Nemocnice Motol dostane k metru i tramvaje. Praha schválila novou trať, umožní kratší nájezdy z vozovny
Tramvaj u Nemocnice Motol. Vizualizace: Dipro / DPP

Dvoukilometrový úsek tramvajové trati propojí Vypich a Motolským údolím.
Celý město zadrátujte! Tohle šílenství musí přestat, spíš některé trati zrušte a rozšiřte tak prostor pro normální dopravu!
Tramvaj je normální doprava po městě….
Vlhký sen autíčkáře, zrušit tramavjové pásy pro autíčka. Tenhle experiment už provedli v Americe a moc se neukázal jako dobrý.
Metro na nem. Motol vzhledem k tramvaji vypadá poněkud nadbytečně. Za menší náklady mohla vzniknout tramvajová tangenta od JZ města přes nemocnici a Petřiny na Dejvickou. Stanice metra je dobře vytížená v ranní špičce do nemocnice, ale jinak jednotky lidí v soupravě. A při existenci 2-kolejné trati na Kladno by se dalo uštřiz i za prodlužování metra na Veleslavín, protože být rasa a přišla o cestující kteří teď přestupují na veleslavíně.
Co k tomu dodať? Prosto tramvajová metropola. Palec hore.
Hrib definitivne zesilel. Kam to tam chce dat? Uz aby byly volby, a Pirati a Praha v hrobe odkraceli do zapomneni.
Podívejte se do projektu a uvidíte. Pokud ho ve svém šílenství vůbec najdete.
Tak v článku je chybná vizualizace? Ne všichni máme čas pročítat projekty.
No jsme zvědavý, jak to pověře stávající silnice, kde jsou nonstop kolony aut a do toho přibude tramvaj.
Za ty kolony si můžou řidiči sami. Na to nepotřebují nikoho dalšího.
Za ty kolony zrovna tady si řidiči nemůžou sami… Dejte si do mapy např. Bohnice/Měšice…cokoliv ze severu Prahy a okolí, a cokoliv směr na Plzeň. Vede vás to okolo Nemocnice Motol, protože Radlická radiála jaksi není (severní okruh taky ne) a věřte, že většinu lidí to vážně nebaví tamtudy jezdit. Takže prosím sundejme ty nenávistné brýle…
Myslím, že by to mělo smysl protáhnout přes Na Vypichu až na Petřiny.
Celkem si myslím že by se uživilo tramvajové spojení Dědina – Bílá Hora – Zličín – Holyně
To jsem navrhoval už před 20 lety v diplomové práci. Praha o to tehdy neměla zájem.
Škoda že ze nepodařilo obsloužit i nemocnici na Homolce. (A pak tunelem pod Ladronkou k Vypichu 🙂 )
Proč používáte minulý čas? Ono to snad už je postaveno? Zatím se ještě ani nekoplo do země… A nějaký ten rok ještě asi ani nekopne…
Další hribuv nesmysl…ta trat se tam vleze jako jak? Už tak je ta cesta dost uzka,když tak jede sanita tak je kolikrát problem aby se tam vlezla a tak tam jeste narvem tramvaj….premysli u techto macro vubec nekdo nebo je jen zaslepen zelenou ideologii?
Tramvaj je oproti automobilům prostorově úsporná. Místo 10 lidí v 6 autech může jet 80 lidí 1 tramvají. Sanitky se zasekávají v kolonách aut, ne v kolonách tramvají;)
Dyď on nepíše že je proti ale že se nevejde. Zaslepen jste vy, nebo nechápete smysl věty. Což je dnes obvyklé.
Jste tak zaslepen auto ideologií, že je tohle to jediné, co vás napadne? Není to nesmysl jen proto, že to píše nějaký Nikdo v diskuzi.
Prostě výkladní skříň českého zdravotnictví se vším všudy…
…to nepochybně…ale držte si raději svoje peněženky..
Opět se staví něco, co bylo před mnoha lety zrušeno. Manipulační trať z Motola na Vypich fungovala v letech 1977 – 1979 a měřila zhruba 2,2 kilometru.
Proboha vždyť to byla nouzová stavba pro spojení vozovny Motol po dobu rekonstrukce Plzeňské , jezdilo se potom doslova krokem bez pasažérů a je to skoro po půl století.
Je to otázka proč by se půl století po nějaké komunistické dočasné stavbě nemohlo stavět něco stabilního?
Proč tam vedle tramvají bude skoro stejné množství autobusů jako nyní…?
Nebude, tramvaj nahradí linku 180.
Výborný, takže kvůli dvěma kilometrům nové tramvajové tratě se zase zruší další přímá linka (180), takže z Dejvic do Řep bude navíc jeden přestup na zličín navíc dva přestupy, klidně tam tu trať postavte, ale nechápu tohle likvidování autobusových linek, které jedou přímo jen kvůli tomu, že nově bude jezdit souhrnně tramvaj v jednom pětiminutovém úseku z celých 45 minut celé trasy.
Linka 180 by mohla jet přes Bílou Horu.
Tak vzhledem k tomu že 180 se v Patočkově zasekne každé ráno na 10mim před tunelem tak nikdo rozumný přímo stejně nejede ale v Motole přestoupí na metro.
Stejně tam má prý jezdit 184. Tak proč to nevyzkouset hned, 180 jen na Vypich a 184 dál, než postaví tramvaj?
Jeden přestup na Zličín? To vadí?
Tahle spojka zase ušetří jeden přestup ostatním.
Zatím jsem nenašel informací, zda plánují položit tramvajové koleje do současné silnice, nebo postaví trať souběžně se silnici . Nevíte to někdo?
„Napojení nové tramvajové trati na stávající tramvajovou trať v ulici Plzeňská je provedeno vzhledem ke Kukulově ulici dvěma samostatnými jednokolejnými tratěmi po stranách zemního tělesa nájezdu na most Bucharova-Kukulova, tzn. že každá kolej se na trať v Plzeňské napojuje zvlášť v křižovatkách s příslušnými rampami mimoúrovňové křižovatky Plzeňská x Kukulova x Bucharova. Od křižovatky s jižní rampou spojující ulice Plzeňská a Zahradníčkova s Kukulovou jsou vedeny obě koleje vně podél komunikace až k zastávce Nemocnice Motol, samozřejmě je uvažováno pojíždění autobusy a vozidly IZS. V tomto úseku je předpoklad nutnosti rozšíření komunikace na západ se vznikem zárubní zdi. Nad zastávkou… Číst vice »
Díky za informace, také mě tohle dost zajímalo, jak se to tam vejde. Oddělený pruh pro tramvaj je určitě fajn (kolony aut tam někdy popojíždějí už teď). Jen se trošku (víc) obávám, že pokud jezdím z Motola nahoru na Vypich celkem často na kole (ano, i po Kukulově) tak se pro mě stav akorát zhorší, pokud tam bude pruh pro auta oddělený nějakými bumlíky, tak se těm autům budou ti cyklisté dost špatně předjíždět. On nějak DPP na tento typ individuální bezmotorové dopravy vůbec nemyslí, skoro to až někdy vypadá, že je k ní nepřátelský. Při tom je to škoda… Číst vice »
Opět si tu přihřeju polívčičku: po dobu výstavby, když tam asi nebudou moci jezdit busy, by se náramně hodilo, kdyby od metra NM vedla nahoru (cca k zastávce Obora Hvězda, respektive ke Kauflandu) použitelná cesta pro chodce. Samozřejmě se tím nevyřeší všechno, ale na některé cesty (Z Bílé hory na metro, z okolí TT Malovanka – Bílá Hora do nemocnice,…) by to bylo užitečné
Jedině schody. na 200m vzdušnou čarou je převýšení cca 50 metrů. Nebo serpentiny.
Noční tramvaj 98 bude zrušena? V linkovém vedení ji nevidím
Linkové vedení není definitivní, pravděpodobně je to návrh z plánu rozvoje sítě MHD z roku 2017
S ukončením jedné z linek 98+99 se počítá na Kavalírce. Sice mi to přijde špatné a navíc bus 904 v Řepích navazuje na 98 a ne na 99, ale protože to bude asi tak za 5-10 let, tak bych to zatím neřešil.
Kotlářka* je dneska tramvajová konečná.?
Divím se, že se neuvažuje rovnou i přestavba smyčky Vypich pro nájezd z druhé strany
to by asi nedávalo až takový smyls, ale určitě by stálo za to trať prodloužit kolem Větrníku až na Petřiny. Praha má všeobecně problém s dlouhými tangenciálními tratěmi buď bez mezilehlých smyček a nebo bez jakékoliv odbočky a spojení s jinou tratí – pak praskne voda u Baterií a od Petřin až ke střešovické vozovně nic nejezdí. To propojení mnohdy zásadně chybí. Všeobecně se mi zdá že v Praze je uvnitř sítě i poměrně málo mezilehlých smyček – v oblasti centra je defakto jediná na Florenci a až po poslední přestavbě konečně použitelná a pak trochu Špejchar i když omezeně,… Číst vice »
Ten odpor je proto, že ta trať je po zprovoznění stanice Nemocnice Motol zbytečná. Počet lidí, kteří potřebují jet od Bílé Hory na sídliště Řepy nebo opačně je nízký. Když už potřebují jet, tak na Vypich, Bělohorskou, Hradčanskou a tam je to možné i přes Nemocnici Motol s přestupem na metro A. Spojení Petřiny – Vypich by neměl být problém, ale ne, kolem Větrníku. Na tramvaj byly připraveny ulice U Hvězdy a Zeyerova alej, než se tam natáhlo VVN 110 kV mezi rozvodnou Bohnice a rozvodnou Západ. Teď by se muselo ulicí Na Vypichu, která ale zase míjí sídliště Petřiny.… Číst vice »
Takže se na ně vykašlem, uděláme tam rychlé kapacitní tangenty jen pro IAD ( D0; Jeremiášova-Slánská; Mrázovka-Strahovskej a Blanka) a pak se strašně divíme, že MHD vázne v zácpách aut, kterým nemůže konkurovat… Jo, ten terén není pro tramvaje jednoduchej. Ale současně tam kapacitní kolejový tangenty neskutečně chyběj. Jednokolejka se střídavým provozem sto metrů od řeky fakt není adekvátní jako jediná kolejová tangenta pro celej levej břeh. Prodloužení A to mohlo z části vyřešit, ale bohužel tuhle šanci Bém s Jančíkem a Chalupou kompletně zahodili, když předstírali zájem o směrování na letiště kvůli dotacím, ve skutečnosti to chtěli natáhnout směrem… Číst vice »
Neříkám, že se na ně vykašleme, jen konstatuji, že i pro IAD je na západě Prahy tangent minimum. Mezi Městským okruhem a D0 není žádná komunikace pro IAD, která by spojila Chuchli/Barrandov s Vokovicemi/Suchdolem. Jsou tam jenom úseky Jeremiášova+Slánská nebo Bucharova+Kukulova.
Což bohatě stačí na to, aby to tam autem bylo výrazně lákavější než MHD, která pak v tom množství aut uvázne a to jí dál sráží.
Jo, ty tangenty pro IAD v té oblasti taky nejsou úplně dokonalé, ale proti těm pro MHD je to nebe a dudy.
A po té by šlo přece vést autobusy už i teď, jenom se nechce, protože nejsou řidiči…
Popravdě obyvatelé Řep taky rádi jezdí krom Nem. Motol na Zličín, Břevnovskou a Dejvickou k VŠ. A tato TT zlikviduje 180 v takto pěkně vedené trase spojující MB a MA. Trolejbus by asi vyhovoval víc. Ale chápu, tramvaje potřebují koleje do vozovny.
Spojení Řepy – Zličín se zhorší, dokud se neprotáhne tramvaj z Řep na Zličín.
Spojení Řepy – Břevnov zůstane zachováno linkou 25, která pojede po Bělohorské.
Spojení Řepy – Dejvice bude buď s přestupem u nemocnice nebo na Prašňáku směr kulaťák nebo přímo 25 na Hradčanskou. Ostatně dřív ta 180 také nejezdila na Dejvickou, ale na Hradčanskou a otáčela se na Špejcharu.
180 původně končila na Kafkově, mezi Prašným Mostem a Kulaťákem. No schválně co bude jezdit mezi Motolem a Zličínem no. A pokud nejsou zácpy, tak je autobus (nebo trolejbus pokud by byl) z Vypichu do Střesovic rychlejší než tramvaj přes Bělohorskou.
JJ, z Hradčanské jezdívala na Vypich a dál 108 a myslím 174.
Z Hradčanské jezdily 108,174,180,235, 280
Já bych trať vedl Ankarskou. Tam je místa dost, za cenu zúžení té zeleně mezi Alejí Českoturecké spolupráce a silnicí by zde v pohodě mohl být i samostatný tramvajový pás se zachováním jízdních pruhů 1+1 i parkování. Stejně by po trati linka pravděpodobně jela ve směru Vypich – Petřiny – Střešovice, což by po Ankarské bylo rychlejší. A i kdyby jela tramvaj přes Větrník a na Petřinách by končila, asi by to nebyl problém. Autobus 191 dnes jezdí taky tak a zásadní problém to není. Vést trať ulicí Na Vypichu mi přijde s ohledem na charakter tamní zástavby nevhodné, navíc… Číst vice »
Přesně. Stejně tak jsem nepochopil, proč po povodních nebyly udělány kolejové spojky v metru. Odpověď byla nebude, nejde, není potřeba. Takže každý skokan nebo oprava tratě a většina tras metra je pro půl Prahy nefunkční….
Už když se stavělo první Áčko tak byla kritika, že sedm stanic bez jediné spojky je hazard..
Na mapě by to vypadalo hezky, ale není to potřeba. Zatahující spoj od Malovanky pojede do vozovny (nebo přes Bílou horu) místo aby jel do smyčky, z druhé strany to taky není potřeba, z vozovny pojede rovnou na trať.
Jediné, na co by mohla dávat smysl, je linka Anděl – Kotlářka – Nemocnice Motol – Vypich. Jenže v praxi není důvod takovou linku nedosáhnout až na Bílou Horu, takže by ta přestavba za to nestála
Uvidíme, jak to s tou tramvajovou tratí nakonec dopadne zejména kvůli svahu. Nicméně pokud dopravní podnik bude prosazovat dvoukolejnou trať kvůli zkrácení dopravy do motolske vozovny, tak je vhodné tuto trať využít i pro běžnou dopravu, protože se uspori velká část trati linek 167 a 180. A samozřejmě je vhodné po této výstavbě posoudit, zda 2 regionální linky mají být i nadále potažený že Zličína na Vypich, zda má jezdit linka z Hostivic přes Bílou Horu až do Motola, zda bude vhodné i nadále převlékat linku 174 na regionální, pokud se z ní stane trolejbusova linka, a zda by nebylo… Číst vice »
Jaký svah? Je tam do 5% a na Trojské je 10%, i se stanicemi u zlomu stoupání.
Myslím svah zejména kvůli tomu, že pokud bude mít tramvaj svoje těleso, tak se bude muset kus svahu odtezit.
Ne prezentaci je tramvaj plně v současném uličním profilu, byť tiše doufám, že stoupací pruh pro auta bude jako třetí mimo koleje.
V tom článku je přece mapka s návrhem linkového vedení, stačí se podívat. S vedením pravidelných linek se samozřejmě počítá.
A ty nápady na odříznutí lidí přijíždějících z regionu od metra A (kdy z Hostivice by to znamenalo přestup navíc a od Rudné dokonce ještě víc, tam se toho výstavba TT vůbec nedotýká), nejsou doufám myšleny vážně.
Schéma tramvajovych linek se asi nezmění, je logické. Nicméně pokud se týká městských linek projizdejicich stanici Nemocnice Motol, z nichž ze 3 se mají stát trolejbusove, tak si kladu otázku, proč je vést od Nemocnice Motol až k Vypichu, když by mohly skončit u Nemocnice Na Homolce. Samozřejmě, pokud je tam prostor a nemocnici to vadit nebude. Pokud se týká regionální dopravy ve směru z Hostivice, tak je otázkou, zda ten pražský úsek bude chtít platit Praha v současném rozsahu, zda neřekne, že ji to stačí pouze na Bílou horu a pak si lidé presednou na tramvaj. Pokud se týká… Číst vice »
Hostivice i Rudná snad budou mít použitelné „metro“ do Prahy ve formě vlaku, na který naváží i autobusové spoje z okolí.
Můžete rozvést tu myšlenku se 167?
Bo tu ta tramvaj nenahradí a ani lidem, kteří ji využívají nijak nepomůže.
Na konečné u Homolky otočíte stěží tu 167+168, nic dalšího tam nenarvete, o tm, jak by to vyjíždělo na Kukulovu ani nemluvě. .
Linka 167 nemá vést od Nemocnice Na Homolce až k Andělu, ale má snad uhnout na jih k Jinonicim.
Před víc jak 40 lety tu byla trať pro vozovnu, když byla cca 3 roky uzavřena Plzeňská as s klidem se jezdilo, svah není nijak prudký, v Praze jsou prudší.
Tady nejde o to, jak moc stoupá Kukulova ulice, to je právě i díky tomu, jak se to tam točí, celkem mírné (narozdíl třeba od mnou pěšky a na kole využívané Šafránecké). Ale tím svahem je myšleno to, že Kukulova vede šikmo v docela dost prudkém svahu a pokud bude potřeba profil ulice rozšířit, tak se bude muset buď na jedné straně kus toho svahu odtěžit a nějak zbytek zpevnit, nebo naopak na druhé straně něco nasypávat a ještě přistavovat nějaká opěrná zeď. A i tak je celkem velké riziko, že celý ten svah začne někam ujíždět. Už když se… Číst vice »
Nevidím žádný důvod, proč by linky od Rakovníka a od Berouna, které zastaví na Zličíně nemohly a neměly pokračovat k metru A, tedy k Nemocnici Motol. Už jen proto, že linky od Rakovníka jezdily dřív na Hradčanskou, ale potom byly přesměrovány kvůli lepší průjezdnosti na Zličín a aby zůstalo napojení na metro A, tak 304 pokračuje na Vypich. Totéž jsou linky od Unhoště, Hostivice, které, pokud by nekončily v Motole, nezajistí přestup na metro A. Z mého pohledu je horší, že zrušením/zkrácením linky 180 a jejím nahrazením linkou 25 přijde o přímé spojení s metrem A Zličín. Nikoliv stanice metra,… Číst vice »
Z Motola by to chtělo pokračovat na Nové Butovice a Velkou Ohradu. Tam přepravní proudy na tramvaj jsou. A z Ohrady pak lanovka do Slivence.
Lanovka do Slivence – šílíte, krajinný ráz vám nic neříká? 😀
Bojim se, ze zahy bude narusovat krajinny raz i odstraneni zriceniny jisteho zeleznicniho mostu pod Vysehradem
V Dejvicích to vypadá že teď bude chráněný třeba i středový pás na Československé armády.
Butovice jsou celkem do kopce, aby to ta tramvaj v zimě vyjela 😮
Záleží, kudy by ta tramvaj jezdila. Kdyby nějak v trase Bucharovy ulice, tak ta zase tak moc prudce nestoupá, jak to mám naježděno, tak 6-7 % maximálně. A to jsou v Praze i podobná a někde asi i větší stoupání (Chotkova, Kobylisy, Barrandov).
A jeste Nove Butovice – Radlicka :DDD
Z Ohrady taky tramvaj do Slivence – respektive přez nádraží Holyně do Holyně.
A pak dál na jih přez Slivenec do Velké Chuchle – přez řeku a napojit na stávající TT do Modřan.
Skvělá tangenciální TT, která chybí jako sviňa.
Super nápad, tím to tam zazdí komplet, pro auta, busy i tu tramvaj. Ale zase ušetří na JŘ, bo bude stačit jeden s údajem „Modli se a čekej“.
A to si raději vůbec nepředstavuji to napojení na Bělohorskou nahoře na Vypichu.
Ale možná to plánují sladit se stavbou Břevnovské radiály a bude to v pohodě:-))).
Nechápu ty mínusy. Já se těmto končinám snažím vyhýbat, ale párkrát jsem tam už potřeboval projet v exponovaný čas a bylo to peklo. Pro auta i pro autobusy. Tak teď budou přískokem vpřed zdolávat kopec ještě tramvaje. To nebude nic hezkého. A křižovatka na Vypichu je overkill už teď.
Zase jeden fňukající autoholik.
Kdy už se konečně naučíte jezdit veřejnou dopravou?
Nevidím tu žádnou zmínku o trolejbusu, 174 a 184 se afaik mají taky elektrifikovat.
Tento plán padl? Nebo se na trolejbus udělá zatím jen příprava? Nebo se bude řešit nezávisle na tramvaji?
to mě taky zajímá. Nedávno jsem myslím že i tady četl, že elektrifikace 184 je v dalším sledu a tahle stavba s tím evidentně vůbec nepočítá a to se zde bude bude kopat prakticky všechno a dělat úplně nová ulice.
Doslova je v článku napsané, že je to projektování společně…
Trolejbus se má stavět jen tam, kdy sklonové poměry nedovolují tramvaj.
Jako v trháku z jihu na Strahov apod.
Praha ted uz tradicne stavi dalsi tramvaje (i kdyz chapu ze kvuli navozu se to hodi) a na dalsi vhodne zpusoby dopravy po Praze zvysoka kasle. Treba na tomhle miste by bylo potreba postavit kratkou cestu se schody mezi stanici metra a panelaky na Brevnove. Takove veci ale nikdo neresi, radsi zenou lidi na jednu zastavku do MHD
Takovouto „drobnost“ ve veřejném prostoru velkoměsta jako pár schodů si asi musíte (spolek občanů) vydupat na úřadě městské části. Dát pár fotek s tím místem na FB, nějak to zangažovat.
Jsem z oblasti, kde se uz pres deset let vydupavaji schody nebo vytahy na byvale trate pod Vitkovem. Stale to neni hotovo, jedny schody se postavily jako umelecka instalace a MC se o ne milostive aspon stara. Takhle to prece nemuze fungovat
Schody z Motola na Břevnov? Kudy?
Znáte to tady? Nebo jste se jen upsal a myslel jste nahoru ke Kauflandu (resp. někam k Vypichu)? Tam bych lepší cestu taky viděl rád, ale fakt je, že to je docela dost výškových metrů, tak by to asi nebylo úplně pro každého…
Předpokládám, že myslel ty paneláky za Kauflandem na Malém Břevnově.
Na karlínském svahu Vítkova takové cesty jsou a není to sice pro každého, ale zvládne to hodně lidí.
Náměstek pro dopravu P6 je pro a prosil Hřiba, aby se to zrealizovalo (je to magistrátní pozemek) – psal jsem jim na začátku roku e-maily. A Hřib psal, že to řeší s TSK a odborem INV
To není nic nového. Tam už byla v 70. létech minulého století, když se nekonečnou dobu „rekonstruovala“ Plzeňská ulice, propojka z Vypichu do Vozovny Motol, Akorát byla jednokolejná a tramky musely čekat dole u vozovny nebo nahoře za odbočkou, aby se navzájem na tomto úseku nepotkaly. Bylo to postaveno jako provizorium, pak to zrušili a do nemocnice až do metra A jezdily jen busy, což byl masox. Ještě si živě pamatuji, jak jsem jako študák jezdil do Motola na vojenské cvičiště naproti nemocnici za Plzeňskou. Jízda „ihárošem“ (ikarusem) narvaným až po střechu do kopce na Vypich bylo něco. Ale bohužel… Číst vice »
Jestli jsi neměl jiné možnosti kontaktu se ženami než frotérovat v narvaném autobuse, tak jseš docela chudák.
Ty kontakty byly vynucené proto, že byl bus tak narvaný, že se ani nemohl rozjet. Někdy to řidič vzdal a u špitálu ani nezastavil a holky si holt musely vyčekat další (nebo až a další další). Aspoň byla nějaká legrace, to už dnešní mladá generace zblblá všelijakými gendery, tisíci pohlavími a podobnými nesmysly holt nezná.
Kudrej???
Nechcete si to fňukání o pohlaví nechat na K-report? Jak váš gender souvisí s článkem?
Pohlaví zmiňují akorát ti, co si na ten přebytek neustále stěžují. Klasický slaměný panák.
Navíc vzhledem věku nevím proč se do této disciplíny pouští, sám je mimo hru.
Jakože legrace když mladý holky makaj služby za almužnu a ještě se ani kulturně nedostanou domů z práce, protože je tam autobus buď nechá, nebo se na ně mačkají úchylové typu Petr K.?
Dnešní mladou generaci nějaké pohlaví vůbec nezajímá. Na čučení do smartphonu pohlaví nepotřebujete.
Když jedu metrem, tak do mobilu „čučí“ 80% lidí a jsou to většinou všechny věkové kategorie. Zdaleka ne jen mladí.
Děkuji za příběh, leč mě neobohatil o nějaké zásadní nové informace.
Co takhle nějakou TT směrem na jih a k Jižnímu městu? Člověk furt slyší o nesmyslech se Zdiby a protahování tramvají mimo Prahu, zatímco je tu pořád deficit v Praze samotné a s plány se zatím moc nepokračuje. Asi jiné priority
Tam máte metro, ale TT na jižní město je možná až se dodělá okruh, pak půjde přikrýt Spořilovská.
zatím jediný projekt je prodloužení tramvajové tratě na Spořilově, nicméně souvisí to se “zakrytím” Spořilovské ulice, jenže smyčka je plánovaná někde u křižovatky s ulicí Choceradská, což size znamená, že tramvaj nebude končit na začátku sídliště a alespoň pojede jeho okrajem a skončí na jeho konci, nicméně cílem by mělo být tu trať dostat minimálně na Opatov k metru kvůli zlepšení návaznosti a nikoliv ji ukončit sice na konci sídliště ale bez návaznosti na metro a dále stejně k metru bude potřeba přestoupit na autobus. Trochu pochybuji že obyvatelé Spořilova budou takto jezdit z Choceradské tramvají na nejbližší metro, což… Číst vice »
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/jizni-mesto-ziska-v-budoucnu-novou-tvar-mozna-sem-pojede-i-tramvaj.A110927_1658796_praha-zpravy_sfo
je krásné si číst, jak se tramvajová trať na Litochlebského náměstí bude stavět v roce 2020. a zároveň odpor místních typu: toto ale byla před 30 lety klidná čtvrť 🤣
Je to i o přístupu jednotlivých MČ.
Zdravím zastupitele za ODS.
…za ODS, TOP09 a ANO.
pokud vím tak zrovna v otázce Litochlebského náměstí a Opatova nebyl problém s přístupem MČ ale hlavně nevole místních obyvatel protože jak to v Praze bývá, tramvaj a moderní budovy v místě kde je jen bordel a podivné nekoncepční řešení prostoru přeci naruší ráz místa. Normální člověk se na Litochlebském náměstí nezdržuje, maximálně z důvodu přestupu na autobus, ale fakt to není krásné místo a už vůbec ne náměstí hodné toho jména. Ještě chápu ten Opatov, kde začíná alepsoň Centrální park. Ale zase hned u výstupu z metra je zde obrovský sběrný dvůr (vlastně skládka) a nádherně to tak taky… Číst vice »
Opatov je totální hnus, včetně toho slavného parku v oblasti přiléhající k metru.
Dneska jsem tam venčil psa a připadal si jak v sedmdesátkách. Jak je možné, že v Praze ještě něco takového dneska existuje?
tak ona “pochozí” obchodní zóna na Hajích je taky lahůdka, modernizované OC Háje a všude okolo 70. léta a ještě k tomu v dost bídném stavu. Zónu kde je nyní OC Opatov se alepsoň podařilo razantně modernizovat i za cenu zrušení kdysi legendárního Kulturního domu Opatov – toho je velká škoda, ale stejně tak na druhé strany Prahy – kdy v původním klubu Delta sídlí nyní Ministerstvo vnitra. Ale přesně, Opatov, Háje… úplně zastavený čas v 70. letech, hnus, všechno v dezolátním stavu, maximálně se to udržuje tak nějak.. a do toho kdejakej místní spolek prohlašuje, jak je to tam… Číst vice »
Už jsem viděl i nějaké motoristické protesty že to sežere připojovací pruhy…
Jo, asi super a bude tam i nová silnice nahoru na Vypich?
Zajímavé je, že se nikde neuvádí, že už tam tramvaj v minulosti jezdila a že jde s trochou nadsázky pouze o obnovu 🙂
Teď! Teď tu byl, museli jste se minout ve dveřích…
Zmiňovalo se to myslím v předchozích článcích k tomuto tématu a tady v diskuzi to jako velký objev už psalo několik lidí…
Tramvajová trať má význam i pro. městskou dopravu, zlepší např propojení Sídliště Řepy na metro A. Ale zajímalo by mně, zda se uvažuje o tom, že by u Nemocnice Na Homolce byla trolejbusova konečna pro všechny trolejbusove linky prijizdejici z jihu a jaký bude osud regionálních linek, které projížději Nemocnici Motol, popř městské linky, která se za regionální linky převleka.
Vzhledem k tomu, že k té konečné tam během ordinační doby ambulancí má problém prokličkovat i ta jedna 167 … a někdy i osobák … tak je uvedené opravdu super nápad. A to samé platí pro vyjíždění 167+168 z Roentgenovu na Kukulovu.
To už dnes linka 180 zajišťuje….
Tramvajová trať pro účely Dopravního podniku Praha, nic jiného to není. Pokud se obě tratě měly propojit, tak jednoznačně protažením tratě z Bílé Hory do Řep.
argument je, že linkové vedení umožní propojení oblasti Bílé Hory a oblast Anděla a Košíř s motolskou nemocnicí – ačkoliv dnes to plní autobus jedoucí až k nemocnici Na Homolce (což tramvaj nevyřeší). Nicméně když se podívám na stav dopravy v Kukulově ulici každé ráno , kde jsou kolony už od pekáren Odkolek až po Vypich, tak si nedokáži vůbec představit provoz tramvají, kdy koleje budou pojížděny auty. Už z přiložené úvodní fotce je to jasně viditelné. Navíc nevím zda projekt stanice metra a přilehlých podchodů počítal s tím, že tudy bude vést tramvajová trať, jelikož podchod limituje případné rozšíření… Číst vice »
Ta provizorní trať částečně vedla i po Kukulově ulici, kterou zúžila, ale tehdy to nebyl problém. Dneska si to řešení taky neumím úplně představit, jak to tam vymyslí.
https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/5132-001.jpg
tak s tím svahem se možná dá něco dělat ale dle mého stavba stanice metra vůbec s tramvají nepočítala a tudíž zde nejen díky podchodům není prostor pro 1+1 jízdní pruh a k tomu ještě zastávky bus, t-bus a tramvaj. Aby to dávalo smyls a tramvaj nestála v permanentní koloně, tak musí být samostatné těleso a to se tam za mě nikde nevejde. Už třeba okolo křižovatky s ulicí Roentgenovou a usedlostí a domy v ulici Nad Šafránkou a křižovatky s ulicí Nad Motolskou nemocnicí. Tam je dle mého na segregovanou trať málo místa. Vůbec si nedokážu představit jak se… Číst vice »
Teď žádný reálný projekt neexistuje a stejně tak by v žádném případě nebyly koleje pojížděny IAD (s tím ani přípravné studie nepočítaly).
Ano přesně tak. Pokračování likvidace přímých spojení. Pokud nahradí linku 180 tak skončí další přímé spojení Řepy – > směr Dejvice, metro A a bude nutné několikrát přestupovat. Nová tramvaj do pole na Dědina také zkrátila linku 225. Takže pokud chcete z Řep směr metro A, musíte 2x přestupovat, vzhledem k tomu, že spoje nikdy nenavazují, je cesta místo 11 minut cca 30 minut. Od té doby jezdím autem, nebo Boltem, anebo udělejme mhd lepší 😁
To jsou zase hodnotné stesky… Pokud bude 180 zrušena, pojedete místo ní na metro A na Nemocnici Motol tramvají, stejně jako nyní bez přestupu, a za víceméně stejnou jízdní dobu (nyní tramvaj z Řep na Vozovnu Motol 7 minut, 180 na Nemocnici Motol 9 minut). Co se týká spojení na Veleslavín, ano, zkrácením 225 přibyl na Dědině přestup navíc, ale tramvaje jedou v intervalu 4 minuty a neposkakují po Evropské v koloně (zejména z centra), takže o nějakém nenavazování nemůže být řeč a cesta je delší max o pár minut. Takže s čím vlastně souvisí těch vašich 11 a 30… Číst vice »
Přestup navíc na Ciolkovského v dlouhých intervalech může cestu z Veleslavína do Řep skutečně hodně prodloužit. Nástupiště na Ciolkovského je krátké pro tramvaj a bus zároveň, takže často se mi stává, že stojím v tramvaji a dívám se, jak řidič čeká až odjede autobus, do kterého jsem chtěl přestoupit. A o víkendech je interval 15 min.
Tak spojení Řepy -> Dejvice linkou 180 nahradí spojení Řepy -> Nemocnice Motol -> Dejvice, kdy se z linky 25 přesedne u nemocnice na metro. Nebo se tou 25 dojede na Hradčanskou a dál. Ostatně, cesta Řepy -> Dejvice 180 přes den byla i teď jen pro odvážné, protože člověk nikdy neví, kde ten autobus zůstane stát. Jednodušší je přestoupit na metro a pokračovat pod zemí.
To nechtějí Řepy, je to pro ně naprosto nepřijatelná věc. A navíc by se tím nevyřešilo tramvajové spojení Řep a Bílé Hory na metro (což je další pozůstatek posledního prodloužení Áčka, které se opravdu nepovedlo).
Proč to Řepy nechtějí?
Z Bile Hory jezdi na Malostransku/Hradcansku primo 22/25 a zvladnou to po te trati docela rychle. Tam by to spise chtelo trat Repy – Bila Hora a Vypich – Petriny
Směrem dolů to jde, můžete oběma. Zpátky nahoru to bývá výrazně horší. 22 z Malostranské má kratší intervaly, ale zato bývá v sezóně v tom úseku Chotkovými sady nahoru ke Hradu brutálně přetížená. 25 z Hradčanské zas mívá v sedlech a o víkendech sakra dlouhé intervaly. Nemluvě o tom, že ani jedna z těch dvou stanic nemá bezbariérový přístup. Vypich-Petřiny souhlas, to by se hodilo i s touto tratí. U propojení tratí na BH a do Řep mi přijde o něco šikovnější ta Kukulova přes metro, ale pokud by technicky nešla, Řepy-BH by byla rozumná náhrada. Ta by ale ten… Číst vice »
Tím byste odříznul Řepy od metra A u nemocnice. A ta 25 na Hradčanskou z Řep pojede i přes nemocnici.
Propojovat trať na Bělohorské a Plzeňské přes Bílou Horu bylo sice kdysi v plánu a v Řepích se na to stavěly v 80. letech ulice s širokým středním pruhem, ale teď tam jezdí přes vilovou čtvrť poloprázdná 164 obsluhovaná midibusy. Tam není poptávka na tramvaj, která by se navíc vyhnula stanici metra A.
Pokud má tramvaj nahradit linku 180, musí jet přes Nemocnici Motol, protože z Řep tramvají přes Bílou Horu na Hradčanskou nikdo 25 minut nepojede.
Ta 164 se ale krouti a jen dojet na Petriny trva 25 minut.
Zato tramvaj by mohl vyuzit hocikdo, kdo ma cil na Praze 6, nemusi to byt nutne jen spoj na metro. A aktualne z Rep na Andel je to taky 20 minut tramvaji.
A naopak – v Řepích a na Zličíně jsou lákavé cíle pro lidi z Břevnova, Petřin, atd. (Bazén, obchoďáky, spousta nových kanceláří, atd.).
164 není měřítko, to je v podstatě pár krátkejch extrémních vymetáků spojených do jednoho extra dlouhýho.
Jinej obrázek dává třeba 180, ač to od Vypichu na Zličín jede pekelně dlouho a oklikama.
Na to také dojde, ale asi na to ještě neuzrál čas.
Tohle určitě tramvajové síti pomůže. Stejně jako spojka v Brně z Technologického parku do Medlánek. 🙂
Blázny, co si myslí, že je projekt zbytečný, protože tam jezdí metro a autobusy a že metr koleje stojí milión, bych směle ignoroval. Takovým se nedá nic vysvětlit. 😀