Německá levice volá po zrušení první třídy v regionálních vlacích. Uvolní to přeplněné vlaky
Jízdenka Deutschlandticket

Železniční dopravu by mělo podle levice podpořit také zrušení daňových výhod pro služební auta.
Železniční dopravu by mělo podle levice podpořit také zrušení daňových výhod pro služební auta.
Ještě že silnice první třídy jsou pro všechny a bez příplatku.
Děkujeme vám za další dobrý podnět na zpoplatnění, posíláme klíčenku.
S pozdravem Vaše vláda.
Jestli by nebylo rozumnější řadit do vlaku dostatečný počet vagónů.
Dobrý spôsob ako zo železnice vyhnať práve tých ľudí ktorí majú na výber ísť iným, menej ekologickým módom dopravy.
Místo přeplněné většiny vlaků bude přeplněný celý vlak. Cestující, kteří si nyní připlácí za klid a pohodlí první třídy přesednou do auta a už se do vlaku nevrátí.
A to řadě zdejších diskutujících levičáků zjevně vyhovuje (tradiční – nepotřebuji se mít dobře, ale ať se mají všichni stejně špatně jako já)
Tesat do kamene….
No dobře, tak bude lepší naopak zrušit druhou třídu, ne?
Jsem levičák stejně jako každý z těchto lidí, ale zrušit první třídu je samozřejmě hloupost. Chceme, aby lidé opustili svá auta a rozhodli se pohodlně cestovat vlakem. To se nestane, pokud nebude nabízena možnost lépe cestovat.
Ještě můžeme všem (kromě nás vyvolených) všechno vzít a nahnat je do mišelinky. 😉
A proč mi chceš něco nařizovat? Nařizuji ti snad něco já? Starej se laskavě o svůj život, ne o můj. A konečně přestaňte, vy levičáci, ostatním závidět, že to dotáhli v životě dál.
Něco na tom bude. U nás jsou lidi naštvaní, když mají ve vlaku stát déle než 10 minut. A možná si brumlají, že v Německu by se to nestalo. Omyl. Německu je stání ve vlaku uplně běžné i na dost dlouhé vzdálenosti. Není to tak dávno, co jsem jel nočním ICE, v němž dost lidí stálo cca 5 hodin. Přespání RE vlaky jsou běžné. Ale lidé to nějak berou. Vlákem nejedou kvůli pohodlí, ale kvůli rychlosti a spolehlivosti, a zejména při pravidelných cestách samozřejmě i kvůli ceně.
Spolehlivosti v Německu lol.
Spolehlivost vlaků na síti DB je tragická, spousta lidi raději volí IAD, aby se dostalo včas do práce.
A nebo volí AfD.
Vy asi moc často RE vlaky v Německu nejezdíte, že?
“ Vlákem nejedou kvůli pohodlí“ – Nesuďte ostatní podle sebe. Většina lidí opravdu nechce ve vlaku s výjimkou extrémně krátkých cest (do 10-15 min.) stát.
Já nechci stát ani těch 10 minut…
Schopnost komoušů řešit vše pouze přerozdělením místo rozvoje, nic nového.
Problém se samozřejmě nejmenuje „ve vlaku je jednička“, ale „šetřili jsme, a tak máme málo kapacitní spojení“. A protože nám zrovna začíná sezóna pivní turistiky, můžeme si rovnou představit, jak zrušení jedničky výrazně pozvedne kulturu cestování Bavorskými expresy 😀
Spousta jejich vlaku kolem velkých měst jsou poměrně dlouhé dvoupatraky, na místech kde už ani asi přidávat moc nejde.
Není to jen šetření na vozidlech, ale i na infrastruktuře.
Na železnici by měl jezdit spíš náklad. A po silnici osobní doprava. Ne naopak.
Falešné dilema.
Po silnici by měl jezdit spíš náklad? To asi ne, nebo ano?
Soudruzi z NDR jsou vůbec nejací pomýlení. Že prý silnice je důležitým způsobem dopravy a automobil je důležitým dopravním prostředkem, zejména pro lidi ve venkovských oblastech! Od budoucna si pracující lidé budou moci odečíst z daní 38 centů za kilometr – a to za auto! Místo aby seděli doma a našli si práci na svojí vesnici. Rychlost na dálnicích se nebude omezovat. A teď ještě tohle 🙂
Jezdím vlakem pravidelně na regionální trati z HK na Týniště. Ne, že by vlaky byly plné, ale jsou dny a časy, kdy hledáte místo……A 1.třída je prázdná….. Ano rychlíky a podobné vlaky, tam ať jsou různé třídy, ale zde ?
To je nesmysl o prázdné jedničce. Jezdím z HK hl.n. Sp v 15.05 v I.tř., a jednička se ve všední dny slušně zaplní doplatkáři do ní namístě u pruvodciho
Protože je dvojka vyloženě plná, tak si ji část lidí doplatí. Stejně jako třeba na R10 mezi HK a TU a opačně, kde byla jednička zvětšena na úkor dvojky. Třeba 939, 934, 932 nebo 927, tam chodí lidi do jedničky z donucení, mimo špičkové vlaky je její obsazení nulové nebo minimální.
Ne z donucení, ale právě proto, že chtějí mít trochu větší pohodlí. A to není (nemůže být) zadarmo.
A zdejší levičáčtí rovnostáři (ať to všichni mají špatně) už kejhají.
Jeden dva lidi neznamená slušně zaplní. Víceméně je spíše prázdná a to nemluvím o smůle na náhradní bus dopravu
A proč chcete lidem brát možnost si připlatit za o něco větší pohodlí v regionálních vlacích?
Ano, někdy je to fakt na hlavu, například linka S9 z Roztok do Hostivaře, taky má jedničku. Deset minut to jede narvaný z Roztok na Holešovice a pak poloprázdný do Hostivaře. V jedničce jsem viděl sedět jenom průvodčího.
A v čem je problém? Že si cestující může vybrat vozovou třídu? To je spíš výhoda.
To už začíná zavánět něčím, na co jsme u nás na východě alergičtí …
už dlouho zavání
Ve Skandinávii maji jedinou třídu ve všech vlacích a funguje to.
To není pravda. Alespoň ve Finsku existuje Business class.
Nejen ve Finsku, pan Pavel je mimo a šíří lež.
Alebo aj nefunguje, lebo je to dobytcak
Za to lhaní vás platí přímo ÚV KSČM??
Nezmysel. SJ, DSB aj VR majú prvú triedu na všetkých diaľkových vlakoch. Pri Vy som si nie istý, tam si pamätám že bol nejaký mutant, ale teda tiež sa dal doplatiť vyšší komfort.
Nebuďte tak korektní, řekl bych, že to přímo SMRDÍ.
Alespoň v něčem jsou místní bolševici napřed před Německem (zdravím do Olomouckého kraje a některých dalších), ale že bych z toho měl radost 🙁
Však mimo Prahu jsou ty jedničky v osobácích permanentně prázdné.
Úplně prázdné jsou málokde.
Němečtí komunisté můžou volat cokoliv.
Jejich aktuální volební preference v 15. kalendářním týdnu byly pouhých 10%.
https://www.forschungsgruppe.de/Aktuelles/Politbarometer/projektion_25_kw15_800.jpg
Naštěstí se českým komárům o deseti procentech může jen zdát
Cesti komari maji skoro 40%, jen je to holt vic partaji. A to jeste narodni bolseviky z SPD nepovazuji za komary…
Neobmedzené cestovanie zadarmo alebo za dumpingové ceny je populistický mor, ktorý povedie k rozvratu železničnej dopravy. Zvýhodnené cestovanie vlakom je skvelá vec, ale malo by to dávať ekonomický zmysel pre obe strany.
Neustále sa tu v Európe oháňame nejakou dlhodobou udržateľnosťou, ale toto mi zrovna príde ako presný opak.
To je příprava na hard greendeal, který teprv přijde. Ještě budete vděčný za levný místo ve vlaku.
Když budou chtít zakazovat a regulovat auta a letadla, tak je potřeba železnici na takový nápor už teď trénovat, protože většina cest se po železnici nekoná, i když si taky nedokážu představit to vytížení když by se konat měla
To se dá vyřešit jednoduše, polovina lidí stejně nic smysluplnýho neprodukuje, dostanou dávky od státu,takže nikam jezdit nebudou. A vyjde to levněji než kvůli těm neproduktivním rozšiřovat železnice, aby mohli jezdit do neproduktivní práce.
Prosím, neposuzujte ostatní lidi podle sebe.
„.. proč daňová pobídka pro soukromé používání služebních automobilů vůbec existuje?“ – to by mne také zajímalo. V čem je prosím veřejný zájem dávat takovou daňovou pobídku?
Je výhodnější aby zaměstnanec který služební auto používá jezdil tím stejným autem i soukromě než aby svoje cesty rozdělil do dvou aut. Snižuje to třeba potřebný počet parkovacích míst.
A k tomu je potřeba daňová úleva, místo obyčejného nezdanění příjmu ve formě využití cizího prostředku pro své účely?
Komu je v D ta daňová úleva určena? Firmě, která ta auta svým zaměstnancům nabízí i k soukromému využití? Co se týče zdanění fčního požitku, měl jsem zato, že uživatelé služebních aut daní v D principiálně podobně jako u nás, ale mohu se plést. Ze své koroporátní zkušenosti vím, že některým kolegům se služebák úplně nevyplatil, protože je „stál“ docela dost. To ale mohlo být také způsobeno nějakým extrabuřtovým nastavením spoluúčasti.
U nás se připočte zaměstnanci 1% z ceny měsíčně k daňovému základu.
Co jsem pochopil, v DE lze uplatnit náklady na cestu do práce oproti příjmům (do určité výše), podobně, jako třeba u nás úroky z hypotéky. Netýká se to jen aut, ale třeba i (elektro)kol. Můžu se případně doptat na podrobnosti, pokud by to někoho zajímalo.
Dojmy nejsou pojmy. Zkuste si ten článek aspoň přečíst. Kdyby to probíhalo jinak u nás, dalo by se tomu říct daňové zvýhodnění? 😉 Asi ne, co?
Tak já služebák mám, a můžu přesně napsat na kolik to vyjde, pokud to někoho zajímá. Z výplaty se mi odečte cca 1500 Kč měsíčně plus benzín. Nic jinýho neplatim takže kecy, že se to někomu nevyplatí… no já nevim. Neřešim známku, neřešim servis, gumy, kapaliny, pojištění, spoluúčast nula. A každý tři roky nový auto.
Jen jestli ta daňová úleva nevede spíš k tomu, že firmy koupí víc aut než bez daňové úlevy a použijí je jako benefit, protože se jim to daňově vyplatí.
To platí jen v případě parkovacího socialismu. Kdyby se za parkování platila tržní cena (případně zvýšená o daň ze záboru veřejného prostranství, whatever), nemusela by být takováto pobídka.
Protože tuto pobídku dostane i člověk s vlastním parkovacím stáním. Tam vámi zmíněný pozitivní veřejný dopad není.
A proto před domem parkují auta dvě. Soukromé i firemní. Firma tak nemusí řešit parkování svých aut v areálu, ale parkují jinde po městě, kde zabírají místa pro soukromá.
To je teorie. V praxi v mém okolí mají doma sluzebaka a i své vlastní auto. Jenom to přispívá k většímu počtu aut na silnici, protože když už ho doma máte, tak do práce nepojedete mhd.
V praxi jsem ve svém okolí naopak zažil dost lidí, co když se jim dal služebák, tak soukromé auto šlo pápá do bazaru apod.. Proč živit auto které mám na okrasu a nepoužívám ho?
Zhruba tak nějak. Daňové zvýhodnění firemních aut => víc firemních aut a zároveň míň soukromých aut. Celkový počet aut zůstane přibližně stejný.
Já jsem kdysi MHD jezdil i když jsem měl služební auto i k soukromému použití. Byl jsem ale fak exot. Mnoha lidem to strašně vrtalo hlavou a dokonce se začaly šířit fámy, že jsem přišel o řidičák, protože mě chytli pod vlivem, což byl úplný blud.
Jako úplně jediný jsem jezdil i na služební cesty občas vlakem, až si mě zavolal šéf a chtěl to vysvětlit, vůbec mu to nelezlo do hlavy.
Ale to byly devadesátky, dnes už se vlakem jezdí víc a nemá to už ten nádech bizarní socky.
Já jsem takhle využíval MHD souběžně se služebním autem do předloňska, kdy jsem odešel do důchodu. Přišlo mi to normální a nevím, že by se nad tím někdo z kolegů pozastavoval.
Mám služební auto k soukromému užití, mám soukromé auto a stejně jezdím většinově vlakem. Jsem bizarní socka nebo fak exot?
Já to mám podobně, do práce jezdim vlakem, a na služebky taky někdy, to se rozhoduju podle dostupnosti vlaků. Např z prahy do ústí jezdim vždy vlakem, do pardubic taky. To auto mi v těchto případech nedává smysl.
Spíš to ekonomicky nedává moc smysl.
Tak to jste žil opravdu v divné bublině.
Neni to pravidlem, je to jen váš dojem, já si služebáka beru obvykle jen na víkendy, přes týdem jezdim do práce vlakem a tramvají, protože jet ráno autem nedává smysl kvůli zácpám.
Ukázala levice i nějakou analýzu svého populistického nápadu na železnici? Tedy rozpad, kolik procent kapacity příměstských vlaků tvoří (nezaplněná!) první třída, tzn. o kolik jednotek procent by se zvýšila celková kapacita? A za jakou cenu (nižší příjmy z doplatků za 1.třídu)? A kolik a jakých cestujících z „jedničky“ by si tím zbytečně odlákali?
Jen s takovými údaji se má smysl bavit. Chceme o X procent větší kapacitu a stálo by to Y miliard, s vedlejšími efekty …
Levice žádné analýzy svých nápadů neukazuje ani nedělá.
Pravice taky ne.
Střed detto.
V JMK také není první třída v osobních a spěšných vlacích. Vadí to někomu, krom šotoušů? Byla snad využívaná? A je zde snad levicová vláda?
V Rakousku v příměstu/regionálce není 1. třída vůbec.
V Německu a Švýcarsku skoro všude.
Každý si může vybrat příklad, který se mu tzv. argumentační hodí.
A jak víte, že ji neukázala?
Levice chce více prostoru pro sebe, aby to zaplatil někdo jiný. Přeci nebudou platit za to, že jezdí veřejnou dopravou plnou cenu. To to radši vyberou od střední třídy formou daní a z ní zadotují levnější jízdné.
To už je fakt síla,vy Einsteine.
A v čem, p. Nedbal, nemá uživatel noerf pravdu? Levice vždy toužila po přerozdělování – stačí se podívat do historie. Ale protože nikdy nevytvářela bohatství (vždy ho více spotřebovávala), musí někde nakrást – nejlépe úspěšné zdanit.
Ale k věci – pokud potřebují VHD, ať za ní platí plnou cenu, která pokryje veškeré náklady – jako je tomu u IAD. pak budeme srovnávat, co je výhodnější, ano?
Bez velikych nakladu se da jen jednicka preznacit na dvojku…jde jen o rovnostarstvi a nastoleni stavu – i kdyz mas prachy na jednicku, pojedes v kvalite primesta v Kalkate.
Nepojedu – vezmu si na přepravu vlastní auto. 🙂
Hlavně je úplně blbě neplatnost (třeba i kdyby to mělo být dražší) v dálkovce. Tím se část dálkovky „kanalizuje“ do regionálky s příslušnými výsledky.
A místo toho skutečně důležitého = jak posílit dálkovku se pak řeší nesmysly s rušením jedniček na S-Bahnu atd.
Dálkovka (REx) v Deutschlandticketu je, linky jsou srovnatelné např. s českými Ex2, R8 apod. (některé projedou fakt velké území). Není tam de facto jen VRT (ICE).
Až na to že ICE většinou jede 120-160 km/h po úplně normálních tratích, často jako jediná rychlejší vrstva.
Typičtí levičáci, někomu něco zebrat, ale ve výsledku to nic nepřinese, leda tak ještě více narvané vlaky.
Kdyby to chtěla pravice, komentoval byste to v témže duchu?
kdyby – ryby – rybníky…
A proč by takovou glajchšaltovací zvrhlost měla chtít pravice, „politologu“ z VŠŽ??
A co prosím dělají typičtí pravičáci,pane politologu?
Kdy naposled jste ve vládě viděl nějakého pravičáka?
Babička mi kdysi dávno vyprávěla o Rašínovi, ale to je příběh sto let starý.
No, ti by rádi prosadili třeba přípatky za nadstandardní lékařskou péči (IMHO naprosto správně). A vy levičací kvůli tomu kňučíte už několik dekád.
Die Linke není ve vládě, takže požadovat může cokoliv kdekoliv – jako třeba česká ČSSD nebo Zelení (nebo ze stran v parlamentu Piráti)
Tím chci říct, že moc nechápu proč se tu píše o výšplechtu nějaké minoritní zahraniční politické strany, která zákonodárně vůbec není relevantní.
To už je daleko lepší se zajímat o to, co chce potenciálně vládní Stačilo, SPD nebo Motoristé – pokud vůbec mají čas se o VHD zajímat mezi schůzkami s Iránci.
s podněty tedy můžou přicházet jen majoritní strany, nebo co jsi tímhle chtěl říct?
No, co k tomuj říct. U toho se mi jen vybavuje legendární scénka „Proletáři všech zemí, vyližte si…“
Bingo! 🙂
Typické Německo. S pompou udělají krok A (zavedení Deutschlands-ticket za paušál 58 euro / měsíc) a zapomenou na krok B (motivovat DB, aby navýšila na přeplněných spojích své kapacity). Asi to není moc levicový názor, ale Deutschlandsticket volá spíš po zavedení 3. třídy než po zrušení třídy 1. Ať dopravce vydělává na lidech co chtějí mít na cestě komfort a ti ať volí mezi pohodlnou druhou nebo první třídou – pak mu zbydou i peníze na další vlaky a vagóny pro třídu třetí, která chce cestovat levněji…
Ani ne tak „motivovat“ jako spíš zaplatit.
Já bych řekl „typická Mitteleuropa“ – v Česku po zavedení 75 % slevy pro studenty a důchodce taky nikdo žádné kapacity nezvýšil a nechal vklidu přeplněné vlaky (budy ne, protože tam vás bez místenky prostě odmítnou při nástupu a hotovo).
Ten český problém ale elegantně vyřešil Covid (zjevně má víc rozumu než vlády).
*busy ne
A byla i ctvrta – otevreny vuz
První třída je fajn, ale v příměstské dopravě nevím, nevyužívám ji, protože:
– složité kupování jízdenky (PID to neumí a dokupovat u dopravce je opruz navíc)
– i když už jsem tím občas jel, tak při plnějším vlaku tam vždy leze spousta lidí, kteří do ní nemají jízdenku (zažil jsem i školní výlet) a pak se dohadují s průvodčím, čímž se ztrácí jediná výhoda 1. třídy, tedy míň lidí a větší klid
Samozřejmě je to jen osobní zkušenost, nechci zobecňovat.
Vždy když přijela do Klánovic k úplně plnému nástupišti krátká souprava Elefantu , šel jsem rovnou do jedničky, v případě že jsem si ještě sedl jsem si rád doplatil na místě ( když se tam průvodčí vůbec probojoval) ale minimálně se tam dalo stát jako lidi a ne jako v totálně našlapaných dvojkách zbytku soupravičky . První třída na tratích kde soustavně dochází k přeplňování “ asijských rozměrů“ a kde každá zástávka znamená vypěchování se a vpěchování se z/d soupravy a 5 minut je prostě nesmysl…
A to byla chyba první třídy, která by mohla dát při neexistenci 10 sedaček navíc, nebo chyba nejetí druhé jednotky, která by mohla dát 310 sedaček navíc?
Samozřejmě, že B je správně. Občas jsem šel rovnou do jedničky, když jsem viděl, že dvojka je plná. Jedno, zda šlo o dálkovou či regionální dopravu. Pokud bylo v jedničce volno (a v dálkové dopravě nebyla jednička vymístenkována), tak doplatím rozdíl mezi dvojkou (na tu mám roční one ticket) a jedničkou a dál už problém přeplněného vlaku jde mimo mne.
Jen říkám, proč a jak a kdy ji “ využívám“ což zároveň odpovídá na vaši, z kontextu mého a předchozího příspěvku , vlastně úplně zbytečnou otázku. Na druhou stranu typická příměstská linka s první třídou rozhodně moc smyslu nedává a to z důvodů které uvedl již Tomáš R na kterého jsem reagoval. To, že má někdo potřebu ji na tomto typu tras hájit už vůbec nehodnotím , protože její “ přínos“ je na těchto trasách limitovaný a ve špičkách úplně mizí. Pokud tedy opomenu někdy poněkud zábavné sledování lidí, kteří vrhají nevrlé pohledy na lidi, kteří jim v “ jejich… Číst vice »
První třída v regionální dopravě dává smysl primárně tam, kde je vlak rozumnou konkurencí autu s potenciálem na přilákání i cestujících majících možnost volby, takže přesně na příměstských PID linkách.
Popravdě mě přijde vtipné to “ přilákání“ . Za těch 30 let před důchodem co jsem pozoroval a hovořil s “ lákanými “ , převážně kolegy, do VHD tak většině z nich stejně vadí spíš nedostatek parkovišt u vlaků a následný nutný přestup do MHD nez aby to celé na 20-30 minut prevazila první třída ve vlaku.
Možná to někteří mají jinak, ale takové jsem nepotkával…
Drobný detail je akorát ten, že v té jedničce zatím na skoro všech linkách vůbec nepochodíte s Lítačkou. Takže to nikoho zas tolik neláká.
A ty další „detaily“ trefně popisuje Frank ve svém komentáři níže.
To vrhám taky:-). A RegioPanterem, kde je jednička průchozí, takže tam neustále někdo courá, huláká a drká zavazadly, jsem jel jedničkou jedinkrát. Byl to horor.
Jednička, aby měla smysl, musí být neprůchozí a cestující bez příslušné jízdenky by do ní měli mít zakázaný vstup. Kromě těch, kteří si příplatek dokupují u průvodčího.
V RegioPanteru se právě žádná průchozí jednička nenachází.
Tak možná InterPanter, prostě to, co jezdí z Prahy do Brna přes Třebovou.
Existuje možnost časového doplatku do 1. třídy. Já ho mám a byl bych nerad, kdyby mi jedničku nějací levičáci zrušili.
To by chtělo zavést na pražských příměstských vlacích.
Ne, nechtělo. Ani omylem.
Navrhuji kompromis. Jedničku nerušit a bolševikům přidat uhlák.
Na vagóně uhlí, promočen a ztuhlý, bez pasu a lístku jedu v dál, ….
Kam ho pripojite ke slonovi? Leda u zdvojeneho mezi dve jednotky. Mozna by se vesly i dva eas. Nekteri dobytci ji stejne nic jineho nezaslouzi
Souprava elefant+eas+eas+elefant to je 79,2+14,1+14,1+79,2 = 186,6 m, to by celkem pasovalo k „optimalizovaným“ nástupištím o délce 200 m.
Nám to zkrácení připadalo jako blbost a ve skutečnosti to soudruzi měli promyšlené o dva kroky dopředu.
Ne, že by mi 1. třída v regionální dopravě vadila, ale v mnoha nových jednotkách se 1. třída odlišuje od 2. třídy často jen barvou potahů sedadel či oddělením nějakou skleněnou přepážkou a ve výsledku téměř žádný komfort navíc nenabízí. Sedadla obvykle tvrdá, často i bez možnosti posunu. Čest výjímkám typu nová generace RegioPanterů či RegioFoxy.
Nabízí právě docela podstatný komfort nepřeplněnosti. Což je zcela správné.
Pokud za jedenapůlnásobek jízdného máš pro sebe třeba 20 prázdných míst, tak to není zrovna efektivní. A když ta první třída bude normálně využitá, tak pak nebude mít žádnou výhodu.
Když tedy vynecháme RegioPantery či RegioFoxy, které jsou ty mnohé nové jednotky?
Levice může také požadovat pivo zdarma, místo u okénka v měsíční raketě nebo bezplatné plavby pro chudé. Už je nemůžete brát vážně.
Musí se ovšem nechat, že „řešit“ přeplněné vlaky a o větu dál do nich de facto lákat další cestující, to chce fištrón. 🙂
Přisouzení vlastní fabulace za účelem zesměšnění? Nemusím souhlasit s dotováním jakékoli dopravy, ale za současné situace – přemíra té nejméně efektivní a problémy té nejefektivnější – mi přijde požadavek na změnu subvencí ve prospěch šetrnější formy na místě. I kdyby šlo jen o zrušení podpory aut na úkor vlaků.
Celej slavnej Deutschlandticket vedl jen k minimálnímu snížení objemu individuální automobilové dopravy. Koupili si ho především lidi, kteří veřejnou dopravu už využívali. Teď jenom jezdí víc protože už za to nic neplatí.
(Taky to přetáhlo některé cestující z ICE do pomalejších segmentů.)
Reálně: některé příměstské soupravy tam mají 1. třídu tak malou, že to je nízké % celé kapacity.
A i tady se ukazuje jednostrannost toho, kdy výhodná jízdenka eventuálně přivede nové cestující do veřejné dopravy a pak se někdo diví, že ti lidé se tam nevejdou…
Za mě je lepší varianta že veřejná doprava bude jezdit více méně plná, než když vozí vzduch jako u nás často. Efektivita místních busů motajících se často bez jediného cestujícího přes vesničky je vážně šílená.
Nicméně jízdné u nás je relativně nižší než bylo (resp. dosud je) jednotlivé jízdné v Německu.
Z čehož vyplývá i opačný věc – mnoho lidí (zejména mimo města) dnes jezdí autem ne proto, že by to bylo cenově výhodnější, ale je to pro ně rychlejší a flexibilnější.
(což ale u veřejné dopravy nelze vyřešit – jen – cenou)
A jaké byste pro místní obslužnost viděl řešení? Když jedou přes vesničky prázdné vymetací autobusy, jsou to pro některé vyhozené peníze. Když ty autobusy nepojedou, naženeme podle jiných všechny do aut. Ono je to případ od případu, kraj od kraje. Někde se snaží ty autobusové linky přizpůsobit potřebám místních obyvatel, někde prostě ne. Btw: místní doprava nikdy nebude jezdit více méně plná. I průměrnš denní obsazenost 25 % je úspěch. Ve špičce se zaplní spoje v jednom směru, zpátky jedou prázdné, v sedle je to slabota a okrajové spoje (brzo ráno, pozdě večer, víkendy) jsou ještè prázdnější, ale chcete to… Číst vice »
Pro mimošpičkovou dopravu to chce poptávkovou službu, ne velký těžký a prázdný bus.
Hmmm, mozna mate pravdu, jen nevim, zda to je v dusledku levnejsi.
To urcite prida atraktivite verejnej dopravy; namiesto pravidelneho taktu sa musiet dva dni dopredu doprosovat niekomu po telefone…
Jízdné skoro zadarmo, přeplněný vlaky a na posílení kapacity „překvapivě“ nejsou prachy. Tomu se můžou divit tak leda troubové.