Německo otevřelo další čtyřkolejku. Zvýší kapacitu železnice v Bavorsku
Nová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DB

Ke kompletnímu dokončení rozšíření trati Norimberk - Bamberk dojde příští rok.
Ke kompletnímu dokončení rozšíření trati Norimberk - Bamberk dojde příští rok.
Placeno federální, nebo místní vládou?
V Německu stavějí další čtyřkolek, v Česku uvažujeme o tříkolejkách.
Jen se neboj, třeba se z finančních důvodů ten Nymburk ještě překreslí.
Když ti o teda tak strašně vadí ta tříkolejka…
Přesně – mírně bych parafrázoval článek:
Spojení Praha – Kolín je jednou z nejvytíženějších tras v Česku, dosud zde je provoz jen po dvou kolejích. Jakékoliv snahy o ztří- nebo nedejbože zčtyřkolejnění celého úseku správce infrastruktury zamete pod koberec.
A dokončili to 7 let po (i tak protahovaném) dokončení VRT Erfurt – Ebensfeld. A pořád nemají dokončeno…
Kdyby se zeptali SŽDC, tak by se dozvěděli, že to nelze postavit, protože to takhle nikdo ještě nedělal. A možná na to ani není předpis.
Jojo, někde to jde a někde holt ne. Libeň – Velim třeba…
Jasná vina komunistů, že nám to tam nachystali jenom na tři koleje.
Tak to ani náhodou. Jasná vina těch co připravovali modernizaci trati z Prahy do Poříčan po roce 2000 a nedokázali si spočítat podle růstových grafů že za deset let po modernizaci tři koleje nebudou stačit.
Hm, tak to bych chtěl vidět, co bys nad trendy přeprav v 90. letech spočetl ty, vševěde.
Já myslel, ze za všechno špatné u nás může Babiš a Putin?!
Neví někdo, proč se to stavělo jen na 160 km/h, když to je vlastně nová paralelní trať? Proč ne nějakých 200-230, když by to nebylo o nic dražší?
Že by se Němci rozumně vynakládali prostředky? Třeba proto, že na rychlosti nad 230 ten úsek prostě postavit nejde a 160 jim pro regionální dopravu stačí.
Je to bohužel složitější než popsáno v tomto článku. Čtyřkolejná trať nebude za rok hotová. Stále bude chybět úsek Fürth Vach-Eltersdorf (tam se chystají 3 koleje v souvislosti s verdiktem soudu) A také bude chybět průjezd Bambergem, který se v současné chvíli nachází v povolovacím řízení. Pak se má ještě stavět tunel pro nákladní dopravu z Eltersdorfu do Norimberku. Bohužel současná vláda, která se sice chválí tým jak podporuje ekologickou dopravu, nezajistila financování do budoucna
Díky za super doplnění. Každopádně kapacitně je Strullendorf – Bamberg asi větší problém než Eltersdorf – Vach – Fürth.
Na krátkém úseku mezi Vach (resp. Odbočkou mezi zastávkami Fürth-Klinikum a Eltersdorf se musí procpat každým směrem ICE (2x za hodinu), IC (několikrát denně), RE (rovněž dvakrát za hodinu), S-Bahn (ve špičce třikrát za hodinu) a ještě několik nákladních vlaků. Problémem bude asi zastavování příměstských vlaku ve Vachu. Kromě toho existuje ve Vachu nadále ještě přejezd…
V Bamberku podle mě může spíš křižování různých druhů vlaků být kapacitním problémem
Povede vůbec ta čtyřkolejka až do Bamberku? Na mapce končí úsek stavby ještě kus před Bamberkem, a na openrailwaymap je to také namalované s dvoukolejkou v posledním úseku. Na server je výjezd z Bamberku také dvoukolejný, a čtyři koleje začínají až těsně před zastávkou Hallstadt.
Aha, tak jsem si přečetl popis stavby od DB InfraGo a opravdu až do Bamberku čtyři koleje nebudou, resp. určitě ne v rámci této stavby.
U Strullendorfu se vše sbíhá do dvou kolejí. Dál je až do Bambergu lesem původní dvojkolejka včetně původních sloupů trakčního vedení a ani jsem tam neviděl nikde náznaky toho, že by se v lese začalo kácet kvůli rozšíření drážního tělesa.
Opravdu se jedná o ,,čtyřkolejku” ? Spíš bych to viděl na dvě tratě vedoucí vedle sebe, jedna pro S-Bahn a druhá pro rychlejší vrstvu včetně nákladních vlaků s možností přejeti z jedné tratě na druhou.
Na sever od Bamberka je hotovo, na jih se ještě rok bude budovat, ale uzel Bamberk bude trvat ještě dlouho, tam se ještě nekoplo (a teprve pár let dozadu se rozhodlo pro variantu rozšíření tratě skrz město (místo např. východního obchvatu).
Jinam celé rozšíření v úseku Norimberk-Ebensfeld vede skrz mnoho obcí, kde se dráha rozšířila na 4 koleje a je obehnaná fakt vysokými PHS. To by u nás těžko někdo kousnul.
https://www.br.de/franken/inhalt/breitenguessbach-ice-trasse-ausbau-100~_v-img__16__9__xl_-d31c35f8186ebeb80b0cd843a7c267a0e0c81647.jpg?version=abb7d
Nejen tam, viz již delší dobu např. obdobně „vyzděné“ nádraží v Dachau (rovněž čtyřkolejka, tam 2 koleje zvlášť pro mnichovskou S-Bahn).
Je to spíš tak. Vnější koleje jsou „rychlé“ a vnitřní primárně pro Sbahn.
Tohle je můj sen na zatížených výpadovkách z Brna a Prahy.
Pro zacatektrba z Prahy do Č. Třebové a pak z Brna do Č.Třebové….
není to jedno? hlavní je kapacita v daném úseku, ne?
Samozřejmě, že je to jedno. Ve finále jde o slovíčkaření. I když pojmenovat to správně je asi složitější. Co mě překvapilo víc, je to, jak brzo by měla být celá stavba hotová. V úseku Strullendorf – Bamberg se ještě cca před měsícem nestavělo nic a směrem na Buttenheim je ještě část tratě původní před rekonstrukcí.
Je a není. Třeba to co je mezi Vršovicemi a Zahradním Městem není a nemůže být čtyřkolejka, protože čtyři koleje tam sice jsou, ale nejsou dopravně rovnocenné. Z Vrošovic do Hostivaře se dá jet po všech čtyřech, ale do Malešic se dá jet jen po dvou, protože se ušetřilo za spojky. A to stejné je i v Chuchli.
Tady jsou v rámci „pomalých“ a „rychlých“ kolejí jiné délky oddílů a předpokládám, že bude i rozdíl v maximální traťové rychlosti. Momentálně je i na rychlých kolejích pouze PZB, takže maximálně 160km/h. Jinak jsou to v podstatě 2 tratě, a to 5900 a 5919. V seznamu La je ale vše pod jedním číslem, konkrétně jako trať 48.
To v Německu všechny více než dvojkolejné trati mají více čísel. Předpokládám že je to proto, že jejich TTP „umí“ jen dvě traťové koleje.
Stejně je to i v Rakousku ne ? Tam kde jsou čtyři koleje vedle sebe, tak vždycky mají na trakčních sloupech obdélníkovou tabuli s číslem tratě, číslem koleje a trojúhelník, který ukazuje v daném směru správný/pravidelný směr pojíždění dané koleje – tabule je bílá, všechno ostatní na ní je černé – písmena/číslice/symboly.
V Rakousku se to týká asi jen staré a nové Westbahn, konkrétně tratí 101 02 a 130 01, a to víceméně od Knoten Rohr po Linz Kleinmüchen, kdy obě tratě vedou částečně přímo vedle sebe. Nově jsou ale označení s číslem trati i ve Welsu, kde se pracuje ve výstavbě dalších dvou kolejí na Marchtrenk (ve Welsu kolem ranžíru jako trať 101 11).
Čtyřkolejka to být nemůže a přitom je. A co teď s tím? Asi bude muset Jančura na Zahradním Městě jezdit dvojí úvratí. A pak že to nejde… 🙂