Němci začali stavět trať k novému tunelu do Dánska, vznikne nový koridor z Norska až do Itálie
Napojení nové trati do tunelu Fehmarnbelt. Foto: DB
Nové spojení má být hotové v roce 2029.
Nové spojení má být hotové v roce 2029.
Docela mě fascinuje, že se neuvažuje o přímém vlaku z Berlína. Přesněji, že není součástí projektu přinejmenším „revitalizace“ železnou oponou přerušené spojky Hagenow – Ratzeburg, či v nějaké minimalistické variantě aspoň ta elektrifikace Büchen – Lübeck.
Přímý vlak z Berlína se ale uvažuje, ne? Akorát přes Hamburk, což mi přijde lepší než krosit to zkratkou těsně před ním a minout tak důležitý uzel. Je to sice kilometricky zajížďka, ale trať z Hamburku do Lübecku je rychlá, zatímco ta z Büchenu je klasická meziregionální jednokolejka. Mluví se snad o tom, že by se do Kodaně protáhla EC linka z Prahy, což je docela šikovné dokud to bude tahat Vectron.
To mi nějak uniklo, tak asi OK.
To my se můžeme pyšnit, tím, že jsme za miliardy zmodernizovali trať ze Lhotky do Nové Vsi, kde traťová rychlost v některých úsecích stoupla z 60 km/h na závratných 80 km/h, osázeli jsme zastávky modrým zábradlím a všechny zastávky na znamení v polích jsme učinili bezbariérovými, aby se do toho šukafonu lépe šplhalo. Železnice 21. století.
Ono se není čemu divit. Rudofašounští zrádní slouhové moSSkaliSStánu zanechali celou zemi v naprosto zoufalém stavu s ekonomikou na úrovni Zimbabwe. Každá země se z fašounského teroru léčí či léčila dvě generace, tedy 60 let. A i přesto už byl v Česku zprovozněn trojnásobek železničních tunelů a dálnic, než dokázali rudofašounští ničitelé. Ne internetu jsou dostupné jízdní řády, které dokazují, že česká železnice prošla výraznou modernizací a vaše nářky pramení z toho, že věříte lžím a fantasmagoriím. Přikládám odkaz na video, které ukazuje z jakého marasmu jsme se vzpamatovávali. Poučte se nebo si osvěžte paměť. https://m.youtube.com/watch?v=LHGMh5onK5A&pp=ygUMVHJ1dG5vdiAxOTg5
ciste po fakticke strance mate amozrejme recht, ale te expresSSSivity tu trousite na muj vkus zu viel
Fašouny všech barev i všechny jejich podporovatele je nutno ze všech sil ničit. A já jim takto vytvářím vztek, který jim zkracuje životy. Jsem přesvědčen, že tím přispívám ke zlepšování světa.
v psychiatrické nemocnici Bohnice vám poskytnou odbornou pomoc
🤣 Děkuji za nejhloupější radu roku.
Já nesrovnávám s totalitou, srovnávám se dvěma poslednimi desetiletími, kdy se uskutečnilo mnoho významných modernizací a novostaveb, které úroveň železnice zásadním způsobem posunuly. Teď mi ale přijde, že SŽ trošku došel dech. Většina probíhajících modernizací jsou pouhé opravy a rekonstrukce doplněné o lepší zabezpečovací zařízení. To mi ostře kontrastuje s tím, jak EU v rámci green dealu podporuje investice do železniční přepravy.
Takže Olomouc Uničov je lokálka s traťovou 80 km/h.
Mně to tak úplně nepřipadá. Opravuje se stále hodně. Jenom ne na tratích, kde jsou investice do masivního zrychlení na současné ekonomické úrovni země neobhajitelné. Jinými slovy nyní se pár let bude platit cena za udržení lokálek v provozuschopném stavu. Příkladem budiž oprava mostů na trati z Chomutova do Vejprt (neříkám ani že je to dobře ani špatně, jen to konstatuju). Přesto je dokončována druhá kolej z Pardubic do Stéblové a opravy z Vysočan do Mstětic. V realizaci je i optimalizace Mstětice – Čelákovice, tam je docela významná preložka a zrychlení. A v přípravě je ztrojkolejnění z odb. Babín do… Číst vice »
Souhlasím. Netvrdím, že se vůbec nic nedělá. Ale oproti tomu, co by bylo třeba, jsou to drobné. Modernizace ve stylu Ejpovický tunel, Sudoměřice – Votice nebo Uničovka jsou vzorem, podle kterého by se mělo v modernizacích celostátních i regionálních tratí nadále pokračovat. Bohužel v současnosti se nic takového nestaví a ani příští rok se nic podobného nezahájí. Přitom před někoholika lety zvládala Správa několik takových modernizací zároveň.
Je to krasný projekt stavěný stejnou metodou jako C prekonani Vlatav v holesovicich nebo Bostonsky BigDig.
Most se tan nikdy realně neplanoval s ohledem na melke morske dno cca 40 metru a špatné počasí.
Měl by sloužit jako inspirace, nebát se nových řešeni.
Ohledně toho mostu nesouhlas, s ním se po dlouhou dobu reálně uvažovalo a kdyby to bylo jen mezi Dánskem, tak by už tam možná mohl dnes stát. Jen to nazvání koridoru do Norska je to trochu optimistické, tedy co se týká zeleznice. Sice brzo (až na jeden úsek za Helsinborg je zatím ticho po pěšině) bude slušný koridor po západním švédském pobřeží, tak dál do Norska je to (a dlouho bude) špatné. Ale Švédové mají docela paniku ohledně zprovoznění tunelu. Předně mají obavy že nestačí současné spojení Kodaň – Malmö (to bych spíš řekl že nestačí uzel Kodaň). A dále… Číst vice »
Nikdy?
https://www.dw.com/en/germany-denmark-to-build-controversial-new-bridge/a-2651109
Jestiže ta stavba začala už dnes, proč tam přestaly vlaky jezdit už před 15 měsíci?
P. S. Pro doplnění – ta fotka je z kratšího tunelu pod úžinou mezi německou pevninou a ostrovem Fehmarn.
Tunel mezi Fehmarnem a dánským ostrovem Lolland bude mnohem delší. 🙂
🙂
Teď neznám poslední stav projektu. Ale dříve bylo deklarované, že současný Fehmarnbrücke zůstane zachován s kombinovaným provozem (jen na té jednokolejné trati bude provedena elektrifikace) a teprve až někdy po roce 2029 se mělo výhledově řešit toto úzké místo. Ostatně toto již neřeší Dánsko, ale čistě Německo a to mělo k celému projektu poněkud chladný přístup.
Tak to je těžký případ tady.
Původní komentář, na který jsem reagoval, byl smazán.
Prosím adminy aby smazali můj komentář. Reagoval jsem na jednoho xenofoba, co začal psát nesmysly o migrantech. Jeho příspěvek byl smazán a moje reakce připojena pod úplně jiný příspěvek. Podobně jako píše El Barto kousek vedle.
S původním příspěvkem na který nyní „reaguji“ totiž souhlasím, a moje reakce vypadá dosti nepatřičně..
pokud máte registraci (což máte, protože vaše jméno je zelené), můžete snadno svoje příspěvky smazat. Nahoře vpravo vedle nápisu „40 KOMENTÁŘE“ je symbol panáčka s ozubeným kolečkem, který když rozkliknete tak uvidíte všechny vaše komentáře dle času a jednotlivé jdou snadno smazat (upravit ne)
Aha díky, nevěděl jsem. Komentář smazán, teď tu visí jen má prosba která je sice už irelevantní, ale v kontextu odpovědí a vláken už má nějaký smysl.
Díky za hint!
Tam asi nějací ekologové to nebudou napadat, až nějaký cvrček se přehnízdí, tedy až se po zimě vyspinká
Jste si jist, že jste si historii projetku prostudoval?
Původně tam měl být most (plán otevření 2018), ale eko byli proti, takže je místo mostu tunel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fehmarn_Belt_fixed_link#Criticism
Ekologičtí aktivisté (a NIMBY, pozemkoví speklulanti, generální prudiči atd.) opravdu nejsou česká specialita.
Úsměvný příspěvek, je videt že absolutně netušíte ani kvůli čemu se blokují stavby u nás. Rozhodně ne kvůli tomu že tam najdou ekologove nějaký zvířecí druh, v tom je úplně jiná hra, která často nesouvisí ani s ekologií. To jen D49 do Fryštáku nechvalně proslavilo blokování kvůli křečkovi polnímu…
No a tady Fehmarn Belt tunel provázely od začátku velké protesty už jako most. Ani tunel nebyl přijat jednoduše, zejména kvůli zasadnimu poškození mořského dna. Tunel totiž není ražený, ale do vyhloubene jámy na dně se pokládají obří betonové monolitické bloky s připraveným tunelovými tubusu…
To „stránkách projektu“ je nefunkční odkaz, jsou tam znaky navíc.
díky za upozornění, opraveno
Ještě opravit i na u. abindUng
A u nás se bude 6 kilometrů koridoru opravovat 3 roky.
V Elbtalu v Německu to není o moc lepší.
P. S. Ty 3 roky to u nás bude trvat pro eliminaci vlivu na provoz.
Mohlo by to být i rychlejší, ale za cenu odřeknutí některých vlaků (+ je otázkou kterých + jak by k tomu ti příslušní dopravci přišli.)
Výhoda novostavby: Nemusíte řešit provoz. Někteří ovšem vidí jen tu čáru na mapě a hlouběji rozlišovat nedokážou. O to silnější mají pocit, že tomu rozumí natolik, aby soudili.
Ona to ale novostavba není – tedy co se pevninských úseků týče.
A taková cca 6 – 7letá výluka tratě severně od Neustadtu in Holstein taky není nic moc k chlubení.
Ano, co jsem viděl projekt, tak je to narovnání současné trati a bohužel odsunutí několika nádraží nebo přímo zrušení zajíždění do měst.
Však Os a Sp jsou nahrazeny NAD Lipník – Hranice
Oni to staví za provozu, aby museli dělat druhou koloej, až když mají tu první hotovou?
Akorát je to z Neustadtu dál na Fehmarn už od loňského srpna zavřené Německou progresivní metodou – odřeknuto bez náhrady vč. IC a cestující ať si trhne nehou.
Hamburg-Kodaň – vzdušnou čarou stejná vzdálenost jako Praha-Ostrava. 2:30h je vcelku dost.
Fakt? Za jak dlouho to ujedete u nás?
U nás za 3:15 po trati z dob Císaře pána. U nich po novostavbě VRT, která bude fungovat za šest let.
Většina té trasy Hamburg – Kodaň povede po stávajících tratích, upgradovaných na 200 km/h a se smíšeným provozem. VRT v pravém slova smyslu to nebude.
To ne, ale jak je zaflákanej koridor na Ostravu jinýna vlakama (osobkou, cargem, atd.). Provoz mezi Dánskem a Německem takový nebude ani blbou náhodou.
Na té trati se počítá s výhradním provozem osobní dopravy? Trochu jsem čekal, že plánují i provoz nákladních vlaků, aby vyšla lepší návratnost.
Nákladní vlaky tam samozřejmě budou jezdit. Bude to kratší než po stávající trati přes Fredericii.
Akorát, že víc nakladních vlaků u nás jezdí i na některých lokálkách (Solnice, Prachovice, Štramberk, Dobrá, atd.) než přes Padborg. Takže i tou 200 km/h bych čekal lepší poměr cena/výkon.
Bude tam nákladní provoz, to znamená pár vlaků denně, s Ferdinandkou u Ostravy se to srovnávat nedá.
Počítá se s cca 150 nákladních vlaků denně.
Jen z Maschenu Rbf má jezdit až 50 denně. Maschen je největší seřazovací nádraží v Evropě a jediné, které může připravit vlaky do Skandinávie s jejich maximální délkou, což je tuším 850m. V Německu je 740m. V ČR 680m.
Na trati z Hamburku do Lübecku a dále do Dánska budou přestavěna nádraží na potřebnou délku těchto vlaků.
Prozatím je takto vybaveno jen pár stanic v původním směru na Flensburg a Fredericii.
Za ideálních podmínek bez zastavení se dá Svinov – Praha hlavní i pod tři hodiny, pendolino to dávalo se zastavením Pardubice Olomouc za 2:57, bez zastavení bych si troufnul i na 2:45, možná i méně.
„Nová trasa bude významným nákladním koridorem mezi severem a jihem Evropy“… se píše v článku.
Ale to mu nepřekáží v tom, aby z vlastního národa dělal blbce pomocí … vylhaných argumentů.
Tunely u Hněvkova za císaře pána nebyly. Ale jemu je to jedno.
Pokud tam mají jezdit nakladni vlaky a ma to fungovat efektivne, musi byt nissi rychlost. Jinak by to neslo.
A u nás nedokážeme připravit ani blbou přeložku z Chocně do Ústí 🙁
Vy? My? Ti kdo stavěli dvojkolejku Benešov-Tábor?
Neposlem tam ty nase odborniky na rozkradani? ( politiky, kmotry, lobisty) Trosku by jim ten tunel malinko “vylepsili” 😉