Němečtí strojvedoucí budou opět stávkovat, provoz ochromí na více než pět dnů
Souprava IC2 pro Deutsche Bahn od Bombardieru. Foto: Deutsche Bahn
Má jít o zatím nejdelší stávku, potrvá přes víkend.
Má jít o zatím nejdelší stávku, potrvá přes víkend.
Tak jestli někdo potřebuje lepší důkaz proč dráha budoucností mobility opravdu není…
Ale je, stačí zavést autonomní řízení, do dvaceti let je to tu.
O to, že železnice skutečně bude budoucností mobility, se bát nemusíte. Jednak vás bude mít za lepších podmínek kdo vozit a jednak se na delší trasu vyjma letadla jiný dopravní prostředek ani nevyplatí. A nezachrání to ani autonomní auta.
Ano, jistě. Železnice je budoucností mobility. Zejména tam, kam vůbec nevedou kolej, že?
Lepší reklamu na nefunkční veřejnou železniční dopravu v Něm. si automobilky a různé „Flixbusy“ nemůžou přát. 🙂
Vzpomínám si dobře na stávkové období DB před 10 lety. Taky proběhlo několik stávek a GDL nakonec dosáhlo svého. Jen se DB Cargo chovalo hanebně k jistému končícímu klientovi, který dlouhodobě plánoval od roku 2015 svou vlastní trakci a snažilo se odvozit prioritnější záležitosti.
A ti inženýři, kteří jim tam 10 lety došli, by za kniplem být nemohli?
Inženýři dělnické práce rozhodně dělat nebudou.
Ti inženýři ze Sýrie,Afriky a kdejaké zádele … 🙂
Třeba to urychlí vývoj a tito lidé dále nebudou potřeba.
Připadá mi to docela odvážný krok. Dušek taky zastavil provoz na týden, a výsledek byl odliv zákazníků od dráhy ke kamionům.
Už to i zaznělo…nejhorší je, že je to prezentováno v médiích jako stavka strojvedoucích…že můžou stávkovat případně i výpravčí nebo dispečeři infrastruktury, to se skoro nezmiňuje. A pak se dozvíte, že si chcete jet třeba do Bavorska pro vlak, německý partner vás neupozorní, že je nějaké riziko a když už jste skoro u hranic, zavolá český dispečer, že zrovna ten den v Německu slouží člen stavkujících odborů a stávkuje také. A plán je v čudu…
Ona je to ale dost loterie, který zrovna slouží. Primárně GDL zastupuje strojvedoucí.
Já mezi situací strojvedoucích u nás a v Německu vidím zásadní rozdíl – v neprospěch Německa. Zatímco u nás je to placené dost nadprůměrně (poměr k mediánu nějak kolem 1,3), u nich ne (podíl k německému mediánu mezd kolem 1,1).
zdroj?
https://bahn-umschulung.de/ausbildung-lokfuehrer/lokfuehrer-gehalt/
Je smutné, že za ty almužny kromě strojvedoucích a managementu drážní zaměstnanci v Čr nestávkují. Zaměstnanci právo na stávku mají, je zcela evidentní, že pracovní podmínky se nezlepšují… A přinést informaci že, “ DB v posledním oznámení v pátek uvedla, že je ochotna snížit týdenní pracovní dobu o hodinu a zvýšit mzdy o 13 %. Odboráři požadují ale více“., tak tomuto neříkám seriózní informování, ty opakované stávky přeci nemají pouze a snad ne nízké cíle. Zřejmě to lidé dostatečně nepocítili a to jak zaměstnanci – tak obyčenjní občané, kteří nikam nedojedou, nebo se dostatečně nezbrzdilo zásobování…. aby se jejich pracovní… Číst vice »
Onehdy jsem jel domů a byl jsem svědkem rozhovoru dvou nádražáků: ty vole, já mám na účtu ještě celou výplatu z minulého měsíce a už došla další.
To mi jako almužna teda fakt nepřipadá.
Na základě blbých vychloubačných keců (které nemusí být pravdou) dělat ucelené závěry? Ostatně kolik by měl každý mít platů na účtu kdyby se něco nenadálého přihodilo?
Co když ho živí manželka.
A proč bych tomu nemohl věřit? Když navíc od jiných zaměstnanců vím, kolik opravdu berou. Jo, je to i za přesčasy. Ale kecy o almužnách si fakt lidi od ČD mohou odpustit.
Řada lidí žije s dvaceti na měsíc, takže člověk co má 40 000 vystačí s jedním platem na dva měsíce se opravdu nedivím.
Za kolik hodin v práci? Kolega vezme prakticky každý volný vlak, na kterého dispečer hledá personál, žije sám a šetří na srub v Beskydech…. proti němu je kolega, který chce strávit maximum času s rodinou a odjezdit za rozumnou výplatu „normu“ s minimem neplacených jízd pro vlak a od vlaku. Rozdíl mezi nimi je cca 30000 Kč hrubého. Jak to vypovídá o odměňování strojvedoucích u nás?
Třeba tak, ze je rozšířeny nešvar rg “zadarmo”. 🙂
Tak proč s tímto nešvarem, státem draze placení úředníci, konečně neskoncují? Je nám jedno, zda to budou úředníci MPSV, MD, Dù, inspektorátu bezpečnosti práce atd…. Judikatura soudu ohledně místa výkonu práce a neplacení RG jízd tu už je a většina dopravců a zaměstnavatelů ji za tichého souhlasu úředníků vesele ignoruje. Smrádek, teploučko…..
To ukazuje jenom na neschopnost dotyčného hospodařit s penězi. 3 výplaty na účtě jsou úplné minimum pro nouzovou rezervu…
Tři výplaty mít po ruce je určitě dobrý pro jistotu.
Ale to neznamená mít je povinně na jednom účtě, naopak tam právě nevín iestli zrovna tahle banka nepadne. Můžou být rozděleny(kus v hotovosti, mít víc běžných účtů). Pokud člověk ví co dělá, může mít kontokorent nebo kreditku.
Já vidím jistá pozitiva: Bude teď určitě větší vůle upravit regulace tak, aby mohly začít ve velkém jezdit automatické vlaky bez strojvedoucího.
S dnešní technologií je to víc jak dosažitelné, a proč by vůbec měl sedět v každém vlaku člověk? Kvůli zodpovědnosti?
Aktuálně mají největší radost ze stávek autobusové společnosti, které velmi proaktivně nabízejí nešťastným cestujícím na nádražích své služby.
Nejsem si jist, jestli to zvýšení platů bude korelovat s odlivem cestujících? 🤦🏻
a mají záchod?
Ano; mnohdy v lepším stavu než ve vlaku.
Možná bys jim mohl trošku závidět podporu členské základny a schopnost domluvit se.
hujer strojvedoucí, který by za práci raději nebral peníze pomlouvá své německé kolegy, nebo jenom shoda jmen?
Plus zrevidovat tlak na rušení vnitrostátních letů a zlepšit autobusovou infrastrukturu. Autobusový nádraží v německou jsou teď dobrý leda pro gastarbeitery.
Ano, dosažitelné to je a asi na dvou místech na světě to funguje.Ale, trať vede pustinou kde nic a nikdo není a jedná se o nákladní dopravu,kde vše na dálku stejně hlídá člověk a v cíli cesty se přebírá opět řízení živým člověkem.
Hnedle se pozná odborník na železniční dopravu.
Tak už konečně ty DB zkrachují, jak si tu někteří namlouvají?
No to je opět v diskuzi emocí. A hlavně nenávisti vůči strojvedoucím. Stávku vyhlásila odborová organizace, ve které jsou i jiní zaměstnanci infrastruktury. To je ostatně uvedeno i v článku. A pravděpodobně i strojvedoucí jiných dopravců. Odbory moc dobře vědí, co si mohou dovolit. Ke zvýšení mezd tak jako tak dojde u všech dopravců, ne jen u DB. Jinak by ti ostatní přišli o strojvedoucí. Ke zvýšení nákladů dojde všude a žádná konkurenční nevýhoda z tohoto důvodu asi nehrozí. A když se podíváme na trh práce, na to jaký nedostatek strojvedoucích v Německu je, pak i z tohoto pohledu jsou… Číst vice »
Je mi srdečně u kozího chlívku, kdo co se schovává za odbory. Dávno se tyto organizace měly postavit mimo zákon a ne jim ve všem ustupovat. Když je někdo odkázán na dopravce , ať už kvůli cestě do školy, či do práce, tak ho nebude zajímat nějaká vyděračská sebranka věčně terorizující ostatní, a cestující si ještě k tomu bere za rukojmí. Pro mě je tohle jasný příklad buřičství, podněcování k nepokojům, porušování pracovní kázně, a takoví by se měli vyrazit a odbory rozpustit!
Nejlépe zavést nucené práce, otroctví a tu demokracii rovnou rozpustit, že?
Takže co zakážeme stávkovat? Protože v tu chvíli si někdo bere druhé za rukojmí svých zájmů?
Toto jsou odbory, jaké mají být, a ne takové co se paktují se zaměstnavatelem, a pak na schůzi ještě zaměstnavatele brání, jak to má těžké a že ty 2% do výplaty jsou úspěch a máme být chápavý.
Stacilo by, keby na druhej strane nesedela jednotna maticka draha a rusnovodici mali okrem vydierania aj spolocensky prijatelnejsie moznosti zvysenia platov.
Řekněme si to popravdě. Hlavně by se už nemělo nic stavět. Jsem zastáncem nerůstu a volím KSČM (minule jsem volil Piráty, ale ti mě zklamali že více neblokují stavbu výtoňského mostu). Pro mě jsou priority:
1. Nestavět dálnice
2. Nebourat ani nestavět nový Libeňský most
3. Železniční výtoňský most nechat ve stavu jaký je alespoň dalších 20 let. Pokud spadne, nevadí, nepotřebujeme ho. Máme Negrelliho viadukt a to stačí.
Už prosím žádné stavby. A pokud Vás můžu poprosit, myslete u voleb na to, které strany taktéž podporují nerůst jako my.
Ale soudruhu, komunisti byli přece vždy nadšení budovatelé 🙂
Na co kdy komouši sáhli, to zničili. Jde jednoznačně o zločineckou organizaci. Nebojte, na to myslím často, zdaleka nejen u voleb.
Tak toto je snad i jako troling špatné…
Pozor nedávno na dvtv byla nějaká mega píča a ta měla nerustu plnou pusu a myslela to naprosto vážně
Neuvěřitelné, že takto lze mozek vypláchnout… Nečeká nás nic dobrého, půjde-li to takto dál.
Pořád bych rád věřil, že jde jenom o troling nebo ragebait, ale jeden nikdy neví.
Já bych tomu taky moc rád věřil, ale…
Výstavbu výtoňského mostu bych zařadil mezi stavby mládeže a vaší základní organizaci SSM bych nařídil povinnou účast v rámci budovatelských aktivit.
a soudruhy nerůstáře bych zalil betonem do pilířů
Ano, protože kdo nestaví s námi, ten staví proti nám.
Příště prosím označte váš recesistický příspěvek alespoň smajlíkem.
Ještě by se někdo třeba mohl domnívat, že to myslíte vážně.
O důvodech stávky si myslím své (a není to nic hezkého), ale zase bych to nepřeháněl pokud jde o nějáké trvalejší dopady. Stávka zkomplikuje život cestujícím, nicméně člověk to ví dopředu a budoucí volbu způsobu dopravy to ovlivní zanedbatelně…
Tak pookud někdo dojíždí vlakem do práce, a auto nemá, tak se alternativy hledají těžko.
Volno nebo práce z domova, pokud jde (a po Čechozemí případně jiný spoj). Ano, je to nepříjemnost.
Nic z toho, co jsem napsal, nerozporuje Vaše tvrzení. Narážel jsem na dlouhodobé rozhodování, který způsob dopravy zvolit. Samozřejmě, že je to něco, co velkému množství lidí zkomplikuje život.
Pořídit si auto a na VHD se definitivně vykašlat.
„člověk to ví dopředu“ – pár dní předem, v jednom případě jen cca 30 hodin předem. To není nic moc pokud máte třeba zajištěné ubytování pár set km daleko.
Navíc, když vidím kolikátá neústupná stávka v naprosto náhodný den to je, jak si můžu něco naplánovat na jaro či na léto? Tam fakt dopředu nevím, jestli pár dní řpedem odborářům dojde trpělivost že DB netančí jak oni pískají, a nevyhlásí dalšéí stávku.
Ruská ruleta mne vážně nebaví, děkuji pěkně.
Dopředu to neví, když to bude za chvíli. Už teď se kupují jízdenky (a ubytování atd.) na měsíce dopředu.
Za normálních okolností si strojvedoucích nesmírně vážím.
Ale tohle už je na okamžitý vyhazov.
A tu vyděračskou svoloč odborářskou vyházet ještě dřív, a žalovat za podněcování k nepokojům, kázeňské pracovní neposlušnosti a pobuřování!!!
Brát si cestující jako rukojmí k dosažení vlastního zisku je sviňárna nejtěžšího zrna!
Pro takové jednání pochopení nemám!!!
Napoprvé bych s vámi nesouhlasil. Ale toto už je teď vyložená nenažranost, co víc by chtěli!?
Stejná práce, stejné tratě +- stejný čas strávený v práci, nyní výrazně lepší systém plánování práce a když můj německý kolega přejde od soukromého dopravce ke státnímu DB cargo, bude na čistém příjmu cca o 1300 Eur měsíčně lehčí…. má 2 děti a manželku na mateřské. On se stávce německých kolegů fakt nediví. A navíc ten bordel, který v provozu DB Cargo vládne, musí stát celé DB neskutečné peníze.
Narval bych je do mišelinky, tahat pneumatiky!
,,hajzly intelektuálský” XD
nevím zda je to zde přiléhavé 🙂
A můžeš personál z té oné mišelinky posadit do té mašiny? Tak to výměnu dotáhni do konce a uvidí se…
jíte maso?
Kdo jí maso nerozumí vtipu? 😉
ne, kdo nejí 🙂
Znáte to o nejostřejší tužce v penálu? To byla ironie. 😉
Tohle není o mase nebo o porozumění vtipu, ale na absurdní citát zeleného mozku z jednoho filmu, přičemž jej používají jako nadávku na vzdělanější obyvatelstvo. Přitom bez bílých límečků a inženýrů by neměl dělník do čeho píchnout. Už vidím, jak dělník provádí statické výpočty mostu nebo navrhuje lokomotivu. 😀
Každá stávka se někoho dotkne, pokud by se nikoho nedotkla, tak to bude stávka k ničemu.
Když stávkovali učitelé tak se to holt dotklo žáků a rodičů, kteří museli řešit, zajistit si hlídání, atd… Nebo to taky byla jen svoloč cosi brala rodiče a žáky za rukojmí, pro dosažení vlastního zisku?
Když budou stávkovat ve Fabrice, která vyrábí díly pro automobilky, tak se to zas dotkne těch automobilek.
Slánský měl 20000 a zradil, já ani vy nemáme ani polovinu a co soudruzi? Nezradíme! Nám přidají litr a chrochtame blahem. Nevíte kdo řekl, že Čech je ideální cyklista? Shrbí se a šlape. A nebo volovi co tahá se víc naloží.
Takže na řadě je bojkot DB cestujícími.
Takže zelená železnici… aneb opět to nahraje těm silničním dobytkům. Takhle se ta doprava moc dělat nedá.
No jo, ale základní problém je už v dopravní politice, která vlakům nenahrává primárně. Toto už je „jen“ sekundární problém. Ostatně i silnici lze zablokovat a občas se to děje, jen je lépe kudy objet.
Oni už tam silnice blokují zemědělci
A proč by jim měla nuceně nahrávat? Ať si svůj prostor získají kvalitou, rychlostí a cenou. Dokud pro mne bude železniční doprava ve všech aspektech jen ztrátová, proč bych ji měl využívat?
Kvalitu a rychlost určuje státní dopravní politika výstavbou infrastruktury. Pak to stanovení ceny je pro jakéhokoli přepravce už snadné.
A státní dopravní politika reaguje na poptávku. A ta zkrátka po železnici není a nebude.
Tak jednoduché to není, je to pouhé přání. A kdyby z EU přišlo nařízení stavět železnice a současné opravovat spolu s radikálním zvýšením rychlosti a zvícekolejněním, tak tu poptávku tímto vygenerují, stejně jako to udělali u silnic (indukce).
Ach ano, lež zvaná „indukce“.
Ach ano, všichni odborníci na dopravu, i ti zahraniční, jsou lháři.
Nedávno si i v tom zahraničí myslely, že je Země placatá 🙂
Jo, s tím že je Země kulatá musel přijít až Pepa z hospody, žejo. 😀
Na tu stávku strojvedoucích GDL je třeba se dívat konceptuálně. Jde o všeobecné chudnutí a degradaci německé společnosti. Je to jen jeden z dílků do celé skládačky dnešních problémů Německa. Těmi jsou drahé energie = odliv automobilového a chemického průmyslu mimo území EU se silným sekundárním vlivem na ČR, dále migrační problémy kdy v řadě školek tvoří neněmečtí, ba co více, neevropští přistěhovalci okolo 50% – to již aktuálně způsobuje problémy a v budoucnu to ještě násobně prohloubí kulturní, bezpečnostní a ekonomické problémy v německé společnosti. Protesty zemědělců – opět je to dáno tím, že německá vláda dopustila zavedení nových… Číst vice »
Zelení jsou naprosto neschopní svou politiku změnit, SPD (německá!) má svých starostí nad hlavu a Svobodní sami změnu vládní politiky nesvedou, navíc u nich není jisté, jestli by se znova do parlamentu dostali.
Takže ne, změna nebude.
AfD není řešení. Jejich idealistické představy, jak se všemi zatočí, jsou tak daleko od reality, že ji ani nezahlédnou. Asi jako u nás SPD a jejich nesmysly.
Nezapoňte, že Hitler byl také zvolen zcela demokraticky…
Nezapomínám, ani na okamžik. Bohužel, plno jiných ano, a důsledky takových krátkozrakých „okamžitých“ řešení nedomýšlí.
Kdyby jen to, plno jiných toto řešení dokonce nepřímo podporuje.
Současná německá vláda, stejně většina vlád v Evropě, musí konat dle zadání. S tím se těžko bojuje.
A jaké že je to zadání?
Direktiva co který stát musí dělat bez ohledu na jeho zájmy.
Ale já se neptám, „co“ je to zadání, ale jaké je, jak zní.
Pokud se ptáte takto, s prominutím, hloupě, a neumíte si nic přečíst na jakémkoli webu, včetně těch ze zahraničí napříč světem, s jakými problémy ty státy bojují, kvůli těm direktivám a směrnicím, pak se opravdu, ale opravdu, s tím nedá nic dělat.
Aha, takže nic, chápu.
Vy tady píšete o nějakém „zadání“, ale abyste řekl, jaké je, to neuděláte. A po mně chcete, abych vám cokoli zdůvodňoval. No na neshledanou…
Od koho? Iluminátů nebo třeba rovnou mimozemšťanů?
Vrahů z Vólstrýtu, koho jinýho? ;-D
Hmmm. Až mi tady zase nějaký ekomaniak bude vyprávět, jak mám jezdit těmi úžasnými, spolehlivými, rychlými a ekologickými vlaky, pošlu ho do …
Tedy jsem slušně vychovaný, řeknu mu – děkuji, nechci. Nasednu do svého 10 let starého auta a přejedu Německo po autobahnu, z Prahy do Kolína nad Rýnem i s přestávkami u pumpy cca za 7,5 hodiny. V klidu, levně, ekologicky.
Ti lepší šetří čas a ve vlaku odpočívají, pracují, spí nebo se věnují jiným zájmům a neztrácí 7,5 hodiny držením volantu. 😉
V klidu? Ale prosím vás 😀 Vždycky se může najít blázen, který vám nedá přednost nebo vás na dálnici sestřelí.
O ekologii bych v případě aut opravdu nemluvil. 😀 To je taková hodně rozšířená fáma.
Levně? Ani náhodou. To bych to auto nejdříve musel mít. Ani půjčovna nevyjde tak levně jako jízda vlakem. 😉
Co tam máte dál?
Já třeba ve vlaku pracovat nemůžu, protože se do systému nedostanu zvenčí. Navíc, když pojedu autem, ušetřím oproti tomu vlaku tři, čtyři hodiny, které mohu v cíli cesty věnovat něčemu užitečnému, namísto bezcílného vysedávání ve vlaku, autobusu, na nádražích… A to nemluvím o drobnosti, kdy i drobná závada dovede zastavit provoz na celé trati, což na silnicích nehrozí, navigace mi okamžitě přeplánuje cestu na objížďku. Zbytek jsou neskutečné bláboly. Na železnicích nedochází k nehodám a nemůže se nikomu nic stát? To je prostě neskutečná demagogie. Levně? Ano, v mezinárodním měřítku levně. Cesta z Prahy do Bruselu je autem levnější než… Číst vice »
A takova malickost, v aute tech 7,5hodiny budu telefonovat a nebo odesilat hlasove zpravy takze muzu celou cestu konat a protoze tam dorazim mnohem drive nez ti vlackem tak dorazim sepisu co je potreba sepsat a muzu jit delat to po cem byl ucel cesty
To je další věc. Ve vlaku se o pracovních věcech nahlas bavit nechci. Jsou to interní záležitosti, a nemusí je slyšet každá okurka.
To už je o nastavení ve vaší firmě. U nás ta možnost je. Když pojedete vlakem, ušetříte víc, když nebudete zírat z okna. Čili celý váš koment jsou neskutečné bláboly, a to jen proto, že neumíte efektivně nakládat s časem. Psal jsem Markovi, že i na železnici se stávají nehody. Autem máte možnost nehodu objet jen v některých případech. Ale když nehoda způsobí kolonu aut 20 km dlouhou, tak mi tedy povězte, kdo v těch kolonách stojí? Jsou určitě neskutečně rádi, že sedí v autě a ne třeba ve zpožděném vlaku, kde je teplo, možnost občerstvení, můžou si dojít na… Číst vice »
Jací lepší? Kdo to je? Kdo je tak neskutečně nadutý, že se označuje za lepší?
Zelená ideologie vám zcela zatemnila mozek. Nevyvrátil jste ani jedno moje tvrzení. Trvám tedy na svém. Ano, autem dojedu z Prahy do Kolína nad Rýnem rychleji, levněji, ekologičtěji. A samozřejmě, což jsem nenapsal – tehdy, kdy chci. Jezdím tam za prací a na jednání a nevím přesně, kdy skončím. Někdy dříve, někdy později. A samozřejmě nejsem závislý na tom, kdo, kde a kdy bude stávkovat.
Když stávkující blokují silnice tak jste na tom podobně. Jen přesně nevíte, jaké profese ti stávkující mají.
Když stávkující blokují silnice, tak se to dá vždycky někudy objet.
Vždycky? Fakt ne. 😀 A jak pozoruju, docela dost popíráte realitu. 😀
A čím prosím popírám realitu? Kudy vy objedete Německo, přes které chcete jet vlakem, když se tam stávkuje? Konkrétně – čísla vlaků, jízdné, doba jízdy.
Jenže ti nikdy nezablokují VŠECHNY silnice, takže se dají pokaždé nějak objet. To na železnici nefunguje.
Bez časové ztráty asi těžko.
Pořád bude menší než v případě několika dnů stávky na železnici. Nebo dlouhých hodin při vážné železniční nehodě, kdy se mi celý systém spojení rozpadne.
Vaše fabulace prostě nezapadají do žádné reality na této planetě.
To ani ty vaše.
Když někdo neskutečně nadutý o ostatních, co podporují k přírodě šetrnější druhy dopravy, si sprostě dovoluje tvrdit, že to jsou ekomaniaci a dělá rádoby machra s autem, tak si dovoluju zase já tvrdit, že jsem používáním vlaku lepší. A myslím to vážně stejně, jako vy myslíte vážně tenhle canc. Naftová ideologie a zdánlivý pocit jakési volnosti vám zatemnila mozek a tohle je výsledek. Svým pamfletem jste mi nevyvrátil, že je auto lepší, takže si trvám na svém. Jelikož jezdím vlakem, kde můžu i pracovat, i na jednání, porady a konzultace, nemusím být v kanceláři do konce pracovní doby. Vám sice… Číst vice »
Ne nejste lepší, jste jenom nadutý, samozvaný mesiáš, který si myslí, že když bude jezdit vlakem, spasí svět. A morálně se pohoršujete nad těmi, kteří to nedělají jako vy. Nic víc nejste.
Pan Babiš by strojvedoucím v Německu přidal jako přidal těm u ČD, je to hodný pán a myslím, že to zaplatil ze svého, on si to může dovolit, protože je pracovitý jako já
Nebude lepší nás informovat kdy tam jezdí?
To vyjde nastejno.
Musím říct, že tohle mě opravdu fascinuje. Přijde mi, že DB navrhují, co jim rozpočet dovolí. Odbory ale vůbec nechtějí jednat a berou si cestující jako rukojmí (a to na velmi dlouhou dobu, kterou ani neohlašují moc dopředu). Chápu, že první návrhy nemusely být fér a že odbory jen dělají svou práci, ale tohle se mi opravdu nelíbí. Povede to jen k odlivu cestujících a nákladních přepravců. Vzpomeňme velkou stávku u nás, že které se nákladní doprava dosud pořádně nevzpamatovala.
Velká stávka u nás????? Povídejte.
https://www.railtarget.cz/nakladni-doprava/od-stavky-zeleznicaru-ubehlo-25-let-jeji-nasledky-jsou-patrne-dodnes-1879.html
4.2.-8.2. 1997.Duškova stávka. Za těch pár dní přišla železnice o 10% zákazníků ihned a protože se v následujícím období začaly ve velkém modernizovat fabriky, tak se logistika i pod dojmem této nesmyslné stávky začala orientovat na silnici. Nesnažte se mě oponovat, byl jsem toho přímým svědkem při řadě tehdejších obchodních jednání. Tato stávka velmi urychlila úpadek nákladní dopravy na železnici.
V 97 to byl jen impuls. Úpadek byl v plném proudu. Úplně v tom největším, kdy socialistické praktiky Dráhy zákazníky nezajímaly.
Úpadek byl v plném proudu….
…..který tou stávkou naivně chtěli zastavit.
Ten úpadek, respektive přesun na silnice, byl ovšem plánován i bez toho. Vždyť „auto je svoboda“, jedno kde se ta energie a ten prostor vezmou.
A plánovali to židobolševici, svobodní zednáři, nebo rovnou zelení ještírkové?
Ne, určitě to nemohlo být neschopností a neochotou železnice poskytovat služby podle potřeb zákazníků, co vás to napadá…
Omluva, na tu jsem zapomněl. Mám v hlavě jen tu hodinovou výstražnou.
Jenže tenkrát byla situace, kdy existoval jen monopolní nákladní železniční dopravce. DB Cargo má dnes v Německu podíl na koláči nákladní dopravy 48% a jeho aktivity rádi převezmou jiní. Někde se to obrovské množství nových Vectronů pro půjčovny projevit musí. Nicméně i DB Cargo během stávky funguje. Jsou nasazení neodboroví strojvedoucí a kádry z kanceláří, kteří si drží licenci. Část výkonů odvozí externí personální agentury (MEV například) a jiná část se zadá buď dcerám jako MEG a Lokomotion nebo rovnou jiným dopravcům. Nic takového v roce 1997 nebylo.
A ještě jsem zapomněl na strojvedoucí ÖBB zajíždějící na licenci DB Cargo do Německa.
Také jsem byl přímým svědkem. Orientace na silnici byla již naplánovaná. Dodnes si jako stážista vzpomínám na jednoho rozzuřeného náměstka, který se vrátil z jednání s tím, že nově už jen a jen kamiony a dálnice. Ke zrušení se plánovaly skoro všechny tratě, kromě tzv. „koridorů“, vyjma některých jejich propojení. Například tam, kam jste prosadili jako ŽESNAD elektrizaci (Havl. Brod-Ždírec n. D.) by jste na tu pilu dnes ani z jedné strany vlakem nedojeli. Celá trať HB-Rosice n. L. byla rovněž určena k likvidaci, včetně odbočného úseku do Poličky a Svitav.
A kdy že to byla naplánovaná? V roce 1930, když Baťa navrhoval dálniční propojení východu a západu, severu a jihu? Netušil jsem, že jste tak starý!
A já zase netušil, že vy tak arogantní.
Pravda vám nevoní, jo? To ale není moje chyba, a už vůbec to není arogance. Jste směšný, víte to?
Co vím, že urážky vám jdou dokonale, což ovšem nic dobrého o vás nevypovídá.
Ne, tohle neni prace odboru. Odbory maji hlidat aby nedochazelo k porusovani pracovni smlouvy a zakoniku prace (resp. jeho nemeckeho ekvivalentu). To co delaji neni nic jinyho nez prachsprosty vydirani.
Souhlasím. Obecně bych to bral tak, že se mají starat o blaho zaměstnanců. Toto ale už nic než vydírání není.
Jistě. A ohledně „zvyšování“ mezd – v systému řízené inflace nejde ani tak o zvyšování, jako o aspoň udržení reálné hodnoty mzdy – se má zaměstnanec spolehnout na laskavou blahovůli kůrkodárce, který osvíceně stanoví, na kolik má verbež nárok.
V ekonomice, kde musíte utíkat, abyste aspoň zůstali na místě, je neustálé mzdové vyjednávání nutné. A buď je budou dělat odbory (u velké firmy sám zaměstnanec nevyjedná nic), nebo k tomu povoláte nezávislý orgán (taky to existuje), nebo to nebude fungovat.
Vysoka inflace je tu teprve od konce roku 2021 (a dodejme, ze v nemecku neni zas tak vysoka), tak tady o tom prosim nemluvte, jako by to byl nejaky setrvaly stav. Pridani 13% jim bylo malo, pritom inflace v nemecku je polovicni. Ja si tedy jako zamestnanec tovarny pamatuji krizi z let 2009-12 a tehdy to bylo daleko horsi. Nechci bagatelizovat to, ze to dneska mnozi lide maji tezke, ale at se na me nikdo nezlobi, zadna katastrofa se zatim nedeje, zvlast ne na zeleznici.
Já být Flixbusem, tak jim pošlu i nějaký to €, aby tu stávku ještě natáhli. Protože tak moc se lidi z vlaků vyhnat už hodně dlouho nikdo a nikde nesnažil.
Tohle by mělo být nepřípustné. Doprava je kritická infrastruktura státu a takováhle stávka může reálně poškozovat národní hodspodářství. Mělo by to být úplně stejně jako že nesmějí takhle stávkovat třeba energetici nebo záchranáři (neexistuje, že zavoláte 155 a dozvíte se, že nikdo nepřijede, protože personál stávkuje). Ať si stávkují někde v továrnách.
Jo. Ať si stávkuje třeba hodinář v zapadlé uličce za kostelem. To nebude nikomu vadit a může stávkovat celý život a nikdo si toho nevšimne.
Jednoznačně mají němečtí strojvůdci moji morální podporu a obdiv. Na podobný protest se u nás nikdo nezmůže, jednak jsme na to nenašli odvahu a řevnivost mezi OSŽ a Federací strojvůdců zamezuje jakékoli nátlakové akci.
A i kdyby byla stávka vyhlášena tak cca 80 – 90% zaměstnanců prohlásí, že stávku podporuji, ale nepřipojí se z důvodu xy (hypotéka, nájem, faktury, atd…, dosaďte libovolné).
Máte naprostou pravdu. Česká předpopopo nemá hranic. Říkal jsem kolegům- Stačí, když nebudete dělat přesčasy- Následovaly Vámi popsané výmluvy.
To nejsou jen přesčasy, ale třeba i sčítání na 0-0S, většina remcala, zaměstnavatel z toho udělal dobrovolnou věc s příplatkem, a najednou všichni ochotně sčítají.
Remcají, ale hlášenku psát nebudou – moc práce. Mašina nemá být vystavena na výkon, ale oni ji z depa vezmou, on by ten vlak neodjel jinak. A dalo by se pokračovat.
Jestli to nebude tím, že ti lidé prostě potřebují z něčeho žít. Potažmo mít nějakou jistotu práce.
A zaměstnavatel může z dodržování předpisů vyvodit jaké důsledky? Sorry snažil jsem se strojvedoucí v ČR naučit dlouho, že pokud mašina není ready na trať se prostě nevyjede. V zahraničí to žádnému strojvedoucímu nečinilo žádné potíže. Dokud mašina nebyla připravena tak se prostě nejede problémy jdou za depem jeho starost to není. V ČR na tohle lidi prostě nemají náturu, protože se vždycky najde nějaká výmluva a přitom normálního fíru vezmou obratem imho 2,3 firmy okamžitě. (Pokud by tedy byl za dodržování vnitřních předpisů popotahován). Když jsem onehdá kdesi česku nenechal mašinu odjet (necal si klíče u sebe protože nebyly… Číst vice »
Jediné důsledky, které by mohl vyvodit by tak maximálně bylo házení klacků pod nohy v práci – nezařazení do turnusu, nedání dovolené, že ho mnohem víc začnou hlídat (technologické časy, atd…), ale prachy by za to sebrat nemohli, a vyhodit taky ne. Souhlasím, zažil jsem zpožděný Railjet z Rakouska, kdy se strojvedoucímu jenom zdálo, že stanoviště řidičáku málo topí, tak si nechal dopředu hodit mašinu, u nás ta mašina nebude topit vůbec a budou s tím klidně jezdit, sice remcat, že netopí, ale jezdit budou. Přesně kolega mi má předávat mašinu a povídá, prosimtě dílna neudělala, to a to a… Číst vice »
A jaká nejistota práce je při stávce? Vyhodit je za to nemůžou.
Ale předřečník nepsal nic o stávce, psal o přesčasech.
Ok, ale jakou nejistotu práce přináší odmítat přesčasy?
Žádnou, vyhodit za to nemůžou.
Přímo ne, ale zástupný důvod se najít dá. Nespolehlivost, nedůvěra, ne… cokoli.
Zástupný důvod? Ano, ale zástupný důvod si musí sakra dobře zdůvodnit, jinak je výpověď neplatná a zaměstnavatel ještě bude platit ušlý výdělek. Nespolehlivost, nedůvěra? Musí to prokázat, jinak smůla. A odmítnutí přesčasů toto rozhodně není, pokud si ostatní pracovní podmínky plní, nemá žlutou kartu, nějaký vytýkací dopis, tak smůla. Jediné co zaměstnavatel bude moct, že mu znepříjemní pracovní život, tedy nedá mu dovolenou v termínu, který žádá (u některých dopravců skutečně o 100% dovolené rozhoduje zaměstnavatel), bude dostávat v „ty nejhorší“ směny, bude třeba dostávat jen místní výkony, kde neudělá stravné a bude mít jen stravenku, atd…, ale to je… Číst vice »
Jakou nejistotu práce? Vyhodit nemůžou, ale dokáží znepříjemnit. Např mladý leťák dostává krátké směny, nedostanete dovolenou, kdy chcete apod.
Však s tím se také počítá.
To záleží na situaci. Dnes kdyby ČD ohlásili třídenní stávku, tak přijdou o část tržeb od cestujících a objednatelů v řadu 150 milionů Kč a hlavně některé nevypravené spoje by byli zatíženy sankcemi v řádu cca 300 milionů. K tomu, část trati jezdí alternativní dopravci, takže by to znamenalo přijít o podíl na trhu v dálkové dopravě, naštvanost voličů a možný tlak, aby byli ČD nahrazeny jiným dopravcem co nejdříve. A nezanedbatelné poškození finanční situace ČD.
Dalším efektem může být omezení podpory železničních dopravy a u některých regionálních spojů náhrada autobusy.
A pokud by se takové stávky opakovaly častěji, vyženou více lidí do aut, protože hromadná doprava tím ztratí jakoukoli důvěryhodnost. Zpátky se to bude dohánět hodně špatně.
Na to vše je možná otázka: Jak to dělají Němci, Francouzi, že stávka nezpůsobí konec železniční dopravy?
Už nemá co kolabovat? Vlakem už teď jezdí převážně ti co nemohou použít alternativu (auto)?
Omyl. Vozil jsem 18 let Berlinery. I poloprázdný vlak se v Drážďanech vždy solidně zaplnil.(Směr Berlín)
Však ve Francii kromě TGV té železnice moc nezůstalo, tam nemá co končit. Německo není o nic lepší, zůstávají jen lidi, kteří nemají na vybranou, nebo se jim ta cesta opravdu časově vyplatí oproti autu. A pár zanícených nadšenců, kteří se přesvědčují, že cesta je cíl.
1. neprovozují lokálky se 6 cestujícími ani rychlíky o 4 vagónech. 2. poptávka po železniční dopravě je u cestujících vysoká. Stačí se podívat na davy cestujících a množství ICE (spojů i souprav) v Mnichově, Norimberku nebo Frankfurtu a bude jasné, že DB nezkrachují. Něco podobného bych hledal i ve Francii, ale tam jen na nejvytíženějších tratích, zbytek je pustina.
Rekl bych, ze lidi pracujici v daleko horsich podminkach nekde ve skladech a tovarnach toho moc nenastavkuji a pokud, efekt stavky zdaleka neni takovy. Nemaji dostatecny natlakovy potencial jako pracovnici na zeleznici nebo v letovem provozu…
Tak dodejte i to B.
Tam, kde je stávka zakázána (a to existuje i u nás), existují současně i jiné mechanismy překonání zaseknutého vyjednávání. U nás je to institut rozhodce. Nejsem si úplně jist, jak by se tohle dráze líbilo.
Obvykle když nejste spokojen u zaměstnavatele, tak máte dvě možnosti: domluvit si lepší podmínky nebo změnit zaměstnání. Stávkovat v jiných zamestnanich jde pouze omezeně. Jedním z důvodů je poškození zaměstnavatele, který přijde o dobré jméno a reference. Druhý důvod je ten, že například logistické společnosti udělají tendry na dopravce s tím, že jeden dopravce může mít maximálně určitý podí třeba třicet procent. Bohužel, pokud někteří objednatelé bagrujinvse jednomu dopravci, tak si podřezávají pod sebou větev, neboť kdyby tam měli čtyři dopravce, tak v případě problémům jednoho jezdí větsina spojů. A bude zajímavé sledovat v závazkové dopravě, zda-li budou uplatňovány sankce… Číst vice »
A to odkdy?
Energetici či záchranáři stávkovat můžou, dle LZPS stávkovat nepřísluší pouze soudcům, prokurátorům, příslušníkům ozbrojených sil a příslušníkům bezpečnostních sborů. Těmto je plně odepřeno.
Záchranáři spadají do druhé skupiny, kterým smí být toto právo omezeno, ale nesmí jim být úplně odepřeno, takže předpokládám že záchranáři třeba nesmí vést úplnou stávku, ale pouze částečnou, nebo třeba rotující/štafetovou. A energetici, ti nejsou ani v jedné této skupině, jim právo na stávku nesmí být ani omezeno.
Například v roce 2017 vyhlašovali záchranáři stávkovou pohotovost.
A co na to ČD? Pořád platí strojvedoucím 20.000?
Ne, neplatí. Co dál?
Znají německé odbory slovo „kompromis“?
Mně přijde, že už řadu měsíců vidím pořád stejný scénář: odbory něco chtějí, DB vysvětlují jak moc jsou ekonomicky v .. háji, a nabízejí zlomek. Pak svou nabídku DB podstatně zlepší. A odbory zase trvají na plus minus podobných požadavcích, z jejich strany žádná snaha o dohodu.
Uvažujeme kudy jak jet v létě na dovolenou, holt přes Německo vlakem raději ne. Protože odbory. Ne protože DB.
Ani DB se nechovají nejlíp, rušení vlaků pro vysokou nemocnost zaměstnanců, klidně i těch posledních daný den taky není moc prozákaznické.
Zjistěte si, jaké podmínky si německé odbory stanovují pro změnu v plánu směn konkrétního zaměstnance. Bohužel kolikrát není možné směnu přeobsadit, ani když dotyčný strojvedoucí s „vložákem“ souhlasí!
Takže co potom může dopravce dělat, když mu strojvedoucí onemocní?
To abyste se vyhnul i Francii.
No přijde mi, že v poslední době jsou Francouzi proti tomuto zlatíčka…
Mno, tak vedení DB má dva možnosti: Buďto nechat dopravu položit, ať si lidi teda najdou tu lepší práci plus začít nabírat na východě, nebo ustoupit.
Nicméně tady začínám čuchat přísloví “kdo chce víc, nemá nic”.
A kdo je skromný a hodný dostane 2,8%.
Takže nejlepší je nějaký zlatý střed, že ano.
Ani německá současná nenažranost, ani česká předpřiposranost a „držet hubu a krok“-anost.
Nejlepší způsob, jak „podpořit“ myšlenku všespásné železniční dopravy. Děkujeme, odbory!
Konkrétně v Německu je velká podpora železniční dopravy. Jmenuje se Green Deal
V jakých činech (ne řečech) se ta podpora projevuje?
Fandím jim, konečně nějaké odbory, co nelezou do pr… tak, jako to je u nás. U nás ti odbory jen řeknou „a kdo to jako zaplatí“ 🤦
Srovnáváte nesrovnatelné:
– české odbory raději udělají stávku proti „své“ vládě (ČSSD kdysi za Sobotky premiéra), ale tlak na mzdy je téměř nulový
– německé odbory odmítají růst platů o 13% a socialisticky chtějí ráj na kolejích pro své ovečky. Je jim jedno kdo to zaplatí, je jim jedno jak moc do kopru posílají již dnes nedůvěryhodnou německou železnici. Německé nenažrané odbory neznají slovo kompromis…
Ty, které mají dost členů na stávku, jsou absolutně měkký.
Ty radikálnější by potřebovaly nabrat aspoň 7 tisíc členů.
A zároveň tu PKS nesmí podepsat ani jedny odbory. Jakmile ji někdo podepíše, nemají ostatní odbory vůbec žádnou páku.
Tak praví české zákony.
Jenže DB jsou finančně totálně v ******. Takže tímdle si ti zaměstnanci, které odbory zastupují začali vehementně podřezávat větev na které sedí. To nevím jestli je vhodné oslavování. Nehledě na to, že podpora u lidí se taky vytrácí a důvěra v železniční dopravu jakbysmet.
Mimo to, u většiny lidí jako jsi ty to fandění skončí v první chvíli, kdy by to zkřížilo jeho vlastní plány.
13% už mi přišlo docela dost, ale já nejsem Němec, já bych se s tím spokojil… No co, DB nebude konkurenceschopná, soukromníci nabídnou v soutěžích nižší cenu a za „pár“ let bude po Německu jezdit dvacet dopravců, to bude sranda 🙂
DB by to i pomohl, kdyby tam místo nich jezdilo dalších dvacet dopravců, konečně by se zlepšila dochvilnost vlaků a mohl by se na to člověk spolehnout.
Ten příspěvek skoro zní, jako by v Německu jiní dopravci než DB nebyli.
Jak se to vezme. Momentálně moc ne. Velká nedochvilnost bude z části spíše vinou správce infrastruktury. Byť se opravdu hodně výluk dělá zejména v noci, větší výluky samozřejmě tak jednoduše dělat nejdou. A kombinace s infrastrukturou, kde nejde vždy jezdit dost efektivně proti správnému směru či po nesprávné koleji, udělá své…
Spravca infrastruktury… cize DB.
A proto se Němci stále můžou poučit tím co se děje v Česku, komu by stejně nevadilo jezdit se soukromákem, který vzal 50 let staré hnijící vozy a otřít to jinou barvou a říct že jsou lepší než národní dopravce, že jo? 😀
Teď vážně, v Německu se sice soutěži o vlakové linky, nicméně DB dokázal ve více případů obhájit se a zůstat. Teď když jim může hrozit že náklady se zvýší, tak se zvýší cena jízdenek a pravděpodobně nedokážou obhájit své linky v soutěžích kvůli vyšším nákladům .
V regionálce DB naopak téměř nikde vlastní cenotvorbu nemají a výše jízdného je záležitostí IDS.
Ono už jich určitě 20 bude, malých dopravců v regionech jsou desítky
Tak určitě 😀
Auta (ba i autobusy) každopádně budou moci jet – O.K., ve velkých městech možná budou zácpy větší, ale na „venkově“ se to spíš ani nepozná, že nejede vlak, který by běžně v 1h taktu vezl průměrně – i kdyby – 50 lidí. To je max. 1 (spíše méně) auto za minutu „navíc“.
Opravdu jen drobnou útěchou mi je, že tohle aspoň je protest mířený proti zaměstnavateli (žel i tak v mých očích vyhrocený) a ne proti státní vládě či proti jednomu objednateli (viz české drážní odbory, které naopak proti zaměstnavateli nehrozily stávkou snad nikdy).
Pravděpodobně to nepůjde poznat ani ve městech.
No, ve městech/aglomeracích, kde DB provozují S-Bahny (což jsou skoro všechny), to poznat bude.
Aneb jak se stát nekonkurencesvhopnými… tak dlouho stávkujte, dokud nebudete mít co a koho vozit. Potom budete určitě šťastný.
Všude stejný.
Jde o to, co je ještě únosné a co ne. Češi jsou prizdisráči, a neochotní táhnout za jeden provaz. Radši mají pivní a internetové kecy. A proto jsou tu extrémně nízké mzdy v poměru k HDP na hlavu. V EU určitě.
Naprosto přesně řečeno.Mam stejný nazor
Ono s politikou nucené elektromobility nouzi o kunčafty v budoucnu mít nebudou….