Němci truchlí po Knedlíkovém expresu do Prahy. Nové jídelní vozy budou mít jen mikrovlnku
Jídelní vůz ČD s ikonickou kulatou lampičkou. Foto: Helena Truchlá
Nostalgici mají poslední půlrok na rozloučení s opravdovou kuchyní ve vlaku, nabádá německý list.
Vše není ztracené. MÁV na pávu. Hungaria pro Paprikos , perkeltos
A ještě, když to vozil Knödelpresse Pepin, Otík, Gotlieb, Lucka, Jana a Václav, to byly časy. 🙂
V čem se liší bistro na ComfortJetu od bistra / jídelního vozu na RailJetu? I v RailJetu se podávají jídla, byť jen ohřívaná. Není to ideální, ale člověk se nají.
Spíše bych se bál toho, jak bude bistro narvané, protože už teď jezdí „velké“ hospody často plné až narvané.
Proboha živého, ohřívané je všechno i ve Wrmz. Jediný rozdíl je, že se řízek smaží a neohřívá v konvekťáku. Nic víc
Měl jsem v WRmz jídlo, které se připravovalo na místě , nějaké teleci (?) servírka mi to přímo řekla. Snídaně taky je připravena na místě . Sunka s vejci .
to ano, já měl na mysli hlavní a sezóní jídla.Tvrdit, že svíčková a knedlíky se vaří na místě a že ve fujfuj bistru se to ohřívá v mikrovlnce je opravdu na hlavu padlé.
To rozhodně není, taková šunka s vejcem (v RJ není) se dělá na místě, podobně třeba vepřové s cuketou.
V konvekťáku se dá i smažit, to si asi pletete s mikrovlnkou. 😉
Mi to přijde, že to novinám špatně vysvětlili a to o mikrovlnce je hoax.
Sortiment jídel (chlazená k ohřevu) je prakticky stejný ve špajzáku i bistru – možná jak někdo píše níže to bude bez sporáku/pánve tj. bez vajíček. Pípa by měla být taky…
Hlavní problém lze vidět asi hlavně ve velikosti skladovacích prostor, předpokládám. Neboli než se absolvuje výlet do Hamburku (časem Kodaně) a zpět, tak z Děčína do Prahy to budou už spíš unhappy hours. 🙂
V Dánsku neprodávaj potraviny?
V Linci je jistě také prodávají a přesto, když jedu Ex7 směr Praha třeba z Budějovic, uvítá mě dost často „nemáme to a to“ (popř. dokonce „máme už jen“).
jenže to nemusí mít nic společného s tím kolik tam je skladovacího místa ale jak a kdy je četa si schopná nazbrojit…protože JLV frenšíza viď
Jako že by obsluha během obratu v Kodani skočila do Lidlu, nebo jaká je přesně myšlenka?
To je samozřejmě absurdní.
Najít v Hamburku/Kodani dodavatele schopného je zásobovat mi jako takové sci-fi nezní (jo, nebude to pravděpodobně úplně stejný sortiment, ale o dost lepší, než jezdit často s komplet vyprodaným jídelákem (pokud by to opravdu hrozilo), přicházet o peníze a zklamávat zákazníky.
Člověk se nají i bagetou z nádražní trafiky. Tohle byla kvalita, která možná neměla na světě v linkových vlacích obdoby. Poptávka vysoká, jídelák vždy plný a místo toho bude jen ořezané bistro
Na druhou stranu, jedl jsem svíčkovou i v railjetu a taky byla výborná.
Asi proto, že zrovna svíčková je vařená v centrální kuchyni JLV a ve vlaku jen ohřívaná, takže není důvod, proč by měla být jiná v jídelním vozu a jiná v bistru v RailJetu.
Kein Zugknödel mehr, scheisse…
Tak to jste zabil… 😂🤣🥹
systémově špatně dávat bistro!
Němci přijdou o tradiční český kaťák.
Nádherný příklad toho, jak management ČD absolutně nedokáže nic vytěžit z jakékoliv byznysové příležitosti. Už to dávno mělo mít své logo, název, propagovat se to všude a hlavně – nerušit!
Lépe bych to nenapsal.
Je otázka, jestli si ale i tak plnohodnotný jídelní vůz dokáže vydělat na svůj provoz.
Sám o sobě možná ne, ale o kolik zvedne příjem z celého spoje, potažmo linky?
Sechs Knödel-Express nebo Das kulinarische Express mit Pils ?
Velký nápis Knödel-Express místo railjet, a pak celostránkovou fotku do všech německých časopisů. Jeden spoj Knödel-Expressu mimo běžný takt mít jako snadno objednatelný zvláštní vlak pro firemní večírky a svatby.
Jak ČD, jak management? To je kšeft JLV. ČD si u nich pouze objednává lidi a službu, protože to po nich vyžaduje MD a DB. Toť vše. A jaký důvod jsou vozy ARmpee jezdící na Budějovice a Púchov? Však to byli taky jídelní vozy… A co railjety do Vídně? A railjety NG do Itálie?
No .. byznysova prilezitost.. jsi si jistý, ze ty knedliky a pivo za dvě eura vydělaj na provoz tý hospody?
jo, v šoto diskusi to vypadá cool, ale pak druhej den ráno přichází vystrizliveni v podobe slozenek..
Ano, za mě máte naprostou pravdu, byznys to bude ztrátový. Pro mě to ale posouvá jízdu vlakem na mnohem pohodlnější úroveň. Pokud se nemá do Hamburku/Kodaně lítat letadlam, ale jezdit o mnoho déle vlakem, má být možnost si dát po cestě plnohodnotné jídlo. Pak je ten čas tak nějak lépe stravitelný.
Otázka je, jaké části cestujících to bude chybět. A jestli vás bude víc, než kolik přiláká modernější souprava s bistrovozem, u které nebude takové riziko, že ji DB četa odmítne v Děčíně převzít, atd.
Oni ruší vše co funguje.
opravdu vite, ze to funguje?
Mohli by vypravit vlak ze třemi WRmz .. Pojizdny restaurant .
To, že za něčím pláčou nostalgici fakt neznamená, že to je aspoň na černý nule, natož že se to vyplatí dál držet.
Jo, je to příjemná služba, ale ani zdaleka není nenahraditelná. Když tím jedou Němci do Prahy, najdou při troše snahy podnik, kde jim uvařej podobný jídla líp, nejeden.
Ale samozřejmě, ale jde o to, že je to ve vlaku. A v čase, kdy leckdo toho nemá moc jiného na práci.
Jo, to chápu. Ale přijde mi slušně pravděpodobný, že větší část cestujících víc ocení jiné věci než dotování klasického jídeláku a bistro vůz jim na jídlo po cestě bude úplně stačit.
No tak upřímně, s pořádným obědem nebo večeří bývám mezi Prahou a Děčínem docela osamocen. Je to samozřejmě jen anekdotická zkušenost, ale… U většiny stolů je to spíš o dvou pivech, jednom kafi, „něčem menším“ atd. V sezóně to spíš působi jako „alibiobjednávka“, protože jinde není místo k sezení. Jídlo si dává jen menšina stolů, obvykle výrazná.
Samozřejmě je možné, že dál na sever je to jinak, ale trochu pochybuji.
Řešením by bylo podávat nápoje jen k jídlu (a na samotné nápoje si chodit na druhou stranu k okénku) plus omezit dobu pobytu.
Jenže managment ČD se snaží do vozu nacpat co nejvíce sedaček. Takže všude přesvícený velkoprostor a na dálkových vlacích jen bistro.
Dotaz na znalé: je znám plánovaný další osud klasických restauračních vozů? Nějaké další uplatnění?
Měli by jít na Polsko
Děkuji za odpověď. Takže Ex1, tedy Silesie, Vracovice, a jim podobné? To by bylo opravdu fajn. A kdyby vystačilo i na Ostravany, vůbec bych si nestěžoval.
*Cracovie, samozřejmě 😁
Už jsem se lek, že křísíte Varsovii jako Vrakovii.