Netradiční design. Alstom ukázal podobu nové bateriové tramvaje pro Saúdskou Arábii
Vizualizace nové tramvaje pro Saúdskou Arábii. Foto: Alstom

Tramvaje budou jezdit výhradně na baterie.
Tramvaje budou jezdit výhradně na baterie.
Šedesátky se vracejí? 🙂
Je to rozhodně krásný 🙂
Zdá se mi to, nebo ta zadní část je dost podobná zadní části polárního expresu?
Na první pohled mi to přišlo jak kdyby to designér odflákl přes Ai, ale je to při druhém pohledu zdařilý orientální design.
Je to takový blízkovýchodní steampunk, něco jako u nás podnikatelské baroko. Nic míň bych nečekal.
K dokonalosti to ještě chce klimatizovanou zastávku pro 1300 cestujících se zlatou střechou a velkou fontánou uprostřed pouště.
za prvé nechápu smyls té linky, její provoz pouze na baterie (uprostřed pouště) a dále vzhled odkazující na historické vozy? no pokud vím, tak v Saudské Arábii nikdy žádné tramvaje nejezdily, takže milý Astome, na jaké historické vozy že je to odkaz? A pak jsem si nevšiml jak je vyřešena otevřená plošina ve vztahu ke kompletně klimatizovanému interiéru, nikde jsem si nevšiml že by byla směrem dovnitř vozu uzavřena. Celkově to na mě působí jako děsný kýč. Nechápu také proč jsou to dvě oboustranné jednosměrné tramvaje spojené stylem PX? O prostoru ve vozovně nebo dílnách alá Olomouc asi nemůže být… Číst vice »
Design se řídí požadavky zákazníka.
Designový odkaz je na Hedžázskou železnici, po jejímž tělese (zřejmě částečně) trať povede.
Kýč to je – ale to je prostě arabská estetika, líbí se jim jiné věci, než nám.
Myslím si, že ta koncepce PX je daná právě tím, aby mohli udělat tu otevřenou plošinu.
Provoz na baterie je požadavek zákazníka – nechtějí mít výhledy rušeny trolejí.
Koncepčně mimo realitu – proč konkrétně?
proč mimo realitu? Protože to sice na trase bude “spojovat” několik měst a obcí ale už třeba interiérem je jasné, že se nejedná o běžný dopravní prostředek ale spíše o rádoby turistickou atrakci, jen je problém v tom, že v téhle oblasti skoro žádní turisté nejsou, možná tak místní turisté ale rozhodně jich není tolik aby dávala tahle tramvajová linka smyls. a jak říkám, jako klasická doprava pro místní obyvatele to vůbec smyls nedává. Kdyby tohle jezdilo po Rijádu nebo třeba v Dubaji nebo v Dauhá, tak si řeknu, že jako turistická záležitost v centru města je to super, na… Číst vice »
Nějaký pozoruhodnosti tam jsou, počet návštěvníků je v řádu 250 000 ročně (což je srovnatelné se zámkem v Českém Krumlově) a snaží se tam nalákat další. Že ta tramvaj je turistická atrakce je jasný a nikdo netvrdí nic jiného. Jsou to jejich peníze, já bych třeba takhle neinvestoval, ale zase tak úplně marný to asi nebude.
Oddělené jsou pravděpodobně obě celé1/3 vozů u spřáhla, v přechodu mezi články, od zbývajících 2/3 vozu, neboť všechna okna v těch článcích u spojení jsou do poloviny zasklená.
Naprostá designova bomba! Pro Prahu ideální a opak oblud od Kotase
Dát tam ještě viditelné nýty a komín chrlící páru, a může to jezdit po „zachráněném“ Vyšehradském mostě místo vlaků.
Za mě velice hezký design, jen mám otázku pro znalé, budou tyto třívozové jednotky pravidelně nasazovány ve dvojicích?
Určitě ano, ten systém staví Alstom a ten nemá ve zvyku smyčky na konečných 😉
vzhledem k tomu že se jedná o oboustranné ale jednosměrné tramvaje tak ano, je to stejný koncept jako tramvaje v Casablance. Designově mi to připomíná ty ruské pokusy o retro tramvaje v Petrohradu. Děsný kýč. Navíc v zemi, kde není žádná tradice tramvají dělat retro tramvaj je taky poměrně zvláštní. Design by byl dobrý tak akorát pokud by jezdil v historickém centru nějakého blízkovýchodního nebo severoafrického města a to ještě s velkou rezervou.
Design odkazuje na hedžázskou dráhu, která touto oblastí procházela. Zajímavá jsou ta otvírací okna, včetně zadního panoramatického.
https://de.wikipedia.org/wiki/Hedschasbahn#/media/Datei:JHR_Br%C3%BCcke2.jpg
skvělý! je fajn když se toho designéři nebojí a dostanou volnou ruku. ne jak ve škodě 🤓
Cože?! Tramvaje můžou vypadat originálně :O