Německé problémy s mosty pokračují. V Sasku zbourají další, demolice zkomplikuje provoz Berlinerů

Most u Grossehain přes koridor Dráždany - Berlín. Foto: lasuv.sachsen.deMost u Grossehain přes koridor Dráždany - Berlín. Foto: lasuv.sachsen.de

Demolice má začít již ve čtvrtek.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

To už je snad promlčené…. nebo ne?

Matfyzák

> napoprvé bombardují vás dopisy v anglictine každý týden…

jedna technicka, aby tu pokutu mohli realne vymahat, musi nemecky spravni organ prokazat, ze vas seznamil se vsemi podklady v rizeni v jazyce, jemuz vy rozumite, coz se u bezneho cecha a anglictiny zrovna nepredpoklada

hroch.obojzivelny

U běžného Čecha se sice znalost angličtiny nepředpokládá, zato se předpokládá, že se ulekne a zaplatí. 🙂

Swariner

Mě přišla pokuta z Francie (úsekové měření 70 km/h na okresce), komplet v češtině (mimochodem, jazykově perfektní) a dopis by doma dřív, než jsem přijel z dovolené, čili musel být doma zhruba za 5 dní od přestupku max. Ne, že by se mi to teda platilo lehčeji, ale jsem člověk uznalý 🙂

MKzB

Já zas četl o případu, kdy jednovu dědkovi ze Slovácka přišla z Francie pokuta, že tam na svém pinckovi letěl 160 km/h. Akorát dědek ve Francii nikdy nebyl, pincek byl tou dobou nepojízdný, bez platné STK a navíc ani není schopný vyvinout takovou rychlost.

Swariner

No, tak to měl štěstí, že tam nebyl a já zase smůlu, že jsem tam byl…

Jiřik

Bylo to malinko jinak, pán měl doma starého Moskviče a poznávací značky dávno změnil, ovšem francouzský úředník si vytáhl číslo z jakéhosi registru a víc ho nezajímalo…
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/pokuta-registracni-znacka-spz-pokuta-moskvic.A180403_142356_automoto_fdv

DavidS

Máme ještě my nějaké mosty z předpjatého betonu?

Jan Neruda

Ano a hodně. Například Nuselský v Praze. Na železnici jich je 167

Kubrt

Samozřejmě, vyšší stovky až nižší tisíce. Předpjaté nosníky se začaly vyrábět v kolem roku 1950 a od té doby je většina betonových mostů stavěna jako nějaká variace na téma předpjatý beton.
V té někdejší NDR se dlouhodobě ví, že ocel používaná na tyhle konstrukce z ocelárny v Hennigsdorfu má nějakou technologicky danou korozní slabinu, tuším sklon k vodíkovému křehnutí, takže jsou tam opatrnější.

DavidS

Takže ta chyba není v tom, že je to předpjatý beton. Respektive samotná konstrukce z předpjatého betonu není automaticky na spadnutí.

Díky všem za odpovědi. Já si právě myslel, že je to něco vzácného.

Kubrt

Jasně, že to není chyba, je to zkrátka přístup k navrhování konstrukcí, který umožňuje v rámci betonu to, co jiné ne. Problémy nastávají tehdy, když se něco nepovede – odflákne, zanedbá – technologická kázeň, materiál. To samozřejmě platí univerzálně, jen u těch předpjatých konstrukcí je to zviditelněné těmi medializovanými pády a tím, že poškození není vidět pouhým pohledem na konstrukci.

Martin

Ne tak uplne, betonova konstrukce starne uplne stejne jako kazda jina, zvlaste u mostu…

Ale posledni dobou pady mostu zapricinila jina technologie, predpjata lana, to byl pripad padu lavky v Troji a nasledne rychla reakce na opravu barandovskeho mostu, oba typy vyuzivaji predpjata lana…

Martin

pardon, aby nevznikla mylka, „predpjaty beton“ a „napinaci lana“…

Olda

Mosty z předpjatého betonu se staví běžně i dnes. Mají výhodu většího rozpětí mezi poli. Např. estakáda za severním zhlaví hlavního nádraží v Praze je předpjatý jak podélně, tak příčně. To je spíš vzácností.

Lysimachia

Ano. A co má být? Je celkem smutné, že se tu poslední dobou šíří pseudonarativ, že mosty z předpjatého betonu jsou špatné, že jsou staticky nevýhodné, nebezpečné, konstrukčně nesmyslné apod. Přičemž myšlenka je z hlediska technického i ekonomického geniální, synergie materiálů (které mají třeba čirou náhodou stejnou teplotní roztažnost), jeden je odolný v tahu, druhý v tlaku a dodává konstrukci robustnost. Možnost dělat subtilní konstrukce (oproti železobetonu), výrazně levnější (oproti samotné oceli), prefabrikace, tvarová přizpůsobivost, příznivé ekonomické hodnocení. A ano, nesmí se to flákat a podcenit. Zejména hydroizolace (velká bolest 70. a 80. let skoro kdekoliv), injektáž kanálků, množství cementu… Číst vice »

Martin

No vetsinu… 🙂
To je zaklad…

Igelkott

Nechápu moc, že tam není nějaká postupná degradace, že se třeba nezakáže jen jízda přes most (protože se ví o špatném stavu) apod. To o tom doteď nikdo nevěděl? Najednou je ze dne na den nutná demolice.
Jinak je na této situaci perfektně vidět, že Výtoň může skončit úplně kdykoliv, a není žádný plán, co se bude dělat.

Průvodce původní Aleš

V Drážďanech to spadlo za minimálního provozu, z klimatických důvodů.

libor

tak zase je super, že v tom je němec rázný, prostě řekne špatné, zavřít, bourat. v ČR se nejprve dělají studie, nechá se vyjádřit památkový ústav, a mnoho dalších ouřadů a hlavně ústavů… a pak se možná začne něco dělat. V Čr je vlastně nejlepší, když ten most spadne nebo ho vezme povodeň, to pak všechno jede jak po másle..

Jiří Kocurek

Menší rozdíl: Tenhle není památkově chráněný.

Asi jste zaznamenal, že ŘSD za poslední roky vyměnilo několik mostů a bez nějakých větších debat.

libor

tak ještě že máme ŘSD

tarten

Ale houby. Ještě že máme mosty, co nejsou památkově chráněné. I SŽ staré mosty mění.

Jiří Kocurek

O Výtoni to neříká vůbec nic. Předpjatý beton a ocelová příhradovina jsou naprosto jiné věci. To je jako ohýbat špejli a hřebík.

Petr

Plán co s mostem na Výtoni zatím definitivní bohužel není. Jinak co se týká uzavření mostu, tak pak bych to viděl celkem jednoduše. Osobáky ukončit na Smíchově a dálkovou dobravu bych odklonil přes Krč (mohly by případně zastavovat pro přestup v Radotíně), naštěstí už je most Inteligence opravený….

Petr

Ještě, že u nás nejsou s mosty problémy.

Bram

Ale jsou, v Praze vím minimálně o dvou podepřených betonových mostech. Jeden je silniční u stanice metra Vltavská a druhý je betonová lávka na Ohradě na Žižkově.

Petr

Berounský je podepřený nebo není?

platamond

Podepřená je i nová lávka pro pěší u tržnice (prý jen dočasně, ale to dočasně je nějak furt.

Jakub P

Jestli myslíte ten ocelovej portál u Holešovickýho břehu, tak to je součást protipovodňovýho zvedacího zařízení a jo, je demontovatelnej a mám dojem, že už i demontovanej (cca od ukončení povodňové pohotovosti, co byla teď na podzim).

hroch.obojzivelny

U nás totiž není padací most nic skandálního. Již ve středověku ho měl každý lepší hrad.