Německo dohání dluh na železnici. Během čtyř let prostaví přes 50 miliard eur
Práce na modernizaci Riedbahn. Foto: Oliver Lang / Deutsche Bahn
Nejvytíženější úseky čeká kompletní modernizace, 200 stavědel se automatizuje.
Miluju slovo „prostavět“, to je něco jako promrhat nebo prodělat.
Krom prodlužování stanic všechny investice jen do osobní dopravy. A i to prodlužování je jen pro pár dálkových kontejnerových vlaků, které už teď jezdí. Pro nějaký zásadnější přesun nákladní dopravy na železnici zase nic, takže se těma investicema jen zakonzervuje stávající stav na desítky let dopředu.
Jde čistě o rekonstrukce, aby se to nerozpadlo, nebo se budou narovnávat oblouky či jinak zrychlovat tratě? Třeba Salzburg – Rosenheim zrovna by mě docela zajímal
Ono toho bude výrazně vic, Stuttgard je skoro hotový-> na nádraží už dokonce testuji pokryti ects pomoci měřícího vagonu 1 z DDR, který je vybaven i Honnerekorovým portrétem.
A chystá se přestavba banhofu v Mnichova, Franfurktu, Hamburku atd…
Tunel s Dánskem se už taky začal a jeho napojení.
V připravě je Krušnonohorský tunel atd.
Tunel do Dánska financuje dánská strana. Napojení tohoto tunelu z Lübeck sice odstartovalo, ale jak z Německa poslední dobu zaznívá, poněkud rozpačitě, třeba se už ví, že v době otevření hlavního tunelu ještě nebude otevřen dílčí tunel z kontinentu na ostrov Fehmarn.
Hlavně zdali posílí železniční uzly Lübeck, Hamburg a další v oblasti. Aby je zvýšený nárůst tranzistni dopravy nezaskočil. Moc o tomto slyšet není.
Hamburg – Bad Oldesloe má být do roku 2029 hotová samostatná S-Bahn (veřejně dohledatelné).
Už bylo načase, ale podle toho seznamu to spíš vypadá, že se jen zalepí tristní stav, který vznikl dlouhodobou neúdržbou sítě, kdy se do železnici nic neinvestovalo, jezdím v Německu už celkem dlouho, stav některých tratí je žalostný. V tomto směru má SŽ v modernizaci některých tratí u nás slušný náskok.
Cože? V ČR zatím není dokončený vlastně ani jeden koridor. A některé dokončení v nedohlednu.
Ano investice jsou u nás zanedbány, ale kolega mluvil o údržbě jako takové a ta u nás opravdu špatná není.
Takže jediná Neubaustrecke, která se v tomhle období snad začne stavět, je Offenburg – Basel. Alespoň se konečne dočkáme dokončení velmi zpožděného Stuttgart 21 a tunelu pod Rastattem. To je fajn, ale je jich potřeba mnohem víc. Frankfurt – Fulda, Frankfurt – Mannheim, Ulm – Augsburg, Fulda – Erfurt, München – Ingolstadt, Würzburg – Nürnberg… v Německých VRT je tolik mezer, které zbůsobují tragickou spolehlivost dálkové dopravy, tímhle tempem se asi v tomhle století nedočkáme opravdu souvislé sítě VRT.
furt to není nijak moc. Německo má 8x víc obyvatel než Česko. když 53 mld. € vydělíme osmi (a pak ještě těmi čtyřmi lety), vyšlo by nám pro české poměry něco přes 1,6 miliardy € na rok — což tak nějak odpovídá…
Zohledněte ale fakt, že Německo má o něco menší železniční hustotu (tuším že je to o cca 15 km2 na 1000 km2 méně, než u nás).
To je jen tím, že máme tolik jednokolejek a téměř žádné čtyřkolejky. Při respektování počtu kolejí má Německo hustotu samozřejmě větší.
Ono je to podle tý infografiky spíš období tří let než 4 (2025-2027)
To je fofr. To my tu přemýšlíme, co budeme dělat ve 30. létech
VRT. VRT a VRT. Možná i VRT.
A pár dalších věcí. Třeba Nymburk – Lysá, Libická spojka atd.
A taky rychlodráha na letiště….
Studie a projekty k VRT.
V titulku chybí slovo let 🙂
Tak píše se o Německu🙂. Kdyby se psalo o nás, tak tam bude slůvko desetiletí, o Rusku by tam šlo dosadit staletí 😁
https://www.reflex.cz/clanek/fotogalerie/81725/stalinova-zeleznice-smrti-chatrajici-trat-kde-pri-stavbe-zemrely-tisice-lidi.html