Dreamliner se na nákladní konverzi nehodí nebo by to bylo zbytečně sofistikované a tím pádem drahé?
Taky mě to překvapilo že ještě vyrábí Boeing nové 767
Spíš 787F přijde na řadu v následujících letech. Od 2027 nepůjde kvůli, myslím emisním, limitům prodávat nové 777F a ani 767F. Boeing už představil 777-8F jako nástupce, u kterého potenciál prodeje nových letadel je největší a který začne létat zhruba kolem roku 2027. U menších letadel je relativně obrovský trh na konverze z osobních verzí. Typickým příkladem toho byla právě 767 nebo 757. Teď už 757 a 767 pomalu dochází, respektive např. 757 jich je v provozu v osobní dopravě stále hodně, ale jelikož stále nemají plnohodnotného nástupce, tak se prodlužuje jejich vyřazení a až je reálně někdo vyřadí (American,… Číst vice »
Y.K.
2 let
Fí ha, to jsem ani nevěděl, že dá ještě pořídit nová 767. Myslel jsem, že to už Boeing seříznul na 777, 787 a bulíky.
Přijde mi, že 767 byla snaha dohnat skutečně revoluční první dvoumotorové wide-body A300. Co bylo ve své době progresivní byl společný vývoj s 757 (a společná typová certifikaci pro piloty), ale jako letadlo bych řekl že je spíš konvenční, což muže být důvod obliby.
Podle mě byla A380 nejtižší a hlavně nejpohodlnější letadlo co jsem letěl,ja vím letěl jsem v byznysu,ale i tak to letadlo byl obrovský technický pokrok!!Jenom to letadlo má špatnou ekonomiku provozu,to je pravda.
Technický „pokrok“ bez vlivu (či dokonce se záporným vlivem) na ekonomiku? Typická slepá ulička. Kolik by bylo zapotřebí vyrobit A 380, aby se vůbec zaplatil jeho vývoj?
Technický pokrok se zdaleka ne vždy rovná profit, to platí i třeba pro Dreamliner. A380 byl obrovský krok vpřed, opravdu vážný konkurent 747 a pro Airbus vstup do heavy světa, vyvíjel se v době, kdy se zdálo, že to je dobrý nápad, ale svět změnil směr. Ani Boeing nepoznal, že se blíží klíčová změna a zainvestoval balík do 747-8 při spatření A380.
Určitě to Airbusu usnadnilo cestu k A350, získali spoustu know-how a výrobních prostor, což nikdy není zadarmo. Profitový trhák to nebyl, ale katastrofa také ne, naštěstí jich Emirates koupili fakt hodně.
Dreamliner se na nákladní konverzi nehodí nebo by to bylo zbytečně sofistikované a tím pádem drahé?
Taky mě to překvapilo že ještě vyrábí Boeing nové 767
Spíš 787F přijde na řadu v následujících letech. Od 2027 nepůjde kvůli, myslím emisním, limitům prodávat nové 777F a ani 767F. Boeing už představil 777-8F jako nástupce, u kterého potenciál prodeje nových letadel je největší a který začne létat zhruba kolem roku 2027. U menších letadel je relativně obrovský trh na konverze z osobních verzí. Typickým příkladem toho byla právě 767 nebo 757. Teď už 757 a 767 pomalu dochází, respektive např. 757 jich je v provozu v osobní dopravě stále hodně, ale jelikož stále nemají plnohodnotného nástupce, tak se prodlužuje jejich vyřazení a až je reálně někdo vyřadí (American,… Číst vice »
Fí ha, to jsem ani nevěděl, že dá ještě pořídit nová 767. Myslel jsem, že to už Boeing seříznul na 777, 787 a bulíky.
A co objednávka na tankery pro USAF založené na 767? Po té co kongres zrušil tendr na neamerický Airbus A330 MRTT. Ta linka poběží ještě hodně dlouho.
Asi jo, popravdě vojenské kontrakty moc nesleduji.
Ne nějaká 380 či podobná jiná věc … ale 767 (spolu s např. a320) jsou příkladem letadel, která byla neuvěřitelná a měnila historii…
Zrovna A380 bych řekl že docela měnila historii
Někdy mi přijde, že musíte jít za každou cenu proti davu. 🙂
neřekl bych, že by to bylo něco, proti davu… je to možná malinko provokující myšlenka, nicméně jediný „úžasný“ na A380 byla jeho velikost….
jinak je to ale obchodně propadák, který kromě velikosti v podstatě nic zásadního nepřinesl …
v porovnání s revolucemi, které ve své době předvedla A320, 767 (a samozřejmě i třeba 747) v podstatě bezvýznamné letadlo….
Dekujeme za Vas cenny nazor.
Přijde mi, že 767 byla snaha dohnat skutečně revoluční první dvoumotorové wide-body A300. Co bylo ve své době progresivní byl společný vývoj s 757 (a společná typová certifikaci pro piloty), ale jako letadlo bych řekl že je spíš konvenční, což muže být důvod obliby.
Podle mě byla A380 nejtižší a hlavně nejpohodlnější letadlo co jsem letěl,ja vím letěl jsem v byznysu,ale i tak to letadlo byl obrovský technický pokrok!!Jenom to letadlo má špatnou ekonomiku provozu,to je pravda.
Technický „pokrok“ bez vlivu (či dokonce se záporným vlivem) na ekonomiku? Typická slepá ulička. Kolik by bylo zapotřebí vyrobit A 380, aby se vůbec zaplatil jeho vývoj?
Technický pokrok se zdaleka ne vždy rovná profit, to platí i třeba pro Dreamliner. A380 byl obrovský krok vpřed, opravdu vážný konkurent 747 a pro Airbus vstup do heavy světa, vyvíjel se v době, kdy se zdálo, že to je dobrý nápad, ale svět změnil směr. Ani Boeing nepoznal, že se blíží klíčová změna a zainvestoval balík do 747-8 při spatření A380.
Určitě to Airbusu usnadnilo cestu k A350, získali spoustu know-how a výrobních prostor, což nikdy není zadarmo. Profitový trhák to nebyl, ale katastrofa také ne, naštěstí jich Emirates koupili fakt hodně.