Nenaplnila očekávání / přidáme další. Liberec a Jablonec se rozchází v přístup ke sdíleným kolům
Sdílená kola v Jablonci nad Nisou. Foto: Společně pro Jablonec
Jablonecká radnice začala přijímat tipy na nová stanoviště pro umístění kol.
Vyveďte mě z jstého omylu, ale.na mě.to dělá dojem ten, že sdíĺená kola konkrétně v Jablonci využívají lidé především jako alternativu k MHD ve směru Mšeno (nebo jiné sídliště) – centrum a zpět a dále pak kolem rekreační zóny, kde ani nejezdí MHD ani se tam nejezdí auty… Takže vlastně město podporuje a platí z veřejných peněz jisté „urychlovače“. Já naprosto zásadně nesouhlasím s tím, aby podobné projekty byly financovány jinak než soukromě! Vyžírků je tady ažaž. 🙂
liberec je nechce, protože za 15minut co jsou zdarma se můžete dopravit skoro všude, nebo levněji než předraženou mhd, liberec chce donutit lidi aby museli platiti skoro 40 koru za jízdenku jednu zastávku, když na kole to jde zdarma když se vejdete do 15 minut. Jednoduše tvrdě chtejí aby lidi cvakali tu jejich předraženou mhd. Ty kola jsem v liberci několikrát využil.
Vedení Liberce především člověk zajímá jen tehdy, když sedí v automobilu. Jakmile z něj vystoupí, přestane pro ně být důležitý.
V Liberci se 15 min na kole dostanete všude? To bych chtěl zažít. Dobře si vzpomínám na Růžová kola, kam jsem na nich stihl dojet pokud jsem nechtěl platit. A daleko to s ohledem na profil města věru nebylo.
Tak pěšky se dá taky a zadarmo..
Ano za 15min na kole zdarma dojedete po městě skoro všude, tak proč to má být zdarma? Vemte si zdarma SVOJE kolo 🙂
V HK sdílená kola máme a odmítli jsme koloběžky. Jsem za to rád. Byl s nimi problém. Sdílená kola mi vyhovují, někam dojdu pěšky, zpátky se svezu. Tím že je HK naprostá placka, je to pro cyklisty v pohodě a za bezplatných 15 minut se dá dostat kamkoliv. Případně se to řeší „přestupem“ na jiné kolo :-). Chápu že v jiných městech, které jsou víc kopcovité ta kola tolik netáhnou. Jednu chvíli jsme zde měli i sdílená elektrokola a to si myslím je docela zajímavé řešení právě pro taková města. Tam ale už ty náklady budou vyšší a nešlo by… Číst vice »
Znovu a posté pořád dokola, ano, v oblasti např. HK je ježdění na kole normální, tak si vemte zdarma SVOJE kolo. Není jediný důvod pro to, aby se vám někdo z veřejných peněz staral o erární socialistické kolo.
Někde jezdí po městě jízdní kola, někde tramvaje 😀
Liberec, začne nabízet službu v půlce prázdnin a pak se diví že vychází vysoké úhrady rozpočítané na jednu jízdu.
Proč se nepřihlásí Česká Lípa? Poměrně rovinka, město nemalé.
„Samozřejmě jsem si vědomi, že to mohlo být způsobeno i tím, že jsme se rozhodli na poslední chvíli, že to bylo až od 15. července, ale data ukazovala, že jedna jízda stála 100 korun. Ty lidi ne, ale nás a potažmo kraj, protože nám na to přispěl dotací, což si myslím, že je nějaký vyšší komfort“
Tak to nevím, co si to v Liberci vyjednali za smlouvu, Praha platí Rekolům 12 Kč za jízdu, nextbiku 15 Kč.
Jestli nemůže být rozdíl zapřičiněný tím, kdo je přisátý na dotační cecík, tak že kromě firmě spravující kola se ještě platí výpalné jakémusi „Vařilovi“ …
Vařil či BusLine či kdokoliv z téhle party je mimo finanční toky Liberce, resp. DPMLJ, přes pět let.
V Praze primárně jezdí na komerční riziko, takže kola tam prostě mají a tohle se platí za lítačku. V Liberci (a ostatních městech) kola primárně nemají, musí tam vše dovézt, připravit, sehnat lidi atd., i když je tam mnohem menší potenciál, že by se sama uživila jako v Praze. Proto jiná smlouva. Kdyby jen platili jen od jízd, tak by na tom dobře prodělali a nikdy by tam nešli (a to ani nemluvím o té špatné sítí stanic). V Praze kola vydělávají, tady Liberec platí za to, aby tam vůbec byla
Dtto Kladno – radnice taky platí nextbiku, aby na Kladně byl. Na komerční riziko by tu nebyl
Otázka fixní náklady, variabilní a jak rychle to chtěli zprovoznit….
Na Kladně máme se sdílenými koly za sebou už minimálně dva experimenty a třetí teď běží. Měli jsme tu klasická mechanické kola – prvních 15 min zdarma pro uživatele, město platilo 19 kč a každých 30 min za 15 Kč. Město na to dopláceno kolem 1 mil. Kč. To pak skončilo (nejspíše z politických důvoddů) Pak jsme tu měli variantu, kdy město provozovalo Freebiky (prý to byl první český e-bikesharing) – to skočilo šílenou ztrátou. Cituji:“Průměrný náklad 300 až 500 korun na jednu jízdu, celkem cca 7 milionů korun z městské pokladny, kromě toho jsou podle dodavatele elektrokola po necelém… Číst vice »
Myslím si, že není třeba spoléhat na bezchybnost článku, který uveřejnil již někdo jiný, ale raději si uveřejněný článek přečíst, aby tam nebyly chyby. Je to vždy vizitka „autora“. Děkuji.
Co konkrétně je v textu špatně?