nástupišti metra.. Já vím, že většinou se jim nic nestane, ale ty svoje radši držím za ruku. Stačí běžící cestující, splašený pes, uklouznutí.

stanislav

nam děti vysadí o zastavku dříve to je šok

Froggy

U nás to skončilo zákazem zastavení u školy a zákazem vstupu pro rodiče do budovy (mimo zvláštní případy). Samozřejmě pro majitele největších SUV ve městě ten zákaz neplatí.

Honza

Ano, v celé diskuzi zmiňované dámy v SUV jsou toho příkladem. Nevím, jaký to je paragraf, ale mají výjimku že zákona. A ti co nemají, tak dají varovky a nebo sdělí „ale já JENOM“, tím je celý přestupek omluven.

Aleš

Nevím jak dnes,ale před lety byl na ulici Na Pankráci ve směru dolů mezi Na Veselí a Náměstím hrdinů v dopoledních hodinách zákaz zastavení. Ne stání,ale zastavení. Pravý pruh byl celý den obsazen parkujícími auty. Levý pruh ve špičce ucpaný,včetně autobusů. Nikdo to neřešil. Opravdu chcete tvrdit,že za takového stavu dodržování předpisů,u školy na zákazu zastavení na 15 sekund vystoupení děcka zastaví jen ženská v prémiovém SUV?

Robert Pražák

Ten úsek je plný zaparkovaných aut stále, akorát (mám pocit) byl zrušen zákaz zastavení. Pomalu už se nedostanete do odbočovacího pruhu na magistrálu a D1.

Mimopražský

Blikačky a „ale já jenom.“ To jste trefil úplně přesně. Univerzální výmluva na zastavení na nejnemožnějších místech pro nejnemožnější důvody.

původní Jakub P

Tohle je iluze. I kdyby ty děti jen rychle vystupovaly, dovoz většiny z nich auty by furt v pohodě nebyl. Auta jsou bohužel prostorově tak neefektivní, že ani tohle by reálně ve větším počtu nezvládly bez problémů. Problém přitom není to samotné vystoupení, to opravdu může trvat pár sekund. Problém je doba, kterou auta potřebují na to, aby opustila ten prostor přímo před vchodem a další za nimi na to, aby do něj najela. A to i když to někdo organizuje tak, aby to bylo (na poměry aut) maximálně efektivní. Vynásobte to stovkami dětí ve škole a dostanete hodně, hodně… Číst vice »

ABC

nevím ve které škole konkrétně můžete děťátko tahat do šatny i třídy, ale ve většine přažských se bez svolení a nějakého důvodu dostanete maximálně před vrátnici.

JiP

Tak ono je to slozite, deti jezdi ze vsi autobusem, sami jiz od prvni tridy, vedle do mesta na zakladku. Bohuzel kraj neustale experimentuje s jizdnim radem a leta zazite spoje nejezdi a vysledek je, ze se deti, hlavne ze skoly, nemaji jak dostat domu zpet aniz by nestaly nekde hodinu na desti. Ted v zari jeste jezdily na kole. Takze nezbyva nic jineho nez auto. Navic skola zaryte nepovoli, aby prespolni deti mohly zustat pohromade v nejake tride, a pockaly na autobus v zime v teple.

Ondra

Tak ta kampaň asi necílí zrovna na ty, kteří jinou možnost než auto nemají, ale spíše na ty, kteří to mají bezpečně pešky kousek, ale stejně jedou autem.

Jinak dnes vidím dost mladých (alespoň v mém okolí to tak je), kteří se odstěhují někam na periferii s nulovou vybaveností a mimo dosah veřejné dopravy a vůbec nepřemýšlí nad tím, že jednou budou muset vozit své děti všude autem. Touží bydlet mimo město, třeba i kvůli špatné dopravě, ale pak do toho města stejně denně dojížejí a na špatné dopravní situaci se podílejí.

JiP

Opet to neni tak jednoduche, bydlim take ve Stredoceskem kraji a dojizdim, protoze na koupi rozumneho bydleni pro 5 clennou rodinu v Praze, i s docela slusnym platem, proste nemam.

Jan

Při výběru bydlení bych dával vlký důraz na dopravní obslužnost. Pokud vybíráte z celého Středočeského kraje, tak je dost možností vybírat buď z vlaku nebo z autobusu. Ondra měl asi na mysli to, že si někdo vybere nějakou díru, ve které chybí nejen občanská vybavenost, ale i VHD je mizerná, případně to mají na zastávku daleko a pak se diví, že se jim blbě dojíždí a dojíždět potřebují úplně za vším.

JiP

To byl jiste faktor ktery jsme vzali v uvahu, jenze VHD je zkratka zcela nevyspytatelna, zmeny jizdnich radu, ktere vlastne kazdy rok znamenaji uplne prehodnoceni cestovnich navyku a planu. Dodnes jsem nepochopil proc kazdy rok musi byt vse jinak, co se neco tak drastickeho zmeni? Nakonec se ukaze, ze jedina jistota je to auto a kdyz uz me ho donuti koupit, tak jim zkratka jezdim. Take jsem jezdil drive do Prahy vlakem, dnes uz jezdim autem. Neustale vyluky na trati, zpozdeni, autem je to pohodlnejsi a denne usetrim pres hodinu sveho casu, ktery mohu venovat svym aktivitam.

peter

Byvam vyse 20 rokov v 55 000 okresnom meste. Viete kolko novych stvrti pribudlo za ten cas podla uzemneho planu, kde je mozne stavat rodinne domy – 0 -nula.

Za 20 rokov pribudla jedna jedina nova stvrt, kde sa pribudlo par sto novych bytov. Ta nova stvrt ma uzke ulice a tak sa neda obsluhovat 12 metrovym autobusom. Od noveho roku mame mestsky dopravny podnik a kupovali sa nove autobusy. Kupilo sa ich 35. Viete kolko sa kupilo 9- metrovych autobusov aby dokazali obsluzit tu stvrt – 0 nula.

Jan

Tady je prostor pro rodiče se domluvit a uspořádat nějaký protest a petici požadující obnovit školáky využívané spoje, navštívit své radní ve městě a kraji, starostu nebo někoho, kdo to zařídí. U nás byla tuto sezónu zavedena nová školní linka na žádost rodičů. Jedná se jen o jeden spoj který vzniká protažením již existující linky, ale pomůže to. Tak přeji šťastnou ruku u voleb.

mimochodem

Budto tak, nebo treba tady na Sumave celkem funguji mikrobusy z tech spadovych skol – proste vyzobavaji dediny po ruznych zapadlych dedinkach.

V Bavorsku to povysili na zastavovani u uplne kazde samoty u lesa, kde si udelali zastavku.

Prece neco takoveho musi byt mozne i v ramci ScK?

Zbyněk

Vy nemáte ve škole družiny?

ABC

nevím jak kde ale v Praze jsou družiny běžně jen pro 1. – 3. třídu

JiP

Jak pise ABC, druzina pro deti do 3. tridy, pak slus.

Tomáš Záruba

Tohle je ale především průser té školy, že děti tzv. „vykopne do zimy“ (nebo ráno sveřepě neotevře dřív než v 7:45 apod). Protože i odvoz autem nemusí vždy dorazit „přesně“, nejde jen o problém busem (vlakem) dojíždějících.

Granja

Ten barák zvaný škola má svého ředitele a ten je do funkce jmenován. Nabízí se otázka, zda tento asociál nemá nad sebou dalšího asociála, který jej jmenoval a jako on nemá rád děti, když je tolerováno takovýto přístup. Když jsem dojížděl do práce do velkého města, ráno nebylo možno okolo školy autobusy MHD projet. Jednak tvrdohlavě zavřená škola do 7:45 a otevřít se nesmělo ani o půl minuty dříve, druhak m. policie, která by řídila dopravu také nikde. Pravidelně vyrobené zpoždění do 10 minut. Auta stála všude, kde se dalo, v křižovatce (včetně vycouvávání z ní), na chodníku a hlavně… Číst vice »

ABC

A dá tomu asociálovi někdo peníze na to, aby zajistil např. dozor poté co skončí regulérní výuka?

EC104

Hlavně že snižujeme CO2 a tak horečně se to řesí že v ČR to ani nejde poznat a nějaká kampaň na využívání veřejné dopravy totálně selhala. Ani vlastně žádná nebyla. Není snaha něco vůbec řešit. Říkal jsem si tak uvidíme co udělá s automobilovou dopravou cena kolem 50kč za litr a musím konstatovat, že vůbec nic, teď to šlo k hranici kolem 40kč za litr a stav je srovnatelný s obdobím kdy stál litr 28kč, takže ani cena 100kč za litr by s tím nehla.

Jan

Otázka je kolik ti lidé utratí za palivo plus údržbu auta. Pokud je to do pár tisíc měsičně a rodinný rozpočet jim to bez problémů pokryje, tak ani nemají motivaci to řešit. Prostě utratí víc za běžný nákup než u benzínky.

Mgr.pavel

Teď při raketové inflaci mají hlouběji do kapsy snad všichni a dobrá polovina lidí nějak šetří. Na silnicích to ale není vidět, tady ta elasticita poptavky zkrátka není. Netroufam si odhadnout jak moc kvůli pohodlnosti a jak moc kvůli neexistenci rozumné alternativy.

původní Jakub P

Ta neexistence rozumné alternativy v tom IMO hraje velkou roli. Tipuju, že o dost větší, než pohodlnost. Ta je sice taky reálná, ale jde překonat (a často člověk zjistí, že to, co pokládal za vrchol nepohodlí, je po nějaké době vlastně pohodlnější, než to, co dřív bral jako vrchol pohodlí.

U absence bezpečných alternativ tohle nefunguje.

watslaw

To, že po překonání pohodlnosti někdo zjistí, že ta veřejná doprava je docela použitelná (že pohodlnější, to nevím), se obecně stát může, a třeba v pražské příměstské vlakové dopravě se to tak cca před 10 lety dělo i docela často. Ale teď vzhledem k aktuálnímu rozvratu veřejné dopravy (rušení autobusových spojů na linkách s dlouhým intervalem s výmluvou na nedostatek řidičů, zpoždění a ujeté přípoje kvůli výlukové činnosti na železnici + nemožnost několik hodin opustit vlak při mimořádnosti) se spíše děje opačný pohyb – lidé, kteří veřejné dopravě dali šanci se vrací zpátky do aut. Předchozí vlnu vyhnaly do aut… Číst vice »

K.S.

S inflací je to celé o dost složitější, navíc nejde snadno porovnávat česká a třeba americká, nebo eurozónová. Pro každou platí mírně jiný vzorec a ČNB tam zahrnuje třeba i změnu ceny nemovitostí.

Honza

náš kluk šel do školy pěšky, ostatně jako vždy, na přespání ale sebou táhnul batoh a dvě narvané tašky, s druhým synkem jsme mu s koly dělali doprovod, nabízel jsem se že mu tu nejtěžší tašku vezmu na nosič ale nechtěl. Z bytovky od vedle paní musela startovat nového golfa aby se její synáček ten kousinínek nepředřel. Bydlíme opravdu kousek od školy, ani mě jako dítě mě nikdy nenapadlo tam jet na kole. A ženský z okolních domů a bytovek prostě jezdí autem každej den. Kolo neznají. To pak dají na sobotu kola na auto a popojedou 20 km a… Číst vice »

Froggy

To je podobné jako „sportovkyně“, které se dovezou do fitka svým fárem, aby tam běhaly na páse a jezdily na rotopedu, místo, aby se proběhly a projely rovnou…

Kebab

Pokud si někdy dáte leg day, tak pochopíte, proč jedou autem. Zrovna v tomhle případě se tomu nedivím.

Hádej

Ale prdlajs, stejně potřebujete aerobní aktivitu na závěr

Hany

Joo kdyby se mohlo zajet autíčkem až přímo do třídy, bylo by to podle rodičů nejbezpečnější, přece nebudou své milované děti posílat pěšky nebo ještě hůře veřejnou dopravou, mohlo by s nimi stát cokoliv co vidí každý den v médiích (přepadení nebo únos jako v Mexiku nebo může třeba spadnout raketa jako na Ukrajině), no ale spíš je zajede právě ten rodič, který chvátá do práce autem (z 90% jede sám) a protože vystál již třetí kolonu a ztrácí nervy, na čekání na přechodu pro chodce už není čas, tak to schytají právě ti školáci…

Honza

souhlasím,
jo, takhle to dost často je i když haranti můžou chodit sami !
pravda je že záleží v jaké obci to je ale u nás ve městě je to normální, že z vesnic jezdí autobusy a z města ti normální samostatní pěšky nebo na kole.

Panoramix

Zase ty vlhké sny socialistů, kteří by rádi linkovali životy ostatním. Prostě ti rodičové mají své důvody, aby dítě do školy odvezli autem. A politici by se měli zamyslet spíše nad tím, co dělají špatně, že rodiče nechtějí posílat děti pěšky či MHD do školy. Ono to s tou bezpečností na veřejných prostranstvích a kvalitou a spolehlivostí MHD asi nebude tak valné. Spousta škol již také není vyloženě spádových, kam docházejí děti z okruhu do jednoho kilometru, což se dá tak nějak dojít. Spádové oblasti jsou často podstatně větší, zejména ve větších městech není problém vozit dítě do školy na… Číst vice »

Ares

Ale houby za 5 vteřin, to je ještě „máš všecko a nezapomeň tamto a pac a pusu“. To vidím na K+R před jedním nádražím, půlka aut na někoho čeká, další si z toho dělá bezplatný parking, protože přeci hned přijdou.

mimochodem

Tak on je u tech K+R u nadrazi v pripade vyzvedavani nekoho jaksi problem v tom, ze dochvilnost spoju pod nasi-vasi Dobrou spravou holt neni na urovni Svajcu. Jeste vtipnejsi je to treba u letist, kde je parkoviste, ano, muzete vjet, musite vyjet do 5 minut, a on se ten, na koho cekate, zasekne treba u vydeje zavazedel… a dalsi vjezd na to parkoviste je mozny az za pul hodiny, hodinu. A tak clovek aby nekde krouzil a cekal a cekal, az to bude fakt na tuty… Joo, spravne vyvazit ten casovej limit tak, aby to nesvadelo k dlouhodobemu stani,… Číst vice »

Martin Liška

Asi jste nepochopil smysl K+R parkovišť, slouží pro ty, kdo na letiště/nádraží někoho vezou, ne pro pro vyzvedávání těch, kteří přiletěli/přijeli vlakem…

mimochodem

Jak jste, prosim, dosel k tomu, ze slouzi jen pro odvoz smerem tam, a uz ne pro odvoz smerem zpet?

Primo ve vyhlasce je to uvedeno takhle:
Parkoviště K+R
Značka označuje parkoviště, na kterém lze zastavit za účelem vystoupení a nastoupení osob.

(Muj dodatek: Typicky u tech K+R byva dodatkova znacka s casovym omezenim, obvykle treba do 5 minut, aby se predeslo zbytecnym dohadum.)

Narazim na to, ze clovek prijede na plus minus domluveny cas, kdy tam osoba, ktera ma nastoupit, proste z duvodu zpozdeni na prijezdu neni…

původní Jakub P

To jo, ale ta doba je vesměs taková, že se nedá čekat, že bych ji mohl dodržet, pokud tam najíždím ve chvíli, kdy tam ten nastupující, kterého vyzvedávám, ještě není…

Ten Onen

Jako třeba takový náměstek Scheinherr. Ten v posledních dnech nepřímo tvrdil, že v Praze není kvalitní a rychlá MHD, protože když se potřeboval dostat z TSK na jinou schůzku, muselo na něj čekat auto (na chodníku – což je ale vedlejší). Přestože je TSK snadno dostupné několika tramvajovými linkami, případně po v krátké pěší dostupnosti i metrem a přestože je Praha v rámci zklidňování dopravy autem často neprůjezdná, on preferuje převoz autem s řidičem. To se pak nemůžeme divit, že rodiče co po odvozu dětí také někam spěchají použijí také raději auto. Když ani náměstek pro dopravu nevěří MHD a… Číst vice »

Ten Onen

Ono je to jen jedna uveřejněná chyba, ale ve skutečnosti rozhodně není jediná. Co ja měl tu čest, tak pan náměstek se nechává autem vozit dost často a to i po centru, kde je dostupnost MhD extrémně dobrá.

Ten Onen

Byl jsem s nim nejakou dobu v pracovnim kontaktu, takze jsem vyuzil sve osobni poznatky;-)

Jan

Ten náměstek přijel tramvají ale další schůzku chtěl údajně stihnout tak jel autem. Spíš je problém, že si to blbě naplánoval nebo chtěl být na více místech než stíhá. Ale dobře, když jde o důležitá jednání, mezi kterými třeba není dobrá dostupnost MHD, tak to beru. Jenže 99% lidí nejsou manažeři nebo ředitelé, kteří musí být za x minut na jiném místě a mohli by klidně tu MHD využívat trvale.

Ten Onen

Ta uvaha je spatna, ten kdo potrebuje byt nekde vcas a pak zase rychle nekde jinde, je vetsinou radovy zamestnanec. Manazer a reditel klidne muze prijit pozde, prave proto, ze je to sef. Navic casto vse vyrodi na dalku, na misto se musi dostavit uz jen ten vykonny zamestnanec-lopata. A tech je porad nejvic…

původní Jakub P

To je hodně zkreslený. Na tu TSK jel tramvají a jezdí tak většinou. Výjimečně měl další schůzku v místě, kam se odtamtud bylo rychlejší dostat autem, tak se nechal vyzvednout. Bohužel řidič tam byl dřív a čekání na AS vyřešil tak, jak ho vyřešil.

Jde tedy o to, že auto bylo rychlejší ten den na jedné konkrétní trase v danou hodinu, ne o to, že by auta byla rychlejší plošně.

O tom, že ta neprůjezdnost a ucpanost Prahy je způsobena v první řadě nadužíváním aut nemluvě.

František Hučava

Když někdo káže vodu a přitom pije víno, prostě není důvěryhodný.

M19

Někdo kdo používá neexistující příjmení, aby navodil pocit reálné osoby, už vůbec ne.

František Hučava

Ano, když dojdou argumenty, pořád zbývá starý dobrý doxing, že.

Kajícně se omlouvám, příště si zvolím nějaký pěkný anonymní nick třeba M18 nebo M20, abych se odlišil a vám ušetřil námahu 🙂

Granja

Máte samozřejmě pravdu, potíž je ale v tom, že ten náměstek jako veřejná osoba by měl jít z hlediska morálky příkladem, protože jeho stejná chyba je daleko závažnější chyba než těch ostatních. Když jsem v takové funkci a společnost je rozkmotřená jako nikdy, tak musím dávat setsakramentsky pozor na to co dělám na veřejnosti, protože ti „maličký“ si velmi rádi kopnou do toho kdo je zrovna nahoře. Prostě byla to chyba a chybami se všichni učíme. Jistě si pan náměstek dá příště víc pozor.

původní Jakub P

Co jsem četl jeho reakci, tak se omluvil, byť za to opravdu nemohl (na místo přijel MHD a na cestu zpět nastupoval v sousední ulici, kde řidič mezitím stál, když na něj čekal, neviděl, což je věrohodné vysvětlení – Řidič stál na chodníku ve Veletržní, AS prý vyzvedával U Studánky, což je ulice na druhé straně toho obchoďáku, kde má TSK kanceláře). Plus psal, že řidiči (není jeho osobní, je obecně magistrátní a neznal ho) bude domluveno, aby takové věci s magistrátním autem napříště rozhodně nedělal. Takové školení už za jeho působení řidiči na magistrátu prý dostali, tento si ho… Číst vice »

Granja

To, že se omluvil zvyšuje jeho morální kredit, ne každý to umí. Řidič magistrátního auta zřejmě na školení moc pozor nedával, protože právě excelentní dodržování pravidel je pro všechny řidiče VIP osob naprosto zásadní.

Ten Onen

Vy asi delate namestkovi tajemnika ze jo? 😀
Pan namestek vymyslel vymluvu, tak mu ji hezky papouskujete… Z TSK jede vyttah primo do podzemnich garazi. Pokud by opravdu pospichal ze schuzky na TSK, tak na nej auto ceka v podzemnich garazich u vytahu a pak primy vyjezd ven… I lzi musi byt uveritelne 😉

původní Jakub P

To je fakt. Jen trochu škoda, že laťka v této oblasti prakticky ležela na zemi…

Oproti předchůdcům toho pro Prahu udělal opravdu hodně, což je super a díky mu za to. Ale teda prostor pro další zlepšení stále vidím nemalý.

K.S.

A auto bylo TSK garážované v místě schůzky, nebo se k té budově teleportovalo?

Chronosphere

Pravděpodobně můj poslední příspěvek zde.
Dobrovolná byla i účast v Pionýru. Její dobrovolnost byste ale zjevně potřeboval jako dítě prožít. Možná byste byl taky citlivější na „dobrovolné“ školní aktivity.
Jste mladý,ale významná část vaší generace je mentálně v roce 1955. Hezký den.

K.S.

No nevím, v momentě kdy z toho uděláte soutěž s odměnou, tak zapojujete jisté formy manipulace a poněkud omezujete tu dobrovolnost.

původní Jakub P

Jo, není ta cesta pěšky / na kole / na koloběžce do školy často zdaleka tak bezpečná, jak by mohla být. A hlavní důvod, proč jsou ulice pro děti nebezpečné jsou silně přemnožená osobní auta. Včetně těch, která vezou do školy ostatní děti, protože rodiče je nechtěj mezi všechna ta auta pustit pěšky… Je to klasickej začarovanej kruh, kterej musíme přetnout, pokud chceme města, kde se dá rozumně žít a ne jenom přežívat… K těm místům pro rychlé vyložení – najděte si videa z USA, kde tohle praktikujou. Auta stojí v kilometrových kolonách, aby na povel najela ve dvoustupu před… Číst vice »

původní Jakub P

A ta cesta z větší dálky se dá furt řešit tak, aby auta nezajížděla až ke škole, kde dělají zdaleka největší problémy. Pokud chce rodič dát dítě do školy, kam ho bude muset vozit autem, ať je připravenej zaparkovat pár set metrů od školy, na normálním legálním místě, ne na chodníku, po kterém choděj spolužáci dítěte z bližšího okolí školy, a dítě zbytek cesty dovést pěšky. Když z nějakého důvodu nechce dát dítě do nejbližší školy, kam by mohlo jít samo (což chápu, takových důvodů se může najít dost), ať si takový rodič najde čas na důsledky svého rozhodnutí a… Číst vice »

Peeetr

A kvůli tomu musí zajíždět až těsně ke škole, tvořit tam dopravní chaos a smog, a násobně zvyšovat riziko nehody pro všechny tamní školáky?

skola

Jsem asi poslední, kdo by schvaloval nejake neomarxisticke socialni inženýrství. Ale na druhou stranu nevidim jediny rozumny důvod utrácet verejne prostředky na budovani nejakych záchytných parkovist u skol. Potrebujes vozit dite 7 km do skoly autem a MHD ho poustet nechces? Fajn, tvoje volba. Ale pocitej s tim, ze legalne zaparkujes třeba 10 minut od skoly a budes to muset dojit pesky. Je před skolou místo na nejake drop and go parkoviste? OK, muzeme ho tam vybudovat, vjezd bude zpoplatnen aby se to zaplatilo z penez tech, kdo ho budou používat. Chces nekoho, kdo ti odvede dite od auta ke… Číst vice »

ABCD

Bingo!

František Hučava

A ještě se střídaly, protože měly jen jedny boty…

Jeňýk

krásný postup, jak z PZetek vychovat nesamostatný lenochy

skola

A co ma delat chudak zenska-polovodicka, když bydli v satelitni řiti a jeji dite by muselo jit pesky nejmíň kilometr, ha? Navíc když chudera musí ridit premiove SUV, které nedokaze zaparkovat ani na Letenske plani, a u toho ještě telefonovat. To pak nezbyva, nez zaparkovat před skolou na chodniku. Spustenim varovných blikačů se ovšem rusi platnost dopravnich predpisu v okruhu az dvaceti metru…

Pája

No právě. Satelitní řitě jsou pro město doslova mor. Lidi se odstěhují z města a pak svými auty denně dojíždějí do toho města. Ach jo, proč…

ABC

Ovšem zkuste si dneska postavit novou bytovku někde v proluce nebo vnitrobloku. Nedejbože přitom chtít vykácet nějaký křoví…

mimochodem

Nojo. A kdyz chce clovek zit nekde, kde to k ziti je ( = hustota zalidneni maximalne kolem 40 osob/km2 katastru obce), tak se tam zase obtiznejs shani prace. Joo, neco jinyho je, kdyz clovek do zacatku zdedi barak, nemusi resit hypo a kde co. Ale kdyz uz by chtel clovek nekde neco stavet, ojojojoj… Nebo vubec, bez nejakyho grundu od vlastni rodiny zakladat rodinu svoji a nejak se zivit, ojojoj… zadnej med. Clovek si nevybere. Praha je prutokac (co clovek vydela, to tam necha), primestske satelity bez jakekoliv obcanske vybavenosti jsou spatny vtip, cokoliv mimo Prahu je o neco… Číst vice »

K.S.

Tak holubi tam do huby nelítají, ale reality tam bývají měrně levnější. On je rozdíl pokud potřebujete na dům 7 nebo 17 průměrných ročních příjmů. O poměru cena/metry nemluvě.

Petr

Protože se všichni do města nevejdeme a lidí, kteří chtějí bydlet u velkých měst neustále přibývá, což je celosvětový trend.

původní Jakub P

Do města se vejdeme daleko snáz než do tý do šířky roztažený řídký satelitní kaše kolem měst, kde musíme na každých tisíc obyvatel vyrobit a udržovat mnohonásobně víc drahý a stále dražší infrastruktury (vozovky, chodníky, elektrika, voda, kanalizace, telekominikační sítě, atd.) než ve městě. Praha má ve srovnání s jinými srovnatelnými hlavními městy poloviční hustotu obyvatel a už to jí spoustu věcí citelně prodražuje a brzdí. A satelity jsou v tomhle ještě o několik řádů horší. Průšvih je v tom, že si nesmyslnými normami blokujeme možnost město zahušťovat výstavbou v rozumném měřítku. V podstatě jsme si předpisy zakázali stavět to,… Číst vice »

asdf

Nj, „americký sen“.

A pak nám ty satelity začnou za 20-30 let krachovat, protože nebude z čeho platit rekonstrukce té přebujelé infrastruktury…

K.S.

Ad spoje, to se dnes poměrně často řeší bezdrátově, do země se dnes zakope tak maximálně optika, případně kabelovka, ale i ta už může být vedená optickou sítí. Takže objem kaběláže není zase tak velký. Něco jiného může být rozvod elektřiny, ale zase dnes máme nové technologie které umožní, teoreticky, snížit nároky na veřejný rozvod. Dnes se to musí plánovat na špičkové zatížení, byť průměrné bude menší, to by ale měla být s to dnes odstranit fotovoltaika s baterií, respektive asi by bylo lepší říkat domácí energetická ústředna. Tu vyhlášku, myslím že je to specifické jenom pro Prahu, si jděte… Číst vice »

Emanuel

Satelity kolem Prahy jsou mor. V tech idilach v souladu s prirodou neni vetsinou ani vydejna baliku natoz nejaky potraviny. Pokud chteji aspon nejakou skolku/skolu tak hezky 15 minut nekde v kolonach.

Jsem rad, ze jim ted aspon budeme dotovat elektrinu, aby nemuseli vypnout bazen.

peter

Pred vyse 35 rokmi o satelitoch nikto nechyroval, ale aj tak do zakladnej skoly, kde som chodil, tak chodili deti z dedin v okruhu tak 15 -20 km. Bola spadova pre tie dediny a mali len malotriedky 1-4. Co viem, tak ako spadova funguje doteraz, lebo do tej istej skoly chodia bratove deti a stale tam chodia deti z okolnych dedin.

Ono plnotriednu zakladnu skolu pre dedinu s 700 obyvatelmi sa moc neoplati.

Surio Mario

Na vesnicích je dodnes normální, že děti jezdí do spádové školy busem nebo vlakem. Jezdili tak jejich rodiči, jezdili tak jejich prarodiče, jezdí tak současná generace a přijde jim to úplně normální. Tedy kromě Pardubického kraje, kde je bezpečnější vozit děti autem, protože není jisté, zda dnes nějaký autobus vůbec přijede. Oproti tomu do satelitů se nasypali lidi z měst a hrozně je překvapilo, že nemají 5 minut od bydliště hypermarket, doktora, poštu a školu. Jezdit na kole nebo nedejbože sockou? No a tak jezdí autem i ty dva kilometry do vedlejší vesnice pro chleba.

Kubrt

Hm, tak to nevím, kdo jsou ti malí lidi, se kterýma jsem jel dneska ze satelitu do Prahy autobusem.
Fakt univerzální jednoduchá pravdidla pro popis společnosti neexistují. Já bydlím v satelitu, do práce jezdím VHD, děti chodí do školy v 98 % dnů pěšky. Rodiče mají chalupu v klasické české vesnici daleko od Prahy a pslední, kdo tam po vsi chodí pěšky, jsou oni pražáci a pár důchodkyň. Ostatní autem naprosto všude, pro cigára, do hospody, do lesa na houby. Dle části zdejšího osazenstva naprosto nepravděpodoné situace, že?

Jan

Určitě je dost lidí, kteří z toho satelitu mají blízko na zastávku a VHD je doveze do školy, práce, obchodu v rozumném čase. A pak jsou takoví, kteří si ve všech diskuzích stěžují že musí jezdit autem, protože busem by jeli min. o půl hodiny dýl, pokud jim vůbec něco u domu jede a o víkendu třeba nic.

Kubrt

Ona skutečně ta VHD nepokryje všechny požadavky, to je nemožné. Já taky někam jezdím VHD a někam autem, protože VHD by to trvalo násobný čas.

původní Jakub P

Ono by to pro většinu lidí možné bylo )s pár výjimkami, které mohou řešit nájemní auta). Ale vyžaduje to rozumnou hustotu osídlení. Kterou bohužel satelity nesplňují.

Ten Onen

Ano, mate pravdu, vsichni do kralikaren a zadna moznost volby. Kdo nesplnuje normu na hustotu, bude prestehovan, nebo mu do domu daji z rozhodnuti ulicniho vyboru najemnika… A verejny prostor zakazeme soukromym autum a dame ho tem “spravnym” firmam pro “sdilena” auta. To dava smysl 🙂

původní Jakub P

Bohate by stacilo, kdyby obyvatele satelitu byli ochotni problemy zpusobene svou volbou bydleni nest a platit sami, vcetne ne tak sikovne verejne dopravy, placenych P+R (s cenami, ktere skutecne zaplati jejich vystavbu) a nepredpokladali automaticky, ze lidi bydlici v mistech s pouzitelnou hustotou jim musej vsechno dotovat, snaset jejich zbytecna auta uvnitr mest a podobne.

Martin

Pánové škola, Pája a Emanuel, vidíte to a komentujete to pouze z jedné (a dle mého soudu) extrémní strany. A především teoreticky. Dám vám pohled z praktické strany. Bydlíme na vesnici. Naše děti navštěvují školu, která byla v minulosti jejich spádová, protože v obci nebyla. Je cca 20 km od obce. Nakonec jsme si tuto školu zvolili dobrovolně, protože kvalita výuky na této škole je pozitivně hodnocena dětmi, rodiči i odbornou veřejností. Víte, hoši, ono se neustále říká, že vesnice tam a tam zaniknou, protože prostě stáří zůstávají a mladí se stěhují pryč. Když však se chce (a jako společnost… Číst vice »

Pája

Vidím denně, co se před školou děje. Vodím svoje dítko. Teda letos už asi nebudu K tomu přičtěte nářky kamarádek, které se odstěhovaly z města do klidu přírody a teď „denně řeším nějakou logistiku, škola, kroužky atd, ale neměnila bych“

Martin

No právě … „vidíte“ to, ale „nežije to“. Ale budiž vám útěchou, že nejste sám/sama.

Když bych otočil vaše slova a myšlenku, pak by ti, co žijí v městě měli navštěvovat jenom městské parky. Když tak chtějí žít ve městě, ať nelžou do přírody. Takto to přeci nejde.

Netvrdím, že část dojíždějících nejezdí do školy zbytečně, ale jsem přesvědčen, že převážná část to má spojené s dalšími věcmi, jako je cesta do práce, veřejné služby a nákupy.

Pája

Zkusím to jinak – z naší kdysi poklidné ulice se stalo neplacené parkoviště. My tady v tom musíme žít kvůli pohodlí těch, kteří se z města odstěhovali a denně dojíždějí za prací a děti vozí sebou. Přitom z těch míst jezdí linkové autobusy, dokonce MHD a oboje v určitých hodinách zajíždí až do blízkosti škol. Nikde děti nemusejí přecházet, já jsem 2 roky s nejmladším tu 1 zastávku jezdil taky. Důvod? Bezpečí. Autobus nás převezl přes křižovatku a nebylo nutné přecházet ulici, kterou jede šňůra aut s těmi pohodlnějšími. Asi je zbytečné se snažit to vysvětlit…

peter

Skusim to inac. Co viem o pripade v nasom okrese. Jedna mensia dedina leziaca na vstupe do peknej doliny v takom mensom pohori. Kazdy pekny vikend dedinu zaplavili auta obyvatelov, ktori sa vybrali do prirody. Parkovali na obecnej zeleni, pred garazami rodinnych domov. Autobus, ktory tam premaval, mal problem prejst po ceste. Nooo, obyvatelia mesta sa vybrali do prirody. Takze uz vyse roka je cela obec zonou zakazu zastavenie a parkovanie je povolene len na vyhradenom parkovisku. Zrazu obyvatelia obce maju klud.

ABCD

Obávám se, že Vás diskutující „nadlidi“, kteří všechno vědí, jak má být správně, nepochopí.
Zdravý selský rozum a rozumět mentalitě a motivaci lidí je nezbytné k tomu, abychom se pohnuli dále.

K.S.

No když si obyvatelé měst vyřvali že se deset let pořádně nestavělo (A seznam zabitých projektů je dlouhý, vzpomeňme třeba na zablokovaný rozvoj Brna nádražocentrsty, věž u Lužánek, v Praze věže od Jiřičné, projekt na Smíchově, pokud se pamatuji dobře), tak holt moc jinam než do satelitů to nešlo. Nehledě na to že tam může roli hrát faktor toho že ti lidi vyrostli v nějakém bytě bez soukromí (od nějakých 12-13 člověk nějaké to soukromí, jinde než na záchodě, potřebuje a 3+kk ho moc neposkytuje pokud má sourozence) a nechtějí aby jejich děti zažily to stejné.

Diesel

Ty děti si tam ty auta zaparkuji? Rodiče přijedou dítě vyskočí ven a jede se dál tak jaký parkoviště? Hromada lidí dnes dělá od osmi nebo devíti dopol a to že cestou do práce svezou dítě do školy je naprosto v poho.

Kubrt

Řada rodičů u školy na chvíli parkuje – s malým do školky musí někdo přijít, jdou něco vyřídit atd.

Otansiho

A když půjdou pěšky, tak zase nebudou v práci včas! To se radním a učitelům dobře říká.

skola

Kdyz pujdou pesky, budou si muset privstat aby byli v praci vcas. Blik?

Chronosphere

Promiňte,ale tady mi trochu hapruje logika. Když povedou dítě pěšky na osm,k čemu jim bude dobré,že budou vstávat o půl šesté, když v práci musí být na devátou? A neblikejte,nedává to smysl.

Pája

Pokud rodiče opravdu MUSÍ autem, tak to v pohodě je. Ale většinou jedou kvůli vlastnímu pohodlí a tak nějak nevnímají svět kolem sebe.

Martin

Jde o to, že koncentrací aut na malém místě vznikají šílené a nebezpečné situace, které ohrožují děti. A vrchol všeho je, když dítě nemůže použít chodník, protože ten slouží pro auta, ať už tomu říkáme zastavení či parkování.

Jenda

Přesně tohle v poho není, pokud na to není vyhrazený prostor před školou… pozoruji to denně u školy, těch ‚jen vysazujících‘ rodičů se před osmou sejde víc a už to jede
Zastavující blokují autobus v zastávce (protože ten záliv je hned u vrat do areálu školy), pak se o kus výše začnou někteří otáčet přes tramvajové koleje, protože to dole u zastávky bus je zasekané…

mimochodem

Dle mne to maji celkem prakticky poreseno treba v Neratovicich na 28. rijna.

Napred zastavka bus, pak prechod rizeny mestaky, hned za nim parkovaci zaliv pro vysazeni deti.
Funguje jim to tam hezky, mestaci vidi, kdo veze potomstvo a auta davkuji, kdyz je plno, pusti prechod a smer z vedlejsi silnice.
Koukal jsem na ten cvrkot rano pri cekani na bus a hezky to vsechno odsypalo.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=43089445&newest=1&yaw=3.685&fov=1.257&pitch=0.263&x=14.5119264&y=50.2546228&z=19

Ale jasne, ani zdaleka kazda skola na to nema takhle prihodne okoli, a mit skolu nekde na konci slepe ulice musi byt fakt zlo.

původní Jakub P

Naopak, mít školu na konci slepé ulice je výhra. Pokud je radnice dostatečně rozumná a nepustí do ní v časech školní špičky auta…

On ten váš příklad z Neratovic může v praxi fungovat jen ve chvíli, kdy tam rodiče vozej auty jen velmi malou část dětí. Kdyby to bylo víc, zasekne se to tam taky. A je dost pravděpodobný, že už odpoledne, kdy se děti nabíraj místo vysazujou, to tam bude fungovat hůř než to ráno…

Kubrt

To odpolední vyzvedávání je časově mnohem rozloženější, než raní návoz.

původní Jakub P

Rozloženější to je, ale zase tam absolutně nefunguje to „jen vystoupení během pár sekund“ Takže když jedu kolem místní školy odpoledne, je chodník plnej aut čekajících na to, až se potomek zjeví ve vchodu.

Je to trochu jinej typ nebezpečnýho chaosu než ráno při vysazování, ale natolik jinej, že může být problematickej i v místech, který ten ranní nával nějak zvládnou.

Jenisej

U nas taky se skola na prani vyssich mist pripojila. Do ted deti, ktere chodili do skoly pesky, musi rodice privezt na misto setkani autem, protoze musi dite privest na misto setkani o 20 minut drive, nez sli do skoly. Takze se auta prelily jen na jine misto. Bravo zelene mozky.

Jenisej

Asi jako Akce Z. V 7:45 nikdo ve skole neni, protoze jsou na miste srazu, odkud budou pod zelenym praporem pochodovat do skoly..Vy by jste nechal sve 7 milete dite cekat od 7:45 pred skolou cekat, az trida prijde ? Takze akce je povinna.

Jenisej

Akce Z pamatuji jako dite, kdyz tam musel dobrovolne otec chodit. Tenkrat jsem tomu nerozumel, proc porad chdi pomahat stavet kulturak.

Kubrt

Vy máte školu v 7:45 zamčenou, aby se tam nikdo nedostal? Haha.

M19

Tu akci, ale vojáci nepořádají. 😉