Líbí se mi Deutschlandticket za 49€ ale chybí dálková a veškerá doprava(komerční/historické)… Snad kdyby to daly za 50€ a byla by integrovaná i Dálková a Historická doprava bylo by to fajn koupit si to + místenka za 0Euro FLX/ICE. Takhle je síťová JÍZDENKA jen pro dotované spoje a dopravní prostředky. Vytěžení 49€ by mohlo jít na obnovu Lokálek+ vozový park a na DB NETZ + MHD ROZVOJE(obnova TT v Kielu, jak psal zdopravy). Právě mě proto mrzí že to není i na všechno jako je rychlovlak,autobus po dálnici či vnitrostátní EC/IC… Myslím si že Deutschlandticket nejenže zlevní, ale pomůže investovat
A pečené holuby transportované do dutiny ústní byste náhodou nechtěl???
Petr
1 rok
Super krok …Akorát u nás by to dle Martina Kupky alias ministra silnic a dál nic by to byl „populismus“, takže místo toho budeme veřejnou dopravu zdražovat….Jedni zavedou cestování v podstatě zdarma jen pro určité privilegované skupiny a druzí zase kašlou na veřejnou dopravu úplně.
Je to podpora veřejné dopravy. Pořád se brečí o ochraně klimatu, vymýšlejí se.nesmysly.jako úsporné budovy, ale podporovat efektivně ekologický způsob dopravy, to knihovníka a jeho vládu ani nenapadne.
Je to sociální transfer směrem ke stávajícím uživatelům VHD, kterým se cestování zlevní. Ti, co dnes jezdí autem, k tomu mají nějaké své důvody a jsou natolik solventní, že auto ufinancují. Levnější jizdenka není argument opustit auto. K nějakému masivnějšímu ústupu od aut v Německu (nejen tam) by vedlo jen drastické zvýšení nákladů na provoz vlastního auta. Ti, co chtějí šetřit životní prostředí, vlakem jezdí už dnes.
Přinejmenším u části výkonů je ten ekologický aspekt sporný. Zejména jsou-li ty výkony zajišťovány zastaralými vozidly (a jejich obnova nijak nesouvisí s tarifem).
O tzv. ochraně klimatu brečí jen část osob. A zavedení jedné „neúplně síťové“ jízdenky v jednom státě má na světové klima zanedbatelně malý vliv.
Mimochodem stejně tak ta jízdenka sama o sobě nijak nenavyšuje počet spojů či kapacitu souprav či tratí.
Veřejná doprava by se měla podporovat spíše investicemi, ne stále větším dotováním provozních nákladů. Kvalitnější a rychlejší doprava přiláká lidi z aut, ne nízká cena.
Mimochodem (nechci to zakřiknout) je pro mě milým překvapením, že nedochází k „úsporným“ opatřením v podobě škrtů v rychlíkovém taktu, což (pokud to tak vydrží) je pro mě dostatečným ukazatelem v tom že není pravda, že „kašlou na veřejnou dopravu úplně“.
To si dovolit asi nemůžou …Ale v prohlášeních toho snad nejméně charismatického a sympatickeho člověka v historii politiky na pozici ministra dopravy se o veřejné dopravě v podstatě vůbec nedoslechnete …Prioritou jsou jen a pouze dálnice 😀
Peeetr
1 rok
Hlavním cílem je, aby se tam až poloviny obyvatel velkých měst vzdala auta.
Tak tady nemusíte vypisovat, že je to pro turisty na letní dovolenou v Německu velmi špatně použitelné, a další „nevýhody“.
Ne že by to, právě zejména pro vnitroměstské přepravy nebylo žádoucí, ale – vejde se ta polovina obyvatel do MHD v těch velkých městech?
Dálkový cestující
1 rok
Tady i pan redaktor měl na počátku pocit, že to je to samé jako 9€ ticket, než změnil nadpis.
Ono se jedná o smouvu na dobu neurčitou, ke které je nutno připojit bankovní účet, z kterého se peníze stahujou. Daný člověk je prověřen zda nemá dluhy apod.
Ve zkratce se nejedná o jízdenku, kterou si koupíte volně na netu nebo v automatu.
Pokud někdo chce jezdit jenom měsíc, tak musí rovnou smlouvu vypovědět, jinak mu stáhnou i další měsíc.
Je to hlavně pro dojíždějící do práce, školy apod.
Jízdenka bude na čipové kartě nebo ve formě aplikace v mobilu. Aby to mohlo fungovat, musíte se upsat ke smlouvě (jak již bylo řešeno) a musíte mít účet u německé banky, aby to šlo stáhnout inkasem. Inkaso z cizích bank nefunguje. Tím je zajištěno, že na tuto jízdenku budou až na výjimky jezdit převážně němeční daňoví poplatníci nebo rezidenti, pro které je primárně určena.
To mi přijde zvláštní, že povolit prodej jízdenky jenom majitelům účtů u německých bank je u nich vůbec legální. Podle mě by to u nás porušovalo možná hned několik zákonů…
Nemyslím si. Nelegální by bylo, pokud by si jízdenku mohli koupit pouze lidé s Německou občankou. Ale účet v německé bance si může zřídit každý, i cizinec. No bohužel, na nějaké šotoježdění to použitelné nebude.
Mýliš sa, európska legislatíva zakazuje odmietať prijať SEPA platbu (čo je aj akákoľvek platba v eurách) na základe štátu kde je účet vedený. Viď európske nariadenie 260/2012, článok 9, odsek 2:
„2. Príjemca prijímajúci úhradu alebo používajúci inkaso na prijímanie finančných prostriedkov od platiteľa, ktorý má otvorený platobný účet v rámci Únie, neurčuje členský štát, v ktorom má byť daný platobný účet otvorený za predpokladu, že daný platobný účet je dostupný v súlade s článkom 3.“
SEPA inkaso je štandard v celej eurozóne, iný typ inkasa v eurách neexistuje. V rámci EÚ mimo eurozóny je tiež bankám dostupné, aj keď tie ho nemusia povinne ponúkať.
Každopádne, ak má niekto problém len s týmto, za 5 minút si založíte účet v Revolute alebo N26 a môžete si Deutschlandsticket objednať.
Inkaso samozrejme funguje aj z banky mimo Nemecka, keďže máme SEPA a SEPA transakcie sa nedelia na domáce a zahraničné. Všetky SEPA transakcie (t.j. transakcie v eurách v rámci EÚ) sa musia spracovať za rovnakých podmienok, bez ohľadu na zdrojový a cieľový členský štát. Problém je len s bankami mimo eurozóny, keďže tam SEPA nie je domáci štandard platieb (keďže SEPA platba môže byť len v eurách), takže niekedy sú SEPA transakcie zaťažené rôznymi divnými poplatkami, alebo niektoré ich druhy nie sú ponúkané. Ničmenej, ak aj niekto žije mimo eurozóny, založiť si účet niekde v eurozóne je najmenší problém a… Číst vice »
Tak pokud to ojebete přes Slovensko, tak ano. Na Slovensku jsou banky benevolentnější a zároveň je tam výhoda, že jsou v Eurozóně. Ale založit si účet v německé bance aniž byste měli na území Německa pobytový status, je dost problém. Oni se dost často vyptávají i na zdroj příjmů. To může být problém, pokud na území Německa nevlastníte nemovitost, nepodnikáte, nejste zaměstnáni nebo nepobíráte nějakou sociální dávku nebo nejste žadatelem o azyl.
Založiť si účet v nemeckej banke je otázka 5 minút – napr. N26 ktorá pôsobí v celej Európe je registrovaná v Nemecku a dostanete v nej nemecké číslo účtu.
A ako hovorím, fungovať bude akákoľvek banka v eurozóne, takže napr. aj Revolut ak ho preferujete.
Nemá to nič s benevolentnosťou bánk, ale so SEPA platbami, ktoré sú rovnaké v celej eurozóne. Na inkaso v rámci SR sa používa úplne rovnaký systém ako na inkaso v Nemecku, alebo medzi SR a Nemeckom. Toto platí pre celú eurozónu.
Ešte doplním že spomínanú N26 používam ako primárnu banku už 3 roky a v Nemecku som nikdy nežil. Len si to vypýta slovenské rodné číslo aby ma mohli špiclovať slovenskí daniari 🙂
Jirka
1 rok
Aha, takze kdyz pojedu na 14 dni do Nemecka, tak zase budu jezdit vsude autem, protoze jsem si ten listek nekoupil mesic predem v predprodeji 🙂 Vitejte ve 3. tisicileti 😀
Když zapomenete, tak zapomenete. Okrádáte se sám. 🙂 Vítejte v realitě.
David
1 rok
V 21. století opravdu není důvod pro implemetaci pomocí pevně definovaných měsíců s platbou a rušením předem. Veškerá ty limity ohledně nákupu a ukončení jsou tam jen a čistě proto, aby co nejvíce znesnadnili nákup občasným cestujícím. Bez limitů by to bylo celé i výrazně jednodušší na implementaci, o jednoduchost ale nešlo. Vadí mi to jak v Německu, tak v Praze či ve Švýcarsku, kde celoroční jízdenka vyjde nastejno jako 30 jednodenních. Nojo, ale občasný cestující obvykle není volič.
Občasný cestující v Praze nebo v Německu to ani neplatí z daní, to je vcelku podstatné.
plp
1 rok
S těmi 14 roky to platí jen u vlastních dětí či vnoučat. Když jsem se německé známé ptal jak se pozná vlastní vnouče, odpověď byla: „a proč bys podváděl?“
Bere se to, že to tak prostě je. Ono to ani nejde ověřit. Pokud pojede máma i s vlastním dítětem a ono se bude jmenovat po tátovi – nejde nic zjistit. Stejně tak u vnoučat.
Ono i to, že je jízdenka vázaná na konkrétní osobu nijak extra neřešili. Za celej měsíc s 9€ chtěli tu občanku vidět jednou ve vlaku, jinak nikdy víc. Taky to brali, že tím, že jí můžou chtít, tak každej bude mít svůj na svoje jméno.
Nekdo
1 rok
No a na studující se zase jako vždy zpomnělo… Než se tu vyrojí zase diskuze. V Německu funguje systém tak, že studenti musí platit tzv. zápisné a rámci toho zápisného ve většině spolkových zemí si z vysokočkolského zákona tamní země musí zaplatit rovnou i půlroční předplatné rámci regionu/města. Takže na rozdíl od 9€ jízdenky, kde ten Semesterticket byl automaticky zařazen do systému té jízdenky si teď nakonec budeme muset připlatit, abychom mohli po celé republice jezdit…
Petr Jetelina
1 rok
Tak o kolik v prosinci zase zdražíme už tak předražená Onenticket?
28 tisíc za roční one ticket je už dost. Skoro mi přijde, že není určen pro běžného cestujícího, ale je určen pro firmy (míněno železniční dopravce), které tyto jízdenky zakoupí pro své zaměstnance a dají si to do nákladů. Pro informaci: Už jsem si koupil druhý roční one ticket.
Za těch 28 tisíc by to mělo být na všechnu veřejnou dopravu, jako v tom Německu. Pak věřím že spousta lidí by si to koupila. Ale třeba se toho dožijeme protože podobné jízdenky se asi stávají trendem (něco takového zavádí i v Maďarsku).
Trendem se stávají, ale se zoufalým unylym ministrem Kupkou, který dopravu ani nevystudoval a absolutně ji nerozumí a pro nějž jsou jedinou mantrou „dalniceeee“ se toho nikdy nedočkáme. U nás se buďto populisticky podporují důchodci, nebo se na podporu veřejné dopravy kašle úplně.
Na všechnu veřejnou dopravu to není ani v tom Německu. Tam v tom nejsou dálkové spoje.
Trend je hezký, ale pořád to musí někdo zaplatit… Realita je spíš taková, že MHD ve městech bude dražší. Nejde dávat městům peníze změnami RUD a dluhy schovávat do státního rozpočtu.
Sova
1 rok
Neomezená jízdenka, která neplatí ve všech spojích, je trochu falešná reklama. Nejde ani tak o případné platby navíc, ale o tu nutnost si hlídat, čím mohu jet a čím ne. Podobně jako u českého OneTicketu (který sice obsahuje i některé dálkové vlaky, ale zase ho za 49 EUR nepořídíme ani na týden, natož na měsíc).
Rozčarování si ušetříte, když si uvědomíte, že Deutschlandticket je zejména sociální transfer pro denní dojížděče, kterým to dojíždění zlevní. Osob, které budou konstruovat trasu Passau-Kiel pomocí RE, aby ušetřily, bude naprosté minimum. Stejně jako těch, kteří by kvůli Deutschlandticketu odložili auto a začali jezdit vlakem. Ti, co z nějakého důvodu, včetně environmentálního, chtějí jezdit vlakem, už tak činí teď. Jiní chtějí jezdit autem a zjevně jim nevadí, že jeho provoz něco stojí. Budu rád za jakákoliv data, která ukážou, že se mýlím a že tenhle typ jízdenek odvádí lidi z aut.
Já si myslím, že potenciál přetáhnout pár lidí z aut to má, ta jízdenka je opravdu levná. Ale muselo by to fungovat tak jak píšu výše, že si můžu s tou jízdenkou sednout do čehokoliv co jede kam potřebuju a nemusím řešit nějaká omezení. Lidí co vnímají dopravu jako pouhý prostředek k přepravě a nutné zlo je v populaci většina, a chtějí to mít hlavně jednoduché. Tady v bublině lidí co ji mají jako koníček se to vnímá úplně jinak (viz mínusy), ale většina lidí se nechce hrabat jízdními řády a tarifními podmínkami…
Kdyby Dticket platil i na dálkové vlaky, tak zase vzrostou nároky na dofinancování ze spolkového rozpočtu. Takhle je to kompromis mezi ekonomickými možnostmi a snahou oslovit co nejvíc voličů. Souhlasím, že tarifní džungle je odrazující, ale většina cestujících jezdí svou jednu, případně několik málo, tras a ví, jakou jízdenku si koupit.
Tohle v Německu není velký problém, rozdíl mezi dálkovou a regionální dopravou je tam mnohem zřetelnější a mezi veřejností dávno zažitý. Políčko „nur Nahverkehr“ existuje ve vyhledávači 20 let. A komu to není pořád jasné, stačí věta „gilt nicht in IC, EC, ICE“ a hotovo. (To u nás, kde jeden rychlík zároveň funguje jako opravdu dálková doprava, a v jiném úseku je páteří místního IDS, se to v podstatě prolíná.)
Pokud vím, tak to neplatí jen na ICE, one tickets zase jen na komerční LE …U síťovky CD je zas nutné hlídat povinnou mistenkovost a vyhnout se naleštěné bídě s nehorázným příplatkem jménem Pendolino 😀
A to je tak velký problém vědět že do ICE, IC, EC a podobných s tím nemůžu?
Dálkový cestující
1 rok
Není po ní nějak extra velká sháňka, nejde čekat naplněnost za 9€ ticket, mnohde byli nabrání různí brigádníci, aby zmírnili ten nápor 😀 , protože na některé verze musíte do střediska a vyplňovat papíry. Různé spolkové země mají různý rozsah podmínek. Takové Bavorsko to osekalo na dřeň a některá města nechtěla vůbec to pustit i do MHD, či změnili podmínky Abo. Je to takový paskvilově navařený guláš. Ale hlavní je to, že státní doprava šla tak dvě úrovně dolů z před covidu, chybí spoje, chybí řidiči, strojvůdci, výluky, atd… Defacto to kompenzuje zhoršující se kvalitu dopravy, která už tak je… Číst vice »
Všude platí teplý kancl je preferovanější než dělat „rukama“ venku. Ideálně dělat státního, brát nadstandard, přesouvat papíry a maily, buzerovat a mít svoje jisté a padla, bez ohledu na výkon. Otázka jen, jak dlouho to dluhoEvropa ještě vydrží do krize..
Ano. V některých regionech Němce za volantem autobusu nenajdeš. Byl jsem na pohovoru u jedné firmy v Mnichově, tam měli Němce dva z několika set zaměstnanců.
Mimochodem, nabídli mu místo dispečera za 3000 € měsíčně. Nevzal jsem to, byl bych na tom hůř, než u nás doma. Jako řidič bych u té samé firmy měl 2800.
Tuňák
1 rok
Nejsem příznivce toho, aby všechno bylo v digitální verzi. V praxi to znamená nutnost spoléhat se na telefon, který je křehké zařízení, navíc napájené z baterie která se může v blbý čas vybít bez možnosti dobití na místě. Papír je blbuvzdorný.
Předpokládám, že pokud se vám vybije telefon (nebo se s ním stane něco jiného, co znemožní jeho používání), že zpětně můžete prokázat, že jste držitelem příslušného cestovního dokladu, a pokutu tak platit nebudete (nebo jenom nějakou sníženou).
To mi připomělo jak jsem si před lety koupil draze jízdenky na noční vlak z Prahy do Kolína nad Rýnem, myslím že to bylo přes pobočku ČD Travel (což je sám o sobě fail, nešlo to koupit online). Chystali jsme se tedy večer na vlak, zkontroloval jsem zda mám všechno s sebou a ejhle, jízdenky nebyly, nemohl jsem je nikde najít. A bez nich jsem odjet nemohl, ani kdybych měl doklad o zaplacení, ani jsem je nemohl stornovat, vrátit. Takže jsme museli zvolit alternativní cestu Flixbusem, který jsem obratem koupil ještě z domova. Dnes už je to jednodušší, jízdenku mám… Číst vice »
Papír se nevybije a má nižší pravděpodobnost bytí ukraden. Časem může vyblednout nebo se rozmočit, ale on i telefon nebude s vodou kdovíjaký kamarád. Papír se také může pomačkat, ale jeho rozbití je velmi nepravděpodobné. 🙂
Bitte beachten Sie jedoch, dass das Deutschland-Ticket grundsätzlich nicht in Zügen, die durch die DB Fernverkehr AG oder anderer Fernverkehrsanbieter wie z.B. FlixTrain betrieben werden (z.B. IC, EC, ICE, aber auch RE der DB Fernverkehr AG), gültig ist. Über Ausnahmen auf bestimmten Streckenabschnitten befindet sich DB Fernverkehr aktuell in Gesprächen mit Ländern und Aufgabenträgern https://www.bahn.de/angebot/regio/deutschland-ticket Please note, however, that the Deutschland-Ticket is generally not valid on trains operated by DB Fernverkehr AG or other long-distance providers such as FlixTrain (e.g. IC, EC, ICE, but also RE of DB Fernverkehr AG). DB Fernverkehr is currently in talks with the federal states… Číst vice »
Pokud se budeme bavit Lince Norddeich Mole Bremen, tak tam bude chaos no. Ale jinak takový RE z Berlína až do Stralsundu je bez problému. Nebo Hof Drážďany atd.
Ale to je neco jineho, ty vlaky jezdi do Prenzlau jako ICE, ale v danem useku je uznavano jizdne VBB (podobne je to i u linky 17 v useku Berlin-Elsterwerda).
Musím mít k tomu účet u německé banky? Nebo to jde zaplatit jinak?
Bohužel pro vás tato jízdenka určena není.
Copak ? Nejsem germánská rasa?
Záleží na aplikaci. Co jsem koukal, tak platba kartou je možná (Visa,Mastercard) jak u aplikace pro DE Ticket tak i u Db Navigatoru.
Dle podmínek na bahn.de je možné koupit i s platností ihned, není nutné dodržet pravidlo 25. dne předchozího měsíce
Líbí se mi Deutschlandticket za 49€ ale chybí dálková a veškerá doprava(komerční/historické)… Snad kdyby to daly za 50€ a byla by integrovaná i Dálková a Historická doprava bylo by to fajn koupit si to + místenka za 0Euro FLX/ICE. Takhle je síťová JÍZDENKA jen pro dotované spoje a dopravní prostředky. Vytěžení 49€ by mohlo jít na obnovu Lokálek+ vozový park a na DB NETZ + MHD ROZVOJE(obnova TT v Kielu, jak psal zdopravy). Právě mě proto mrzí že to není i na všechno jako je rychlovlak,autobus po dálnici či vnitrostátní EC/IC… Myslím si že Deutschlandticket nejenže zlevní, ale pomůže investovat
A pečené holuby transportované do dutiny ústní byste náhodou nechtěl???
Super krok …Akorát u nás by to dle Martina Kupky alias ministra silnic a dál nic by to byl „populismus“, takže místo toho budeme veřejnou dopravu zdražovat….Jedni zavedou cestování v podstatě zdarma jen pro určité privilegované skupiny a druzí zase kašlou na veřejnou dopravu úplně.
On to je populistický nákup hlasů i v tom Německu. Jiný efekt to mít nebude.
Je to podpora veřejné dopravy. Pořád se brečí o ochraně klimatu, vymýšlejí se.nesmysly.jako úsporné budovy, ale podporovat efektivně ekologický způsob dopravy, to knihovníka a jeho vládu ani nenapadne.
Je to sociální transfer směrem ke stávajícím uživatelům VHD, kterým se cestování zlevní. Ti, co dnes jezdí autem, k tomu mají nějaké své důvody a jsou natolik solventní, že auto ufinancují. Levnější jizdenka není argument opustit auto. K nějakému masivnějšímu ústupu od aut v Německu (nejen tam) by vedlo jen drastické zvýšení nákladů na provoz vlastního auta. Ti, co chtějí šetřit životní prostředí, vlakem jezdí už dnes.
Nooo, jestli se zvýší počet cestujících ve vlaku, tak něčím museli jezdit před tím. Na koloběžce to asi nebylo, že by auto?
Nebo nejezdili. Víkendy trávili blíže domovu.
Přinejmenším u části výkonů je ten ekologický aspekt sporný. Zejména jsou-li ty výkony zajišťovány zastaralými vozidly (a jejich obnova nijak nesouvisí s tarifem).
O tzv. ochraně klimatu brečí jen část osob. A zavedení jedné „neúplně síťové“ jízdenky v jednom státě má na světové klima zanedbatelně malý vliv.
Mimochodem stejně tak ta jízdenka sama o sobě nijak nenavyšuje počet spojů či kapacitu souprav či tratí.
Veřejná doprava by se měla podporovat spíše investicemi, ne stále větším dotováním provozních nákladů. Kvalitnější a rychlejší doprava přiláká lidi z aut, ne nízká cena.
Nejvíc se šetří klima, když se necestuje vůbec. Ale chápu, že to není dost šoto.
V době největšího růstu bylo Německo v plusu a teď to může utrácet. U nás Babiš vyráběl rekordní schodky.
To je jen propaganda současné vlády. Je smutné jak rychle tomu lidi uvěřili. Naopak za vlády Babiše zadlužení rostlo jen v covidových letech, viz např.:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:P%C5%99%C3%ADjmy_a_v%C3%BDdaje_st%C3%A1tn%C3%ADho_rozpo%C4%8Dtu_%C4%8CR.png
A jestli nevěříte wikipedii, tak tady mate ten stejný graf na stránkách ministerstva financí: https://www.mfcr.cz/assets/cs/cmsimg/fotogalerie/20201001-statni_dluh_vs_2-celkovy-zaporny.png
Při zvyšování nákladů je logické zdražovat.
Mimochodem (nechci to zakřiknout) je pro mě milým překvapením, že nedochází k „úsporným“ opatřením v podobě škrtů v rychlíkovém taktu, což (pokud to tak vydrží) je pro mě dostatečným ukazatelem v tom že není pravda, že „kašlou na veřejnou dopravu úplně“.
To si dovolit asi nemůžou …Ale v prohlášeních toho snad nejméně charismatického a sympatickeho člověka v historii politiky na pozici ministra dopravy se o veřejné dopravě v podstatě vůbec nedoslechnete …Prioritou jsou jen a pouze dálnice 😀
Hlavním cílem je, aby se tam až poloviny obyvatel velkých měst vzdala auta.
Tak tady nemusíte vypisovat, že je to pro turisty na letní dovolenou v Německu velmi špatně použitelné, a další „nevýhody“.
Ne že by to, právě zejména pro vnitroměstské přepravy nebylo žádoucí, ale – vejde se ta polovina obyvatel do MHD v těch velkých městech?
Tady i pan redaktor měl na počátku pocit, že to je to samé jako 9€ ticket, než změnil nadpis.
Ono se jedná o smouvu na dobu neurčitou, ke které je nutno připojit bankovní účet, z kterého se peníze stahujou. Daný člověk je prověřen zda nemá dluhy apod.
Ve zkratce se nejedná o jízdenku, kterou si koupíte volně na netu nebo v automatu.
Pokud někdo chce jezdit jenom měsíc, tak musí rovnou smlouvu vypovědět, jinak mu stáhnou i další měsíc.
Je to hlavně pro dojíždějící do práce, školy apod.
Jízdenka bude na čipové kartě nebo ve formě aplikace v mobilu. Aby to mohlo fungovat, musíte se upsat ke smlouvě (jak již bylo řešeno) a musíte mít účet u německé banky, aby to šlo stáhnout inkasem. Inkaso z cizích bank nefunguje. Tím je zajištěno, že na tuto jízdenku budou až na výjimky jezdit převážně němeční daňoví poplatníci nebo rezidenti, pro které je primárně určena.
To mi přijde zvláštní, že povolit prodej jízdenky jenom majitelům účtů u německých bank je u nich vůbec legální. Podle mě by to u nás porušovalo možná hned několik zákonů…
Nemyslím si. Nelegální by bylo, pokud by si jízdenku mohli koupit pouze lidé s Německou občankou. Ale účet v německé bance si může zřídit každý, i cizinec. No bohužel, na nějaké šotoježdění to použitelné nebude.
Mýliš sa, európska legislatíva zakazuje odmietať prijať SEPA platbu (čo je aj akákoľvek platba v eurách) na základe štátu kde je účet vedený. Viď európske nariadenie 260/2012, článok 9, odsek 2:
„2. Príjemca prijímajúci úhradu alebo používajúci inkaso na prijímanie finančných prostriedkov od platiteľa, ktorý má otvorený platobný účet v rámci Únie, neurčuje členský štát, v ktorom má byť daný platobný účet otvorený za predpokladu, že daný platobný účet je dostupný v súlade s článkom 3.“
Nez se spravedlive rozohnite, tak si k tomu zkuste neco zjistit. Jedina moznost platby je tzv. (SEPA-)Lastschrift, coz je neco uplne standardniho v Nemecku (a trochu zvlastnost podobne jako EC-karty). Kazdopadne je tato moznost (teoreticky) dostupna v cele Evrope (viz https://www.verbraucherzentrale.de/wissen/geld-versicherungen/sparen-und-anlegen/sepa-europaweite-regeln-im-zahlungsverkehr-11512). Jestli je to mozne u vasi banky se musite poptat, spise by mne to ale prekvapilo…
Kde jste přišli na to, že lze platit jen inkasem? Na webu je uvedená taky platební karta PayPal:
„einfach mit SEPA-Lastschrift, Debit-/Kreditkarte oder PayPal bezahlen“
SEPA inkaso je štandard v celej eurozóne, iný typ inkasa v eurách neexistuje. V rámci EÚ mimo eurozóny je tiež bankám dostupné, aj keď tie ho nemusia povinne ponúkať.
Každopádne, ak má niekto problém len s týmto, za 5 minút si založíte účet v Revolute alebo N26 a môžete si Deutschlandsticket objednať.
tak jsem to zkusil a zatím mi odepsali že se naskytl nějaký problém a do 3h mě budou kontaktovat.
Inkaso samozrejme funguje aj z banky mimo Nemecka, keďže máme SEPA a SEPA transakcie sa nedelia na domáce a zahraničné. Všetky SEPA transakcie (t.j. transakcie v eurách v rámci EÚ) sa musia spracovať za rovnakých podmienok, bez ohľadu na zdrojový a cieľový členský štát. Problém je len s bankami mimo eurozóny, keďže tam SEPA nie je domáci štandard platieb (keďže SEPA platba môže byť len v eurách), takže niekedy sú SEPA transakcie zaťažené rôznymi divnými poplatkami, alebo niektoré ich druhy nie sú ponúkané. Ničmenej, ak aj niekto žije mimo eurozóny, založiť si účet niekde v eurozóne je najmenší problém a… Číst vice »
Edit: Vyskúšal som to aj v praxi, zadal som do objednávacieho formulára slovenské číslo účtu a zobralo mi to úplne bez problémov.
Tak pokud to ojebete přes Slovensko, tak ano. Na Slovensku jsou banky benevolentnější a zároveň je tam výhoda, že jsou v Eurozóně. Ale založit si účet v německé bance aniž byste měli na území Německa pobytový status, je dost problém. Oni se dost často vyptávají i na zdroj příjmů. To může být problém, pokud na území Německa nevlastníte nemovitost, nepodnikáte, nejste zaměstnáni nebo nepobíráte nějakou sociální dávku nebo nejste žadatelem o azyl.
Založiť si účet v nemeckej banke je otázka 5 minút – napr. N26 ktorá pôsobí v celej Európe je registrovaná v Nemecku a dostanete v nej nemecké číslo účtu.
A ako hovorím, fungovať bude akákoľvek banka v eurozóne, takže napr. aj Revolut ak ho preferujete.
Nemá to nič s benevolentnosťou bánk, ale so SEPA platbami, ktoré sú rovnaké v celej eurozóne. Na inkaso v rámci SR sa používa úplne rovnaký systém ako na inkaso v Nemecku, alebo medzi SR a Nemeckom. Toto platí pre celú eurozónu.
Ešte doplním že spomínanú N26 používam ako primárnu banku už 3 roky a v Nemecku som nikdy nežil. Len si to vypýta slovenské rodné číslo aby ma mohli špiclovať slovenskí daniari 🙂
Aha, takze kdyz pojedu na 14 dni do Nemecka, tak zase budu jezdit vsude autem, protoze jsem si ten listek nekoupil mesic predem v predprodeji 🙂 Vitejte ve 3. tisicileti 😀
Když zapomenete, tak zapomenete. Okrádáte se sám. 🙂 Vítejte v realitě.
V 21. století opravdu není důvod pro implemetaci pomocí pevně definovaných měsíců s platbou a rušením předem. Veškerá ty limity ohledně nákupu a ukončení jsou tam jen a čistě proto, aby co nejvíce znesnadnili nákup občasným cestujícím. Bez limitů by to bylo celé i výrazně jednodušší na implementaci, o jednoduchost ale nešlo. Vadí mi to jak v Německu, tak v Praze či ve Švýcarsku, kde celoroční jízdenka vyjde nastejno jako 30 jednodenních. Nojo, ale občasný cestující obvykle není volič.
Občasný cestující v Praze nebo v Německu to ani neplatí z daní, to je vcelku podstatné.
S těmi 14 roky to platí jen u vlastních dětí či vnoučat. Když jsem se německé známé ptal jak se pozná vlastní vnouče, odpověď byla: „a proč bys podváděl?“
Bere se to, že to tak prostě je. Ono to ani nejde ověřit. Pokud pojede máma i s vlastním dítětem a ono se bude jmenovat po tátovi – nejde nic zjistit. Stejně tak u vnoučat.
Ono i to, že je jízdenka vázaná na konkrétní osobu nijak extra neřešili. Za celej měsíc s 9€ chtěli tu občanku vidět jednou ve vlaku, jinak nikdy víc. Taky to brali, že tím, že jí můžou chtít, tak každej bude mít svůj na svoje jméno.
No a na studující se zase jako vždy zpomnělo… Než se tu vyrojí zase diskuze. V Německu funguje systém tak, že studenti musí platit tzv. zápisné a rámci toho zápisného ve většině spolkových zemí si z vysokočkolského zákona tamní země musí zaplatit rovnou i půlroční předplatné rámci regionu/města. Takže na rozdíl od 9€ jízdenky, kde ten Semesterticket byl automaticky zařazen do systému té jízdenky si teď nakonec budeme muset připlatit, abychom mohli po celé republice jezdit…
Tak o kolik v prosinci zase zdražíme už tak předražená Onenticket?
O co nejvíc, aby měl knihovník Martin na dálnice 🙂
28 tisíc za roční one ticket je už dost. Skoro mi přijde, že není určen pro běžného cestujícího, ale je určen pro firmy (míněno železniční dopravce), které tyto jízdenky zakoupí pro své zaměstnance a dají si to do nákladů. Pro informaci: Už jsem si koupil druhý roční one ticket.
Za těch 28 tisíc by to mělo být na všechnu veřejnou dopravu, jako v tom Německu. Pak věřím že spousta lidí by si to koupila. Ale třeba se toho dožijeme protože podobné jízdenky se asi stávají trendem (něco takového zavádí i v Maďarsku).
Trendem se stávají, ale se zoufalým unylym ministrem Kupkou, který dopravu ani nevystudoval a absolutně ji nerozumí a pro nějž jsou jedinou mantrou „dalniceeee“ se toho nikdy nedočkáme. U nás se buďto populisticky podporují důchodci, nebo se na podporu veřejné dopravy kašle úplně.
Na všechnu veřejnou dopravu to není ani v tom Německu. Tam v tom nejsou dálkové spoje.
Trend je hezký, ale pořád to musí někdo zaplatit… Realita je spíš taková, že MHD ve městech bude dražší. Nejde dávat městům peníze změnami RUD a dluhy schovávat do státního rozpočtu.
Neomezená jízdenka, která neplatí ve všech spojích, je trochu falešná reklama. Nejde ani tak o případné platby navíc, ale o tu nutnost si hlídat, čím mohu jet a čím ne. Podobně jako u českého OneTicketu (který sice obsahuje i některé dálkové vlaky, ale zase ho za 49 EUR nepořídíme ani na týden, natož na měsíc).
Tak dodělat nějaký filtr do vyhledávače spojení už je to nejmenší, snad to někoho napadne (pokud už to není možné teď).
Ten filtr už tam dávno je. Stačí v jízdním řádu DB (bahn.db) zaškrtnout „Nur Nahverkehr“.
Rozčarování si ušetříte, když si uvědomíte, že Deutschlandticket je zejména sociální transfer pro denní dojížděče, kterým to dojíždění zlevní. Osob, které budou konstruovat trasu Passau-Kiel pomocí RE, aby ušetřily, bude naprosté minimum. Stejně jako těch, kteří by kvůli Deutschlandticketu odložili auto a začali jezdit vlakem. Ti, co z nějakého důvodu, včetně environmentálního, chtějí jezdit vlakem, už tak činí teď. Jiní chtějí jezdit autem a zjevně jim nevadí, že jeho provoz něco stojí. Budu rád za jakákoliv data, která ukážou, že se mýlím a že tenhle typ jízdenek odvádí lidi z aut.
Já si myslím, že potenciál přetáhnout pár lidí z aut to má, ta jízdenka je opravdu levná. Ale muselo by to fungovat tak jak píšu výše, že si můžu s tou jízdenkou sednout do čehokoliv co jede kam potřebuju a nemusím řešit nějaká omezení. Lidí co vnímají dopravu jako pouhý prostředek k přepravě a nutné zlo je v populaci většina, a chtějí to mít hlavně jednoduché. Tady v bublině lidí co ji mají jako koníček se to vnímá úplně jinak (viz mínusy), ale většina lidí se nechce hrabat jízdními řády a tarifními podmínkami…
Kdyby Dticket platil i na dálkové vlaky, tak zase vzrostou nároky na dofinancování ze spolkového rozpočtu. Takhle je to kompromis mezi ekonomickými možnostmi a snahou oslovit co nejvíc voličů. Souhlasím, že tarifní džungle je odrazující, ale většina cestujících jezdí svou jednu, případně několik málo, tras a ví, jakou jízdenku si koupit.
Tohle v Německu není velký problém, rozdíl mezi dálkovou a regionální dopravou je tam mnohem zřetelnější a mezi veřejností dávno zažitý. Políčko „nur Nahverkehr“ existuje ve vyhledávači 20 let. A komu to není pořád jasné, stačí věta „gilt nicht in IC, EC, ICE“ a hotovo. (To u nás, kde jeden rychlík zároveň funguje jako opravdu dálková doprava, a v jiném úseku je páteří místního IDS, se to v podstatě prolíná.)
Tak hlavně Česko je na skutečně dálkovou dopravu jednoduše malé. Podobně Rakousko. Jediná skutečně dálková trasa je u nás Praha – Ostrava.
Pokud vím, tak to neplatí jen na ICE, one tickets zase jen na komerční LE …U síťovky CD je zas nutné hlídat povinnou mistenkovost a vyhnout se naleštěné bídě s nehorázným příplatkem jménem Pendolino 😀
A to je tak velký problém vědět že do ICE, IC, EC a podobných s tím nemůžu?
Není po ní nějak extra velká sháňka, nejde čekat naplněnost za 9€ ticket, mnohde byli nabrání různí brigádníci, aby zmírnili ten nápor 😀 , protože na některé verze musíte do střediska a vyplňovat papíry. Různé spolkové země mají různý rozsah podmínek. Takové Bavorsko to osekalo na dřeň a některá města nechtěla vůbec to pustit i do MHD, či změnili podmínky Abo. Je to takový paskvilově navařený guláš. Ale hlavní je to, že státní doprava šla tak dvě úrovně dolů z před covidu, chybí spoje, chybí řidiči, strojvůdci, výluky, atd… Defacto to kompenzuje zhoršující se kvalitu dopravy, která už tak je… Číst vice »
v německu a chybí? Měl jsem vzato že řidiči a podobný personál u nách chybí už jen kuli podhodnocení, obvykle utíkali právě do německa.
Všude platí teplý kancl je preferovanější než dělat „rukama“ venku. Ideálně dělat státního, brát nadstandard, přesouvat papíry a maily, buzerovat a mít svoje jisté a padla, bez ohledu na výkon. Otázka jen, jak dlouho to dluhoEvropa ještě vydrží do krize..
V teplém kanclu u Arrivy jsem měl míň, než kolik beru jako řidič. A v zimě ten kancl nebyl rozhodně teplý 😉
Ano. V některých regionech Němce za volantem autobusu nenajdeš. Byl jsem na pohovoru u jedné firmy v Mnichově, tam měli Němce dva z několika set zaměstnanců.
Mimochodem, nabídli mu místo dispečera za 3000 € měsíčně. Nevzal jsem to, byl bych na tom hůř, než u nás doma. Jako řidič bych u té samé firmy měl 2800.
Nejsem příznivce toho, aby všechno bylo v digitální verzi. V praxi to znamená nutnost spoléhat se na telefon, který je křehké zařízení, navíc napájené z baterie která se může v blbý čas vybít bez možnosti dobití na místě. Papír je blbuvzdorný.
Předpokládám, že pokud se vám vybije telefon (nebo se s ním stane něco jiného, co znemožní jeho používání), že zpětně můžete prokázat, že jste držitelem příslušného cestovního dokladu, a pokutu tak platit nebudete (nebo jenom nějakou sníženou).
Papír lidé vůbec neztrácejí…🤦♂️
To mi připomělo jak jsem si před lety koupil draze jízdenky na noční vlak z Prahy do Kolína nad Rýnem, myslím že to bylo přes pobočku ČD Travel (což je sám o sobě fail, nešlo to koupit online). Chystali jsme se tedy večer na vlak, zkontroloval jsem zda mám všechno s sebou a ejhle, jízdenky nebyly, nemohl jsem je nikde najít. A bez nich jsem odjet nemohl, ani kdybych měl doklad o zaplacení, ani jsem je nemohl stornovat, vrátit. Takže jsme museli zvolit alternativní cestu Flixbusem, který jsem obratem koupil ještě z domova. Dnes už je to jednodušší, jízdenku mám… Číst vice »
Nesmíte si zapomenout vzít ta zařízení akorát. 🙂
Papír se nevybije a má nižší pravděpodobnost bytí ukraden. Časem může vyblednout nebo se rozmočit, ale on i telefon nebude s vodou kdovíjaký kamarád. Papír se také může pomačkat, ale jeho rozbití je velmi nepravděpodobné. 🙂
Papír hoří a vodu taky zrovna nemiluje.
Co tam máš dál?
A telefon po namočení a přehřátí funguje? 🙂
škoda že není i na dálkové spoje, takhle se přes půl německa pojede blbě, ale na poskakování po regionu asi dobrý.
Nedá se to použít ani na RE, takže jen osobák, který staví všude.
Kde konkrétně vidíte, že to neplatí na RE?
Bitte beachten Sie jedoch, dass das Deutschland-Ticket grundsätzlich nicht in Zügen, die durch die DB Fernverkehr AG oder anderer Fernverkehrsanbieter wie z.B. FlixTrain betrieben werden (z.B. IC, EC, ICE, aber auch RE der DB Fernverkehr AG), gültig ist. Über Ausnahmen auf bestimmten Streckenabschnitten befindet sich DB Fernverkehr aktuell in Gesprächen mit Ländern und Aufgabenträgern https://www.bahn.de/angebot/regio/deutschland-ticket Please note, however, that the Deutschland-Ticket is generally not valid on trains operated by DB Fernverkehr AG or other long-distance providers such as FlixTrain (e.g. IC, EC, ICE, but also RE of DB Fernverkehr AG). DB Fernverkehr is currently in talks with the federal states… Číst vice »
Pokud se budeme bavit Lince Norddeich Mole Bremen, tak tam bude chaos no. Ale jinak takový RE z Berlína až do Stralsundu je bez problému. Nebo Hof Drážďany atd.
Těch RE, co provozují DB Fernverkehr, je ale naprosté minimum. Upřímně by mě zajímal i jejich seznam, marně je hledám:-)
https://www.bahn.de/service/individuelle-reise/bahn_und_fahrrad/nahverkehrsfreigabe
Není za co. Jinak Stuttgart Kostnice je třeba frekventovaná linka a nakonec pro tuto linku schválili 9€ jízdenku minulé léto.
Nasel jsem v JR 2023 jeden jediny par a to:
RE 2191 Freilassing-Berchtesgaden
RE 2192 Berchtesgaden-Freilassing
Je to soucast tzv. touristickych vlaku na lince 24.
Vozy se toci z IC 2083 a pak prechazi na IC 2082.
Takze neco naprosto zanedbatelneho.
Ještě jezdí jako RE ICE v useku Prenzlau – Berlin. Tam 9 EUR ticket taky neplatil, ale jiný lístky na regionalku (VBB, BB Ticket) ano.
Ale to je neco jineho, ty vlaky jezdi do Prenzlau jako ICE, ale v danem useku je uznavano jizdne VBB (podobne je to i u linky 17 v useku Berlin-Elsterwerda).
jezdi i pod cislem jako RE, viz https://reiseauskunft.bahn.de/bin/traininfo.exe/dn/501369/383836/31248/151499/80?ld=4312&protocol=https:&seqnr=2&ident=1z.01418012.1680631484&rt=1&date=06.04.23&station_evaId=8010282&station_type=dep&rtMode=DB-HYBRID¤tReferrer=tp&rt=1&time=14:53