Německé obce si vymohly návrat zrušených osobních vlaků. Zkušební období se osvědčilo
Jednotka Talent 2 v barvách DB Regio. Foto: VVO
Součástí dohody je i modernizace nádraží a obnova dalších zrušených zastávek.
Součástí dohody je i modernizace nádraží a obnova dalších zrušených zastávek.
Nebyla by zrovna tu místo modernizace nádraží potřeba výstavba pár zastávek, která by potenciál zdvojnásobila? Samozřejmě pokud je modernizace potřeba kvůli nákladní dopravě (případně kapacitě při zastavení osobáků), pak v pořádku…
Vida, že to jde, i s takovými počty cestujících. Jen v ČR ne, protože silnice nade vše, i kdyby na chleba nebylo!
Která trať co nás u nás zrušila měla 400 cestujících denně? Mochovka byla na 20, Rožmitálka na 40 to je docela dost velký rozdíl.
Když ono jde také o dvě věci, jednak o to, jaký je stav (údržba trati) – když německé lokálky mají stav jako naše koridory, možná lepší, tak se tam také jede rychleji, což nezdržuje cestující a druhak také o návaznosti spojů – když os. vlak od Prahy, který sbírá i cestující po trati dojíždí např. do Roudnice pár minut po odjezdu vlaku na Libochovice (turistický cíl – zámek a blízký hrad Klapý) a nebo jet dříve te naopak čekat skoro 2 hodiny, tak spíš použijete bus, tedy koordinace a návaznost spojů, která u nás těžce vázne, a to jak vlak… Číst vice »
Z Prahy do Libochovic se nejezdí přes Lovosice, ale osobákama přes Roudnici a Straškov?
Proč by někdo z Prahy do Libochovic jezdil přes Lovosice??
Protože přes Straškov to dnes nejde. Zatím.
Jezdí se Budosem nebo R20 a 685
Asi jste nepochopil text – nepsal jsem jen o nás Pražanech z Prahy, ale sbírá lidi po trati (Roztoky, Libčice, Kralupy atd. Z Prahy bych jel rychlíkem, který to stihne do odjezdu turistické linky z Roudnice a právě, když je to turistická linka, mohla by počkat těch 13 minut na Os. vlak. Ale psal jsem obecně o přípojích, kdy vlak na vedlejší trať či bus do okolí má v jízdním řádu často odjezd minutu dvě před příjezdem třeba rychlíku, či jiného vlaku na hlavní trati a samozřejmě naopak – vlak z vedlejší trati či bus z okolí má příjezd minutu… Číst vice »
Aha, takže zcela marginální příklad turistické linky. To reklamujte v Ústí na KNV, tady to nikdo nevyřeší.
Bodejt. Miliony lidi trpi kvuli nedostatecne kvalite dopravniho spojeni Roundnice nad Labem – Libochovice – Klapý. Tam je potreba upnout nasi pozornost.
Vlaky Lovosice-Libochovice-(Louny) na vlaky od Prahy navazují i čekají.
Zkuste upřesnit, co vás tedy trápí.
Omlouvám se, že jsem dal zrovna tento příklad, kdy vlaky navazují – nenavazují (jel jsem s tím zrovna před nedávnem – sice musím na ne zrovna hezkých nádražích čekat víc jak půl hodiny až víc jak hodinu, ale budiž – mohu to nazvat navazováním, myslel jsem obecně pro celou ČR a jako příklad vybral toto spojení – navazování bych považoval odjezd do 10 minut po příjezdu jednoho vlaku, ne půl hodiny až hodinu a nejde jen o turismus – pak lidé dají spíše přednost jiným typům dopravy, než vlaku a dojde postupně k jeho omezení, pokud vlak bude rozumně navazovat… Číst vice »
Mochovka vede mezi městy velikosti Stuttgartu (600.000) a Würzburgu (130.000)?
S těmi čísly jste poněkud mimo. Bylo to přeci jen větší.
Když za to obce zaplatí stejnou pálku, tak proč ne. Ale tahle trať má k místním lokálkám hodně daleko. Kde tu je elekrifikovaná dvoukolejka, na který by chyběla osobní doprava ?
Někde v DNT, ne?
Tak i u nás budeme mít elektrifikované dvou kolejky, co mají pod 400 nebo 500 za den..
Minimálně Os mezi Táborem a Olbramovicema bude mít 100-200 za den určitě, možná i méně.
Na druhou stranu, třeba takový úsek Břeclav-Kúty by tu frekvenci hravě dal, kdyby tam nějaký os jezdil…
Tak tam jsou zrušeny kvůli modernizaci na slovenské straně ne?
Tam je jenom jedna kolej, dělá se nový most, ještě není hotový.
Otázkou je, zda vůbec všechny obce po cestě dokážou schrastit 2 až 3 mil € ročně jako v tom Německu na dotování … Regionovy?
Nedostatek pracovní síly se dá řešit i dotováním dopravy ze sousedních států, zrovna ze Slovenska a Polska k nám je ještě velký potenciál, kam růst.
Tam by to zrovna podle mě s nějakým RS1 místo Regionovy na 400-500 za den šlo.
bohuzel… je to slabota.
Rudoltice Zábřeh je další žhavý kandidát.
No jo, ale když se tam nevyplatí osobáček, tak by tam neměly jezdit ani 10vozové rychlíky na vlastní riziko dopravce. To dá rozum! 😀
Ono těch deseti vozových vlaků tam dnes zase tolik nejezdí..
S jakymi pocty cestujicich? 400 za den? 500? Urcite chcete aby tohle byl ten limit?
Proč to jezdí jen v pracovních dnech? Taková „nabídka“ spojení z principu nepřiláká ty, kteří potřebují/chtějí jezdit (i) o víkendu. Jinak je pro mě překvapením, že „limity počtu cestujících za den“ musejí v SRN splňovat i spoje nad rámec jiných linek na téže trati. Na druhou stranu, při 17 párech spojů denně by ten počet 400, ba i 500 cestujících denně, neměl být nedosažitelný (počítá-li se to v součtu v obou směrech, pak to je jen nějakých cca 12 – 14 cestujících v průměrném spoji). Mimochodem v navazujícím (převážně již bavorském) úseku Lauda – Würzburg u těch samých spojů platí… Číst vice »
Mozna to jezdi jen v pracovnich dnech, protoze poptavku o vikendu dostatecne uspokoji autobusy? (A cestujici nejsou sotousi, takze jim to nevadi)
Ta „dostatečnost“ se posuzuje jak?
(srov. tedy se stavem v pracovní dny, kdy ta poptávka byla autobusy uspokojována nedostatečně)
Nejedná se o obnovu regionální trati, ale o zavedení osobní vlaků (Regionalbahn) na úseku elektrifikované dvoukolejky, která doposud sloužila jen nákladním a RE vlakům.
Někdo to rozporuje?
Upřesňoval jsem původní vyznění titulku článku. Děkuji autorovi za úpravu.
A já díky za upřesnění.
Třeba já to chápal úplně jinak, takže toto vysvětlení vítám
A já si říkal, že na obnovenou lokálku to vypadá nějak moc velkoryse. A ono to má funkci pravobřežky.
Tak tak.
To není nic jako:
#Mochov, Kralovice, Kouřim = potenciál = Borecký z kola ven …
Tak kdyby tam jezdilo tolik cestujících, co na 012, tak obce na provoz nepřispívají nic 🙂
Dívám se do mapy, spojení Stuttgart-Würzburg vede právě tudy, 90-120 km/h.
Petře,Kouřimku bych nezatracoval.Po určitých úpravách (srpizace,moderní vozidla, návaznost na Sp vlaky v Pečkách) by linka Zásmuky – Pečky
šanci měla.
Zásmuky – Pečky? To ale už opravdu nemůžete Bohumile myslet vážně…
Vyhazovat peníze z okna snad jde i trochu civilizovaněji…
A co Kouřim, když Zásmuky?
A co cestující? Já vím, uděláme dokonalý, drahý koncept a cestující přijdou…
To myslím Petře opravdu vážně.A nejen já,ale i státem placení akademici,kteří svoje znalosti přenášejí na své studenty. Kouřim je v jiném postavení.Tam se cestující dostanou na koleje až po vybudování nové příměstské trati přes Kostelec n.Č.lesy.Nová doba si vyžaduje zcela nové pojímání přepravních potřeb.Bohužel to velké části i dopravních odborníků bude docházet až poté, kdy zjistí,že na každodenní dojíždění v SUV vozech nebudou mít a nebudou vědět,kam utéci před horkem.
Promiňte Bohumile, ale… I ta linka 381 ze Zásmuk do Prahy na Háje jede něco přes hodinu, dále je možnost v Říčanech po čtyřiceti minutách skočit na S9 a vyhnout se kolonám Říčany – Uhřiněves. S-Bahno do Kostelce by bylo sice krásné, ale my se ho zcela jistě nedožijeme. Ze Zásmuk (ani z Kouřimi) nemá smysl jet napřed na sever půl hodiny, abychom pak jeli 50 km do Prahy jenom proto, že to je vlak. Koleje jsou krásná věc, ale mají svůj smysl v opravdu HROMADNÉ přepravě jak osob, tak nákladu. V přepravě pár kousků (osob, nákladu) železnice prostě selhává,… Číst vice »
Ano,technicky to samozřejmě je možné.Jenže tady jde o střet dvou zásadních koncepcí.
a autobusem se k tomu vlaku dostat neda, je to sukafon nebo suv, jo?
ja vim, je vedro…
Problém lokálek mimo přechodu do aut je i to, že se jim stěhují potencionální zákazníci. Zrovna ale ve Středních Čechách a Praze trvale roste počet obyvatel a ještě růst bude..
Ano, s tím souhlasím. Nicméně právě ty málo využívané lokálky vedou špatným směrem. A jde to nádherně vidět, kde páteřní linky S – Bahnu se plní až přeplňují a lokálky se vylidňují…
Tak i trať přes Rudnou u Prahy chtěli jednou zavřít a dnes je tam setrvalí růst cestujících, na které Praha i Střední Čechy chtějí drahé motoráky a ne jen sem.