Němci museli zavřít trať z Česka kvůli špatnému stavu mostu
Linka DB Regio Cheb - Norimberk. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Termín zprovoznění není jasný, kontrolou prochází další mosty.
Termín zprovoznění není jasný, kontrolou prochází další mosty.
Je vidět, že podfinancovanost železniční infrastruktury se netýká jen ČR. Jen tak dál s podporou ekologičtější železniční dopravy.
Francie by mohla vyprávět.
Já myslel že se něco takového může stát jenom v Česku.
Specifikum tratě z Norimberku do Chebu je 10 tunelů, proto ta elektrifikace bude po všech stránkách náročná.
Tady se ale píše o Bayreuthu = 7 tunelů. Cheb a Marktredwitz mají na salámu.
Je v plánu i elektrifikace až do Chebu.
Podle posledních plánů Pegnitz-Marktredwitz baterkově a drát do Hofu přes Bayreuth (něco podobného jako do Lindau). Maktredwitz má být drátováno v rámci akce Hof-Regensburg.
Baterkově – takže pro nákladní dopravu zcela nepoužitelné.
Němečtí nákladní dopravci aktuálně nasazují do provozu různé druhy vícezdrojových lokomotiv.
Ti technici by si mohli odskočit do Výtoně a nám blbům říci pravdu.
Technici to vesměs chápou, fyzika je stejná ve všech státních zřízeních a nedá se přehlasovat.
Výtoň je v pohodě, pár kýblů barvy a most bude jako nový 😀
„Bezpečnost je vždy naší nejvyšší prioritou“ – je škoda, že se tím neřídí dřív, než to musí zavřít…
Koukám, že i na zářném západě je to stejné jako u nás.
stejný systém, stejné vstupy, očekáváte jiný výsledek?
Zůstává několik otázek:
– zda je konstrukce na konci životnosti
– pokud ano, má se vyměnit
– pokud ano, je to pravý čas na prohlášení za památku
– zda po kontrole snížit nostnost, omezit počet vlaků
– začít zjišťovat, kdo z toho bude mít prospěch a
– pokud má z prací prospěch nesprávná strana, tuto z debaty vyřadit
V případě pochybností zadat HIA, to bude neprůstřelné.
Je to tak, DB jsou strašně podfinancovaní. U nás se díky dotacím výrazně modernizuje.
Peníze jsou podobné.
„Bezpečnost je vždy naší nejvyšší prioritou“ je oblíbená německá výmluva, když neumí vyřešit, co zpackali.
Koukám, že se stavem mostů v tom nejsme sami. A je jedno, jestli silniční, nebo železniční.