Německo slíbilo rychlejší opravu koridoru podél Labe, uleví hlavně nákladním dopravcům
Místo současných 99 nákladních vlaků denně místem bude moci projet až 147 nákladních souprav.
Nejkritičtější místo pro mezinárodní železniční nákladní dopravu mezi Českem a Německem by mělo být lépe průjezdné, než německý správce infrastruktury DB Netze původně plánoval. Po jednání se svým saským protějškem Martinem Duligem o tom informoval ministr dopravy Martin Kupka.
Jde o trať mezi Děčínem a Bad Schandau, kde kvůli stavebním pracím na německé straně v červnu začalo velké omezení provozu zejména pro nákladní dopravce. Původně měly práce trvat tři roky.
„Německá strana nám vyšla vstříc a upravila harmonogram prací. Probíhající stavební práce tu zásadně omezují provoz a hrozilo, že dopravci by tady museli čelit komplikacím další tři roky. Německý správce železniční infrastruktury ale už v prvním pololetí příštího roku výrazně navýší kapacitu. Do urychlení prací a změny harmonogramu investuje 40 milionů eur. Místo současných 99 nákladních vlaků denně tudy bude moci projet až 147 nákladních souprav,“ uvedl po jednání ministr Martin Kupka. Tato změna výrazně pomůže i osobní dopravě a posílí i Solidarity Lanes pro snazší dovoz produktů a surovin z Ukrajiny.
Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz rozhodnutí německé strany vítá. „Pro naše členy je to mimořádně složitá situace. Děčín je jediným použitelným přechodem do Německa. Někteří dopravci nedostali vůbec přidělené trasy, musí jezdit buď složitě s kratšími vlaky a v dieselové trakci přes jiné přechody nebo zcela Česko objíždět,“ řekl výkonný ředitel ŽESNAD.cz Oldřich Sládek. Podle něj je důležité, aby Česko mělo nejméně dva kapacitní elektrifikované železniční přechody s Německem s koridorovými parametry.