Němečtí strojvedoucí budou opět stávkovat, druhý dopravce kývnul na 35 hodin týdně
Nová jednotka Siemens Desiro HC pro Franken-Thüringen-Express. Foto: Hans-Martin Issler / Deutsche Bahn
Deutsche Bahn se obrátí na soud, aby stávku zakázal.
Tohle je fakt už směšné , tady se má vyhodit na JMK 180 lidí a pohoda .. odbory nic … Jestli Moravie dopadnou bez vlakových cet , tak to bude pro mnoho lidí spadnutí na dno
O. K., odbory ČD můžou dohlédnout nad přeřazením na jinou práci/na jiné působiště či nad dostatečným odstupným.
P. S. Část lidí bude potřeba do pozice revizorů.
Myslíte, že by je DPMB odmítl, když mu chybí řidiči? Na šalinu stačí Béčko, brigádně jezdí i studenti.
Jsou obory, kde je stavka videt a ma dopad na sirokou verejnost (a zeleznice patri mezi ne) a tim padem se s ni da hodne dosahnout a pak takovy, kde si ji nevsimne temer nikdo a ta pak muze trvat mesice bez jakyhokliv efektu (viz. stavka filosofu).
Velmi s Vámi souhlasím,
Když stávkují piloti Lufthansy, tak je v Německu téměř revoluce.
Ale kdyby stávkovaly uklízečky na letišti ve Frankfurtu, nikdo si toho ani nevšimne (pointa: kdo zná úklid na letišti be Frankfurtu, tak jde buď do lounge, a nebo to vydrží).
Jak která železnice.
V mnoha případech vůbec není na silnicích či v počtu naštvaných lidí poznat, že „nějaké“ vlaky nejezdí.
A pak jsou „stávky“, kdy stačí půl hodiny a je poprask: Voda, elektřina.
Ne, že bych strojvedoucím nepřál peníze navíc. Naopak, vážím si těchto lidí, kteří mají štěstí, mít takovou profesi.
Ale vydupávat si ještě vyšší částku a snížení hodin týdně formou stávky, a doslova si brát cestující jako rukojmí je s prominutím „TEROR!!!“ Nejenže odbory dál existují i po rozpadu socialismu (myslím toho 40tiletého (1948 – 1989), ale bohužel pokračují ve svých vyděračských praktikách dál, a když není po jejich, znepříjemňují ostatním život, jak se dá!
To se to krásně vykládá, jak se bojuje proti násilí a vydírání, když tady evidentně není snaha cokoliv řešit a naopak se s vyděrači vyjednává!!!
Dobrý den, odobory, o kterých mluvíte, jsou z původního „Západního Německa“, v tom bývalém, „Východním“, jsou dnes pracovníci tvrdě odrazování od vstupu do odborů a zaměstnavatelé tam běžně platí o 20% méně, ve srovnání se zbytkem země. Německá vláda na to má celé ministerstvo a nedaří se jim narovnat podmínky. Proto tam taky všichni volí AfD a radikaluzují se, protože čím déle od sjednocení, tím více se z nich stávají občané druhé kategorie. Takový socialismus, jaký se vybudoval v někdejším „Západním Něměecku“, o tom si tady mohli soudruzi 40 let jenom snít. Ale zpět k tématu: Tarifní zaměstnanci v Německu… Číst vice »
Vážený pane, možná to bude pro vás překvapení, ale západní část Německa nikdy žádný politický socialismus neměla.
Z vašeho zmateného příspěvku jednoznačně nevyplývá, jaké odbory máte na mysli, ale pokud se ovšem navážíte do odborů na české železnici, tak ti by se od svých západních kolegů mohli akorát tak učit.
Když je v Česku problém s obsazení nějakých profesí, tak jsou tady v diskusi hlasy, že není zaplacená a pokud se připlatí, lidi se pohrnou.
Když je v Německu aktuálně ca. 1.600 inzerátů na strojvedoucího – tedy chybí, a odbory pro tuto profesi chtějí více peněz, jste poněkud emotivní.
Práva se nedávají. Práva se berou.
Je tu nějaký strojvedoucí, který by nám anonymně mohl napsat, jak se vlastně platí u nás? Docela rád bych si to dal do kontextu, ale nikde se moc o penězích nepíše.
ČD mají na webu něco jako 47500, ale to jistě není univerzál…
Dal by někdo reálnější čísla?
47 500 kč měsíčně je hóóóódně dobré postavení, když si vezmete, že někdo má jen 15 tisíc, a nestěžuje si.
15 tisíc je pod minimální mzdou, tu na plný úvazek nikdo (legálně) mít ani nesmí.
To je váš problém, že jste s pouhými 15 tis. Kč spokojený.
to mozna kdyz 14 dnu marodi a je v zacviku
Za normu okolo 40 000 čistého, ale většinou tak 45 000 čistého za 165 hodin.
Super, děkuji moc.
To není na naši zemi zlé, ale když se k tomu přidá ta zodpovědnost, tak to už nějak vynikající není.
No. To nejsou ani dva tisíce eur. Pro srovnání, průměrná mzda po zdanění je v sousedním německu 2300 EUR, minimální 1500. Hodně se u nás hovoří o produktivitě práce, ale nějak si nedovedu představit, že by se výkon českého strojvedoucího od toho německého výrazně lišil.
(Autor příspěvku není strojvůdce ani odborář, nýbrž osvč)
Musite pocitat produktivitu cele organizace, nikoliv jednotlivce.
to je takovy to ekonomicky zvaneni. jak se zveda produktivita? to maji rychleji kroutit packama , nebo pokladni maji rychleji vydavat jizdenku? jak ma mit vetsi produktivitu elektrikar? na vlastni oci jsem videl jak se borec z rajchu dostavil v 10hod na stavbu a ve 16 odkracel , cech od 7 do 19 a prace udelal 3x vic
. cela tzv produktivita je virtualni plk jak drzet vychodni kolonie na nizke cene za praci.
Tohle je bohuzel zakladni nepochopení pojmu produktivita. „Produktivita práce“ nevyjadřuje, kdo maká víc, a kdo míň, a že se někdo fláká. Produktivita práce je prostá hodnota výsledku práce podělená časem. Čili nízká produktivita práce není důsledkem nízkých mezd, ale je to naopak. Zaměnuje se v tomto příčina a důsledek. Vyšší produktivita typicky vypovídá o tom, kde se pracuje „hlavou“, a kde rukama. Resp. kde vzniká plán/projekt/zadání apod. (to je práce s vysokou přidanou hodnotou) a kde se jenom maká ve fabrice (to je práce s nízkou přidanou hodnotou). At si o tom myslíme co chcem, tak my v čr jsme… Číst vice »
Nemáte tak docela pravdu – NENÍ JEDNA produktivita – to, co popisujete, je produktivita z hlediska účetního/ekonoma. Ale proti tomu existuje produktivita z hlediska pracovníka – kolik vyrobím za jednotku času.
Ta první je u nás mnohdy nižší, ta druhá – při využití stejných technologií je mnohdy vyšší, což samozřejmě bere veřejnost špatně.
Kdysi v minulosti jsme vyráběli a do světa (kromě zbraní), vyváželi investiční celky, jako cukrovary, pivovary, nebo vysoké pece. V současné době jsme jen levnými subdodavateli zahraničních generálních dodavatelů techto investičních celků. Ten, kdo prodává, slízne smetanu, subdodavatel dostane jen drobky a raději moc nezlobí, aby příště zase dostal další kšeft. Takže při stejné práci se dostaví naprosto rozdílná odměna. To je ta produktivita, na kterou nadáváte. ***Proto v minulosti Baťa nejen vyráběl boty, ale sám je ve své síti obchodních domů i prodával. ***V současnosti je klasickou ukázkou aktuální boj výrobců potravin (dodavatelů) s obchodními řetězci, které nákupní cenu… Číst vice »
U ČD za měsíční normu je to cca 35-36tisic čistého v TS 11 a nezapočítání zvýšení mzdy na rok 2024. Do toho nepočítám odpočty na děti. Jenže k té normě 159h je třeba přičíst další hodiny přerušení měsíčně 12-15h a další hodiny strávené po nocležnách při dvoudenkách. Suma sumárum měsíčně 180h+
Přeji německým kolegům zlepšení svých pracovních podmínek, mohou být hrdí na své odbory.
s tim prerusenim a neplacenym spanim by se asi melo neco udelat , to vubec nechapu jak na takovou levarnu nekdo dobrovolne pristoupi
Na tohle vám nikdo přesně neodpoví, protože to není možné. Část platu strojvedoucího tvoří příplatky (noční, víkendy), stravné a další pohyblivé části. Během odpočinku na nocležně nejste placen. V osobní dopravě je také „pohotovost na pracovišti“ během které neběží pracovní doba, ale dostáváte jen příplatek. Daň z příjmu fyzických osob je také různá.
Nám, doktorům, to zrušil až rozsudek Evr. soudu, který stanoví, že jakýkoli pobyt na pracovišti v zájmu zaměstnavatele je PRÁCE. Platí od r. 2013!ý
Tedy noční pohotovost, připraven jít léčit, je práce. I kdybych spal, což se stávalo výjimečně.
Ten pobyt na nocležně je asi podobný těm přerušovaným službám, které zavedla novela Zákoníku práce a kvůli kterým bylo odmítnuto lékaři sloužit. Nevím, zda to je cesta pro dráhy a jak to řeší starší země EU, které nepoznaly reálný socialismus.
zakázat odbory, to jsou hrozné organizace. V dnešní době to není o nějakém vyjednávaní solidních pracovních podmínek, ale jako vyděračská organizace… časem by mohli mít požadavek, žádná práce, ale hodně peněz…
Tam je problém i v tom, že DB i kdyby sebevíc chtěly, tak na to nemají kde vzít. Defakto všechno na nějakej ten rok dopředu už mají daný, takže tam sehnat půlku peněz navíc na mzdy by šlo jen v případě, že by měli mnohamiliardovej čistej zisk rok co rok – což se dít nebude. A stát už taky tak nějak nemá nato, aby posílal miliardy eur na pomoc. Takže ty odbory se teď chovají jako matka samoživitelka stojící před prodejnou Rolexu, která si umanula, že si ty hodinky prostě koupí. Nevadí, že by na ně nedosáhla ani na úvěr.
Obecně význam odborů oproti minulosti poklesl, protože např. v oblasti bezpečnosti práce již zákony chrání zaměstnance dostatečně. Má smysl mít právní institut umožňující kolektivní vyjednávání o platu ve firmě, protože ve vztahu zaměstnanec-zaměstnavatel ten první skoro vždy tahá za kratší konec provazu. Na odborech mi ale vadí několik věcí: 1) zpolitikaření řady jejich aktivit (kolik odborových předáků bralo svůj post jen jako odrazový můstek pro svou politickou kariéru?) 2) dle zákona mluví odbory i za nečleny odborů. Já v odborech nejsem a NIKDO nemá právo mluvit mým hlasem, nikdo neví co já chci. 3) někdy jsou jejich legální aktivity (stávka)… Číst vice »
Když se tady kasáš že nejsi v odborech tak bys měl přijmout také to B co v Německu platí. Kdo není v odborech pro toho neplatí Kolektivní smlouva a musí si své platové a pracovní podmínky vyjednávat sám. Takto jste černým pasažérem který jen vyzobává výhody bez jakéhokoliv osobní zodpovědnosti.
Ano, já si své platové a pracovní podmínky domlouvám se svým zaměstnavatelem sám, k oboustranné spokojenosti, Lukáši.
Chápu, není to pro každého, klidně ať jsou lidé zastupováni odbory. Ale tak jako já nekecám odborářům do jejich vztahu se zaměstnavatelem, tak ať odboráři stejně nekecají do mého vztahu se zaměstnavatelem.
Jinak já bych tu diskuzi raději vedl mimo osobní rovinu, Lukáši. To je o odborech, ne o mne.
…. nikdo neví co já chci…
Souhlas. Jestliže někdo za někoho mluví, pak je kuriózní, že se nenašel jedinec, který řekne, že to vybojované odbory nechce, protože v nich není.
Tak můj zaměstnavatel ví, co chci 🙂 resp. kdokoliv, kdo není v odborech, se snad baví se svým zaměstnavatelem, tedy ten ví co daný zaměstnanec chce.
Je pak na firmě jak s takovými požadavky naloží nebo jak důrazně si je ten zaměstnanec vymáhá.
Ehm… a co takhle tradiční pravicová rada? Když se Vám to nelíbí, nikdo Vám nebrání jít pracovat tam, kam moc odborů nedosáhne.
Jo, jo, jen je zakažte. A pak se rozhlédněte po společnosti historických „osobností“ ve které se tím ocitnete. To bude mňamka!
Já se německým strojvedoucím vůbec nedivím. Mnozí čtenáři jsou pobouřeni a píšou cosi o vydírání, ale k posouzení „německého problému“ používají „českou optiku“. Je třeba reálného srovnání: ***Pokud si zadáme do vyhledávače německy „strojvedoucí – volná místa“, dostaneme informaci, že je momentálně (pouze na jednom job-portálu) nabídka 1.665 volných míst s roční mzdou (brutto) od 40 tis. EUR. https://de.indeed.com/q-lokf%C3%BChrer-jobs.html?vjk=35397cfa6be8f9df ***Pokud si zadáme do vyhledávače německy „popelář – mzda“, dostaneme informaci, že jako popelář můžete očekávat průměrnou roční mzdu 39 200 € a měsíční mzdu 3 267 €. To odpovídá hodinové mzdě 20,42 €. https://www.stepstone.de/gehalt/Muellmann-frau.html Z uvedeného lze vyvodit, že na… Číst vice »
Lenze nie kazdy strojveduci jazdi na hlavnej trati a s rovnakym poctom cestujucich. Na trhu to tak jednoducho nefunguje, ze vozis ludi, tak mas najlepsie platenu pracu- zodpovednost za ludi maju aj take socialne pracovnicky a predsa nedostavaju vysoke platy ani nahodou. Podobne vela nezaraba pokladnicka, pritom ma aj financnu zodpovednost. Najviac zarabaju riaditelia a njam ti, ktori zodpovedaju za chod firmy a financie.
Pane Jakube, pro vaší orientaci: Pokud pracujete jako zdravotní sestra:bratr/ pečovatel:ka v Německu, očekává se, že budete vydělávat: – min. 35 400 EUR ročně a 2 950 EUR měsíčně – max.49 800 EUR ročně a 4 150 EUR měsíčně Průměrná roční mzda je 41 200 EUR, měsíční mzda 3 433 EUR a hodinová mzda 21,46 EUR. Města, kde je mnoho volných míst pro sestry, jsou Berlín, Stuttgart, Brémy. Na StepStone je aktuálně k dispozici celkem 4271 otevřených pozic pro práci zdravotní sestry. https://www.stepstone.de/gehalt/Krankenschwester-pfleger.html Informace jsou pouhý překlad ze stejného linku, který jsem uvedl v původním příspěvku, takže jste si tam… Číst vice »
U toho popeláře se také nerozlišuje, kolik kde a v kterém období je více popelnic zcela plných nebo jen poloprázdných. Plat je stejný za odpracovaný čas.
Škoda té malé zmínky o stávce zemědělců… Zrovna když stojí skoro celé Německo 😁. Každopádně to bude tento týden v Německu hodně zajímavé.
Zrovmna jsem si říkal, že to mohli zkoordinovat na stejný čas, aby se nikdo v cellé zemi nedostal nikam. Jsem zvědav, jestli je to nedovede tam, kam to dovedlo británii v sedmdesátých letech.
Plat německého strojvedoucího je asi 300.000 € za 20h/týden a u ČD asi 25.000 Kč za 80 h/týden. Přitom cena jízdenky vychází v Německu níž než u ČD. Už aby ČD koupila německá Arriva
Níž vychází leda tak u uměle levného „Deutschland-Ticketu“. Jinak jízdné vyšší, jakož i úhrady z veřejných rozpočtů.
Marku, vy jste zřejmě něco slavil…
Přečtěte si svůj příspěvek ještě jednou, když už zřejmě opadlo „svatí nadšení“.
Uff, nevloudila se chybička? 300.000€ ? Za týden? Za měsíc? Takovou sumu nemá nadpoloviční většina pracujících v Německu za pět let. Jestli to mají ročně, tak jdu tam dělat strojvedoucího bez účasti v odborech. Také ten český strojvedoucí, pokud má 25.000 Kč za týden, tak je to velmi slušný příjem. Nebo jaká jsou správná čísla?
U ČD je ten průměr ale blízkej tomu, kolik se tam reálně vydělává. Zato u DB je ten rozptyl daleko větší a vyjde z toho nějakej průměr. On plat strojvedoucího jezdícího Desirem z Johanngeorgenstadtu do Zwickau a plat strojvedoucího jezdícího ICE z Mnichova do Dortmundu bude brutálně rozdílnej.
Jak moc rozdílný?
Nástupní plat strojvedoucího u DB cargo v Drážďanech je prý aktuálně +- 2300 Eur hrubého. Týden stará informace od německého kolegy. Na Německo žádná sláva….
Já jen nechápu, proč chce někdo více peněz za méně práce.
A přitom to chce úplně každý 😀
Někteří se kvůli tomu i vzdělávají, aby pak měli víc peněz a míň dřiny než s motykou na poli.
Kravina.
Statisticky vzato ano, vyšší vzdělání přináší vyšší příjmy. Opakuji – statisticky.
treba knihovnice , ty jsou s titulem mgr uplne zavaleny penezy
Strojvedoucí ČD mají 36 hodin týdně někdy od roku 1995?…
Kvalita německé železniční sítě je katastrofální. Neustálá zpoždění, někdy nevypraví vlaky vůbec, žádná NAD, jindy vlak nedojede do cílové stanice a nic. Zákazníku postarej se o sebe jak umíš… A do toho neustále stávky bez předchozího upozornění pro cestující.
I v letech 2022 – 23 jsem v SRN zažil vícero odřeknutí „wegen dem Personelmangel“ (snad jsem to napsal přesně) a o to víc jsem zvědav (jak už jsem napsal níže), jaký „(ne)Mangel“ bude po snížení pracovní doby.
Jinak žel souhlas (a zrovna u té zmíněné Go Ahead jsem ještě v 9/2023 zažil v relaci Treuchtlingen – Würzburg četné náhrady starými soupravami v režii společnosti WFL, ale (dle označení průvodčího) i personálu v režii téže firmy.
Tzn. nedostatek personálu i při té 38h (?) týdenní pracovní době.
Ona ta krize DB je dlouhodobějšího rázu a „státní“ levné jízdenky pro veřejnost se tento stav pouze pokoušejí trochu maskovat. ***V listopadu 2023 dorazilo do cílové stanice bez zpoždění pouze 52 procent dálkových vlaků DB kategorie ICE a IC. ***O nedostatku provozních zaměstnanců DB tady pan Sůra psal už 26.11 2018 v článku: „DB čelí velké personální krizi, strojvedoucí začala nabírat i v Rumunsku“. ***Před deseti lety (v srpnu 2013), kvůli personálnímu podstavu staničního personálu některé rychlíky stanici Mainz (220 tis. obyvatel) odchylně od jízdního řádu, ve dne pouze projížděly a večerní a noční vlaky byly odřeknuty. Příčinou tenkrát bylo,… Číst vice »
Pokud by začali tolerovat angličtinu jako pracovní jazyk vč. zkoušek, jdu tam hned (mám B2). Němčina je ale pasé.
Tak jděte dělat na letiště, tam s angličtinou pravděpodobně uspějete. Letiště, zejména externí firmy, hledají pozemní personál.
Na železnici je ale prozatím důležitý lokální jazyk.
Představte si, že byste na vaší stávající pracovní pozici v Česku mluvil pouze anglicky, do jaké míry byste byl „kompatibilní“.
No a? To vše dělá RegioJet mezi Ústím a Kolínem naprosto běžně. Nová doba.
V Německu? Vždyť nám je ve zdejších diskusích stále předhazováno, jak to skvěle dělají, VZ, žádné stahovačky, atd…, to přeci není možné, aby něco dělali špatně.
Nemíchal bych hrušky s jablky.Co mají společného strojvedoucí s infrastrukturou? Používají ji….a to je asi vše.
Jsem zvědav, jestli bude i po tom snížení pracovního fondu dost strojvedoucích k pokrytí veškeré vozby.
Resp. jestli teda jde o snížení o nějakých 10 % časového fondu, tak jestli o obdobných 10 % naroste počet strojvedoucích.
A k té inflaci – srov. s českým sebemrskačstvím, že „vysoká inflace je jen u nás“ atd.
Podle mě to dojedou přesčasama, ne? ( což asi i chtějí)
Vypadá to správný čas nastartovat automatizaci nejen metra. Auta i letadla mají milion proměnných a zvládají to tak by to mohl zvládnout i vlak s dálkovým řízením a možná by se tím rychleji sjednotil i evropský provoz.
Ta letadla to ale taky mají podstatně
jednodusší, než vlak…
😀
Vlak má předem danou jízdní dráhu (jede kam má postavenou cestu) na které může pouze zrychlit nebo zpomalit. Přesně dané signály kterými se řídí a pokud detekuje problém může kdykoliv zastavit. Z pohledu automatizace je to poměrně trviální a jediný důvod proč se vlaky nezačalo je dráží byrokracie.
Vzpomněl jsem si na autonomní vlaky soukromé společnosti v Austrálii. Nemáte náhodou prosím někdo info, jak je to s nimi v současné době?
Jezdí a pracuje se na automatizaci další 166 km dlouhé trati. Ty vlaky ale jezdí pustinou, kde nežijí žádní lidé ani velká zvířata.
Se skokanem neudělá nic ani ten nejlepší strojvedoucí.
Udělá. Mnohdy se jedná o zranění, kdy rychlá pomoc zachrání život. O požáru nemluvě
No .. Letadlo má taky pevně danou dráhu letu, která je daná jeho letovým plánem a body na letových cestách, resp. geografickými souřadnicemi. Asi máte poněkud zkreslené představy o tom, co umí automatizace v letadle, ale ona je doposud v podstatě úplně blbá. – umí letět po zadaná trase zadanou rychlostí – pokud jí pilot řekne, umí i klesat / stoupat zadanou vertikální rychlostí nebo zadanou rychlostí … no, a to je všechno. Neumí nic jiného. Neumí reagovat na podněty z venčí (kromě přizpůsobení směru a tahu směrui a rychlosti větru, ale to je jen jednoduchá matematika). Není tam žádná… Číst vice »
Aha, takže si jenom nerozumíme.
Pochopil jsem váš příspěvek jako že automatizovat letadlo je jednodušší než automatizovat vlak. To by byl nesmysl ale pokud bylo myšleno že letadla mají podstatně nižší stupeň automatizace než je nutný k odstranění strojvedoucích tak vlastně souhlasím.
Kdyby jste někdy řídil vlak tak by jste věděl že to není jenom o brzdě a tahu.
Ucelené jednotky metra, které jezdí ve vlastním světě v podzemí jsou úplně někde jinde než složené soupravy klasických vlaků.
Neříkám že to nejde ale při současné technologii nejsme schopni udělat nic lepšího než automatizaci metra.
Víte ona každá lokomotiva se chová jinak, každý vagón se chová jinak a když to dáte dohromady ve vlaku tak by to musela řídit nějaká pokročilá umělá inteligence.
A to se nebavím o nákladní dopravě kde si tu automatizaci nedovedu představit vůbec např u cisteren.
Zařídit aby automatická regulace rychlosti a cílové brždění kamarádilo i s cisternami nebude zase ta složité. Mimochodem i metro má tunel s aerodynamikou a jezdí různě obsazené.
Daleko více práce než update dávno existujícího ATO by byly úkony co se dělají když se nejede. Posun, svěšování včetně zkoušky brzdy.
A kdyby Vy jste někdy čuchnul k tomu, co se skutečně vyvíjí v oblasti umělé inteligence, tak byste věděl, že tohle vše už dneska možné je.
S tím rozdílem, že automatický strojvedoucí si nebude muset ve tři ráno dávat sirky mezi víčka, aby něco viděl, ani nebude muset zahánět myšlenky na to, jak se před šichtou pohádal s manželkou, dcera se začala tahat s divným týpkem a kluk propadá z matiky.
Jo, největší problém bude drážní byrokracie, kde se něco takového bude schvalovat desetiletí.
To je sice strašně super, ale mám jeden dotaz – kdo bude zodpovědný za průsery?
Vite co je smutne, ze si kazdy mysli, ze ma narok na vice penez. Vite kolik firem zasahla inflace a nedostaly na vstupu vice %? O kolik % budes vice pracovat kdyz ti pridam? pokud o nic tak sbohem…
Ano, tak hlavně že si každá firma jako ČEZ,KAUFLAND, nebo jiné další a další myslí, že jim mohou rekordně růst zisky… Ale zaměstnancům nepřidáme. To je logika hodná kapitalismu 19. století.
A DB jsou firma jako Kaufland, kterým nehorázně rostou zisky? Mám zato, že německý stát jim musí posílat peníze formou platby za ujeté kiloemtry z peněz vybraných na daních, třeba z toho Kauflandu.
To u nás jsou odboráři spokojení, 4,5% a sociální smír…
(jako kdyby před branami stál zástup zájemců o tuto práci)
🤣 4,5%? Jak u koho, možná jen Cargo nebo SŽ, ale ČD jen 2,3%.
Není to tak úplně pravda…od prosince většina fíru má o třídu výš…
Jenže fírů je čtvrtina zaměstnanců ČD. Jinak platí těch 2,3 procenta u ČD. Ten jednorázovej bonus zase za rok seberou.
O třídu výš neznamená víc peněz. Řadu odměn a příplatků dali do základu, takže firove, kteří do teď jezdili ve 12.tride budou mít od lednové výplaty reálné méně peněz po tomhle „přidání“. Takže naše odbory selhaly na celé čáře.
Což jsou tak 2 tisíce navíc. Mnoho povyku pro nic.
Jeden se tady nechal kdysi slyšet, že 33 u státního je víc než 50 u sourkomníka, protože jsou v tom FIPky, IN100 a soukromník zkrachuje, budete do konce života bez práce.
Doufám, že to nebyla jedna z těch osob, které před (téměř přesně) 15 lety tvrdily, že režijky nemůžou podléhat zdanění, protože jejich hodnota je daleko nižší než hodnota tehdejšího In-Gold (přičemž nikde nebylo psáno, že pro zdanění by byla počítána tatáž hodnota), zato (když se to hodí v opačném gardu) by tvrdil opak. 🙂
Začínám mít dojem že to pouze zneužívají aby dostali více peněz.
Je to normální legalizovaný vydírání, nic jinýho.
Na další stranu je to jeden z hlavních smyslů odborů.
Modrogumí odbory zatím řeší režimky (ty se od benefitu režijního jízdného liší třeba útoky na zákazníky, viz ids jmk)
A žlutá špína by místo 40% podílu na železnici měla řešit úklid a údržbu svých vozů. 🙂
On to Radim vede stejně jako by to koupil nějaký fond, bez zájmu o obor ale s jediným zájmem o grafy růstu Excelu. Když jim to prodá, tak se nic nezmění a Radim může jít třeba na ryby. Jednou mu to dojde, že se na to má vy…..
Režijky – od slova režijní jízdné… S žádným režimem to nemá co dělat 🙂
Nedávno jsem tu psal, že podle vyjádření na webu těch odborů je ta neústupnost velmi pravděpodobně reakcí na nasazení agenturních strojvedoucích jako stávkokazů.Jedním z požadavků stávkujících je totiž ukončení spolupráce s několika personálními agenturami.
Tím pádem by ale pro příště měli ještě větší „vyjednávací“ (resp. vyděračský – vyberte dle uvážení) potenciál.
Pokud je pravda co píšete, pak ty odbory mají z nezaujatého pohledu irelevantní požadavek.
Odbory mají chtít co nejlepší podmínky pro své zaměstnance. Dokud ty podmínky nejsou ovlivněny agenturními zaměstnanci, nemají odbory morální právo jakkoliv kecat do vztahu zaměstnavatel – jiní zaměstnanci.
Odbory mluví za své zaměstnance. Nemají morální právo kecat zaměstnavateli do jiných pracovněprávních vztahů, přece.
Vadí odborům, že agenturní zaměstnanci jsou proti jejich zaměstnancům nějak zvýhodněni? OK, je velmi legitimné chtít stejné zvýhodnění – pro své zaměstnance. Ale ohledně jiných zaměstnanců mají odbory držet hubu.
Oni to zcela zjevně vidí úplně jinak.
Jo, vrah taky svou pozici vidí jinak, než jak ji vidí většinová společnost nebo jaký je morální pohled.
Co tím chcete říct? 🙂
(ne, odbory nejsou vrahy, jen bych pohled odborů zkrátka *obecně* nebral jako nějaký etalon morálky či správného přístupu)