lot
Dopravci Železnice

Němečtí nestátní dopravci jízdou Berlínem protestovali proti miliardám DB, podpořil je i český ŽESNAD.cz

Lokomotiva pro protestní jízdu Berlínem. Foto: NEE
Lokomotiva pro protestní jízdu Berlínem. Foto: NEE

Berlín zažil v neděli netradiční protestní akci. Nestátní železniční dopravci se spojili do mimořádného vlaku, který upozorňoval na plány německé vlády poslat peníze jako odškodné za dopady pandemie koronaviru jen státním Deutsche Bahn a na nedostatečnou podporu železnice.

Akci pořádalo sdružení Netzwerk Europäischer Eisenbahnen (NEE). Konvoj dvaceti lokomotiv projel velmi nahlas Berlínem, aby upozornil na problémy, které může diskriminační přístup vlády způsobit. Chtěli současně připomenout sliby německé vlády, že bude podporovat přesun zboží ze silnice na železnici. Akce proběhla pod heslem „Berlíne, slyšíš tu návěst“. V každé lokomotivě byl strojvedoucí a celý konvoj tak při průjezdu městem houkal.

Na začátku celé akce přečetli organizátoři také dopis od tuzemského sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz, které vyslovilo celé akci podporu. „Našimi hlavními cíli je nediskriminovaný přístup nákladní dopravy na koleje a zajištění kvalitních tras na hlavních koridorech, tedy předpokládáme podobné cíle, jako vaše sdružení NEE. Dovolujeme si tímto vyslovit naši plnou podporu vašemu úsilí o nediskriminované a rovné tržní prostředí na kolejích v Německé republice,“ napsal do Německa prezident ŽESNAD.cz Martin Hořínek.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
O.K.

No ale tak zas na druhou stranu si museli němečtí šotouši nadělat fakt spoustu neopakovatelných fotek. K něčemu dobré to tedy určitě bylo.

ian

ŽESNAD by měl vyřešit spory v rámci sdružení, kdy je zvýhodňován největší člen na úkor ostatních, kdy má přednostní právo na využítí VNVK, čímž není splněna povinnost SŽ, využívat infrastrukturu maximálně efektivně.

Oldřich Sládek

ŽESNAD.CZ Není od toho, aby řešil obchodní problémy. Vzhledem k tomu, že je i nás 92 % trhu, tak by to bylo v opačném případě na ÚOHS a to si nemůžeme a ani v žádném případě nechceme dovolit. Kromě toho to už minulý týden vyřešil ÚPDI.

Moe Szyslak

Otázka pre ŽESNAD:
Kedy odošlete dopis do Francúzska, kde o liberalizácii železničnej dopravy sa ešte ani nedá hovoriť?

Petr Šimral

Nikdy. Nad Francií jsme již dávno zlomili hůl. Užívejte si socialismu a klesajícího podílu nákladní železniční dopravy na dopravě celkové…

Moe Szyslak

Ale že protežovaný francúzsky štátny moloch konkuruje iným dopravcom v rôznych krajinách EÚ, to NEE a ŽESNAD nevadí, že?
Hlavne, že Francúzi vyslali do konvoja rovno 2 lokomotívy….

Petr Šimral

Mimo území Francie je francouzský národní dopravce postaven proti běžné soutěži, to není možné a ani rozumné připomínkovat…

Moe Szyslak

„Našimi hlavními cíli je nediskriminovaný přístup nákladní dopravy na koleje a zajištění kvalitních tras na hlavních koridorech…“
prezident ŽESNAD.cz

Cez Francúzsko koľaje nevedú?
V „zlom“ Nemecku majú alternatívny dopravcovia 50% podiel na trhu, vo F menej než 5%. Nie je veľa EU krajín, kde je ten pomer vyšší než v DE.
Fakt „hnusné“ DB Netz…

Moe Szyslak

Neštátni dopravci zastúpení o.i. v podobe dcérskych spoločností švajčiarskeho, rakúskeho, belgického aj francúzskeho „národného“ dopravcu. Ten nadpis sa teda podaril…

Anonym

Opravdu nevím, kdo bude v Německu poslouchat tuzemské sdružení železničních nákladních dopravců .CZ
A upřímně mám soukromých železničních vyžírků, které platím ze svých daní plné zuby … ehm ehm LE ehm . Čest výjimkám.

BR193EEL

Můžete být konkrétní, které subvence od státu dostává privátní nákladní dopravce?

X 1

Ty seš tak mimo mísu, jak tady snad ještě nikdy, nikdo nebyl.

Kandelábr

Snad tam nejezdili fírové bez licence, jako když svého času byla protestní jízda taxálama po Praze…

Petr Šimral

Opravdu u železnice nemůžete předpokládat něco tak strašného. Tak tragicky na tom železnice nikdy nebyla a není…

Leinad

Není trochu rozdíl licence díry k řízení a licence taxikáře k podnikání? 😀

David

Licence díry? To už jsme se od železnice přesunuli k licencovaným sexuálním službám? :-O

Zlámalík

A někdo má papíry i na hlavu, považte 😀

David

To považuju. Musí to být strašné. Papíry na hlavu a licenci na díru. Brrr.

Kalanis

Měli vzít sergeje bez tlumičů. Ať to tam vybubnují. Nějaké tam muzejníkům určitě ještě zůstaly.

Ketchup1970

To by se Berlín ocitl ve vzpomínkách na bombardování za valky😀

Kkarel

Ale znělo by to pěkně.

Michael

Jestli mají na zaplacení 20 lokomotiv, 20 strojvedoucích a poplatku dopravní cesty středem Berlína, tak zcela očividně a logicky žádnou pomoc (korona ani jakoukoliv jinou) nepotřebují. Jsem rád, že to všem tak pěkně a názorně demonstrovali 🙂

Bram

Tak proč tu pomoc potřebují DB?!?

Avlaky

No žádný dopravce tam 20 lokomotiv neposlal, největší počet byli 2 (a to jestli jsem se nepřehlédl)

Oldřich Sládek

Ano, bylo tam zastoupeno 19 společností . Včetně například Rail Cargo Austria.

Je to ale trochu rozdíl od situac nás, kde v ŽESNAD.CZ jsou za členy státní, polostátní i čistě soukromé společnosti , malí i velcí a bojujeme za všechny úplně stejně, protože jde o nákladní dopravu jako celek.

Michael ať promine, ale očividně a názorně demonstruje, jak netuší nic o železnici.

Alexandr Mikulka

Rozdíl v Německu je v tom, že bývalí „národní“ dopravci (nákladní i osobní) zůstali v holdingu s dopravní cestou a stát je nechutně protežuje.
Michael nemusí nic promíjet, Michael demonstruje, že je prostě blbec.

BND 30

I bez houkání…

Ketchup1970

No furt lepší než když nejmenovaný dopravce brečí tak , aby se nakonec stalo běžným jevem, že vlak s V max 140 je vpuštěn před vlak s V max 160 tak, že první úžasně jede “načas”a druhý koupí sekyru, která lidi “motivuje” příště jet s tím “lepším” dopravcem.

David

Který nákladní vlak u nás jede 160 ty troubo?

Hynek

Píše o lidech, cestujících vlakem, ti asi nepojedou nákladním, troubo.

Armando Andreoli

Třeba pošťák?

David

Pošťák jede 160? V Česku? A mohl bych ho vidět?