Němci poprvé koupili za měsíc více elektromobilů než dieselů
Dobíjení elektromobilu, ilustrační foto. Pramen: Shutterstock
Podíl dieselových motorů na německém trhu vytrvale klesá.
Podíl dieselových motorů na německém trhu vytrvale klesá.
To je bohužel blábol.
Německo má zásadní problém s prodejem elektrických aut. Bez dotací to nikdo normální nechce.
Je to vidět i na poklesu výroby v celém tomto segmentu v Evropě…
Masivní nárůst se nemůže konat z mnoha důvodů…
To je statistika a ano, prodeje nyní stagnují. Jinak jde o to, že se čeká na Juniper, čeká se na nové modely od VW, copůjdou do nižší třídy a tak.
Nesuhlasil bych s tím, že si to nikdo normální nekoupí. Mám na EV bez dotací najeto zhruba 80k km a do spalováku bych nešel už.
Oficiální statistiky, které konstatují jen fakt, jsou blábol?
Blábol je vše co nechce ucho slyšet. Protože v ČR se informuje jak GreenDeal a El. Auta jsou kokotina. V článku chybí jen dlouhodobější časová řada poměru ale i absolutní počet kusů.
Zajímavé ve zdrojovém článku je zmínka o Škodě:
Mezi importovanými značkami s minimálně pětimístnými novými evidenčními čísly opět nejvýrazněji rostla Škoda jako značka s největším objemem se 17 212 vozy a nárůstem o 34,8 procenta a podílem 8,2 procenta.
Na to že pořád mají v nabídce jen jedno EV a to ještě notně zstaralé slušné umístění.
Není to spíše tím že Škoda jako jedna z mála ještě nabízí klasické pohony?
Všichni mají klasické pohony, ale Škoda je prostě levnější, než VW a leze jim „do zelí“.
35 % benzín
15 % nafta
17 % eletkro
Dobře, zbylých 33 %, s mojí lámanou němčinou dle odkazu … hádám že plug in hybridy jsou zvlášť?
Technická: Odkaz vede na
Fahrzeugzulassungen im September 2023
Diky, už je to správně.
Pane Sůro – opravte si v článku ještě celkový počet prodaných osobních aut, ten tam máte také loňský (za září 2024 má být správně 208 848 nově zaregistrovaných osobních automobilů). Zbytek po letmé kontrole čísel snad už odpovídá.
Tak ještě i benzínová procenta máte loňská (má být 32,1%).
A díky za opravu. Ještě opravním sám sebe: benzínových je 32 % a hybridy jsou zvlášť, 36 % trhu.
Perličkou je 1 vozidlo na zemní plyn. Vodík nic.
Tak jsem si dal tu práci a sečetl čísla (ks a %) z německého originálu:
Dle textu celkem nově zaregistrovaných 208 848 osobních automobilů, z toho:
75 433 (36,1%) hybrid (včetně 14 936 (7,2%) plug-in)
34 479 (16,5%) BEV
769 ( 0,4%) LPG
67 009 (32,1%) benzín
31 115 (14,9%) nafta
1 ( 0,0%) GNG
0 ( 0,0%) vodík
208 806 (98,0%) celkem v součtech
Zajímalo by mě, kam se německým kolegům zatoulalo 42 osobních aut a 2% podílu?
Z těch dvou procent bych klidně obvinil zaokrouhlování.
42 exotů s parním nebo dřevoplynovým pohonem je nesmysl, ale není uveden kerosin ani jiná exotická či experimentální paliva, na které ani nemusí být kolonka (neurčeno/ostatní).
Vzhledem k tomu, že ta % uvádějí s přesností na desetinu, tak to u 5 čísel nemůže způsobit rozdíl nad 0,5% (po popočtu konstatuji, že zaokrouhlovali správně a největší rozdíl je u LPG +0,032% bod). Takže jen zaokrouhlováním či odmazáním setin a dál to být nemůže.
Čistě technicky by tam tu kolonku neurčeno/ostatní mít měli, pokud jim nějaké auto nezapadá do toho výčtu (když už tam uvádějí i 0 ks aut na vodík). Jinak v tom mají hambinec. A ten v tom vzhledem k výše popsanému mají. Kam se poděla německá preciznost? Nebo je to jen matematika cca 7. třídy?
Kam se poděla německá preciznost?
Občas mám pocit, že ani nikdy nebyla taková, jak se o ní mluví. Vlastní praxí poznávám…
Jak je to možné? Vźdyť na Autoforu říkali, jak tam prodeje elektra zkrachovaly. A Turek na ČT24 meldoval, jak to nikdo nechce.
Uvidia sa predaje za cely rok. Napr. v auguste 2024 sa v Nemecku prepadli predaje BEV o -68.8%. Takze pokial predate 1/3 aut oproti predaju za ten isty mesiac predchadzajuceho roka, tak by ste to ako nazvali ? Ono v tom auguste 2024 sa prepadol predaj EV celkove v EU. V auguste 2023 sa predalo v celej EU 165,204 a o rok neskor to bolo len 92,627 Podla tejto statistiky za januar-august 2023 v celej EU tvoril predaj cistich EV 13.9%. Za to iste obdobie januar-august 2024 tvoril predaj cistych EV 12,6% . Nemali predaje tych super duper EV rast… Číst vice »
Až začnou evropský trh zaplavovat levné EV z Číny, čísla budou úplně jiná.
Myslite tie lacne cinske EV, na ktore EU rozhodla, ze uvali az 45% clo ?
https://www.teraz.sk/zahranicie/clenske-staty-eu-dali-zelenu-dodat/827151-clanok.html
Takhle vysoké clo mimo jiné vysvětluje, proč jdou EV v Číně doslova nadračku: Jsou tam za cenu benzínové Fabie.
A proto Číňani staví továrny v EU, aby se clům vyhnuli. I tak to vyrobí pravděpodobně levněji než evropské automobilky.
S tím clem to nebude tak horké. Navíc kupte si něco tak drahého od prodejce, jehož mateřská země neuznává spotřebitelské právo…
To zase bude jekotu, že jim nebudou chtít měnit/reklamovat baterky apod.
Clovek hodi statisticke data aj so zdrojom, ale aj tak schyta len minusy.
Zeby sa minusari riadili tvrdenim,
Verím iba tým štatistikám, ktoré som sám sfalšoval,
ktore je pripisovane W. Churchillovi
a Churchilovi to připísal nikto iný ako Gobbels, minister propagandy. 😀 😀 😀
Mali rasť, hej očividno nierastú.
Autoforum … to je komicka particka 🙂
ale neni to tak uplne davna doba, kdy se to jeste dalo cist 🙂
Pokud by se podmínky pro nákup vozů srovnaly, tak pak by se skutečně ukázalo co lidé chtějí. Takto je to těžké když se jeden druh pohonu upřednostňuje před jiným.
Němci vždy na špatné straně historie.
😁😁😁 hotový holocaust toto… Léčebnu Bohnice už jste zkoušel?
Na tento článek by spíše pasovalo rčení, že Němci nedělají malé chyby.
Tak i v Číně se teď prodalo více EV a PHEV než spalováků.
Třeba: https://evmarketsreports.com/china-exceeds-1-million-ev-sales-in-august-2024-setting-a-new-record/
To je hlavně pro příznivce života ve skanzenech.
K tomu ještě dlouhodobější a globálnější pohled:
https://ev-volumes.com/news/ev/global-ev-sales-for-2023/
Ale není to pouze o pohonu.
Viz rostoucí investice do toho neméně podstatného:
https://www.google.com/search?q=automotive+software+investment+rise
A nebude to tím, že diesely byly upozaděny a není pomalu z čeho vybírat?
Je to právě naopak. V naftě/benzínu si můžete koupit od malýho městkýho šoupátka, přes MPV, kabrio, až po dodávky. Kdežto ve spousta segmentech EV zatím chybí, nebo se nějaké schopné modely teprve začínají prodávat. Třeba elektrický kombík na EU trhu je až teď ID.7 a to stojí snad 1.3 a výš. Až se trh EV rozvine do všech swgmentů a jejich pater, tak se to dá teprve férově srovnat. Ale jisté je, že spalováky to mají spočtené.
Naopak to není. Ten článek je o naftě a zrovna diesely dnes už v několika segmetech (zejména těch nižších) bohužel nejde koupit…
Pořád tam chybí dalších více jak 30% další motorizace 😂
A i když je to váš vlhký sen, tak prodej benzínu byl 2 kráte vyšší 😂😂
A to vám není vůbec divný, což 😂😂😂
Vy končící spalováku 😂😂😂😂
Myslete si co chcete, za pár let se tu můžem sejít a uvidíme kdo měl pravdu 🙂
Šoupátko Citigo nebo Lupo v naftě ?
Nebo snad motocykl na naftu? Royal Enfield?
Bohužel už nejde koupit. Svého času se VW u Lupa chlubil 3 litrovou spotřebou. A nafta nejde koupit u spousty aut. Docela by mě zajímalo jak by ta statistika vypadala, kdyby tu byla možnost svobodného výběru pohonu.
Tak takových je nás víc, ale svobodného výběru se v této Eunijní gubernii už nedočkáte…
Třeba elektrický kombík na českém (tj. EU) trhu je už min. rok, jmenuje se MG5 Electric a jeho cena začíná od 800k Kč.
Prosím o odkaz na nové „malé městské šoupátko“ (stačí velikosti Fabie) s naftovým motorem.
Otázkou je, proč vlastně naftu do malého přibližovadla. U dálničního křižníku naftu ano, tam to chápu. Ale pokud to přibližovadlo umí jezdit výrazně pod 6 litrů benzínu na 100 km, někeré dokonce i pod 5 litrů?
a) to byla reakce na nesmysl, který napsal Vitapb
b) protože menší auta se hodně využívají i jako firemní – najezdil jsem pěkných pár tisíců km po dálnici v naftovém služebním Rapidu a už i ten měl ke konci produkce jen benzín (o beznaftovém nástupci Scala nemluvě, který je ještě o třídu větší než Fabia)
Ale jinak souhlas, že benzínové motory udělaly i za posledních 20 let slušný pokrok.
Každopádně já si nijak zásadně nestěžuji – sám mám benzín a tam, kde jezdím, je dálnic jen minimum. A služební auta u nás ve firmě povýšila na Octavie/Karoqy.
Zkuste lidem nabídnout služební Fabii, budou se k ní ve firmě ošklivě chovat a to auto brzy odejde nikoliv do věčných lovišť, ale do autobazaru. Takhle se lidé běžně chovají, ale dokázat se to prakticky nedá.
To bohužel nenajdete. Stejně jako u spousty dalších jiných aut, kde nafta dává mnohem větší smysl.
Je to i tím že firmy chtějí být zelené, takže jako služebák už diesel bez šance, a obchoďáci můžou jenom vzpomínat na dieslový Passat s dojezdem 1400 km na nádrž…
Ale kde že. Automobilky díky pokutám za CO2 raději samy vyřadily z produkce mnoho pohonných jednotek o které by byl zájem. Mnoha firmám i lidem v našich končinách je srdečně jedno nějaká pseudo ekologie.