Německá výluka roku. 70 kilometrů Riedbahn projde za 5 měsíců kompletní modernizací

Práce na Riedbahn. Foto: DBPráce na Riedbahn. Foto: DB

Pro DB jde o nový způsob oprav tratí, raději vytížený úsek kompletně zavře pro rychlejší práce.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AntiAuto

A jako bonus se kompletně obestavi 4 m vysokými PHS, jak je v Německu zvykem. Takže ti co reko obdivuji, by se tam měli jet naposledy projet… trať už obdivovat nepůjde. Aspoň ne její okolí z vlaku.

Mirek Zv.

To je nějaká obecná zákonitost, že když se má něco opravovat, tak souběžná dvojkolejka musí být právě okleštěna na jednu kolej?

Aleš

Mezitím u nás… 5km za 70 měsíců a ještě si poklepeme kladívky na základní kámen 🙂

VTT

V několika komentářích tu zaznělo, že „u nás by to nešlo, když i odklonové trasy jsou rozkopané“. Jenže součástí plánování takových výluk s úplným uzavřením tratí je právě i plánování výluk na těch odklonových trasách tak, aby tyto tratě zůstaly bez problémů průjezdné při výluce té „hlavní“ trati.

Jan Hašek

No ale modernizace 200 Km úseku Dresden-Berlin se vlece desetiletí.

Honza St.

A u nás za tu dobu neudělají ani vlkov – Křižanov. Gratuluju.

Gunduľ neubiješ

Mají pravdu, vašnosto. Díky šíleným odborářům si to nejspíš ani moc lidí nevšimne…..

M1M2

Milá Správo železnic: Smíchov- Radotín, jakže dlouho to SŽ trvalo? Beroun – Karlštejn jakže dlouho to bude trvat? A druhý postřeh: poté co má managament SŽ a ČD v manažerských smlouvách nezaručenou část mzdy vázanou na plnění GVD je přístup k jízdním dobám je takový, že k jízdě Praha – Plzeň mohou ČD zatopit 475.1 a vlak dojede včas i s jedním dobíráním vody a děláním páry. I Albatgros by to dal s náskokem. Vlaky jezdí za výluky lépe než bez výluky, kvůli taktu nedojedou na konečnou (R16), pro sichr tu postávají deset tu dokonce dvacet minut do času. K… Číst vice »

Dan

Upřímně – radši pojedu déle, ale na čas. Dosavadní stav, kdy cestovní doby byly nereálné a každá cesta byla loterie, byl šílený. A na některých tratích stále trvá (a žádné výluky tam nejsou) a stále to šílené je.
Samozřejmě by bylo lepší ty příčiny zpoždění identifikovat a nějak systematicky řešit a prodlužování jízdních dob si nechat až jako krajní řešení, ale toho se asi jen tak nedočkáme.

Frantisek X

Protože na co dělat třetí kolej z Lysé do Libice a druhou z Libice do Hradce a Chocně, když se to bez výluk těsně vyjezdí, a nadto už tam pro dopravu máme primárně kapacitní dálkovou silnici…

panZdenda

Kdo se byl podívat v terénu na často zmiňovanou výluku Drahotuše – Lipník, tak musel na vlastní oči vidět, že je to, co se průvozu vlaků přes vyloučený úsek týče, dopravácký koncert. K žádnému extra narušení plynulosti a pravidelnosti dopravy nedochází, vlaky se hrnou jeden za druhým, zleva zprava, expresy, rychlíky, náklady, výstražné návěsti pracovních čet kvílí ze všech stran. Také musí být každému jasné, proč oprava trvá tak dlouho. Jednak se postupuje po malých úsecích, kvůli zachování kapoacity trati a taky realizace oprav není úplně snadná, podloží se sype, ujíždí, zpevňuje se hlubokými štěrkovými piloty, což není práce na… Číst vice »

T478.4086

Ja bych jim tam poslal ty naše modré gumy na stáž.
Však oni už by Němcovi vysvětlili, že to dělá z gruntu špatně a takhle se to dělat vůbec nemá 😀

SŽDC.
Dobrá zpráva.
Najdeme vám problém, na jakékoliv řešení 😀

jal

Co tak napsat, co vše se bude ty tři roky dělat. Ona to nebude nejspíš jen výměna kolejnic a pražců.

Tom

70 km za 5 měsíců komplet modernizace no … Těžko se hledají na SŽ slova … Hlavně ta slušná :(.

Air Traveller

Dovedes si predstavit ten hatestorm, ktery by se tady spustil, kdyby SŽ zavřela na půl roku Praha – Kolín?

Tom

I kdyby se úsek Lipník nad B. – Hranice na M. zcela uzavřel na rok 6 km za JEDEN rok furt přijde OK?! Němci opraví 14 km za JEDEN měsíc! A SŽ? Němci by do měsíce neměli co dělat …

Hala D

Přesně, i ten měsíc nickolejného provozu by se nějak přežil. Ale 6km, 30dní a SŽ by byl námět na další české sci-fi.

Michal M

To je poměrně nesmyslné dělení. Pokud za hodinu uvaříte deset brambor – neznamená to, že jednu uvaříe za šest minut.
Tuplem když jeden vaří těstoviny (DB Netz) a druhý brambory (SŽ) a k tomu jeden má celou kuchyň pro sebe a druhej v ní musí vařit.

Jaaa

To neokecáte.

mgr.pavel

Neporovnatelné.

DB má pro Riedbahn objízdné (byť vytížené) trasy, Praha-Kolín nemá nic. Chyba SŽ že v železniční síti jsou „single point of failures“. Lipník-Hranice je toho ukázkou.

KDYBY byl postaven VRT Polabí, a POTOM si SprŽel zavřela Praha-Kolín, bylo by to srovnatelné a za mne OK.

Tomáš

Zrovna VRT Polabí úsek Poříčany – Kolín neřeší vůbec. To spíš VRT Moravská Brána pro ten Lipník a Drahotuše

Frantisek X

A všude budeme stavět paralelní tratě kvůli výlukám, místo aby objízdné trasy obsluhovaly za normálního stavu jiné vazby. Zřejmě vzor metro D Pankrác – centrum (a místo tangenty výhledově slátaná trasa Ö), peněz je dost.

Jiřik

Pamatuji, když bylo po několik sezón mimo provoz několik úseků na rameni Turnov – Stará Paka – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice. Denně se to dotklo řádově tisíců lidí, ale mediální ohlas to mělo minimální…

Luboš Beneš

To by mohli dát celou trať přes Vysočinu dokupy rychle dle německého vzoru. A ani by nikdo moc neprotestoval.

Martas

Tak když to bude se stávkami v Německu pokračovat, tak to ani dopravu nenaruší 🙂

Marcel

Vlaky se mohly spojovat.

Marcel

Nejde spojit RJ a CD?

jkt

maji jina sprahla?

Marcel

To určitě nemají. 🙂

jkt

ale tak prece kazdy vi, ze modry a zluty hak nejdou spojit retezem

Tomáš Záruba

To se jim to odklání, když mají kudy… 🙂

Jaaa

Ale my taky umíme odklánět… 😉

RedFox

No jasně, ale prachy….😂😂 . A to již 35 let a kvalitně. Kam se hrabe nějaká miliarda Eur….

X 1

Vzhledem ke skutečnosti, jak vypadala naše železnice a dráha na západě v roce 1990, tak se na stopro odklánělo i 40 let předtím.

mgr.pavel

Jo, z železnice na silnice 🙁

Michal Bartoníček

Německem bych se neinspiroval. Poslední dobou podle zdejších odborníků dělají všechno špatně. 😉😋😄
Doufám, že tohle Správa železnic vidí. Jejich výmluvy, proč to u nás nejde, jsou opravdu trapné.

Michal M

Já bych vás chtěl jenom upozornit, že články tady jsou relativně náhodný výběr o dění v zahraničí a nemusí poskytovat úplně průřezový pohled. Jásání nad dílčí zprávou z Německa nebo Polska jak je tu obvyklé a vyrábění dalekosáhlých závěrů (podle toho jak to sedí do představ nebo předsudků čtenáře) nedává smysl bez znalosti tamních reálií, ideálně osobních. Pokud si přečtete detaily, tak tahle akce je možná mj. díky tomu, že tam nemají v hnoji spodek a stavby (nemusí se to stavět všechno znovu celé) a svršek jde dobře zvládnout paralelním nasazením sanačních strojů. Dál se jedná o jednu ze severojižních… Číst vice »

Jaaa

Kritika je hlavně na to, že se bude tak strašně dlouho dělat pouhých 6 km, a pak salámově další a další kousky.

Vysvětlete toto.

Michal M

To ať vysvětlí technolog stavby – já jen můžu říct, že srovnávat stavbu v Lipníku a na Riedbahn takhle jednoduše nelze.

Jiří Kocurek

Zeptám se kousavě: Staví patky pro sloupy trakčního evdení výhradně z koleje, tedy až po jejím položení, protože silniční prostředky jsou ideově zcela nepřípustné… a určitě na té opravované koleji provedou sabotáž?

Granja

Patky se staví jako první (zpravidla) tam, kde to jde (např. kde se nehýbe se směrováním trasy), zbytek se dělá různě. Z nových kolejí prakticky nikdy. K ideovosti, ani k lásce nebo nelásce k silniční dopravě se při patkování nepřihlíží, takže nebojte, i ty nákladní auta po tělese dráhy jezdí.

Šalina na Špilas

Projeďte se přes Lipník. Nové patky jsou již postaveny i u nerekonstruovaných kolejí.

X 1

Ne, z kolejí se dělá víceméně jen trakční vedení. Vyjímečně, pokud není přístup, jako například nyní ze Schöny do Bad Scahandau, tak i více prací. Ale například sečení trávy, křoví, prořezy stromů či kácení, jsou výhradně silniční/lesní technikou. Přijede MB Sprinter s logem DB Netz, vyskáče 4,5, 6 ale i více maníků v oranžových mundůrech + hlídači a za směnu se poseče se několik kilometrů podél trati. Druhý den jedna parta pokračuje dále a na místo přijede druhá banda a posbírá na valník větší keře, větve a gumokolně to odveze. Na velké stromy je harvestor a vyvážečka. Ty jsou většinou… Číst vice »

Tonda Sehnal

Jo, souhlas, potvrzuji ☑️
Ale kolego, zde jsme na českém dopravními fóru. Když zde napíšeme, že DB InfraGO ani u těžkých výluk nepotřebují žádné stahovačky, budeme za kacíře 😃
U nás se to prostě dělá jinak… 😆

MHD

Že to neřeší osvědčenou DB metodou, všechny vlaky odřeknout bez náhrady, jako třeba loni v září při výluce Immenstadt – Oberstdorf, kdy kvůli výluce v koncovém úseku odřekli obě IC bez náhrady přes celé Německo, takže pak ve výtížených úsecích chyběli do taktu. Je to stejné jako kdyby ČD odřekli kvůli výluce Nýrsko-Ruda oba R už z Prahy a pak byla do Klatov tří hodinová díra.

Happy

Tiše závidím. U nás frčí salámová metoda. Pomalu a draze.

Error

Ja nevim, ale byl posledni odstavec clanku nutny? Akorat ve mne evokuje, ze si autor preje zastaveny provoz mezi Lipnikem a Drahotusemi, coz ale prave kvuli absenci odklonove trasy mozne neni.

Petr

Kdyby se chtělo tak by se odklonova trasa mohla vybudovat. stačila by modernizace lokálních tratí. Stalo by to hodně, ale vyplatilo by se to…

Error

To bych velmi rad nechal obeznamit s argumenty popr. vypocty, jak by se dalsi vynalozene miliardy do regionalnich trati vratily. Napovim – doba cekani na trasu ani u drtive vetsiny nakladnich vlaku nedosahuje takovych hodnot, ze by po pripadne odklonove trase zvladly projet rychleji. Takze ano, mohli bychom se bavit o tom, ze regionalni trasy zrekonstruujeme, ale jen proto, ze je chceme mit zrekonstruovane, nikoliv, ze by momentalne necemu pomohly ohledne Lipnika. Varianta pri rozdeleni na sestiny se ukazuje jako kapacitne dostacujici, pokud by samozrejme z nejakeho duvodu nedoslo k uplnemu preruseni provozu. Jestli se neco nepovedlo, tak je zmrsena… Číst vice »

Jiří Kocurek

Platí: 2 jednokolejky nemají takovou kapacitu jako 1 dvojkolejka. Ikdybyste přes Bruntál udělal elektrickou dvojkolejku na 120 km/h tak pořád vyjde rychleji z Přerova do Hranic náhradní autobus, než zajížďka Olomouc-krnov-Opava-Ostrava.
Přes Hulín a Valmez platí totéž.

A mnohem rychleji postavíte tu VRT hned vedle s daleko větším přínosem do budoucna.

Hala D

No vidíte? A teď by se hodil přechod Krnov- Glubczyce nebo tunel pod Ramzovským sedlem z elektrickou trakcí na Jeseník.

Luboš Beneš

No a pak dalších 20 let by byl na nic.

1769

Státní postrky via Čadca pro tranzitní náklady sever-jih, pár vlaků které směřují z Čech do PL přesměrovat via Lichkov. NAD za osobku po dálnici Lipník – Ostrava, která bude rychlejší než šílené odklony pod Beskydami. Při jedné akci rovnou udělat i BC Polom – Suchdol. Salámová metoda modernizací, tak jak jí vede SŽ, způsobí, zě osobka bude tímto stylem dostávat na zadek několik let a náklady co neprojedou si najdou cestu podle scénáře výše. Nejsmutnější ovšem na tom je, že až ten opruz na Ferdinandce po několika letech skončí, bude přínos pro dopravce i cestující 0. Jen to musí vzít… Číst vice »

Roman

V Čadci a Žilině jsou výluky, díky čemu je značně omezena kapacita tratě

Granja

… a to spojku za depem, směr Čadca, rekonstrukce teprve čeká.

1769

Po dobu rekonstrukce spojky, lze jezdit úvratí.

1769

Ano, je zde výluková činnost, ale stále jsou k dispozici trasy pro ad-hoc vlaky.

František Plášek

„pár vlaků které směřují z Čech do PL přesměrovat via Lichkov“ ….fakt si myslíte, že je to tak málo vlaků, aby to Miedzylesie pobralo???

1769

Ano.

VTT

Byo řečeno „z Čech“, tedy bez Moravy a Slezska.
Kolik nákladů jezdí přes Ostravsko z Čech do Polska?

Šalina na Špilas

Tam to byla velká nehoráznost, jelikož souběžná trať, kde se odklánět dá, se musela opravovat současně.

X 1

Protože to bylo ještě v době, kdy management SŽ měl prémie za množství proinvestovaných prostředků a nikoliv za plynulost a přesnost provozu.

Šalina na Špilas

Což paradoxně hodně diskutujících kritizuje (tu změnu odměňování).

Jiří Melich

Souhlas

MHD

Naše skvělá Správa se tím také řídí. Ale vždy si vybere jen tu část, která se jí hodí. Takže kompletní uzavření trati ano, ale s pomalou opravou. Komplementárně může být dlouhá výluka, ale dělat ji za provozu se jim nějak nechce. Když si vzpomenu, jak se dělal úsek Praha – Kralupy, to by dnes snad bylo něco nepředstavitelného. Inu spěchat vyžaduje spoustu času.

Hala D

Nabízí se i srovnání s 30km a půlroční výlukou mez Křižanovem a Tišnovem. Který sice není nejhlavnější koridorová trať ale i přesto. Výluka mezi Lipníkem a Drahotuší (emi) je totální paskvil na entou, který jen nadělá problémy dopravcům a ukáže všem jaký jsme neschopové. Kdysi se za tři roky postavily desítky kilometru tratí a to neměli takové stroje jako máme dnes a vše dělali ručně. Ostuda. Ale těch 6km by chtělo ministrovi a SŽ řádně omlátit o hlavu. Tahle ne, soudruzi, tahle si tu funkční ekonomiku nepředstavujeme.

Francek

Nejde o30 km do Tišnova, ale o tuším 11 km pouze do Vlkova.
Vlkov – Tišnov je již hotovo.

Granja

Tišnov-Řikonín opraveno bez TV, Řikonín-Vlkov komplexně zrekonstruováno. Dělá se „jen“ z Vlkova do Kozlova.

Hala D

Ano pravda. V tom případě je diletantismus SŽ ještě horší, než to vypadalo. 70km oproti 13km za obdobný časový úsek je obří rozdíl. A navíc u SŽ už je to druhý precedens v poslední době.

Ludvass

Nechci se přímo zastávat SŽ ale mělo by se přihlédnout i k velikosti země kde se daná akce děje. Při porovnání DE a CZ pak těch 13km nevypadá zas tak zle.

Ondra K.

Stavět novou trať na zelené louce a rekonstruovat stávající trať za provozu je dost zásadní rozdíl.

Už se to tady řešilo mockrát. Buď se bude stavět rychle, nebo budou minimální dopady na provoz. Obojí dohromady prostě nejde.

Hala D

Ale článek je o modernizaci, a mezi Křižanovem a Vlkovem je taky nickolejný provoz. Tak nevím o co vám jde. Naopak při opravě stávající trati by se to mělo udělat co nejrychleji, aby dopravci neprodělávali na nemožnosti projet.

Hoermalmeister

On to právě nickolejný provoz není, ono se právě pořád neví, jak dál. Osobní výluka už běží, nákladní vlaky jezdí dál

Pezos

„Nabízí se i srovnání s výlukou Správy železnic mezi Lipníkem a Drahotušemi.“
Spíš s tratí přes Vysočinu, kde plánují výluky se zastavením provozu na několik let a výsledkem bude se štěstím polovina délky tohoto úseku.

Jiří Kocurek

Netuším, kudy by se Lipník objížděl s nákladním vlakem, aby ho nemuseli dělit a brát s postrkem nadvakrát.

r.wrana

A proč nikdo nezmíní rekonstrukci a nickolejny provoz v úseku Maloměřice Blansko v roce 2022? Podle mého, je to s touto připravovanou akci v Německu, naprosto srovnatelné. Selektivní paměť?