Německý ministr hospodářství chce zákonem zakročit proti vysokým cenám benzinu

Čerpací stanice. Ilustrační foto: IADE-Michoko / Pixabay.comČerpací stanice. Ilustrační foto: IADE-Michoko / Pixabay.com

Podobně jako v Česku jsou ceny po snížení spotřební daně již vyšší než před administrativní úpravou.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miky

Kdysi žid, lichvář, keťas, kulak, včera netečkovaný vrah a dnes, pohleďte, zlý, hamižný rafinovaný pumpař… „Nic nového není pod sluncem. Co bylo dříve, to zase bude, to, co se dělo, se bude dít. Copak je něco, o čem se dá říci: Pojď se podívat na něco nového? Vždyť to tu bylo už celé věky, bylo to na světě dávno před námi.“

stapor72

To přeci není jen o rohlíkách. Vy když si jdete nakoupit, kupujete pouze rohlíky. Není ten sortiment v tom supermarketu trochu větší ? A ty ostatní výrobky se do toho supermarketu také nějak musí dostat a pekař na rohu je fakt nevyrobí. Apropo pokud někdo používá „své“ vozidlo k nějakému přesunu, je to „jeho“ věc, ale všechny nutné přesuny zboží a služeb, dražší o zvýšené náklady na přepravu, platíte vy formou vyšších cen a zvýšenou inflací. Ale podle vašeho názoru, je to asi v pořádku.

stapor72

To je odpověď jak noha. Já, já, já. budete se divit, ale je zde docela významná skupina lidí, pro které je to docela zásadní. Takže až se samolibě a sobecky přestanete chvástat, jak vám to nevadí, tak se rozhlédněte okolo sebe. Myslím si, že jsem na tom finančně určitě lépe jak vy, ale neřeším sebe, ale přesně ty, pro které zvýšení cen, může znamenat existenční problémy.

XYYY

Místo toho, aby se postavili zlu, které to zdražení způsobilo …

Mysel

Mate na mysli Gretu nebo Vladimira … pripadne oba?

mimochodem

Zli jazykove z webu oilprice.com pred mesicem tvrdili, ze zruseni embarga na ruskou ropu by melo za dusledek dramaticky a dlouhodoby propad jeji ceny nekde k 65 USD/barel.

Koneckoncu, business si svoje cesty vzdycky najde, puvod se ruzne maskuje, trochu se pozmenily cesty, levna ruska ropa putuje do Ciny a Indie, kde z ni udelaji „meziprodukty“, ktere uz mohou byt coby „smiseneho puvodu“ exportovany dale, ovsem za svetove ceny a tak vubec…

Vizte treba tento clanek na WSJ:
https://www.wsj.com/articles/russian-oil-producers-stay-one-step-ahead-of-sanctions-11654076614

Pokud jej chcete nalezt odemknuty (paywall), naleznete jej treba na fulfilledmedia pres duckduckgo.

Jiří Kocurek

Auto si může dovolit každý už asi tak 20 roků, kdy se dala Škoda 120, pojízdná a s platnou STK koupit za 5.000 Kč.

Michal

Naopak automobil je mene dostupny nez kdy predtim. Ano, poridit si ho muze skoro kazdy, ale udrzovat v provozu uz ne….. Taky tolik autovraku na sidlistich. Na STK se starsim vozem uz jezdi jen poctivci, ti ostatni tam poslou mechanika se znamosti. To ze to ma spousta lidi na háku je jedna vec, ale ja bych svemu diteti pojizdnou rakev za 50 tisic nekoupil….

Jan Sova

Za 50 tis. se dá pořídit auto které svítí, jede, brzdí, topí a stěrače stírají… Takže proč ta rakev ?? To je taková ta mantra o nových bezpečných autech. Auto potřebuje bystrého řidiče mnohem víc než asistenta hlídání bočního pruhu apod.

Air Traveller

a on je ted snad nejak extremne drahy benzin?

uvedomuje si nekdo, ze (se zohlednenim aktualnich prumernych mezd) je benzin i nafta stale levnejsi, nez pred cca deseti lety? kdy cca 3 roky v kuse stal benzin i nafta kolem 35 korun?

Gwann

Inu, i Němci zjistili, že jediné řešení je protikartelova legislativa.

Např. následující úprava: pokud dojde ke snížení spotřební daně, DPH či obdobně platby, je prodejce povinen zajistit, že nedojde ke změně marže oproti průměru za posledních 12 mesicu a to jak u prodejce tak i u ve vlastnicky či funkčně navázánym předchozích článku dodavatelské retezce.

Minimálně u paliv by to asi fungovalo

Jinak dostanou po ústech jinak. Např.max marzi nad platts cenu. S tím, že stát na tomto trhu bude intervenovat rovněž

Air Traveller

a na dalsi naklady a treb platy, ktere nyni take rostou … vezme ten cerpadlar kde?

Gwann

a pak tu je možnost…spotřební daně a DPH neměnit směrem dolů.

protože se na jejich změnách nabalí akorát finální prodejce. máme k tomu mnohý příklad.

fakt nežerte ty srdcervoucí příklady o chudých čerpadlářích či krachujících supermarketech. já navíc žádný takový nepamatuju už řadu let.

chování mnohých subjektů na trhu je megasprosté, počínaje těmi supermarkety. popovídejte si s kýmkoliv, kdo tam chtěl něco dodávat či dodával.

Air Traveller

ja nikomu nic nezeru. jen se mi přičí zvrácenosti jako limitace cen a podobně.

zatím žádný stát (a jeho ekonomika), který se pokusil o jakoukoli formu limitace cen zákonem, nedopadl dobře.

Gwann

To máte asi I pravdu. Jen je praktická komplikace, pokud neuděláte alespoň neco, tak si naštvaní voliči zvolí někoho kdo jim slíbí cokoliv. A případně i splní skoro cokoliv

Air Traveller

jo, to je pravda.

Jan Sova

Podniky a stát by měli najít cestu, jak dostat příspěvek na dopravu do rukou pracujících/dojíždějících. Zatím to byl obr-problém, protože prý to byla nedovolená finanční podpora, která by se musela danit. To se pak v kafeteriích přispívá na léky a vitaminové nesmysly, případně na dovolené anebo leštění zubů. Ale aby si člověk srazil vstupy proplacením 1/4 letní lítačky, to ne, to by bylo obohacování….

mimochodem

U nas v praci to funguje, clovek ma prispevek na dopravu pokryvajici cenu ctvrtletni litacky (ne celej rok, kdyby se nahodou nekdo treba rozhodnul skoncit). Jak je to reseno danove, nevim. Mam dojem, ze na to, podobne jako na stravenky za 150 kacek bez spoluucasti zamestnance, byl nejakym zpusobem naohyban fond kulturnich a socialnich potreb, nebo jak se to jmenuje. Samozrejme ano, nebylo by spatne tady mit reseni jako v Nemecku, kde mnoho zamestnavatelu nabizi Fahrgeld, ktery za normalnich casu dokazal pokryt dojizdeni autem na LPG a jeste neco (velmi) malo zbylo. Holt jinej svet, to jenom u nas nic… Číst vice »

Zbyněk

Vysoké ceny benzinu vadí čemu?

Méně smradu, méně hluku, více bezpečí pro chodce, cyklisty, lepší průjezd MHD…

Kubrt

Žádný pokles silničního provozu nepozoruju, zato dopravci osobní i nákladní mají problémy.

Tomáš679.2

Však oni si lidé vzpomenou až nebudou mít ráno rohlíky nebo chleba

Jiří Kocurek

Důlzežité je zatopit řidičům. Takže nevzpomenou, budou nadávat na řidiče že ten chleba nepřivezli. Nebo rovnou nadávat, že řidiči ukradli ten jejich chleba.

Tomáš679.2

a hlavně….méně ujetých kilometrů za měsíční výplatu.

Tomáš679.2

Méně smradu, méně hluku, více bezpečí pro chodce. AHA. No a nakonec zařadíte lepší průjezd MHD. No a co takhle kdybyste přestal jezdit MHD, protože to smrdí, dělá hluk a chodci pod to skáčou?
Jen nutno dodat, že hovoříte jen o ceně benzínu (článek v nadpisu taky), ale ona je vysoká i cena nafty. A na co jezdí MHD mimo elektriky?

Frantisek

Tam je ovšem spotřeba na jednoho cestujícího v přepravním proudu odhadem tak třetinová. A po kolejích – pokud by nebyly vlaky poslední dobou nuceny každou chvíli brzdit – je to při jejich naplnění ještě méně.

Jiří Kocurek

Lepší průjezd MHD je dost nanic, když kvůli ceně paliva přestane jezdit.
A pokud jde o nákladní dopravu ve městě, tak půl tuny brambor do školní jídelny cykloBolt nepřiveze. Leda by jich jelo 10 a jeli nadvakrát.

Frantisek

Kdyby je nepřeváželi sem a tam Evropou je proto, že ten kupuje od toho a ten zase od toho, a celé to stavbou silnic dotuje veřejný rozpočet, možná by na ten konečný rozvoz – pokud by nepoužili nákladní tramvaj – zbylo paliva až až. Vypěstovat v potřebném množství (bez vyhazování) i v určité kvalitě snad ještě umíme…

Frantisek

… a delší přepravy by po kolejích také šly, kdyby se investovalo pro změnu také do jejich patřičných úprav, hlavně co do kapacity, spolehlivosti a možnosti naložit.

Y.K.

Musel jsem se podívat na grafíky, jestli cena ropy stagnuje a ono ne. To těžko kompenzuje jedna administrativní sleva, když ropa leze furt nahoru.

https://fred.stlouisfed.org/series/DCOILBRENTEU

Petr

Jistě, ale 8 korun na litru? U nás to udělalo třetinu

Air Traveller

ceny nafty a ropy zas tak uzce s cenou ropy nesouvisi.

Air Traveller

mimochodem … cena ropy se (napr.) oproti roku 2021 cca zdvojnasobila. oproti roku 2020 ztrojnasobila.

mate pocit, ze by se stejne zvedla i cena na cerpackach?

Y.K.

To je ale jen cena ropy, trojnásobná proti loňsku. Aby z toho byl beznín a nafta na pumpě, na to padne hodně energie. Ani energie není levnější. Tak se nám to pěkně sčítá.