Neopakovatelná příležitost. Na prodej jsou hašišbedny
JHMD, vůz M27. Autor: Dalibor Palko

V nabídce zaujme i terénní automobil Toyota, kterým jezdil bývalý majitel a ředitel JHMD Boris Čajánek.

V nabídce zaujme i terénní automobil Toyota, kterým jezdil bývalý majitel a ředitel JHMD Boris Čajánek.
Velký hazard.
Pokud má nový pan ředitel k dispozici skutečně jako služební auto (Škodu) Felicii, hazarduje se zdravím a ohrožuje podnik, kterého je ředitelem. V případě nehody i jím nezaviněné, by mohly být ve Felicii následky fatální.
No tak pan Fikáček je dobrodruh, který vždycky něco začal a brzy od toho utekl. Uvidíme, jak dlouho mu vydrží tahle zábava.
Jednu nefunkční by mohl vystavit v JH jako odstrašující příklad.
Jel jsem v tom, a mně osobně ta kulatá okna připomínala Nautilus. Mohl tam ještě být periskop na koukání po okolí, protože vsedě zády k oknu toho moc vidět nebylo.
Válka jednou skončí a Rusáci se, doufám, přestanou roztahovat na Ukrajině a půjde tam jezdit na
Omlouvám se, omylem jsem odentroval: Válka jednou skončí a Rusáci se, doufám, přestanou roztahovat na Ukrajině a půjde tam jezdit na dovolenou. Nicméně ta dřevěnice bude i tak bojová výzva.
můžete i teď. Já byl v ukrajinských Karpatech v létě. Podpoříte místní mikroekonomiku.
Když myslíte teda. Do počtu jako myslíte teda? Tak, jestli jako myslíte, že v zájmu celku snad. Tak já bych to teda do počtu, kdyby to radši koupil někdo jinej.
No výborně, to je slovo chlapa. Čili hašišbedny kupuje Maník.
Koudelka
hlavní je, aby se po JH dráze zase jezdilo, hrálo na kytaru, zpívalo u ohně, aby rybníky lákaly ke koupání a vzduch voněl mateřídouškou na mezi. Aby se do krajiny lesů skal a borůvek vrátil život, lidé i děti na tábor. Pana majitele čekají ještě opravy zastávek a retro-stylizace čekáren. To není málo práce, tak ať to zvládne. Hašišbedna je jen prostředek k obratu v provozu. Pohraničí jižně od Slavonic by také chtělo probudit, chodíme tam lesem a najednou jsme na bývalé zahradě či sadu, rostou tam pradávné jabloně, třešně, ale není čas se těšit z jablíček, nebo třešní, útočí… Číst vice »
Neuvažujete, že byste vydávala Vaší poetickou prózu knižně? Měl bych zájem… Jinak k tomu oživení kraje, panu Fikačkovi držím pěsti, ale na úzkokolejce to tam nestojí. Spíše doba je jiná (a to nemyslím nijak spatně)… ještě v době, kdy to jezdilo, tak ve zmíněném kraji bylo v průběhu několika let několik rodin mých známých na dovolené. Vždy, když jsem se jich zeptal, jestli jeli i úzkokolejkou, tak nikdo. Jen jedni mi říkali, že cestou na kole potkali nějaký divný retro vláček s dobovou, zelenou lokomotivou…. tak asi tak. Jenom šotouši si myslí, že to tam všechno s úzkokolejkou stojí a… Číst vice »
Otázkou je, jak relevantní je informace o „všech mých známých“. Na Bystřičce parní vlaky jezdily o prázdninách plné, vagon pro přepravu kol na běžných spojích byl taky dostatečně využíván. Loňský provoz Hůrky-Bystřice měl o prázdninách i v pracovní dny většinu vlaků vyprodaný a nikoliv šotouši, ale hlavně rodiči a prarodiči s dětmi. Ono to souvisí i s tím, že není možné čekat na zázrak, že úzkokolejku někdo sám objeví, ale aktivně o sobě dávat vědět. I v tomto ohledu se už začíná něco dít.
To nerozporuji. Já třeba docela rád jezdím vlakem, ale nikdo z mých kolegů ne, přitom vlaky jsou relativně plné. Byla to jen reakce na paní nademnou, která psala, že s koncem úzkokolejky se v kraji přestalo hrát na kytaru, opékat buřty, koupat v rybníku a vonět mateřídouška….
Mimochodem jiný známý, se přímo na recepci jednoho hotelu v Jindřichově Hradci ptal na úzkokolejky. Paní mu sdělila, že to “ asi nejezdí, protože mají problémy s lokomotivama“… bylo to v 2019 a samozřejmě to bylo v provozu… tak co chcete, když ani místní o tom nevědí, nebo jim je to úplně jedno….
Jasně, je potřeba to kvůli měšťákům všechno posekat na 3mm, aby vás v přírodě náhodou neotravoval hmyz…
Víte co? Příště se raději vydejte na výlet na náměstí…
Nemělo by zájem Muzeum kuriozit Pelhřimov? Tohle je totiž „unikát“ 😁
Až tu jednou vznikne nějaké muzeum dotací a s nimi spojeného plýtvání a kriminality, tak tohle by tam mohl být exponátem.
Snad tahle éra někdy skončí a nějaké podobné muzeum vznikne.
Je vám jasný jak by to muzeum muselo bejt velký?
No a co? Tak bude veliký. Proč řešit nějakou efektivitu? Vzdyť na to bude dotace.
Obávám se, že Mauzoleum Andreje Babiše je beznadějně přeplněné ještě před zahájením vlastní stavby 😉
Jo to v Pejrimove nemaji, to bg se jim mohlo hodit😄 pak take nas narodni umelec David Cernh by do toho mohl hupsnout, pripadne by vlak mohl skoncit na ofpocivce vedle letadla
Muzete mi nekdo ukazat cloveka, ktery dneka jezdi „sluzebni felicii“? Posledni Felicia byla vyrobena pred 24 lety…
Proč ne? Třeba „pracovní“ fabie první generace živnostníci a nejmenší firmy používají ještě celkem běžně – a nejstaší mají dnes i 25 let…
Rád Vás svezu.
A co třeba Favorit nebo 120?
Chudí vesničané s tím jezdí ještě hodně, přestože to auto bylo oproti západním vozům tragédie i v době kdy vyjelo z linky.
to bych úplně neřekl. pomalu už člověk nevidí ani jedničkovou fábií nebo oktávku. ty feldy co nesežrala rez už si majitelé začínají pomalu hýčkat jako youngtimery….
Na nic lepsiho zatim nevydelal.
Žádná normální firma zaměstnanci takové auto na ježdění nedala, protože život zaměstnance uvnitř (o který lze ve Feldě při střetu s mopedem snadno přijít) má asi nejmíň 100x vyšší hodnotu než to auto.
U ředitele minimálně 1000x.
Jedině že by si ho sám vyžádal – ale pak by určitě bylo soukromé, naše firma by si na triko provoz kulatého Fáva nevzala.
Třeba zamestnanci Podchlumí s.s., dříve JZD, mechanizator s tím jezdí na pole k těm kombajnům za miliony, když jim veze svačinu, nebo jedou na druhé středisko pro díly.
Měl jsem tu pochybnou čest se tím svézt. Stručně – šero a hluk.
Vozy na tratích, kde by se měli lidi koukat z okna (protože kvůli rychlosti tam určitě nejezdí) aby měly malá okna a sedělo se k nim částečně zády. To musela vymyslet hlava architekta co v životě nejel vlakem.
Ok architekt (designér) může být pošuk co ignoruje funkci a jen se snaží by´t originální za každou cenu. Ale že to akceptoval zákazník? To je hodně divné.
Architekt to sice vymyslel, ale někdo to musel schválit a nechat realizovat.
On ten zákazník byl pošuk ještě výrazně větší 😅
Předělat na ubytování a postavit někam na kusou kolej 😊
A to není špatný nápad. Když to stálo, tak se v tom nespalo špatně.
To bývaly časy, kusá kolej v Koutech nad Desnou, kde bylo několik upravených vagonů pro ubytování odborářů (papaláši si dávali hotel Desná, ale na to dělňas neměl, navíc ten vagón byl stejně lepší než nějaký hotel, do hotelu můžete jít kamkoliv, do vagonu ne). Dobré vzpomínky na dětství. Jen nevím, jestli dneska je něco takového reálné. Pokud vím, tak to skončilo na nesmyslných požadavcích ŽD na „parkovné“ na té kusé koleji (ale časem by se řešil třeba odpad – ten se vypouštěl na koleje, kadibudka – poslední rok tam byla kempingová toaleta, ale roky předtím kadibudka a spousta dalších věcí).… Číst vice »
Takový železniční glamping? 😀
Na Kovářskou s tím 🙂
neee, ty z toho zas udělaj luxusní apartmán, kde se nesmíme ubytovat se psem kvůli dřevěný podlaze…Na sousedních saských úkokolejkách zase nebudou chtít co tam nikdy nejezdilo.
Kdybych to měl kde dát, tak jeden kousek na zahradu hned koupím. Kulatá okna mě evokují verneovky a celkově je design neotřelý. Až na dveře, ty jsou nedořešené. Funkčnost nehodnotím, nikdy jsem tím nejel.
Přeprava na vaší hypotetickou zahradu by asi přišla dráž, než ta obluda samotná. Co by tomu vizuálnímu smogu asi řekli vaši sousedi, nechal byste to alespoň porůst psím vínem?
Asi by to bylo drahé, ale srdci neporučíš. Psí víno by zakrylo kulatá okna, takže ne. Mě se ta „obluda“ líbí, asi mám nějakou úchylku…
Komu se nelíbí za moje na mým, ať sobě vystaví lépěji na svým.
Autorem této věty je Vojtěch Obereigner starší, který si ji nechal vytesat na svou nově postavenou vilu v Poděbradech.
Mohl by to koupit rakouský dopravce na tratě v okolí Gmumdu. Nebo Salzburg AG.
Proč?
Leda kdyby to tam řídil nějakej Bóris…
Kmotr Č. už v roce 2019 moc dobře věděl, kam JHMD spěje (to bylo jasné řekněme od roku 2016) a stejně si kupoval auta za miliony…
Vlastně ani nevím, jestli věřitelé zkusili uplatnit škodu i něm (myšleno p. Čajánkovi jako fyzické osobě) jako členovi statutárního orgánu, protože je důvodné podezření, že nejednal s péčí řádného hospodáře.
Pokud by k něčemu takovému došlo, jsem si jistý, že by to věřitelé už dávno udělali. Jinak to jsou pouze vaše plky.
to je spíše takové obecné nepochopení pojmu péče řádného hospodáře.
To presne ilustruje, co to je za, no rekneme vykuka, at zustaneme slusni (kazdy si muze dosadit za slovo vykuk dle libosti sve vlastni oznaceni…).
V roce 2019 se uz cele JHMD ritily plnou parou do totalniho pruseru. A zaroven to ale byl IMHO posledni rok, kdy z nich pan reditel jeste mohl vytahnout dva mice na novy luxusni terenak (protoze pozdeji uz nebylo co vytahovat). Tak proc to nevyuzit, ze?
Prý se to za jízdy strašně kymácelo?? Tak v tom případě jednu Hašišbednu darovat draznimu úřadu pro Koláře a jeho frustrovanou asistentku Šafránka. Můžou si kluci trénovat pocit, až se s nimi brzo začnou kymácet jejich židle. Snad to bude brzy…
Pan docent půjde za chvíli do důchodu tak i tak, chcete se místo něj přihlásit?
Ty bych si nedal ani na zahradu,mimochodem co je to prasátko 721??že by velký hektor?😉
Také mne t napadlo. Jinak nemohu radit, ale jednu „hašišbenů (i přes její negativní vlastnosti) ponechal. Jako doklad historie, určité etapy JHMD.
701
https://nepotrebnymajetek.uzkokolejky.cz/product?id=11
Nejkrásnější je fotka vozu v „lakovně“. Vlastně lakování ekologicky v garáži a bezpečné z autogenem.
To by měl za původní účetní hodnotu povinně odkoupit Mjölk, aby si zatraceně zapamatovali, jak vlak vypadat opravdu nemá. 🙂
Postavit jim to v Pražské v centru Liberce, hned před kanceláře na piedestal a je to. Ať to maj ti holomci pořád na očích!
Tak to kupte a vystavte.
Něco podobného udělala MSV elektronika ve Studénce s M152/ 810.
https://www.zeleznicni-magazin.cz/mesicnik-o-skutecne-a-modelove-zeleznici/pomnik-rade-810-ve-studence
Natřít růžovou (jako kdysi tank), cirkusovým písmem vyvést na boku nápis Boris a vrazit to na podstavec jako Pomník podnikatelských bohatýrů 90. let 20. století.
Pěkný plán, kupte to, proveďte a pochlubte se výsledkem.
Nemám vhodné místo pro umístění pomníku. 😔
Jaj…tak třeba nějaký šotouš pomůže. Nebo město Jindřichův Hradec, takový památník první (nepovedené) privatizace úzkokolejky.
Nakonec z toho udělá ubytování na úzkokolejce a bude to hit. Vedle nádraží na plácek dvě kusé koleje a je to.
Přesně. A kouřovod od kamen půjde snadno protáhnout kulatým oknem.
Nechci být kverulant, ale komín už to má.
Smutne je, ze jedine veci majici nejakou alespon trochu rozumnou hodnotu a prodejnost jsou ty dve Toyoty, kavovar a prazirna…No dobre, tak mozna jeste to prasatko…Zbytek je v podstate srot…
Nekoupí to ČD na Osoblažku?
To těžko, když už tam nebudou od prosince dopravcem…
Mohou jezdit na své riziko.
Lakonický popis „Upřednostníme nabídky ze zahraničí.“ ve mně zbuzuje přesvědčení, že čím dál od Jidnřichova Hradce se j podaří udat, tím lépe.
Slezsko už je ve své podstatě jiná země, navíc tam je o něco větší pravděpodobnost protažení kolejí přes státní hranici, jakkoli stále malá.
Máte pravdu, navíc dodnes neproběhl dvakrát slíbený plebiscit ve východním Slezsku. Takže by šlo zahrnout do něj celé Slezsko.
Takovou úděsnou věc již nikdy nevyslovujte…
Přes nedávnem jsem na youtube narazil na chlapíka, který nacpal motor a battery pack z tesly do jaguára z padesátých let. Od té doby si říkám, jestli by se podobná konverze nedala vykonat i na hašišbedně. No ještě štěstí, že na podobné blbosti nemám dost peněz 😀
Když už přestavba na baterie, tak už rovnou TU47…
Restomod.
Hodně lidí má z takové úpravy aut osypky podobné jako z hašišbedny.
Bude za to někdo pykat že za to rozkradli firemní peníze?
Pokud víte o trestném činu, konejte!
Škoda, že v Pardubickém kraji nemají 760mm. Věděl bych, kdo by je koupil.
Mohl by to zkusit převázat na 600 mm, takovou dráhu v kraji má. 😀
Jestli to tady čte, roste riziko, že za pár měsíců se zde vyskytne titulek typu „Pardubický kraj plánuje výstavbu úzkokolejky pod Králický Sněžník”.
No, pozor, Muzeum starých strojů v Žamberku kousek koleje 760 mm ve splítce s místní 600 mm má!
Vůbec takovéhle věci neříkejte nahlas.
Prasátko není 721.
😆😆😆
Před koncem běžného provozu ty hašišbedny přece normálně jezdily, ne, sám jsem v ní jel? Tak co se s nimi mezitím stalo, že jsou nepojízdné?
Však se v článku píše, že dvě jsou provozní a zbylé dvě ne, protože jsou akorát tak dárci náhradních dílů….
Zprovoznitelné, ne provozní 🙂
Ono se nemusí stát nic, aby bylo vozidlo ve stavu zprovoznitelném, ale nepojízdném. Tři roky stání bez údržby mají dopad.
Jak to vychladne,všechno z toho vyteče
Takový domácí SR-71 Blackbird 🙂
Jedna měla nehodu, tak byla odstavená dlouhodobě, druhá zřejmě byla také kanibalizovaná ve prospěch zbývajících dvou provozních.
Jak to funguje na železnici s parkováním/odstavením vozidel? Předpokládám, že to není tak, že si někde člověk odstaví lokomotivu do kopřiv, ale za každé stání vozidla platí. Je tedy tomu tak? Často mě překvapuje, že se některá vozidla nechají ležet v kopřivách, že se to vyplatí. Přitom bych čekal, že jakmile je vozidlo třeba nepotřebné/nepojízdné a neplánuje se v krátké době opravit, tak se co nejrychleji zbaví, ať nežere zdroje.
Ano, za parkování se platí, ne jako u kamionů. Proto se teď, při poklesu ekonomické aktivity tak moc mluví o šrotování železničních vozidel.
Jinak ty kopřivy jsou většinou vlečky v soukromém vlastnictví, často už nepoužívané. Ty si dopravci pronajímají na odstavení (oproti SŽ často za pakatel) a třeba ČD má takových kolejí sama hodně. Viz Česká Třebová. Proto to tam může hnít a rezivět.
Koukám ze v nabídce jsou i vozy původem RJ, co s nimi měl fikacek v planu když byly vykuchané?
„… nový pan ředitel má služební felicii z holdingu Gepard“
to pobavilo 😀
taky tak, skoro jsem se lekl, že ji zase začali vyrábět 🙂
A je z 90., nebo z 60. let? Přišlo by mi možné obojí.
Jen doufám, že se jedná o vtip. Jinak chudák pan ředitel 🙂
Až ředitelská Felda dojezdí, mohli by se nechat inspirovat a vdechnout jí druhý život, jako inspekčnímu vozidlu JHMD.
https://www.auktiva.cz/auctions/a03202111/2317358/1.jpg
Z Felicie upgrade na Oktávii:) Jako úspěšný podnikatel v roce 98 🙂
Jak to vypadá s prodejem lůžkových vagónů ČD Cargu popřípadě skladu hmotných rezerv?
A tak končí životní etuda těchto nešťastných, nepohodlných „hašišbeden“, se kterými chtěl Čajánek udělat z JHMD zábavní park s milionovými zisky.
„… zisti jsme, že tu vzniká nudný eurovlak… A tak za jedné vlahé červencové noci…“ Dizajnérské studio Mljok tuším – a kdo si to dnes pamatuje?
Upřímně, vůbec mi nebudou chybět. Tyto krabice byly jeden velký omyl.