Německo otevřelo další čtyřkolejku. Zvýší kapacitu železnice v Bavorsku

Nová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DB

Ke kompletnímu dokončení rozšíření trati Norimberk - Bamberk dojde příští rok.

Německý správce železniční infrastruktury DB InfraGO otevřel nový úsek čtyřkolejné železniční trati, který má přinést rozšíření kapacity na hlavní trati mezi Norimberkem a Bamberkem.  K rozšíření došlo v úseku Forchheim – Eggolsheim. Jde o součást vysokorychlostní železnice VDE 8.1 mezi Mnichovem a Berlínem, kde vlaky ale dosahují maximální rychlosti 200 km/h.

Spojení Norimberk – Bamberk je jednou z nejvytíženějších tras v Bavorsku, dosud zde byl provoz jen po dvou kolejích. K dokončení zbývá ještě úsek Altendorfem a Strullendorfem. Poslední úsek Forchheim – Eggolsheim vyšel na 280 milionů eur.

Rozšíření kapacity má umožnit rozšíření dopravy, zejména pak regionální, a současně i navýšit v budoucnu počet rychlovlaků mezi Berlínem a Mnichovem.

Nový úsek je dlouhý osm kilometrů. Vzniklo zde osm nových mostů včetně nového překlenutí dálnice A73. Součástí bylo položení 27 kilometrů kolejí a instalace 38 nových výhybek. Vzniklo osm kilometrů protihlukových stěn. Zastávky a stanice prošly modernizací, došlo k přesunu zastávky Eggolsheim na nové místo. Na severu Forchheimu vznikla je trať šestikolejná. Celá stavba Norimberk – Bamberk bude hotová příští rok. Detailně je stavba popsána na stránkách DB.

Trasa čtyřkolejky Norimberk- Bamberk. Foto: DBVýstavba čtyřkolejky Norimberk - Bamberk. Foto: DB Výstavba čtyřkolejky Norimberk - Bamberk. Foto: DB Výstavba čtyřkolejky Norimberk - Bamberk. Foto: DB Nová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DBNová čtyřkolejka Norimberk - Bamberk. Foto: DB
Tagy Bavorsko čtyřkolejná trať DB InfraGO
33 komentářů