Nesmrtelné motoráky 810. ČD je přejmenují na RegioMouse, prochází další modernizací

Motorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhy

České dráhy sáhnou při pojmenování vlaku znovu do živočišné říše. Po slonech, panterech, žralocích či pavoucích představí i myši. Název

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Kdyby tak už dostaly dveře na tlačítko :)))

Petr

Dobrý den všem,
jako častý cestující na šumavských lokálkách bych byl mnohem raději, kdyby GW Train Regio jezdilo se starými 810. Narozdíl od Regiosprinterů si lze v 810 kdekoli pověsit kabát a je kam dát zavazadlo.

Aslanex

Je mi trochu líto, že český dopravce, který si říká národní, pojmenovává své vlaky anglicky. To by bylo tak težké vymyslet něco českého? A pak by to mohli využít i pro marketing.

Alex, Havířov

Název je mne ukradený…. Pokud se zvednou sedačky a dá se opřít, tak jsou ty rekonstrukce dobré. Ty „půl sedadla“ fakt pohodlné nejsou. Říká se jim autobus, ale jsou rozhodně pohodlnější než autobus. Honza Ol. tady píše pěkné voloviny. Jestli lidi volí autobus, tak je to výrazně nižší cena jízdného a to, že doveze blíže k obci než vlak (protože u regionálních tratí jsou fakt ty nádraží hodně daleko od obcí). Ale typ vlaku na to určitě nemá vliv. Navíc jednou jede na stejném vlaku něco a druhý den úplně něco jiného. Např. na spěšném vlaku U51 po půlnoci z… Číst vice »

Petr
AAA

Boží…

Renata

No bezva.Také s ním jezdím,když se vracím z výletu a zrovna na Sázavě.Aspoň se dá vyvětrat a ne jako v Ešusech ten hrozný vzducha klimatizace.

petr.r

převodovka voith?

Michal

Nákladová efektivnost?

Miloš

Je to dobře že se udržují, 810 je chráněný druh v podstatě

Tomáš

Výborný nápad! Dojíždějící flotily Karos řad 930 či 940 by se mohly přejmenovat na „CityCrock“ respektive „CityCrockJustLonger“.
Proti kompletně zrekonstruovaným vozům 810 nic nemám (ty původní jsou fakt komunismus), anglický název je ale o kategorii výš neposune a z pohledu cestujících to bude akorát dobrý podklad pro další vtipy. Pokud nejsme v situaci, že nejsou/nechtějí se dát peníze na nové vozy, rekonstrukce je určitě v mnoha konkrétních případech na místě, tahle marketingová omáčka mi připadá dobrá tak leda proto, že se bude „honosně“ vyjímat ve výroční zprávě. 🙂 Ale jako vtip dobrý.

Michal

Tohle není marketing, tohle je Nábřeží…

Honza Ol.

Ok, tedy definujme podřadnější výkony. Neb 810 v současné době používaná na traťi Šumperk Jeseník , přes kopce jako je Ramzová Ostružná , je utrpení nejen pro cestující, halvně stěna nápravami pro strojvedoucí. A lidem se vůbec nedivím že raději počkají na autobus kdesi nesednou než aby hodinu a půl seděli v kouzajici 810 za slušného kravalu , otřesů na modernizované zrychlené tratí. Jak ti lidé mají dojíždět za prací v těchto podmínkách. 810 jsou nenákladné a je fakt, že mnohdy jim vděčíme za udržení Regio tratí. Ale musí se nasazovat s rozumem na krátké jednoduché tratě technický slučitelné s… Číst vice »

Romanero

To je pravda.

železničář v důchodu

„Šukafón“ byl původně konstruován jako „kolejový autobus“, tedy vozidlo pro krátké místní trati – používat jej na trasách dlouhých několik desítek kilometrů, N.B. v horských podmínkách, je totální zhovadilost: jedna hnací náprava, zejména když je v čele vlaku, je na větších stoupáních marnou snahou o popření základních zákonů fyziky …

Tomáš

Souhlas s Romanero. Buďme rádi za 810, nebýt jich, tak je regionálních tratí polovina.

Ondřej

snad lokálních tratí

MartinM

No aspoň by bylo více peněz pro tratě, kde opravdu někdo jezdí.

Romanero

Za českou železnici ve stávajícím rozsahu vděčíme právě těmto vozům, před 40 lety i dnes. Pro ty, co píší o aprílovém vtipu, otázka – jaké jiné vozidlo by se tedy mělo nasadit na podřadnější výkony?

železničář v důchodu

Aprílovým vtipem je zjevně míněn ten název – „na pobřeží“ zkrátka zase někdo „zaperlil“ …
Honza Šatava správně tvrdí, že není nad „šukafóny“ co do láce provozu – jen jsem kdysi slyšel jinde názor, že se místo do jejich vývoje se měly ty finance tehdy aktuálně vložit raději do modernizace lokálek (tratí), protože „hurvínky“ by tenkrát ještě cca 10 roků jezdit mohly (a vydržely) a pro modernizované lokálky by díky přirozenému vývoji mohlo být o těch cca 10 roků později vyvinuto modernější vozidlo: mě se ten názor docela líbí, ale teď už je to jen to pověstné „kdyby“ …

Milan

Stadler RS-1 RegioShuttle. Do budoucna nebude přijatelné provozovat vozidlo, které není bezbariérově přístupné. Navíc RegioShuttle je nejmenší možné vozidlo, která má smysl provozovat na dráze. Cokoliv menšího je pro autobus.

MartinM

Problém RegioShuttle je v tom, že už se dnes nevyrábí, takže jedině ojetinu, ale i to by bylo lepší než toto. Jinak tratě kde dnes stačí 810, převést na muzejní provoz a ušetřené pníze vložit tam, kde to má smysl.

Jiří

RegioMouse… pěkný, ale 1. dubna je pozdějc 😀

bkp

To je nějakej vtip…?

Jan Sova

No i na dráhu jednou přijde „diesel-gate“, snad se toho chudáci Orchestrioni nedožijí. Ale Hyper-vdovy asi ano.

MartinM

Vyhazování pěnez!!

Elb

Stejně jako celá regionální doprava, kde i ve špičkách je někde lidí spočitatelných na prstech.

yaakov666

A přípojné vozy Btax přejmenují na Mouse Tail čili Myší ocásek? 🙂

Jan

V Angli má obdobu – pacer – British Rail Class 142. Taky je velmi oblíbená. Taky jim tam stále jezdí. A jim jezdí i v příměstské dopravě. A bude jezdit do minimálně 2020.

Jan

Mě se ty nové modernizace celkem líbí. Má to docela vodpich. Je to strašně lehké. Zůstává to modulární. Navíc si to ČD umí dělat samy a docela slušně. Bohužel ty koleje, po kterých to většinou jezdí jsou strašné. A s TSI by pravděpodobně mělo o 15 tun víc.

Ivan

Samy? A kde asi tak??

UBolt

To o těch kolejích jste řekl dobře, protože všichni nadávají, jak to v nich háže a tak, a přitom za to ty chudinky vůbec nemůžou. Může za to katastrofální až mnohdy havarijní stav kolejí SŽDC, protože při jízdě na reko tratích, popř. koridorech to jede dobře.

Ivan

UBolt. Jenže ono jde o interakci OBOU problémů (protože na mizerném svršku jiná vozidla házejí výrazně méně).

Romanero

UBolt: Nic proti těm to vozům, odvedly službu k nezaplacení. Ale za nekomfortní jízdu tak nějak konstukčně můžou. Jejich jednonápravové podvozky dost často skáčou i na relativně dobrým svršku, kde se 4-nápravové vozidlo ani necukne.

železničář v důchodu

Principiálně je ta modernizace dobrá – pokud se při ní ovšem nepřistoupí k té naprosto debilní redukci o jednu řadu sedadel a posunutí zbývajících mimo okenní sloupky a k tlačítkovému ovládání vodního hospodářství na WC bez možnosti zastavit tekoucí vodu ještě i někde mechanicky kohoutem, když ji samo ovládání nezastaví …

Milan

V Praze jezdí tyto modernizované 810 na lince S41 o víkendech. Na kratší cesty celkem v pohodě, sedačky nejsou posunuté a hlučnost podvozku je určitě nižší než 814 regionova, v zimě dobře vytopí.

železničář v důchodu

Milan:
To ovšem nejsou vozidla řady 810, ale 809 – když se tam náhodou objeví vůz 810.538-9 (DKV Plzeň), tak je to docela „opruz“. A DKV Praha má těch zprzněných „šukafónů“ s ubranou jednou řadou sedaček hned několik – stačí se podívat, co často jezdívá v okolí Hostivice (po „semmeringu“ nebo někdy i na víkendovém „zimním Cyklo*ráčku“ do Slaného) …