Neprůjezdný 4. koridor. Podruhé během 7 hodin zastavila provoz srážka vlaku s člověkem
Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy
Ze stejných důvodů nejezdily přes dvě hodiny vlaky včera vlaky u Běchovic.
Před cca třemi týdny měl dva skokany jeden jedinej vlak. Nejdřív jeden v Senohrabech a o cca 2 hodiny později druhej v Dyníně…
Stejnej fíra? Tak to měl zážitek…
Solidní. Myslel jsem si kdysi, že mám smůlu, když jsem jako dojíždějící student potkal sebevraha dvakrát v jednom měsíci na vedlejší trati, spoj taky prostě nejel. Uff, vlastně toho druhého jsem ex post i viděl… docela nepříjemná vzpomínka.
Nikoliv. Ten jediný vlak byl EC 337 a oba sebevrahy vzal jiný vlak před ním. Prvního nevím co sebralo, druhého sebral R 660. Vyšetřování trvalo neskutečně dlouho, jak je již zvykem. Včera u Prahy se aspoň podařilo u druhého sebevraha po hodině a něco pustit jednu kolej, tehdy u Dynína byly obě koleje zavřený přes 4 hodiny! Obnovení provozu na páteřních tratích má očividně velmi malou prioritu, druhá kolej byla včera taky bez provozu zhruba 4 hodiny. Jel jsem včera okolo hodinu a půl po druhém incidentu, asi třetí vlak co tudy projel, a ten dotčený IC byl zhasnutý, bez… Číst vice »
Myslíte si, že tělo rozmetané na kousky na dvou stech metrech zvládnou sesbírat za 20 minut? 🙄
Ne, a myslíte si Vy, že 4 hodiny je ten správný čas?
Jen nechápu, proč se nehody chodci a cykliste tak podrobné vyšetřují s tím, že se k vůli toho zastaví doprava. Mají být kamery se záznamem v kabinách a po skončení jízdy na konečně předat záznam policii. Jestli se v místě nevyskytovala jiná osoba. Každému je přece jasné, že i v osobním autě si vyjetím na koleje koleduje o smrt!!! Pokud ale řidič vjetimpod vlak zablokuje provoz, měly by mu být VŠECHNY škody daný k úhradě nákladů a nato stanoven PŘÍSNÝ ZÁKAZ řízení všech vozidel. A za jeho porušení okamžitě do kriminálu. Je to stále dokola. Musíme konečně ukázat, že se… Číst vice »
Naštěstí většina lidí je normální a nepovažují vlak za posvátnou dojnici jako vy. 🙂
Proto bych na cokoliv, kde je důležité přijít včas, jel jedině autobusem, metrem nebo autem. Zde je mimoradnosti co trvají 2 hodiny minimum. Tramvaje a vlaky jsou zcela nepoužitelné u věcí, kde potřebujete dorazit čas a nechcete, nebo nemůžete jet preventivně s 2 až 4 hodinovým předstihem. Ať už je to letadlo z Mnichova, Vídně nebo důležitá schůzka, pohovor, dříve třeba zkouška. To si pamatuji z vysoké. Pokud jsem po ní nešel s lidmi na pivo, rád jsem se svezl vlakem, ale cestou na ni by me ani nenapadlo použít něco jiného než metro nebi auto. Chudaku mimoprazskych, co museli… Číst vice »
Reálně co to melete za blbosti, sice je pravda, že kolejové vozidla nemohou uhnout z cesty, ale mimoradnosti se nestavaji na jednom místě denně, tohle je náhoda a může se stát i větší nehoda na silnici nebo kolona, která vás rovněž zdrží, vlaky jsou na cestování skvělé, jezdím ráno vlakem do Prahy, nemusím čekat v koloně v Uhříněvsi, je tam WiFi, WC, zásuvky a cestou se doucim něco.
V jednom má pravdu – pokud jedu vlakem na něco opravdu důležitého, třeba na letadlo, tak si musím minimálně dvě hodiny rezervy přidat. Když jsem letěl z Drážďan, tak jsem jel vlakem, co tam měl být 3,5 h před odletem. Nakonec to vyšlo tak tak.
Ten problém neuhnuti se na železnici stává až překvapivě moc často. A pochybuji, že jen mne a mým známým. Že silnic je to velmi výjimečné. Strhla trolej, sebevrah, rozbitý vlak před vámi, výpadek zabezpečení. Co z toho vás potká na silnicích a co vám brání se ucpané silnici vyhnout? U koleji to obvykle není moc kudy objet i když se dozvíte o problému včas.
Vlak je na této trati velmi důležitý a nepostradatelný dopravní prostředek, zkuste se zeptat ve všech obcích, kterými trať Praha – Benešov prochází. Mimořádnosti se občas dějí všude, i na silnicích.
Zdaleka ne v takové míře.
Právě že jich je na silnici podstatně víc, akorát to postihne o dost méně lidí (pokud to není zrovna blokáda D1). Ať už proto, že se to dá objet, nebo proto, že srážka dvou aut, ač zrovna zabere zpočátku celou šířku vozovky, se nevyšetřuje s původním postavením vozidel 4 hodiny. Obnovení provozu (ač omezeného) na silnici bych řekl, že má násobně větší prioritu = rychlost, než na železnici.
Takže jste nám sdělil že jste z Prahy, jezdíte metrem a kdo je mimopražský, tak je socka , protože musí jezdit vlakem.
Jako upřímně, větší hámotiny tu psal jen svého času „lokotka diesel vagonek“ Axel.
To je pravda ostatně už dlouho tu svá moudra nepsal….
Axel se časem vypracoval o několik levelů výš. Tohle je teprve začátečník 😃
Já strávil minulý měsíc v busu střídavě popojíždějícím a střídavě stojícím (nehoda, zásah IZS) pěkné desítky minut navíc. Výrazy ostatních cestujících i řidičů/řidiček byly nepopsatelné…. Zkrátka pokud při cestě máte smůlu, tak potom v tom busu si kolikrát ani neodskočíte….
To mi připomíná… přijímačky. Nevím který den už to bylo ale ten den měl autobus +25min kvůli tomu že všichni (z mého pohledu) rodiče vezli děti na přijímačky autem a celá Malešická byla totálně zarvaná a poskakovalo to po 3 metrech – nechápu že nejeli autobusem, vždyť tam jezdí 5 (nebo kolik) linek a každá po 8 minutách…
No jo no, když jsou z daleka, musí prostě děti dovézt autem. Jak byste to udělal Vy? Ne každý má luxus vlaku, který mu do potřebné destinace jede přesně v ten čas, kdy potřebuje a ještě tak, aby mu i vyšla veškerá navazující MHD…na osmou ráno…u přijímaček je pozdní příchod poměrně zásadní problém.
A jeje, prostatik z kategorie dřív bylo lépe. 🙂
Tramvaje nepoužitelné? Tak rozhodně víc než metro, když se na nich něco stane.
Metro může taky narazit na sebevraha. I to je kolejové vozidlo.
Auto může mít nehodu nebo poruchu… zažil jsem obojí, 2 nehody a to jsem jezdil jen jako spolujezdec a naprosto minimálně.
To je řádný nesmysl, co tu plácáte.
Jen hezký příklad z dnešního rána. Cesta autem necelých 20 km, plánovač tvrdí 20 minut. OK, říkám si, dám si 10 minut rezervu na blbý provoz, je ráno. Přijel jsem o pět minut pozdě. Na dvaceti minutách chytit dvojnásobek, slušné skóre. A to se ani nemusí stát nehoda, stačí „jen“ provoz.
Už jsem po létech v provozu cynik. Když sestřelim srnu nebo kance, taky je nikdo nesbírá. Za 14 dni se o zbytky postará příroda. Nemělo to na sobě oranžovou vestu ? Zkontroluji mašinu zda je je ok, sebevraha jestli náhodou nepřežil, oznámím a za 15 minut frčím dál. A jak by se začali lidi bát do kolejí lozit.
Škoda, že jste tu neuvedl jméno, bylo by fajn poslat jedince jako vy na psychotesty, zda vubec mate na mašině co dělat. Jinak předpokládám, že jste fira u ČD. Projev tomu odpovídá.
Na psychotestech projde výborně, protože mu vyjde jako odolný vůči smrti. Tam nejde o to, že by chtěl někoho zabít. Sám píše, že zastaví takže počítám s tím, že pokud ho uvidí tak se bude snažit i brzdit, ale vlak se na místě nezastaví takže prostě smůla. Pokud by to bylo v místě, kde neměl co dělat tak a nebudou v okolí jiné osoby, které by měly co říct, tak není co řešit a jede se dál. Pokud to bude v zastávce nebo v blízkosti jiných osob tak by měla přijet policie a zjišťovat jestli nebyl pod vlak vržen/strčen nebo… Číst vice »
Tak i v nepřehledném místě to může být vražda: Nadávkovali ho rohypnolem, položili na koleje, zmizeli.
Kolik jste zažil takových vražd za posledních dejme tomu 50 let ? A jak rozlišíte, zda si sebevrah leky vzal sám anebo mu je někdo podal ? To už se dostáváme k co by, kdyby…..
Nezažil. To byl jen hypotetický příklad, proč je potřeba volat policajty k mrtvole vždycky.
To na věci moc nemění – je mrtvý a ne z viny dráhy, takže ho policie odebere z trati, obnoví se provoz a zda si tam lehl dobrovolně, nebo nedobrovolně, může určit až pitva. Případy strčení těsně před vlak určí výpověď strojvedoucího, ideálně podpořená záznamem z kamery na lokomotivě zabírající trať.
Jedinec s touhou vozit na čumáku vlaku rozmazané lidské ostatky mi opravdu nepřijde jako někdo, kdo by měl pracovat na dráze. Přijde mi, že musí trpět duševní poruchou.
Na ty psychotesty spíš patříte se svou úrovni příspěvků vy:-(
Já se tu chlubi? tím, že mi nevadí včetně na nádraží s vlakem, na kterém budou rozmazané lidské ostatky?
vjet
„A jak by se začali lidi bát do kolejí lozit.“
Jenže tohle na sebevraha nemá vůbec žádný vliv.
Nevím jestli existuje statistika sebevrah / náhoda, ale má zkusenost mi říká, že sebevrahů je cca půlka úmrtí na kolejích. Ten zbytek je porušení zákona o drahách.
Sebevražda je v souladu se zákonem o drahách? To neprudím, jen se ptám.
Že vy jste na psychotestech švindloval?
Tak to probíhalo ještě za „komoušů“. Dnes je to aféra na půl dne.
Když jsem včera viděl, že lidé přecházejí kde nemají tak se tomu nedivím.
Akorát jde většinou o sebevrahy. Člověk nepotřebuje mít dopravou a zkoušky na to, aby dokázal přejít koleje, i když si to spousta nádražáků myslí, aby si nemluvili, že je jejich práce důstojnejsí. Já jsem neměl problém s kolem v ruce přecházet koleje kousek za koncem peronu v Klanovicich. Stačí si uvedomi svou fyzickou kondici a rozhlédnout se. Tam kde končí ta vysoká PHS. Až tam nějaký blb dá plot, beru v noci stipacky. A věřím tomu, že to ve zdraví budu zvládat i dál. Ono stačí se rozhlédnout, případně když zrovna vudim že projel vlak, tak stačí zkontrolovat zda nic… Číst vice »
Jsem se pobavil, naopak, většina lidí neumí koleje přecházet, vidím to dnes a denně v jedné velké stanici, jako ovečky, ani se nepodívají. Čest výjimkám.
Vidíte to dnes a denně? A když to trda neumi, tak jakože nejsou dnes a denně desitky mrtvých a většina úmrtí v kolejišti jsou sebevraždy?
A přesně takové inteligenty pak seškrabují vapkou z podvozku. Ono na vás taky jednou dojde.
Ty, co se rozhlédnou a případně poslouchají? Vždyť totéž je potřeba udělat na přejezdu s kříži.
a takovej přejezd je předpisově zabezpečenej 🙂
Hlavně na přejezdu jen s křížem smí být traťová rychlost nejvýše 60 km/h a normou definované rozhledové poměry (o skutečné praxi samozřejmě nutno pomlčet). Při přecházení „kdekoliv“ může být i zdánlivě dobrý rozhled vzhledem k rychlosti velmi zrádný.
Není-li zdánlivě dobrý rozhled dostatnečný, tak je potom jedno, zda má dotyčný povolení ke vstupu do provozované koleje či nikoliv – riskuje stejně. „Bumážka“ rozhled nezlepší.
To je báječná myšlenka, ale nevím, jak souvisí s předchozím. Diskuse je hlavně o tzv. trespassingu, tj. nelegálních vstupech do prostoru dráhy.
Souvisí to třeba s tím, že i nenadražák se umí rozhlédnout a nepoleze prelezat koleje někde, kde to zjevně bezpečné není. Opravdu by me zajímalo, kolik vysokých škol by podle vás měl mít člověk, aby dokázal prejit bezpecne koleje. Ale nepřekvapuje mě, že průměrný nadrazak by dokázal tvrdit, že i přejít a jednokolejce těsně po tom, do projel vlaky vyžaduje 10 kurzu a 20 odsouzených let. 🙂
Odsloužených
To nadrazak nepochopi.
Opravdu? Projede tam maglev? Nebo mi zakazete se rozhlížet? Nebo jen zavidite že i nenadrazaci dokážou bezpečné přejít koleje a to dokonce i na trojkolejnem koridoru?
Jo takových hrdinů bylo, vždycky přes ty koleje chodili, kolo v ruce. Jednoho dne bylo trochu vlhko a šlápnul tak nešikovně že si vymknul kotník a jak měl plné ruce od nesení kola, že si i ruku zlomil. Najednou se ozval takový specifický vlnivý zvuk, ne vyloženě skřípot. Ten se ozývá vždy, pokud jede něco, co jede rychle a nebrzdí to do stanice. Z kolejí se sice dotyčný dostal ale ne dostatečně, nohy mu tam zůstali. Nyní je na vozíků a po kolejích s kolem už neběhá. Jen si říká jaký byl hrdina když si cestu krátil kudy neměl a… Číst vice »
Hezký vymyšlený příběh.
To, co píšete, je velice nebezpečné! Jedna z prvních informací, kterou vás ti nádražáci vyškolí, je, že v hluku právě projetého vlaku snadno zanikne hluk vlaku, který se blíží. A může to být vlak na libovolné koleji libovolným směrem, odkud ho nečekáte. Hřbitovy jsou plné hrdinů, co si mysleli, že to stihnou…
Slovo rozhled vám nic neriká? Nebo se tam ty vlaky prohání 500? Jak dlouho podle vás trvá přejít koleje? Myslíte, že si tam ten, kdo je přechází udělá i selfie a pauzicku na cigarko? Nebo jste jen další, kdo závidí, že i nenadrazaci umí přejít koleje bezpečně?
Jak jsem psal ve svém hezkém příběhu, přejít koleje umí i blbec.
Ale „nádražák“ má nakoukáno a naposloucháno takže pozná že něco jede dřív než obyčejný přebíhající. To je fakt.
Několikrát za svou praxi jsem viděl bábu o berli utíkat protože si myslela že to stihne, stihla ale rozbila se na druhé straně a dlažbu.
Kolikrát predemnou prebihal hrdina jako vy, vyšlo mu to ale kdyby se mu skla noha ve vyhybce nebo pod kolejnici, bylo by o jednoho blba méně.
Kdyby to šlo, dal bych Vám desítky mínusů.
Další důvod pro novou větev tratě na Benešov přes V. Popovice.
Myslíte, že mají sebevrazi nyní málo tratí na výběr?
Když si bude muset vybrat sbahn nebo rychlostka, tak jedním skokem nezastaví obojí. Aaá
Ta má odbočovat až za Uhřiněvsí, takže jedna ze dvou mrtvol by stejně zůstala…
Jak tak (bohužel) relativně často čtu, že srážka vlaku s člověkem zavřela trať (klidně i hlavní koridor) na X hodin – děje se toto podobně často a na tolik hodin i v zahraničí?
Mně to přijde jako celkem velký zásah do pravidelnosti (koridorové) dopravy, ten počet případů krát délka neprůjezdné trati. Nevím o tom (možná moje neznalost), že by se to tak moc dělo v zahraničí – pokud ne, v čem jsme tak specifičtí a jak to zlepšit?
To je otázka na složky IZS, to oni požadují zastavení provozu kvůli svým zásahům. Když je tělo rozstřelené v obou koljích moc s tím neuděláte. Nejdéle se většinou čeká na kriminálku a havrany. Naopak SŽ, ČD a HZS SŽ většinou ve svých vyšetřováních mají hotovo dřív.
Myslím, že je to i v zahraničí stejné. Alespoň v Holandsku – osoba přejetá na železničním přejezdu, koridorová trať stála v obou směrech více jak 2 hodiny. Evakuace ze soupravy neproběhla, všichni museli počkat uvnitř, až vyšetřovatelé vše zadokumentují, pohřebáci odnesou a hasiči umyjí vlak i trať.
Před lety jsem zažil, kdy nám paní skočila pod vlak u Naardenu v Nizozemí. Stáli jsme 75 minut, po Berlín jsme pak meškali 120 minut. Ošklivé šedé mokré počasí, bylo to dost depresivní.
V Německu tři až čtyři hodiny a provoz je zastaven třeba i na čtyřkolejce, přestože je mrtvolka jen v jedné koleji. U nás je většinou snaha zavést provoz po volné koleji, ale když je v obou kolejích, tak se samozřejmě nejezdí vůbec.
Zažil jsem např. ve Francii v Avignonu, když si sebevrah skočil na trati směrem na Lyon. Dvě hodiny se postupně rušily vlaky jeden po druhém, až nakonec personál všechny cestující do Valence a Lyonu poslal na nádraží TGV, protože to má svoji vlastní trať. Já jel do Valence (kde nechali TGV mimořádně zastavit), takže jak dlouho to do otevření tratě nakonec trvalo nevím, ale hádám, že to holt bude všude stejné.
Připomíná mi to kreslený vtip od Pavla Kantorka . Letí dva ptáci a jeden druhému říká : slyšel jsi ze je Standa slavnej ? Vcuclo ho Jumbo a teď o nem stále mluví na CNN.
Tak tito neznámí jsou předmětem myšlenkách tisíců lidi ..
Spíš jste mysleli u Petrovic, respektive Horních Měcholup. Běchovice jsou na jiné trati. Prosím opravte a pak smažte tento komentář.
U Běchovic byl včera skokan také.
Nevím proč se všude píše, že to bylo u Běchovic, když to bylo přímo na zastávce Klánovice…hasičům nezávidím, z dotyčného moc v celku nezbylo.