Nepovolená křižovatka na Pražském okruhu může být v provozu další rok. Dostala už pátou výjimku

Exit 5 z Pražského okruhu, MÚK Písnice - Dolní Břežany. Zdroj: Mapy.czExit 5 z Pražského okruhu, MÚK Písnice - Dolní Břežany. Zdroj: Mapy.cz

Křižovatka byla dokončena spolu s jižní částí okruhu už v září 2010.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dálnice

Dnešní Praha je shluk nimbystických partiček, které se vzájemně drží pod krkem a v oblasti dopravy se dělá to, co je nejjednodušší: nic.

jonas

Překopat silnici na Písnici, a nechat ji v provozu jen pro Břežany.

Lukáš

Kocourkov hadra

Jan

I ten zpravodajský. Nepovolená stavba a nezkolaudovaná stavba je něco úplně jiného. Tato stavba dostala 4 x prodloužení dočasného užívání takže nelze mluvit o nepovolené stavbě.

Jmeno

A proč se tedy nemůže používat trvale, ale jen dočasně? I když zde je asi použíta sovětská jednotka dočastnosti, jeden furt.

Bram

Protože podmínkou uvedení do provozu byl obchvat Písnice a Dolních Břežan.

lokomotiva

Také asi proto, že tam u silnice nebydlí žádná malá vořezávátka.
Ulice „Písnické zahrady“ už je od počátku uzavřená vratama a místní obyvatelé mají zřejmě dlouhé prsty…
To nejsou baráky, které by se daly postavit z upocené hypotéky.

Stepan

Zřejmě ne dost dlouhé prsty na to, aby kdosi dodržel tu povinnost postavit ten obchvat.

Jan

Dost často trávím čas na Libuši.

Nejlepší řešení co může být.

Konečně někdo rozumný o tom rozhoduje.

Filip Jirsák

Pak se divíme, že lidé protestují proti dopravním stavbám, místo aby s nimi za nějaké ústupky souhlasili. Zařídit, aby stavba vůbec nevznikla nebo vedla jinudy je totiž jediné spolehlivé řešení.

Vyjednání ústupků evidentně moc nepomáhá, protože stavba se pak zprovozní i bez realizace těch ústupků a mnoho let se používá v „dočasném“ režimu. U Blanky se také slibovalo, že tudy bude jezdit MHD, že se uzavře nábřeží… A skutek utek.

N.N.

Mezi dopravní stavby patří i Nové Spojení. To mělo (nebo ještě má?) podobný problém, roky v dočasném režimu. Aby vůbec nevzniklo, nebo vedlo jinudy?!

Jmeno

Takže je v pořádku, že pro stát zákony neplatí a uděluje sám sobě výjimky?

N.N.

To nikde netvrdím.

Filip Jirsák

Měly se dodržet podmínky, za jakých to získalo povolení. Vám vážně připadá normální, že stát a státní instituce ignorují zákony této země?

N.N.

Naspal jsem prostou informaci, kterou jsem rozporoval tvrzení, že stavbu je možné vést jinudy. Vy jste to představil jako jediné možné řešení – já uvedl příkal, kde vaše tvrzení selže.

Reagujete osobním útokem a podsouváme mi smyšlený názor.

Filip Jirsák

Pardon, já jsem myslel, že jste reagoval na můj komentář. A ona to byla jen volná asociace. Já jsem netvrdil, že každou stavbu je možné vést jinudy.

Bidlo

IQ Tykve, a ještě se s tím chlubí 🙁

Juraj

Nic neříká „zákony platí pro všechny“ jako dodatečná legalizace nepovedených stavebních projektů.

Vzpomeňte si na to, až vám budou někdy památkáří blokovat výměnu oken směrem do vnitrobloku.

N.N.

Ale my se nebavíme o tom, že by stavba nikdy neodstala stavební povolení. Dostala a behem stavby byla zcela legálně povolená, problém je až s koulaudací.

Požadovat kolaudaci ještě před začátkem stavby … to už by byl znak nepříčetnosti, asi.

N.N.

Jinak k tomu dodám poslední věc: Existuje něco jako vyšší zájem chráněný zákonem.
Pomůžu si oslím můstkem: Sanitka může jet rychleji, než dovoluje značka, protože záchrana života je vyšší zájem chráněný zákonem.

Užívání dopravní stavby na výjimku (zde D0) vs. zakáz provozu na ní je konflikt mezi dvěma zájmy. Který z těchto zájmů je vyšší nechť posoudí Ústavní soud, od toho je zřízen. Obraťe se na něj, ne na mě.

Filip Jirsák

To je přesně to, o čem jsem psal. Pokud to bude tak, jak píšete, myslíte, že u další stavby přistoupí obce a spolky na nějaké ústupky? Když jim pak někdo řekne, že vyšší zájem a žádné sliby se plnit nebudou? Ne, místo toho stavbu zablokují a prosadí si, že stavba povede jinudy, bude draze v tunelu nebo něco takového, podstatně dražšího.

Ddd

Jeden problém je, že realizaci těch opatření pak blokuje někdo další, v horším případě dokonce ta samá obec.

Druhý, že některé obce si diktují požadavky v hodnotě miliard. Viz Kupkova Březiněves.

MP22

Kupkova je Líbeznice 😉

Filip Jirsák

Máte konkrétní příklad toho, kdy by se vlastník snažil ta opatření realizovat, ale někdo mu v tom bránil?

Když si někdo nadiktuje nesmyslné požadavky, nemá se na ně přistoupit. Přistoupit na ně, vtělit je do právně závazných dokumentů a pak se na ně vykašlat je hodně vzdálené právnímu státu.

Ľubomir

Jenom bych doplnil skutečné reálie tohoto příběhu a kafkovost českých zákonů: mč pisnice si vydobila jako podmínka zprovoznění MUK to, že dostanou silniční obchvat, nnásledně na uzemí určeném pro daný obchvat povolili výstavbu a obchvat uspěsně blokují posledních 15let.

Filip Jirsák

Nerozhoduje náhodou o územním plánu magistrát? Tedy i o tom, kde se smí stavět domy a kde silnice. No a vzhledem k tomu, že ta MUK stojí už skoro 15 let, tak mi to pořád vychází, že před tím, než městská část začala obchvat blokovat, byl tam prostor, kdy se obchvat měl řešit a neřešil.

Martin Hájek

Průjezd Blankou pro MHD je zbytečný. Když je povrch nad Blankou průjezdný a jsou tam BUS pruhy.

Filip Jirsák

Průjezd Blankou je daleko rychlejší.

Milan

Kolik linek MHD by využilo Blanku?

Filip Jirsák

Záleží na tom? Tolik, kolik cestujících by je chtělo využívat. I kdyby byla jen jedna, pořád by to byl přínos. Mimochodem, i jedna linka může jezdit třeba v sedmiminutovém intervalu.

Pokud by čirou náhodou nebylo výhodné trasovat přes Blanku žádnou linku MHD, neměli politici obhajovat výstavbu Blanky tím, že tudy budou jezdit i linky MHD.

Bidlo

Vy také nebudete nejostřejší tužka v penále!

Fíra šukafonu

Vrcholná absurdita s hranicí kraje výtečně ilustruje, proč v tomto Kocourkově už prakticky nic nelze postavit v rozumném termínu a za rozumné peníze.

Jmeno

Stát nastavil absurdní pravidla na všechno možné, a pak je sám nedodržuje.

Jarda

A kdy bude ten obchvat?

Ľubomir

Nebude, sama Pisnice, ktorá ho původně chtěla, tam v tesné blizkosti povolila výstavbu bydlení a záměr obchvatu následně blokovali

Tomáš B

Já teda nevím, ale nebylo by nejlepším řešením tohoto problému spíš konečně postavit ten obchvat Pístnice?

MrMarkus

A postavit konečně napojení na okruh v Komořanech. Jsem z Modřan, nechci nic v Libuši ani Písnici, ale navigace mi při snaze vymotat se z Prahy a dostat na dálniční síť zpravidla nabídne tohle nebo cestu po Modřanské a Jižní spojku.

kivh

milý pane MARKUSI, Napojení na D0 v Komořanech je nelegální 80 milionový úlet tehdejšího starosty Petra HÁNY, který si myslel, že na sílu protlačí napojení, o kterém vy mluvíte. Bohudík, dle norem to není možné, a to ani za předpokladu ROPIDu, který vymyslel obejití norem tak, že 2 křižovatky prohlásil za jednu, rozdělenou řekou. Zatížení emisemi modřanského údolí by bylo tak silně nadlimitní, že by se kvůli takovým lenochům jako jste vy, nakonec nedalo žít ani na pravém, ani na levém břehu Vltavy. A protože jsem z Modřan a nyní bydlím v Radotíně, věřte mi, že o tom vím dost… Číst vice »

Martin Hájek

Jsem rád, že jste to zmínil. Máte pravdu s tím nevyužitým mostem přes D0 u Zbraslavi. Ale. S tou křižovatkou s Vámi hrubě nesouhlasím.

marek hudec

krizovatka v komoranech chybi a ze vam NIMBYstim neni hamba

Michy

Jak byste vyřešil místo, kde se kříží Komořanská, tramvaje (nezapomeňte na budoucí větev do Komořan) a železnice?

Zbyněk

Křížení Komořanské* se železnicí je vyřešeno nejlepším možným způsobem už nyní. Žádné neexistuje.

* i když jste nejspíš myslel KOMOKO, též Nová Komořanská

Michy

No já měl na mysli to křížení s pánem zmiňovaným prodloužením Čs.Exilu přes řeku.

MrMarkus

O variantách bylo rozhodnuto už dávno a nyní pro ně není volné místo ani kdyby se je podařilo vyřešit z pohledu vlivu na životní prostředí (Modřanské laguny byl tehdy hlavní blocker). Nemá už smysl nad tím přemýšlet. Teď jde spíš o to řešení situace, jak rozložit zátěž a optimalizovat trasy, aby to nemělo charakter objížděk.

Bram

Přesně tak, jako obyvatel Modřan naprosto souhlasím.

Martin Hájek

Bylo by to dobré. A nutné. Protože se začne příští rok stavět vestecká spojka a až bude na okruh za 5 let dovedena D3, tak by tam nastala dopravní apokalypsa.

Zbynek

Tak proč zatahovat apokalypsu i do Modřan?

Mickey

Není Pístnice jako Písnice 😀