Neuvěřitelná anabáze skončila. Dálnice D49 Hulín – Fryšták se po 11 letech začíná znovu stavět

Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDStavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

Příběh budování D49 se vleče a vymyká i tuzemským zvyklostem. Poprvé se úsek začal stavět už v září 2008.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Čím víc dálnic, tím míň mrtvých na silnicích 1. třídy, vedoucích městy a vesnicemi.
Ekoteroristé, jako je Patrik, měli už dávno sedět ve vězení.

Nyvlt

Byl jsem se včera podívat v tom jejich provinčním špitálu, hnus. Zlín je jen skanzen a ten žádný přivaděč nepořebuje 😂. Tečka.

Petr

Obávám se, že titulek je poněkud optimistický. Vzhledem k větám na konci článku, že Patrik to ještě nezabalil… 🙁

Hexer

3x hurá !! Je tady, ale stále jistá šance, že zelený mor vrátí úder v podobě předběžného opatření soudu. Navštívil jsem jejich stránky, které poskytují jakousi sondu do duše těchto aktivistů. Oni se domnívají, že dělají bytostné dobro, když sabotují tyto stavby. Je třeba říct, že jejich organizovanost a fanatismus jsou až děsivé (mají a využívají i kované právníky).V podstatě je pro ně ideální stav a cíl, když budeme (jen „NĚKTEŘÍ“) jezdit ve formanských újezdech jak z 18.století. Jinak tito lidé se většinou rekrutují z neúspěšných přírodovědců, ekologů, lokálních učitelů na SŠ a ZŠ, fotografů přírody, studentů, tzv. „zemědělců spjatých… Číst vice »

MaT

Ananas tankerem? Tak to taky docela čumím… Nebo ty tankery vozí koncentrát ananasové šťávy a v Evropě z něj pak nějakým způsobem dělají zase ananas?

V. Tégl

Zřejmě myslel přepravní kontejnerovou loď. Podle vašeho slovíčkaření jste zřejmě jeden potrefenec z příspěvku výše nebo prostý troll. Od Putina nebo od Patrika? 😀

Jan Sůra

Pardon, splést si tanker s kontejnerovou lodí je jako splést si motocykl s kamionem. Oba jezdí po silnici,že?

Hexer

Moc se omlouvám, pokud Vás můj „překlep“ urazil nebo traumatizoval. Pakliže Vás pobavil, tak mám radost, že šířil radost ;).

zdenek

Poměrně luxus.. 4ř proudovka někam..

Jan Paseka

1) Každá nedokončená dálnice končí „v poli“, jako kdysi i D1 u Mirošovic.
2) Zdá se, že autor nezná podrobnosti, o kterých píše. Např. není pravda, že uvedený úsek odlehčí tranzit Zlínem, to spíš naopak. Krajské město Zlín nemá žádný obchvat, veškerý tranzit je veden centrem. A tak se i z D49 octnete na úzké místní komunikaci mezi Baťovými dvojdomky, kde budete čekat, až odstanicuje trolejbus. O obchvatu se jenom mluví. Erudice zodpovědných funkcionářů je vidět na více místech, např. na ul. Vodní, která byla řadu měsíců uzavřena, ale několik set metrů rozbité vozovky zůstal neopravený.

Slosor

D1 pořád končí v poli. U Říkovic.

Vrták

Severní obchvat Zlína bude, až se dospěje D49 aspoň k té „slušovické“.
Podle mapy má dálnice dočasně končit dost divně pod Fryštákem, nechápu proč to zrovna neprotáhli až k přehradě, aby byl hotový i obchvat Fryštáku? To budou místní nadšení.

Jiří Kocurek

Má tam být provizorní napojení než se postaví tohle: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/440/infoletak_d49-frystak-lipa-1-etapa.pdf
A výjimka „na sysly“ je předmětem snahy oddálit stavbu co nejvíc podáváním námitek poslední možný den.

Georg

Vzdyt to ma koncit mezi frystakem a prehradou, kde se to napoji na silnici frystak-zlin. Nejak nechapu proc mluvite o obchvatu frystaku, ano je tam vysoka doprava, ale jsou to stejne lide, kteri jedou od holesova do prace do zlina, nebo od zlina do holesova a verim tomu, ze ikdyz tam dalnice bude, tak takovi lidi po ni stejne jezdit nebudou

Jiří Kocurek

Z tohoto pohledu je zbytečné vyrábět desku stolu, když k němu nejsou nohy. A rovněž je zbytečné vyrábět nohy ke stolu, když není hotová deska. Z toho pak vyplývá, že nemá význam vyrábět stůl. Jsou přece státy, kde lidé stůl nemají.

Leinad

Stůl má smysl vyrobit celý. Je předčasné vyrábět nohu stolu, když k němu ještě není plán.
Dopravní cesty zrovna tak, je dobré otevírat cesty od křižovatky ke křižovatce (pokud není dobrý důvod ke slepé ulici, což se stává ve městě). A je dobré mít plán na smysluplné spojení.
VRT Praha-Poříčany by byla k ničemu. (Jiná věc je během nepřerušené stavby Praha-Brno otevírat už dokončené úseky, jenže D49 není případ nepřerušené stavby s hotovou částí).

Jiří Kocurek

Reaguju na námitku, že je ta silnice nepotřebná, když není projednaná návazná křižovatka s přeložkou krajské dvojky.

Ano, můžu slepit desku stolu a pak jít vyrábět nohy, než lepidlo zaschne, budou hotové.

Johnny

Je to výborná zpráva! Snad se nic nepokazí a ekoteroristé nebudou mít další prostor. Mám ale otázku z jiného soudku. Týká se dálnice D8. Ta se sice nám,motoristům, jeví dostavěná, nicméně právně je v režimu předčasného užívání od roku 2016 do 31.12.2022. Jaká je šance, že by zemští škůdci s Patrikem na hrotu mohli díky stupiditě systému způsobit uzavření této důležité a funkční komunikace z právních příčin ? Je to vůbec možné udělat? Co si o tom myslíte? Pojďte se o tom pobavit.

Petr

Argument, že D49 bude končit v polích, je lichý. Která česká dálnice dlouhodobě zatím v polích nekončí? Krom D2, D5 a D8 končí v poli každá.

Patrik není vlastenec. Je to škůdce.

Kodl

Můj odhad je, že soud vydá předběžné opatření a stavba se opět, jako již mnohokrát, zastaví. Stále totiž žijeme v absurdistánu.

Ornyl

NO tak pokud nebyla EIA vypořádána s veřejností, tak je to jasné, že ji soud opět zastaví. Je vidět, že stát a jeho ŘSD jsou nepoučitelní…

Daniel Bečvář

Soud dal ovšem v tomto případě státu za pravdu, Patrik to jen zkouší znovu, nejspíš čistě z radosti, že může škodit. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2876999-ustavni-soud-se-vratil-k-prioritnim-stavbam-z-roku-2016-jejich-zrychlene-povoleni

Hans

Tak to jste mě docela uklidnil. Už jsem se bál, že jim zákon opět umožní právní kličku. Co mě zaráží je, kolik je tady na fóru ekotrollů, kteří slintají až jejich guru Patrik do procesu hodí vidle. Oni snad mají trollicí online divizi.

Milan Kříž

Vážený autore, co je neobvyklého na krátkém přerušení stavby dálnice, která vede od nikdy nikam? D 43 je rozestavěná na našem území od roku 1938 a to vede z Vídně do Berlína, na našem území spojuje Brno a Hradec Králové, tedy opravdová města, nikoli městysy…

Pája

Zlín je městys? To jako vážně?

Gwann

to, že Bártová akce byla zhovadilost? bo se tehdy prerusili i stavby s podepsanymi smlouvami, takže až se po iks letech začalo znova, tak cena byla ohulena inflační doložkou a někdy i náklady na konzervaci?

tehdy jsem měl pocit, že si takto říká o výpalné.
jak to bylo, nevím.

Gwann

ps: příběh D43 hlavně na průchodu Bystrci a těmi dírami za přehradou….je obdobné tristní jako D52. což je mimochodem pokračování oné extrateritorialni dálnice Breslau Wien. která si myslím měla vést přes Glatz, nikoliv Koenigingraz

Luděk Andrýsek

Patrik může být rád za to,že žije v České republice.Řádit takhle někde v jiné zemi a nemuselo by to být zrovna na východě tak by ho už dávno někdo odstranil.

Jmeno

tak to zas neni, on cosi sepise v obvykle lhute 15dni a je vec statnich organu a komplikovane legislativy, ze se to pak resi 10let.

Johnny

V US by už někomu přeskočilo….. Má štěstí, že Češi jsou klidní.

Ornyl

Plácáta zde pěkný nesmysl, v Německu to dělají ještě před zahájením projektu, že vypořádávají připomínky dotčených a ted y i veřejnosti i nevládních organizací…Tady se napřed udělá projekt a pak se konzultuje…

SYN

A nejsou nejmíň některé připomínky vázané nejen k tomu CO se chce postavit, ale případně i JAK se to bude dělat? Neboli, některé připomínky by snad mohly směřovat i ke konkrétnímu projektu, a to jaksi bez projektu…?

Petr

Jenže v Německu se připomínky vypořádávají jen jednou a šlus, konec, staví se…. Žádné právní kotrmelce 20 let…

Tomáš

Co kdybychom na Víta Bartu a Patrika z dětí země podávali trestní oznámení my?

Joker

To by šlo. Myslím, že bychom jako společnost měli začít bojovat proti tzv. zeleným aktivistům jejich vlastními zbraněmi. Oni nemají na žaloby, rozklad a zdržování žádný patent. Boj proti nim je v našem vlastním zájmu, protože v podstatě opakovanými sabotážemi brzdí rozvoj regionů. Škodí mě, škodí vám, škodí nám.

Filip Jirsák

Nebylo by lepší, kdyby stát pracoval pořádně a k tomu napadání rozhodnutí ze strany občanů by tedy nebyl důvod?

Ornyl

Přesně tak, vystihl jste to přesně, většinou se jedná o chyby úředníků, které nevládní organizace napadají…

Frantík

Stěžují si lidi, pro které je stavba dálnice důležitá a chyby úředníků jsou pro ně menší problém než zdržení dálnice.

A naopak jsou věci, které jsou blbost, ale jelikož jsou úřednicky správně, nikdo to nemůže napadnout.

Problém je prostě v tom, že za rukojmí jsou bráni lidé, pro které je tato stabva prospěšná.

Frantík

Souhlasím, že první kdo by měl dostat „přes držku“, by měli být úředníci.
Jenže ty důvody, kvůli kterým se podávají odvolání, jsou „bežní lidé“ ochotní tolerovat.

mira

to bychom museli žít ůplně někde jinde..to by je nesměli zajímat vlastní koryta…

SYN

No, a podávají oni žaloby jen tam kde to má smysl, nebo z principu všude? Tuším jsem někdy letos četl článek ve kterém Patrik sám přiznával že je to jeho způsob jak si vynutit pozornost a větší vstřícnost řsd…

Gwann

stát nepracuje mnohdy dobre.

ale tihle hoši taky dost spamuji…a mnohdy opakovaně zkusí totéž…

takže tady rozhodně není jasný jediný zloduch. na jedné straně stát co vytvořil tak složité procesy, že je sám má problem dodržet.

a na druhé fanatici.

Ornyl

Myslíte? Našlo by se dost lidí, co by se jim na to složilo, viz výkupy pozemků pro rezervace nevládmích organizací, mnohé vybírají milony za týden…

Tom

Co udělali špatně? D 8. mohla být dostavěna opět let dřív asi 60% zaplaceno z EU. Místo toho nám během par let sjede ze skály do Labe a kamenolom za to nemůže. D1 v Přerově nabourava hlavni zdroje pitné vody pro půl Moravy. Posunout ji o km vedle či spíše od Hulina rovné k Lipniku nejde? D55 hodlá z ekologické oblasti udělat poušť, D52 jede nesmyslnou verzi přes přehradu ; D3 nabourá ekologii a provoz v polovině jihozápadu Prahy ( a NIMBY sty jsme si z exPrazaku za 40 let vyrobili sami ) D11 soudíš se o nesmyslný sjezd, který… Číst vice »

SYN

D52 vedená POD přehradou (myšleno ve směru toku) (jestli jsou všechny vaše tvrzení přesná jako toto tak potěš) není v žádném případě nesmyslná verze, jediné co je nesmyslné je pokus ji nahradit za každou cenu komunikací o 15km dál „v divočině“… pro tranzit možná jakžtakž, pro Brno k ničemu. Leda by se postavily obě, ale to zatím nikdo nenavrhl…

Gwann

myslíte…že by tunel skrz vyhasle sopky s portály v tomtéž sesuvnem území v délce v jaké se u nás nikdy nebududoval…byl lepší? ona se spíš ona dálnice měla vést celá úplně jinudy… zda sjede či ne…neumím posoudit, ale tipuju, že ne. zda ona opatření byla nutná a nešlo ušetřit přírodu i peníze vedením jinudy, o tom se bavit dá. k D1 – prosím pošlete mi kde ten slavný zdroj vody v Dluhonicich je. je jako Yetti… k D52…kráse krajiny pod palavou sice neprospěje, ale v podstatné části stopy je stejně v trase I/52. takze další narušení bude asi omezené. D55… Číst vice »

Air Traveller

No … a pro podezření ze spáchání jakého trestného činu?

Jozef

To je skvelý nápad. Ja sa určite pridám k spoločnej žalobe, pár psychopatov vydiera milióny ľudí už desiatky rokov. Možno nejaka FB skupina na začiatok?

Tomáš

Díky bohu, snad se to pohne i u Přerova

Joker

Sice jsem z úplně jiného regionu, ale mám radost! Ať to tam šlape a uleví se obyvatelům ! Jen mě děsí možnost, že by ekoteroristé a další zemští škůdci v čele s Patrikem mohli stavbu zastavit, pokud by si vymohli předběžné opatření u soudu. Nevíte někdo, jaká je šance, že by se jim to nepodařilo a konečně se to FAKT STAVĚLO?

Jmeno

predbezne opatreni ma pro zalobce tu nevyhodu, ze nese odpovednost za skodu, pokud v navazujicim rizeni neuspeje. Skoda se musi prokazat, ale patrila by tam napr. pokuta zaplacena stavebni firme ze strany RSD.

Ornyl

No pokud EIA nebyla vypořádána s veřejností, tak je skoro jisté, že soud stavbu zastaví…

Libor

Snad konečně.

Vladimir

Takze se stavět bude a co ta zaloba, neohrozí to průběžně prace? Nemůže se stavba nějak zastavit?

Daniel Bečvář

Může. Pokud soud vydá předběžné opatření, stavba se zastaví.

Jarek

Špatná legislativa, která v jedné věci umožňuje opakované žaloby.

Honza

Muzu se zeptat, jak to tam bude s tim sjezdem? Tedy bude tam po dostaveni funkcni provizorni sjezd na Zlin? Nebo to fakt bude koncit v poli? Diky!

Stehla

Bude v poli končit dálnice, ale má být přípojka na tu silnici od Fryštáku směrem k přehradě…čili bude hrůza doprava!

lukas

Ano, typické zakončení dálnice v kopřivách na léta letoucí a na Slovensko? Tam se nedostaví ani za 50 let 🤣

Pája

Jezdíval jsem pravidelně Zlín – Holešov na kole. Přes 30 let. Nejlíp se mi jezdilo přes Přílepy. Poslední dobou se bojím i do Fryštáku. Nešlo by postavit i cyklostezky? Ve Zlíně je směrem na Lešnou, u Holešova je taky kousek. V Holešově vede cyklo třeba do Kroměříže. S dětmi na kola např na Rusavu si v tomto provozu už netroufám, cca 15 let zpátky jsem to ještě běžně dal.

Pavel Kajan

Odkud chcete na Rusavu s dětmi? Z Holešova můžete přes Jankovice, Chomýž a mimo hlavní cestu mezi Brusné a Rusavu. Ze Zlína po cyklostezce až do Lukova a z Lukova lesními asfaltkami a cestami… Nevím, jak jsou děti zdatné, ale jsou tam i další lesní cesty.

Dom

Bude tam spojka s kruhacem na II/490

Asd

Konečně. Hurá a hezky rychle až na Slovensko a pěkně se propojit s D1.

standa

mám v lednici bohemia sekt na svátky ale asi ho bouchneme dnes 🙂

Jarda Š.

Být Vámi, bouchal bych ho až budou přestříhávat pásku a otvírat. Radši si ho ale nechte na svátky, protože do té doby, než se to bude otvírat, by se z něj už stal archivní kousek…

Hwk

Kolik bude stát po zohlednění inflace?

Ivo Havlíček

Již jsme tuto radostnou novinu sdíleli v jiné dnešní diskuzi o výstavbě D3 jižně ČB a je zveřejněna na twitrovém účtu pana generálního ředitele…

Je to výjimečná zpráva a s jistou nadsázkou snese srovnání se zjevením komety v době narození Ježíše Krista.

Jen je mi líto, že nemohu z časových důvodů splnit svůj slib z počátku listopadu t. r.,

https://zdopravy.cz/rebickova-d49-hulin-frystak-ma-pravomocne-povoleni-po-11-let-se-muze-znovu-zacit-stavet-95942/

že zorganizuji při příležitosti znovuvýkopu D49 oslavu s mažoretkami, účastí televizních stanic a focením osob, které se zasloužily o obnovení výstavby, s bagrem v polích u Hulína či Fryštáku.

Stehla

Hlavně už kopnout do zádele ty morčecí spolky! Nezlobte se na mně, ale tyto průtahy jsou pomalu groteskní!!!

Jarek

Chyba je v legislativě. Jak je možné neustále dokola soudně napadat stavbu se stavebním rozhodnutím?

Alfons

Ten Patrik je opravdu nemocný,ale ne na mozku,ale na duši. On ty rozklady dává snad jen z principu. A stát mu posílá peníze na činnost spolku.

Ivo Havlíček

Už jsem to dnes psal v diskuzi na téma dokončení výstavby D3:
chceme prosím v tomto předvánočním čase slyšet jen dobré zprávy, ať máme pěkné vánoce a dobrou náladu.

Špatné zprávy mohou přijít až v lednu.

Ornyl

NO tak to v lednu ta negativní zpráva nejspíše přijde o zastavení stavby…

Vladimir

Myslíte že Patrik to nemá zaplacené? Proč by to jinak dělal, kdyby to nebyl byznys pro něj. Nějaký spolek lidi mu dá lovace a on najde důvod proč to nejde. Je chytrý v jeho prospěch hrají zákony a predpisy.

Na druhou stranu jak je možné že úředníci se s ním již nevyporadali pomocí situační kroniky, kde jasně a předem budou vědět na co si mají dát pozor.

Greta

Třetí přesvědčení, z principu? Vy děláte jen to,, z čeho máte prachy?

Vladimir

A vy do práce nechoďte pro peníze?

Ornyl

NO tak mnozí mají práci jako koníčka a mnohé věci jsem dělal doma a zadarmo, to byl i můj případ

Stehla

Vysvětlete mi, prosím, Váš princip…? Z mého, dělnického, pohledu je to u úlevě dopravní situace v centru Zlína a jeho okolí. Ať si kdo říká, co chce, tak pokud je veřejný zájem ve většině, tak je třeba ustoupit… Život si vždy cestu najde! A nemyslím jen lidi, ale i zvířata a rostliny… Nejmenované spolky ať jdou vycpat!

lukas

Vždyť ve Zlíně ještě ani nevíte co jsou to skutečné zácpy a kolony a furt fňukáte, i to je politika.

Ornyl

Přesně tak, ve Zlíně to není nijak strašné ani ve špičce…

Pája

Hned v pondělí ráno si na Vaše slova „s láskou“ vzpomenu

Frantík

Úředníkům je jedno jak to dopadne, proč by se snažili 😀

Ornyl

To je bolševický argument – Vy nechápete, že některé věci dělají mnozí lidé jen z přesvědčení a také zadarmo? Pak je mně Vás líto…A kdo by jim jako platil?

Ornyl

Asi podílí, ale je otázkou, kolik ty peníze dělají z celkového jejich rozpočtu. Lidé si mylně myslí, že nevládky jsou plně placeny státem. Není to vůbec pravda, mnohé mají miliónové přjmy jen z darů občanů..a jsou raději, když mají tyto peníze, které je neomezují v jejich aktivitách a i v tom, co mají dělat. Granty jsou totiž přesně určeny na určitý účel..