Neomezené cestování za 1500 korun na měsíc. Němci nechají paušální jízdenku nejméně do roku 2030

Jízdenka DeutschlandticketJízdenka Deutschlandticket

Vláda pošle na financování jízdenky ročně 1,5 miliardy eur.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Zas tak super to neni. Mnohdy se NESMI přepravovat kolo byť s jizdenkou pro kolo, protože je je tam plno lidí. Dost lidí jezdí načerno/neznalost dálkovými vlaky, které jsou pak taky nastojaka. To je má zkušenost.

Pavel Filip

Tím dostanou náklad na železnici?

Kubrt

Kromě této spolkové kompenzace zůstává v platnosti i kompenzace ze strany jednotlivých zemí ve stejné celkové výši. Ovšem na pokrytí výpadku tržeb z prodeje jiných jízdenek to nestačí: https://www.tagesschau.de/wirtschaft/verbraucher/deutschlandticket-droht-aus-100.html

Karl vB.

Spolkové země pak místo podpory dopravní infrastruktury musejí vrážet peníze do pokrytí provozní ztráty vzniklé z nízké úrovně vybraného jízdného vlivem ceny DT.

Martin

A u nás? A jo, vše při starém. Že se ptám.

Martas

U nás? No aspoň přijede vlak 😉

Bohouš

Upřímně, i když by se mi to také líbilo tak reálně to podle mně v Česku není potřeba. Veřejná doprava (ve velkých městech a okolí + dálkovka) je silně využívaná i bez takové jízdenky a lidi z venkova to z auta do autobusu co jezdí 3x denně v pracovní dny to nepřetáhne.

Kubrt

V Německu tahle jízdenka taky žádné nové cestující nepřitáhla, ale těm stávajícím ušetřila náklady (respektive je – částečně – přenesla na veřejné rozpočty a částečně zůstaly nevykompenzovány – chybí v systému veřejné dopravy).

Petr David

Silně využívaná? V jakém smyslu? Porovnejme veřejnou a individuální, tedy kolik jede lidí autem a kolik vlakem-busem. Za mne, pokud se podívám na silniční provoz a na překotné betonování krajiny, tak posílit veřejnou dopravu je sakra potřebné.

Honza J.

Jenže na to jaxi nejsou lidi (a u vlaků i leckde koleje). Takže jedině s masivním rozšířením autonomních vozidel. Do té doby nic moc extra nečekejte.

Petr David

…“ u vlaků i leckde koleje).“

Japato, že nejsou koleje a beton je? Přesně o tom tady dokola píšu, silnice rozšiřujeme a u kolejí se vymlouváme, že nejsou koleje. 30 a více roků.

Twix

Než budeme mluvit o tom, co je potřeba, bychom asi měli vědět, jak by to něco mělo fungovat. Síťová jízdenka „na všechno“ by se určitě hodila. Záleží pak za jakou cenu, jestli by měla být jen celostátní, jen měsíční/roční apod. A ty lidi to prokazatelně nepřetáhlo ani v tom Německu. Když už tak spíš ty, co by jinak šli pěšky nebo na kole, ale když už ten D-Ticket mají, tak do toho busu naskočí. A jestli je u nás doprava využívaná? Jak kde, ve srovnání s Německem je to slušné, na to že oni mají větší zemi, větší města, silnější… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Nebuďte netrpělivý. Teď byly volby. Ještě ani nemáme novou vládu. Až bude, tak se začněte ptát. ANO má plná ústa podpory „našich lidí“ a tohle se dá politicky dobře prodat, tak by z nich mohlo něco vypadnout (že tím pak trpí investice a další rozvoj dopravní infrastruktury je věc druhá).

vlachjan

Nemůžu si pomoct ale přijde mi, že ten Deutschland ticket je sytémově velmi podobný našim slevám pro studenty a důchodce.

Twix

Teď to právě začíná trochu vypadat, že by to u nás nemuselo zůstat vše při starém. A dokonce by nebylo nutné řešit jako v Německu, jestli se to v IC vlaku neuznává vůbec, a nebo přece jen ano, v nějakém spoji v nějakém úseku.

Bohouš

Těch 1500 konun musíte vynásobit konstantou kupní síly. Pro běžného Němce je 59 € relativně výrazně méně než pro běžného Čecha.

Petr Suchý

Já bych tedy neomezené cestování autobusy a vlaky na měsíc za 1500 asi klidně zaplatil i v Česku.

L. P.

V Česku jsme už zvyklí platit (v přepočtu na kupní sílu) vyšší ceny, než v Německu (např. potraviny, PHM nebo jízdné v MHD).

Daniel Jablonecký

Myslíte koeficient? A kolik to je?

Petr Suchý

Absolutně nevím jaká je situace v Německu a tak jsem se chtěl zeptat – oni tam mají natolik dotaženou integraci nebo je řešeno nějak jinak, že to platí na vlaky i autobusy napříč celým Německem?

Samo

IDSká sú lokálne, nie celoštátne. Deutschlandticket s nimi nijak nesúvisí, ide o samostatný produkt.

Kubrt

Ano. A proto už od počátku trvají spory o to, kdo ponese náklady a nikoliv překvapivě, zemským vládám se to nelíbí, jejich nápad to nebyl.

Twix

A dopravním podnikům a svazům se to také nelíbí, ani jejich nápad to nebyl. Sice se jim to kompenzuje, ale nedostatečně, trochu tam také jaksi utekla inflace v posledních letech. Takže mají o něco více cestujících, méně tržeb a méně možností do provozu investovat.

Kubrt

Ano, nahoře k tomu linkuju článek 🙂