Německo začíná se zkušebním provozem na dalších 60 kilometrech vysokorychlostní trati

Most přes údolí Filstal. Foto: Arnim Kilgus / Deutsche BahnMost přes údolí Filstal. Foto: Arnim Kilgus / Deutsche Bahn

Polovina nové trati vede pod zemí, jízdní doby se zkrátí o polovinu.

Síť německých vysokorychlostních tratí se od prosince letošního roku rozroste o dalších 60 kilometrů nového úseku. Povede mezi Ulmem a Wendlingenem a bude součástí nového rychlejšího spojení mezi Bavorskem a Stuttgartem.

Nová trať je již prakticky hotová: v prosinci po ní projel první vlak, ale zatím dieselový. Další velký krok ji čeká v příštích dnech: dojde k zapojení trolejí a zahájení zkušebního provozu. Pravidelné vlaky na ní vyjedou se změnou jízdního řádu v prosinci.

Nová trať je postavena na rychlost 250 km/h, překonává pohoří Švábská Jura. I kvůli složitému terénu vede polovina celkové délky v tunelech. Nejdelší z nich je 8,8 km dlouhý. Stavba začala v roce 2012, celkové stavební náklady jsou zhruba čtyři miliardy eur.

Na trať naváže ještě úsek ze Stuttgartu do Wendlingenu, který se také již staví. Jeho nejnákladnější součástí je především stavba nového nádraží ve Stuttgartu. Hotovo má být v roce 2025. Po dokončení trati má dojít ke zkrácení doby jízdy mezi Ulmem a Stuttgartem z 55 minut na 30 minut.

Nová trať má své speciální stránky, kde je důkladně zmapována výstavba i zbývají části projektu.

Most přes údolí Filstal. Foto: Arnim Kilgus / Deutsche BahnTrasa nové trati Wendlingen - Ulm. Foto: Stoeffler / Wikimedia CommonsNová vysokorychlostní trať z Ulmu do Wendlingenu. Foto: Jannik Walter / Deutsche Bahn

Tagy Deutsche Bahn Ulm - Wendlingen VRT vysokorychlostní železnice vysokorychlostní železnice v Německu
116 komentářů