Německá policie musela vyklidit přeplněný expres do Prahy. Lidé odmítali vystoupit

Přeplněné hlavní nádraží 8. května 2020. Foto: Facebookové stránky Pavla VyhnánkaPřeplněné hlavní nádraží 8. května 2020. Foto: Facebookové stránky Pavla Vyhnánka

Vlak byl plný německých fanoušků mířících na koncert Rammstein a hokejové mistrovství.

203 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

Toto je bez milosti na ukamzite odebrání licence dopravci. To, že není schopen navýšit kapacitu je první ostuda a slwndruan. Druhý je, že nějaké hovado(vlakvedouci) lidí v zájmu nějaké samozvane bezpečnosti vyhodí a nechá je stát na peronu. Tvl, byt tam já, tak týká tak dortu a slovně zedeptam, že liště povede vlak i s lidmi na střeše, nebo ještě líp, nadosmrti skončí s prací u dopravy

Martin

Být tam ty tak podle svých plku zřejmě sedíš za katrem. 😃

Pepa

Německý mladík žije ve vlaku. Díky roční jízdence přeskakuje z jednoho spoje na druhý
https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-nemecky-mladik-zije-ve-vlaku-diky-rocni-jizdence-preskakuje-z-jednoho-spoje-na-druhy-40470738

mám,ale neřeknu

Ale hlavně jízdenek prodat co nejvíc 😄 kapacita nekapacita

Pedro72

Dívám se, že to jede 6 hodin to je ostuda. Z Brna je to +- 6:30, bohužel ale se dvěma přestupy.

Marcel

Asi si představovali na ČD, že jim budou najíždět hezky v taktu . 🙂

OndraS

Začali jezdit s vlaky, ale nastupovali jim do nich lidi.

Pavel

Tohle je vlak hrůzy i normálně. Jel jsem loni v červnu z Mnichova, ve Schwandorfu se vlak dělí, půlka do Hofu, půlka do Prahy. Pražská část katastrofa… Nefunkční klima, v českých vozech zavřené záchody v Domažlicích ještě lidi přesazeni a usazeni, v Plzni je vyhodili místenkáři a stálo se vesele až do Prahy. Ucpané uličky, hrůza!

Marek

Tak alespoň člověk ví na čem je a co může čekat.

Marek

Podobných videii a dokumentů z Japonska lze najít stovky.
Takže zas tak neobvyklá situace to nebude.

JanV

Máte naprostou pravdu. Tenhle vlak je za trest. Jak jedete na Mnichov nikdy nevíte zdali dojedete až do cíle . Do Schwandorfu musíte dorazit Max s 15min zpoždění protože na vás čeká připoj z Hofu. Jak to nestíháte, tak zde končíte a předsedáte na regio DB do Regensburgu tam opět presedate na další vlak do Mnichova . Někdy i přes zpoždění jede dál, ale nakonec zahlásí, že do Mnichova se nejede kvůli zpoždění a konec je ve Freisingu. Další problém MÍSTENKY . Ty nelze koupit na cestu po Německu protože vlak tam není veden jako eurocity, ale regionální . Tak… Číst vice »

Johnny Cash

Ale zatím se zúčastnění tváří tak, že to za trest zůstane a vlak za odměnu z toho nebude.

Daniel Jablonecký

To je každého rozhodnutí, jestli si koupí nebo nekoupí místenku. A pokud nekoupí, může mít smůlu a bude stát. Tak už to na tom božím světě chodí.

Marek

Takto „přeplněný vlak“ řeší v dopravně vyspělém Japonsku,
https://www.youtube.com/watch?v=yACgfb2VxSc&t=78s

A v Německu mezitím policie vyžene cestující z vlaku…

Srovnávat se to samozřejmě nedá.
Ale oboje je za mne exmxtremni řešení.
Rozum je někde uprostřed.

Martin

Zrovna tohle video neni uplne bezne, aby do metra takto cpali zrizenci lidi…

Ares

Není na tom nic extrémního, jestliže vás pověřena osoba vyzve k výstupu, že je vlak přeplněný, tak jí poslechnete, nemáte žádné pravo se o tom dohadovat. Tak to je a bez diskuse. Nebo jako chodíte do hospody i když nemaj pivo a odmítáte hospodu opustit, dokud pivo nedostanete?

petr.sladek

Jenže v hospodě za každé pivo platím. Tady si vetsina pivo dávno ptedplatila..

SYN

Ale vstoupit vám obvykle nezakážou… koneckonců třeba chcete sodovku že… to není dobrý příklad.

Jarda

Když věděli že toho bude moc, tak mohli připojit další vagony a bylo by to ne? U vlaku jde kapacita pro tyto mimořádnosti takto jednoduše navýšit. Dopravce to vědět musel, tak mohl spoj posílit.
A klidně by mohl posílit i zpáteční až se vše zase pohřben zpět do Německa.

likvidátor shotoushků

A kdo je zaplatí a kde se vezmou? Jak se zařídí zpoždění kvůli delší jizdní době?

Leinad

Tohle po policejním zásahu jelo bez zpoždění?
Tipuji že zpoždění kvůli línější soupravě (vůz navíc, stejná maximálka jenom nějaká tuna navíc) je menší než zpoždění kvůli extra prodloužené výměně cestujících následované policejním zásahem.

SYN

To rozhodně, akorát že se budou všichni tvářit „kdo to mohl tušit?“ případně „já o tom nerozhoduju, já jen dělám co mi řeknou“… nemůže za to samozřejmě nikdo.

Martin

V Praze metro dnes interval 2-3min., posilena i povrchova doprava, celkem bezproblemu, a to se jeste hralo derby…

Caracas

Zaplatí ho svým jízdným cestující.

SYN

Jo, člověk by řekl že přivěsit vůz k jinak jedoucí soupravě má jeden z nejlepších možných „výdělků“… malá investice, spousta prodaných jízdenek… kde se dá vydělat na železnici líp? Ahajo, vožením poloprázdných souprav ve veřejném závazku 🙁

Frantík

Oni si ale vydělali na tom, že cestující jízdné zaplatili a nemuseli mít vagony navíc.

SYN

Chápu no… přece bysme nedělali cokoliv navíc, ještě by ta VHD vypadala zbytečně použitelná? Dohodnutý objem prostředků systémem protekl, tak co.

Pepa z Depa

To je škoda, že jste nešel zrovna kolem.
No faaaakt, další vagony to chtělo. 🤣

Hans1934

Nechápu , proč tam nebyl posílený spoj, tohle bylo naprosto jasné už při prodeji lístků.
Navíc DB i lokální firmy provozují autobusy.
Komedie akorát

Jarka

Vcera 10:5.24 jsem se vracela z Nemecka do CR a to pres Mnichov kde jsem na nadrazi v Mnichove stravila mnoho hodin protoze dva vlaky z Mnichova do Prahy vypadly proste nejely.O kulture cestovani se neda vubec mluvit a nebezpecna byla navsteva WC ktere jsou spinave a bez toaletnich prostredku.Nemci uz na nadrazi v Mnichove posilneni alkoholem si nakoupila nekolik beden piva a alkoholu a pri prijezdu do Schwandorfu kde jsme museli cekat na vymenu lokomotivy si jeste zasobu chlastu jeste doplnili v obcerstveni na nadrazi.Cesta do Prahy ze Schwandorfu byla katastrofou protoze ani pruvodci opile cestujici nemohl nejak zvladat.Pokud… Číst vice »

Sycek

Jak jako vlaky vypadly nejely? Proč nejely?

Johnny Cash

Protože se souprava kvůli zpoždění otočí například ve Freisingu. Klasika.

Cestujíci xy

Nas tahle vyhodily s celou školni skupinou. 50 lidi …..

Leinad

Bez náhrady? Co vím, tak ČD otáčí v Plzni, ale pošlou kopřivové vozy na kolečko Plzeň – Praha – Plzeň.

Pavel

Vzpomínám jak vloni byl narvaný Metropolitan do Prahy, kde byl večer koncert Imagine Dragons. Už v Brně uličkou nešlo projít a v Krpoli byl problém nastoupit (jezdilo se přes Vysočinu). V Kolíně se lidé už ani nesnažili nastoupit.

none

Bylo by tu jedno extremni reseni. Mozna by skocilo hromadnou zalobou a resenim v OSN.. Ale zkusim to…. Povinne mistenky. Clovek sice ma nezadatelne pravo stat v ulicce, ale….

likvidátor shotoushků

V Německu to moc zvykem není (navíc je to jen regionální spoj) a nějaký metloš se s váma vůbec bavit nebude. Ten vlak jezdí plný jen ve špičkách.

nowas

Povinne mistenky? Tak to by odvezli ještě méně lidí.

Marek

Tyhle nárazové vykyvy na trati jako je tato asi nikdo moc resit nebude. To by to tam muselo byt takhle stabilně kazdy den apod. Lidi si prostě vystoupí a pockaji na další spoj. Dalsi vec je to ze jezdil i Bus DB Praha – Munchen (nevím jestli ještě jezdí)

likvidátor shotoushků

Bohužel ne. Operoval to Jančura doubledeckery. Když se vychytalo horní patro s výhledem, to bylo na pohodou. I když někteří řidiči chování na přesdržku 😤

Honza

To nemůžou přidat vagony

Tplz

Ne, aktuální jízdní řád ve spojitosti s normativem hmotnosti to mezi Schwandorfem a Furthem neumožňuje.

Petr Šimral

Ale ale 🙂 Fakt tam nejezdí řada 754 🙂

Johnny Cash

Proč asi tak DB nasazovalo na osmivozový EC do Lindau 2x 218 (2x 2060 kW)? Tohle není nákladní doprava.

xyz

Není trasa přes Immenstadt (v podhůří Alp) poněkud sklonově náročnější, z čehož by vyplývala i jiná potřeba počtu lokomotiv (resp. max. normativ vozů pro jednu lok.)?

Johnny Cash

Zato Česká Kubice a Wackersdorf leží na rovině.

xyz

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Schwandorf%E2%80%93Furth_im_Wald max. stoupání 5 promile. Přes Českou Kubici zase není těch 160 km/h, není-liž pravda.

U tratě přes Immenstadt dohledatelných 10 promile.

Plus není Herkules výkonnější než starší 218?

Johnny Cash

Není. Herkules 2000 kW výkon motoru MTU, 1750 jde na trakci a dalších minus 50 kW/ vagon na topení/klimatizaci, tedy u 4 vozů minus dalších 200 kW.

člověk

Přes Immenstadt toho už moc nejezdí, elektrifikováno pouze přes Buchloe – Memmingen – Lindau. Navíc, kopce tam skoro nejsou, náhorní rovina.

xyz

Však řeč je o době, kdy EC jezdily ještě přes Immenstadt (mmch. dvoukolejce; nově jezdí po – i když odnedávna elektrizované – jednokolejce).

Tplz

Tak to jděte Němci vysvětlit.

Pepa z Depa

Další vynálezce žárovky. Velká škoda, že jste nešel zrovna kolem a neporadil.

Marek

Např. v Indii jezdi i na střeše, s otrevrenymi dvermi za jizdy apod. obcas par lidi nedojede, ale nikdo se tim moc nestresuje. Ne ze bych chtěl aby to bylo tady, jen mne to tak napadlo:-)

Pavel

No vono pod těma drátama by to na střeše bylo dost vo hubu…
😁😁😁

Bdf

Dráty? Tak budou větší ztráty, no 🤷🏻🤣

Tomáš Záruba

Aniž bych chtěl jakkoli obhajovat strašlivou úroveň domažlických vlaků, tak si především kladu otázku, jestli to fakt bylo až tak nutné extrémně řešit. Kolik lidí by třeba vylezlo ještě na bavorském území…? Když už, tak bych z vlaku „vyháněl“ podle cílové stanice resp. možností náhradního spojení. Pokud někdo jel do Chamu, byl by tak poškozen o dost méně, než ti do Čech… Především ale: Vážně tak strašně moc vadí, když je narváno? Co si pamatuju z dětství, tak to by na hlavním tahu nemohl odjet bez podobných scén prakticky žádný dálkový vlak. A i v dnešní době stání v uličkách… Číst vice »

likvidátor shotoushků

Němce tvůj názor moc zajímat nebude a ani vlastně dětské vzpomínky na (post)bolševickou éru… Prostě vyhodili z brutálně přecpaného vlaku osoby, které tam jsou přes kapacitu. Protože tam nejspíš padlo hodně piv, musela to usměrnit policie.

Na úrovni plánování… Tak o tom asi moc nevíš. Ono samo, zdroje jsou, nevadí mi to… Tyhle šotoargumenty nesmí chybět.

Noscortas

To je nějaký váš druh mentální terapie, se tu agresivně navážet do ostatních? Možná jen drobná rada na závěr, své vnitřní problémy si tímto způsobem opravdu nevyřešíte.

Marek

Vzpomínám si jak jsem kdysi jel přes Cheb a Marktrewitz a už pri nastupu v Chebu do vlaku 2 chlapci v kožených bundach s napisem Polizei (ještě na českém území) a hned kam jedu, rekl jsem že tam jedu pracovně, že mne tam posílá firma, ukázal jsem jim jizdenku a že mne tam budou čekat/vyzvedavat na nádraží. Tak to se jim libilo, zasalutovali a popřáli stastnou cestu.

Vojtěch

Já vzpomínám, jak mě ve 2 v noci budili před 21-23 let na hranicích v lůžku v Západním expresu

Novotny32@email.cz
Novotny32@email.cz

Ten jezdil v tenhle čas? Mluvíte o Cheb – Schirnding?

Elb

100, lidí to by stačil jeden vůz..

martin

Přesné tak.

Člen Verdi

Děkuji policii za usměrnění cestujících.

Jan

Neschopnost železničního dopravce posílit vlakové spoje v případě konání kulturních/sportovních akcí.

Roman

A kdo mu to zaplatí ;-). Nikdo… Naopak na dálkové spoje povinně místenky a bude klid…

G....

Kdo mu to zaplatí? Třeba ti cestující na jízdenkách?
Případně vypravit extra spoj se zvláštním jízdným (jako ČD na hokej).

Johnny Cash

S D Ticketem? Hahaha.

okk

On D ticket platí i tady v CŘ? Nějak jsem si nevšiml.

peter

Takze mame vozen, ktory vytiahneme napr. z buriny 12 krat za rok. Kolko by potom mal stat ten listok, ak by sa mali do ceny listka premietnut rezijne naklady na ten vozen.

Joachimstahl

Kdo? Ti cestující s platnou jízdenkou vole, kdo asi?

jva

Naopak – neschopnost manažerů vidět dál než na špičku svého nosu. Léta se ví o termínu hokejového MS a naplánovat na tu dobu další masovou akci (s podobně neklidnými návštěvníky) může jen …

likvidátor shotoushků

Není kapacita, nejsou vozy, nejsou lidi… Ale ty hned budeš nejchytřejší 👍

Elb

Tenhle dopravce nemá vozy, lidi už asi 10 let.

Leinad

Je Dland ticket, nejsou místenky.

likvidátor shotoushků

Jako že někdo bude držet hromadu vozů na vykrytí špiček? Prostě si kup rezervaci a nemusíš to místo filozofování řešit.

Bartol

ono neni mozne si koupit mistenku na münchen -> hranice D/CZ. v nemecku to neni dalkova doprava. od prvni ceske stanici je mozne si koupit mistenku predem online. zde to jiz je dalkova doprava (EC/Ex).

likvidátor shotoushků

Ještě větší bizár než jsem myslel. Díky za info 👍

likvidátor shotoushků

Počkat, ČD appka mi nechá udělat na mezinárodní jízdenku z Mnichova rezervaci včetně výběru na plánku.

Plecháč

Ano, normálně to jde. V Německu zrušili rezervace v úseku München – Schwandorf jenom dočasně minulý rok. Asi se jim nechtělo furt vracet peníze, když každý druhý spoj ukončovali ve Schwandorfu.

troglj

V roce 2022 jsem takhle jel z Mnichova do Teplic přes Prahu a místenku jsem měl k jízdence CD standardně zdarma.

honza_kl

Dle vlastních zkušeností musím říci, že rada s rezervací je v této situaci nesmyslná, jelikož 1. na vašem místě už dávno někdo sedí, 2. přes dav lidí stejně nemáte šanci se k němu dostat… a za 3. ani kdybyste se k němu dostal, nemáte se šanci s tou osobou, která tam sedí, vyměnit, protože kvůli davu jidí na jakékoliv manipulace prostě není místo…

likvidátor shotoushků

Máte pravdu. Třeba z Regensburgu bych ve špičce tímhle vlakem nejel. Jenom z výchozí stanice a ještě tam byl aspoň 30 minut v předstihu. Dost mi nutnost podobného plánování vadí, že to vlastně potřebuju k získání rezervovaného místa 😬

Doktor Trychtýř

Mám stejnou (otřesnou) zkušenost. Hlava mi nebere proč nepřidají kapacitu když je o spoj zájem.

likvidátor shotoushků

Zájem je jen ve špičkách. Nejde držet vozy pro špičkové vlaky. Žádný objednavatel by to nezaplatil. Navíc by s tím Herkules měl problémy = zpožďování.

Doktor Trychtýř

Herkules má problém s více než těmi čtyřmi vagóny? Nota bene někdy nejsou ani ty čtyři.

Johnny Cash

Vypadá to tak. Ze Schwandorfu na Wackersdorf by tomu dal klidně 5 minut s osmi vozy.

xyz

I čeští objednatelé platí rychlíkové spoje, které ve špičce mají víc vozů než jindy.

Johnny Cash

V motorové trakci? Železná Ruda dnes standartně 4 vozy a ne 6 jako kdysi.

xyz

R11 pátek + neděle 5 vozů namísto 4.

V létě další vůz navíc.

Johnny Cash

Hrabe se to píská funí až přechází sluch, kouře plnej vzduch, lidí tam jak much…to znám.

Petr Šimral

Jsem asi jezdil s jiným Herkulesem 🙂

Johnny Cash

Asi. Kolik jste toho asi tak najezdil s Herkulesem v osobní dopravě?

Hans1934

chlapče, nepiš blbosti ..
Na německém území nekoupíš co pîšeš.
Radši držet zobák příště

likvidátor shotoushků

V appce ČD. Umíš číst foťáčku?

Pavel

Neprodá ti to.Appka! Až Domažlice – Praha.
Čili jsem to nastudoval a hned v Mnichvě jsme zabrali místa co byly bez místene. V celé české části vlaku vlaku jich bylo jen 20!

xyz

Jde o „hraběcí radu“ – pokud tím vlakem chce jet víc lidí než kolik je sedadel, tak stejně by místenka na všechny nevyzbyla.

Spokojenec

Lidi nejsou rudé moře víte?

Michal82

Je tragedie , že se tato trasa urgentně neřeší. Vypsat vyberko na noveho provozovatele je OK, ale ke změně dojde až za mnoho let. Chtělo by to nejake rychlé řešení at se tím vlakem dá jezdit bez strachu zda to prijede a zda se tam vejdu.

Plecháč

Ono se už vypsalo a minulý rok začala platit nová smlouva, akorát BEG a MD nějak zapomněli požadovat zvýšení kapacity. Alespoň se odstranilo spojování s linkou RE2 do Hofu, takže odpadlo obvyklé odříkání vlaků ve Schwandorfu.

Michal82

Ano, vyberko běží. Ale než bude jasný vitez, než ten objedná soupravy, než se soupravy vyrobí… To proste tečou roky.

Plecháč

Tak mohli alespoň na tu přechodnou dobu chtít 5 nebo 6 vozů, pár by se jich sehnalo. Třeba ty, co jezdí na Mnichováku z Prahy do Plzně, a pak se odpojí a stojí v Plzni.

Johnny Cash

A druhého průvodčího seženou kde?

Pavel

Aha, sorry to jsem nevěděl!

Marek

Asi mysleli, že se cestující jaksi rovnoměrně rozdělí do spojů s 120 min taktem a oni zrovna jako na potvoru chtěli jet najedno, nacpat se do jednoho

libcha

Oni nemysleli. Ten dopravce není objednatelem vůbec žádán, aby myslel, něco plánoval, posiloval spoje a měl vůbec posily k dispozici. Na druhou stranu, Alex je jeden z nejhorších dopravců v regionu, takže není divu, jak to dopadlo. A mimochodem, to vyklízení přeplněných souprav mají zrovna kolem Regensburgu nějak v oblibě. Nevím, jaké tam mají normy na to, že může jet max cestujících. Já jsem zažil už leccos, většinou to cestující sami vzdávali, třeba v časech 9€ ticketu, ale tohle vyprazdňování jen v Regensburgu, a to pak ta souprava nejela nijak extra plná, tak dvacet lidí v chodbičce vedle kupecek.

k.m

Minulý týden jsem jel čtyři jízdy v Maďarsku po páteřní lince Budapešť – Szolnok – Debrecen – Nyiregyhaza – Zahony (něco jako u nás Praha – Ostrava) a všechny vlaky kategorie IC povinně místenkové ,to je pak úplně jiná kultura cestování ! Holt někde to jde a někde ne ..

Kamui

Jenže to problém neřeší, pouze odsouvá (pokud na polovinu zájemců místenky nezbydou).

k.m

Má být určitá kultura cestování ! Holt je spoj vyprodán pojedu dříve či jiná alternativa. Co má jako za význam ,když vlakem s kapacitou 400 lidí chce jet 1000 ?? Dálkové autobusy také neberou lidi na stojáka a nikomu to nepřijde divné .. Ve Francii TGV v Itálii Frecciarossa ,ale i některé spoje IC jsou také povinně místenkové atd.

xyz

Jak se tedy zařídí těch 600 dalších lidí?

Johnny Cash

Objednají si jednorázově autobusy na akci typu Ramštajni nebo hokej.

xyz

Nikde není psáno, že část z těch ramštajnových/hokejových by nestihlo být mezi těmi 400 (kdy termín a čas jízdy by věděli dlouho dopředu = stihli by zamístenkovat) a do těch 600 by zčásti patřili i běžní dojíždějící lidé.

Johnny Cash

D Ticket žádnou kulturu cestovaní absolutně neřeší.

likvidátor shotoushků

A ty vyšší miliardy eur na investice se zhmotní kde?

Rostislav K.

U různých soukromníků a vlaků „vyšší kvality“ (tj. spoje nad základní úrovní) se povinné rezervace dají akceptovat, ale ve vrstvě „základní dopravní obslužnost“, což i výše zmíněný spoj je, by se měli do vlaku vejít ideálně všichni. Prorože ne vždy si můžete cestu předem naplánovat, zejména u cest zpět mnohdy ani přibližně s předstihem netušíte, kdy se budete vracet…
V tomto případě je jen chybou dopravců, že se nepřipravili na zjevně předvídatelnou špičku 🙁

xyz

Já jsem mnohokrát jel ve Švýcarsku. Místenkování snad nikde žádné. A všichni vždy seděli.

Úplně jiná kultura cestování.

P. S. Jak to v Maďarsku „kulturně“ vyřešili ti, kdo si nebyli předem jisti, v jaký čas pojedou?

Dominik

To není řešení problému, ale důsledku. Takže to je řešení jen polovičaté. Povinně místenkové chápu možná tak Pendolino, cokoliv jiného povinně místenkové za mě nepřichází v úvahu. Pokud chceme aby VHD využívalo co nejvíc lidí, musí být spoje nepovinně místenkové, protože to omezuje flexibilitu, a dost lidí by to odradilo od použití vlaku, protože často opravdu nevíte čím pojedete dopředu.

xyz

Není důvod z toho vyčleňovat zrovna Pendolino (které mmch. v části své trasy povinně místenkové není).

Jinak ale plný souhlas.

Dominik

Pendolino na to konstrukčně opravdu není vhodné. Neříkám, ani to Bmz na tom není o moc lépe, ale stále to jde.
Pokud vím, tak z důvodu MU, a chybějící jednotky už do Plzně Pendolino zase nejezdí, a jezdí tam klasická souprava.

xyz

O. K., tak upravuji na: Pendolino tam celé roky jezdilo.

No tak holt upravit kapacitu (i kdyby ostatních) spojů tak, aby ani v těch Pendolinech nikdo nestál. Mmch. (v té době jsem Švýcarskem ještě nejezdil) Cisalpino bylo pro vnitrošvýcarské cesty povinně místenkové?

Dominik

Samozřejmě, nejjednodušší je posílit kapacitu, ale to buďto musíte vytahat z kopřiv všechna Bdt, B, apod…, protože železnice byla dlouhá léta podfinancována, a prostě moderní vozy chybí.

A Švýcarsko nevím, nebyl jsem tam.

likvidátor shotoushků

A český šotoultras s panděrem a ledvinkou je zase nejchytřejší na světě 👍

Johnny Cash

Inu hromadné doprava. Zavedeme D Ticket a pak se všichni diví, že se vracíme do minulosti. Jako dítě jsem zažil v osmdesátkách narvaný 15ti vozový rychlík Dargov mezi Žilinou a Trenčianskou Teplou. V tom vlaku se mohlo vyskytovat i 2000 lidí. Takových bizarností si díky honbě za nevznik CO2 užijeme ještě ažaž.

troglj

Honba za omezení emisí je správná.
Nesprávná je kapacita toho vlaku.

Johnny Cash

Celosvětová, evropská nebo německá honba?

TnM

Meli jet autem a meli by klid. A jeste levnejc a rychlejc.

Pabel Túje

Tak určitě 😁🤣

Šejdr

Byl jste někdy na koncertu Rammsteinů? Tam jsou střízliví maximálně tak pořadatelé. Což samozřejmě neznamená, že se přítomní zlejou pod obraz, ale pár piv nebo panáků k tomuhle koncertu prostě patří. Buďme rádi, že fanoušci v hojném množství jedou VHD, a ne svými auty.

likvidátor shotoushků

Na druhou stranu jsou tyhle frajeři korzující po Evropě po hudebních akcích fyzicky celkem disponovaní (základ přežití metalového kotle), takže tam moc není způsob, jak je vylifrovat z vlaku bez uniformy.

Mimopražský

Souhlas. V autě mohu krkat, bzdít, poslouchat na CD třeba Pepíčka Zímu a nikoho to nepohoršuje. Krom toho si mohu udělat zastávku, či zastávky dle vlastních potřeb a udělat si třeba zajížďku tam, kde mne něco zaujme.

Klabavátor

Mně nevadí rychlost tohoto spoje, i když prostor pro zlepšení určitě je. Zejména jednokolejka na německé straně je vopruz, protože priorita tohoto vlaku je nula. Ale co mi vadí je soustavná přeplněnost o víkendech zhruba od Velikonoc do Oktoberfestu. Navíc časté výpadky dopravce DLB v Německu, kdy třeba vlak nedorazí nebo je předčasně ukončen. Naposledy jsem jel 18.4. z Freisingu, vlak sice byl na odjezdové tabuli napsaný včetně výluky z Domažlic, ale ani po 40 minutách čekání se neobjevil, tak jsem to vzdal a jel radši vyhlídkovou trasou přes Rudu. Informace nikde, Alex web zarytě mlčel, místní lidi do Regensburgu… Číst vice »

Johnny Cash

Smlouva BEG – DLB je jakési provizórium, dokud se nevysoutěží nový dopravce na dalších X let. DLB je firma ohlodaná až na kost, provozující retro šroty, jejichž údržba musí být opravdu lahůdka, bez záloh, u kterých by stály za to říct, že to zálohy jsou a hlavně je to neatraktivní firma mezi železničními profesionály.

Helena

Beztrestně řádit začnou až tady u nás. 🙈

Richard

Správný postup vlakového personál👍, ono opravdu, jakkoliv se to zdá z pohledu cestujících nelidské a nespravedlivé, tak ve skutečnosti jde o jejích životy, nechci ani vědět co by se stalo, kdyby takto přeplněný vlak během jízdy do něčeho narazil… i pouze když by musel strojvedoucí použít jenom rychlobrzdu během jízdy, tak by mohlo dojít z důvodu přeplnění a nedostatku místa kolem sebe k pádům na sebe navzájem a následným zraněním, nebo evakuace z vlaku při mimořádnosti by mohla být značně komplikovaná, ne-li pomalu nemožná… A druhá věc je taky ta technická stránka věci, osobní vozy mají určité maximální povolené provozní… Číst vice »

Pink

Kdyby požil rychlobrzdu, tak právě v nacpaném vlaku by měli cestující víc šancí. Prostě by se na sebe jen víc natlačili.

Pája

…..až by těm vepředu kosti praskaly….

Miroslav

Asi jste někdy nacoanou tramvaj až prasknutí.
Ne že bych po tom toužil, ale ve špičkách i ve 21. století běžný jev.

Honza V.

Nedělal vy jste dříve hostinského v hospodě Na mýtince?

Vladimír Kajfoš

Žil jsem v domnění, že u expresních vlaků jsou povinné místenky aby právě k tomu přeplnění nedocházelo.

Bartol

v nemecku to neni dalkovy vlak. je to pouze re (regionalni expres, takze neco jak sp).

jaroslav.dohnalik

No neekeeee, on tam byl průvodčí?

Johnny Cash

Je tam. Ale v podstatě jen jako dopravní zaměstnanec a kontrola jízdních dokladů ho zajímá ze všeho nejmíň. Taky proč, když každý vytasí D Ticket a každému musí jako blbci říkat, aby vytáhl i občanku.

Leinad

I kdyby tam byl revizor, při té obsazenosti by asi nestihl projít celý vlak.

Petr Jetelina

Nojo, Německo. Místo přidání posilových vozů zavoláme policii, aby cestující vyhnala ven. Je nutné cestujícím cestování vlakem pořádně znechutit, aby to pak nejezdilo moc plné.

Johnny Cash

Firma jako Länderbahn žádné takové nemá.

Bartol

dlb ma zalozni vozy, akorat za to neni placen od beg.

Johnny Cash

Provozuschopné? Nemá náhodou to, co považujete za zálohy, propadlé revize?

likvidátor shotoushků

Tam už fakt jde o bezpečnost provozu. Nejde vlak nacpat až po střechu. Přece nežijeme někde v Bangladéši.

Éra, kdy byly plné kopřivy béček je pryč.

Marie

Ale žijeme…

Johnny Cash

Není to poprvé ani naposled.

Atom

To nemohli přidat vagóny, když viděli kolik tam je prodaných lístků? Dost velká část asi bude mít ticket za 49 e, ale musí mít i na českou stranu, to jim to nikdo neřekl dopředu?

Jiří Kocurek

Když jsem onehdá psal o přeplněném vlaku v pátek z Brna do Ostravy (za dob ČD), tak jsem by nařčen z bludů.

Z toho vyvozuji: Nemohli. Musli by připustit přeplněnost vlaku, ale to jsou bludy.

nowas

Vyvedli tě policajti?

Jiří Kocurek

Co mají policajti společného s faktem, že na představku bylo 10 lidí?

nowas

No aspoň člověk dojel.

Johnny Cash

Když mají všichni D ticket a v ČR si dokupují u průvodčího, tak se jaksi nedá odhadnout počet cestujících.

Koro

Jak by toto bylo řešeno v JMK bez průvodčiho?

nowas

Jako v pražském metru?

Jiří Kocurek

Expres do Prahy? Nebo posilové šaliny po konci hokejového zápasu v Rondu, které se umí. Taky se umí Kometa Expres.

XXXD

Tak když pominu, že v JMK se jedná o regionální vlak, tak jestli si ten článek přečetl, tak se stejně nakonec volala policie. Je asi jedno, kdo tu policii bude volat.

Elb

Tenhle vlak taky jede jako regionální. Řekl bych že strojvedoucí to spíš bude mít na salámu, on tim vlakem neprochází a že se stojí na hajzlu mu je jedno, na rozdíl od prlvodčího který tam chce procházet.

Miroslav

Srovnávate příměstský vlak (který je určen pro přepravu co nejvíc cestujících v okolí Brna) s vlakem Eurocity, který je určen pro „komfortní“ dlouhé cestování mezi státy..

Johnny Cash

Toto se snad za EC ani považovat nedá, toto je EC omyl. Sice je to v Bavorsku RE, ale setkal jsem se s názorem, že tyto vlaky – München-Praha a München-Hof jsou považovány za pohrobky IR.

Elb

Ten vlak jede v Německu jako Sp, ne EC.

mgr.pavel

Na druhou stranu, kdy a kde lze čekat v příměstské, pravidelné dopravě něco takového?

likvidátor shotoushků

Vždyť je to jenom plácal “nikdy se to tak nedělalo” 🤪

xyz

V létě 2022 v Německu v regionálce (při 9euro-ticketu) vcelku běžné. Zažil jsem i několik spojů s „hlavou na hlavě“. Nicméně prostě kdo se vešel, ten jel. I za cenu hodně prodloužených pobytů.

xyz

Prostě by všichni jeli. Holt by část lidí stála.

Jan

Pořídili si dopravní firmu, ale lezli jim tam cestující…

Johnny Cash

Nesouhlasím. Prstem je potřeba ukázat na objednavatele – BEG. Výběrová řízení ohlodaná až na kost bez relevantních záloh a do toho další pecka – D Ticket. Metropolitan Salzburg-München jezdí například v sobotu 3 spojené 6ti dílné Flirty a taky jsou narvané až po střechu celkem pravidelně. Jenže do elektrické jednotky vymyšlené pro příměsto se ty davy nacpou líp, než do kupíčkového retra.

Jenda

Na téhle trase má ve dvouhodinovém intervalu jezdit vysokorychlostní vlak s kapacitou 500 lidí, kterému zabere cesta 2 hodiny. Jenže my tam máme takovou trochu lepší koněspřežku, tak se nemůžeme ničemu divit. (Tím my myslím ČR i Němce, zrovna tady si nemáme co vyčítat.)

Daniel

Ale to si pište, že si máme co vyčítat. ČD už by dávno zadávalo do řazení minimálně 2 posilové vozy, avšak to by dopravce Die Landerbahn svolit k navýšení počtu vlakového doprovodu 🙂 Co se týče infrastruktury, tak to už je bohužel balada pro někoho jiného.

Plecháč

No já se spíš divím, že ta koněspřežka přiláká tolik cestujících (a tohle není žádná výjimka). Kdyby tam byla slušná trať, nejspíš by jezdilo opravdu hodně lidí.

Radek Janata

Máte pravdu, ale dvouhodinový interval je tam dnes. Zde by po podstatném zrychlení tratě uživila hodina, možná méně.

Johnny Cash

Neuživila. Jsou spoje, kde se v pracovní dny vozí vzduch a pak přijde víkendový extrém. Řešením by bylo převedením vlaku do kategorie IC, nasazením kvalitativně lepších vozů. Neplatil by tam tedy D Ticket, zavedly by se zlevněné IC jízdenky a hlavně by bylo podchyceno, kolik se těch jízdenek prodá.

xyz

Pokud by D-Ticket neplatil ve zrychlenkách, tak by o to víc plné byly ostatní spoje a hrozba vyhazování cestujících by mohla být v nich.

Pro okres Cham by se obecně jednalo o stav, kdy v nemalé části spojů by tím pádem neplatil „regionální“ tarif.

Johnny Cash

Tak je potřeba řešit dálkovou frekvenci nebo okres CHA? Cham má navíc regionálku po hodině, která navíc jezdí pünktlich narozdíl od Alexe.

xyz

Relace Mnichov – Cham je dostatečnou vzdáleností na to, aby byla řešena zrychleným spojem.

Tzn. falešné dilema.

Johnny Cash

Ani za 100 let.

Obsah

“ Další cestující pak jeli na právě zahájené mistrovství světa v ledním hokeji. Německý tým se v pátek utkal v Ostravě se Slovenskem.”
“ Příjezd do Prahy je v 16:23.”
Lepší vlak si nemohli vybrat, když zápas Německa začínal v 16:20…

asdasdfsdfasd

+ zpoždění, takže je to moc trápit nemusí a můžou rovnou zůstat v Německu.

Plecháč

O letních víkendech u nás ve směru do Německa běžná událost, akorát se nevolá policie, ale prostě se jede když jdou zavřít dveře. Kdo má místenku, má smůlu, protože se na své místo stejně nedostane. Že zůstane třeba 50 lidí na nástupišti také není nic nevídaného. Čtyři vozy jsou prostě málo, lidí tím jezdí i přes katastrofální spolehlivost (minimálně z Německa jezdí každý druhý spoj se zpožděním 20-60 minut).

Miroslav

To je ostuda.
Pak se nikdo nemůže divit že většina lidí volí auto, před takovýmto prasečákem.

Ach jo, snaha o zvýšení atraktivity hromadné dopravy před IAD ve 21. století zdá se skončila nejen u nás ale i v Německu. Stává se s toho opět socka pro chudé, co můžou jet klidně na jedné noze.

Jiří Kocurek

Jednodušší je v diskuzích nadávat na vyzobávače rozinek.

Elb

A to má souvislost jakou?

pěškobus

To přeci není možné, nedávno nás tu jistý, šotokunstteoretik, tuším Gouda, přesvědčoval, že tento směr nikoho nezajímá a plzeňští si měli své město postavit někde jinde. Asi na Via Carolina.

Jiří Kocurek

Téměř 1000 let před vynálezem pana Threvithica. Měli to vědět předem, železnice tam byla dřív než se současní obyvatelé narodili. A podobné esoterismy.

Johnny Cash

Jenže Herkules s 8 vozy už přestane stíhat jízdní doby a zpoždění se nezbavíme ani tak.

xyz

Mezi číslem 4 a 8 jsou hned 3 další možnosti (když už za každou cenu zvojnásobujete).

Další možností jsou změny časových poloh/jízdních dob – pořád lepší takto než vyhazovat lidi.

Johnny Cash

A situace 1-4 vozy 1 průvodčí a 5-8 vozů 2 průvodčí se vyřeší jak?

xyz

Buď druhým průvodčím, nebo změnou předpisů aby 1 průvodčí mohl být i na 5 a více vozů (ostatně v ČR může být i na 5 vozech, že; a ve Švýcarsku nemusí být ani na 8 vozech).

Miroslav

Zajímavé.
Co to znamená přeplněný vlak?
A jak se to určuje vlastně?
V ČR na koridoru ve špičkách zcela běžný stav, kdy se nedá projít uličkou ani na záchod.
Je to přeplněný vlak?
O Pražské MHD (TRAMVAJE, METRO) ve špičce raději ani nemluvit, tam se nedá často ani nadechnout na stojáka.
V Japonsku mají dokonce natlačovače cestujících do vozů metra. Přitom taková moderní země.
Jiný kraj, jiný mrav…

Spokojenec

A to ještě vezmeme v potaz fakt, že ne každý jede na konečnou. Takže na každé zastávce půlka ven a zase zpět.

Kamui

To to nikdo nečekal? V Německu se neumí posilovat vlaky (i když – to by mně zase až tak nepřekvapilo)? Nebo to DLB má na háku, jako obvykle?

Poskok

Řekl bych, že obojí.

Šimon Kuchař

Řekl bych, že DLB je to uplně fuk a ČD nemají vozy normálně na to, aby někde neco posilovaly, tak ani tady nemají vozy kde brát. Stačí se podívat na Berlinery, když je v Německu svátek. Každoročně přeplněné vlaky a ČD a ani DB vlaky neposilují a i přesto, že se to opakuje každoročně.

Kamui

Pár RICových Béček by se u ČD jistě našlo (jednalo by se o vozy obdobné kvality, jako tyrkysové DLB šroty).

Johnny Cash

Nenašlo.

Klabavátor

Vmax 140 km/h.

Johnny Cash

Ono to není jen o vozech, ale také o dalším průvodčím. Toho vezmete kde?

Johnny Cash

Jak si představujete posilování vlaků neobjednanými posilami?

xyz

Například tak, že to dopravce provede „na své komerční riziko“.

Mmch. smlouvu tam má „netto“ nebo „brutto“? Pokud netto, pak by posílení dávalo smysl o to víc – navzdory „neobjednání“.