Německo zprovoznilo svůj největší lodní výtah, překonává rozdíl 36 metrů. Na výstavbě se podíleli Češi

Lodní výtah na kanálu Odra-Havola u obce Niederfinow. Foto: BMDW (Německé ministerstvo digitalizace a dopravy)Lodní výtah na kanálu Odra-Havola u obce Niederfinow. Foto: BMDW (Německé ministerstvo digitalizace a dopravy)

Zdvihadlo stojí vedle starého lodního výtahu, který je v provozu od března 1934.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Liška

Drobná připomínka k popisu fotky – BMDW je rakouské ministerstvo digitalizace a hospodářství, německé ministerstvo digitalizace a hospodářství je BMDV

Martin Liška

„německé ministerstvo digitalizace a dopravy“ samozřejmě

Třešňák

Ještě dokončit vodní díla na Laby a naše lodní doprava se může napojit na 4300 km.Evropskych vodních cest. To by byl přínos evoluce. Ochranci v Česku nechť si pořídí arboretum nebo terarium!!

vbb

Ale přečíst si Pravidla českého pravopisu půjde daleko rychleji než dokončovat jezy na Labi, nemyslíte? 😉

Láďa

Krásné dílo ,,, nad vodní dopravu není,, 110 metrů dlouhé lodě budou brát 3300 tun a posádka bude 4 lidi,,, ekonomicky to prostě je první místo ,,, Němci to dobře vědí,,,

Bram

Je to třeskutě drahé a je to v podstatě k ničemu. Ale to je problém vnitrozemské vodní plavby obecně. Stačí si přiznat, že nejsme na Rýnu…

Dusanh

A podobně vysoký stupeň byl naplánován v Kerharticích (Ústí n.O.)

Kubrt

Nejsem obeznámen s různými variantami vedení DOL přes rozvodí Labe-Dunaj, ale objevuje se i zdvihadlo Zálší, které mělo překonávat dokonce 90 m rozdíl.

Dusanh

Jak široký by musel být u paty 90m vysoký násep, na jehož koruně by vedl kanál? Už jenom ta představa je na poblití…

Bram

Na poblití je u DOL mnoho věcí, důležité je, že jeho hlavní obhájce, kterým je zlodědek v LDN Lány, to má už ve „funkci“ obrazně řečeno za pár a pak bude definitivní konec. Tím míním definitivní konec DOL, zlodědek mi už bude ukradenej :-).

Martin58

V Zálší byl uvažování jiný koncept – nakloněná rovina = rampa.

Jiří Kocurek

Jak draze by vyšla Breitspurbahn v trase průplavu? 😀 😀 😀

Řeší to jak problém s vodou, tak i problém s plavební komorou.

K.S.

Víte jak se říká že je ČR pro VRT příliš malá? Tak pro pojízdné činžáky je ještě menší.

Navíc je to neouzkoušená technologie, nemuselo by to dopadnout dobře. Držel bych se spíš osvědčeného Brunelova pro který se dají pořád sehnat lokomotivy(!) 😀

railway-azores. ernstkers. nl
chrisbrady. itgo. com/azores/broad. htm

Kevin

Ano, historicky to byla jedna z variant. Upřímně, nebyla to dobrá varianta. Nyní již v plánech pokud vím není. Kanál je z principu velmi dobrá a přínosná myšlenka a kanál lze postavit buď dobře a nebo špatně. Doufám, že se to podaří uskutečnit a že se zvolí dobrá varianta.

Jiří Kocurek

A vodu budem čerpat z Dunaje až nahoru k České Třebové?

Rýn do Německa přitéhá už jako velká řeka, což se o Labi říct nedá a pokud to musí po řece, tak z Bohumína do Labe je to mnohem schůdnější než prokopávat kanál. A pro sypké materiály je daleko nejlevnější získat kapacitu na železnici, např. vymístěním EC na novou rychlou trať.