Němci museli zavřít trať z Česka kvůli špatnému stavu mostu
Linka DB Regio Cheb - Norimberk. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Termín zprovoznění není jasný, kontrolou prochází další mosty.

Termín zprovoznění není jasný, kontrolou prochází další mosty.
V dnešní době je problém nejen cokoliv nového postavit. Ale už i udržovat to, co postavili předkové.
Když se z výrobní průmyslové společnosti stane ekonomika služeb, tak je takový úpadek zákonitý.
Nedávno se tu někdo rozepisoval, jak mu nevadí, jak Němci zpackali Bavorský expres, protože používá objízdnou trasu přes Cheb. To je tahle? 😉
A bohužel minimálně do roku 2043 jezdit nebude – kontrakt s Arrivou nepožadoval možnost provozu souprav v Německu.
Ještě štěstí, že už nejezdí EC 50 Praha-Norimbek-Dortmund.
A bohužel minimálně do roku 2043 jezdit nebude – kontrakt s Arrivou nepožadoval možnost provozu souprav v Německu.
Do roku 2043 je určitá naděje, že expresní linka do Norimberka vznikne (přes Furth).
Žádný takový EC už nevznikne. Tenkrát nebyla dálnice a proto byl tento vlak konkurenceschopný a pohodlný.
Kouzlo vzpomínek, vícekrát jsem s ním jel. V jednu odpoledne z Prahy a ve 23 hodin jsme byli v Kolíně (a to prosím okolo Rýna přes Mohuč a Koblenc, dnešní VRT ještě neexistovala). Rychlost to není strhující, ale rozumná dostupnost i časování.
Vzhledem k narvanosti Bavorských expresu bych věřil, že i tady by to nejezdilo prázdné, hlavně, kdyby byl solidní vlak a alespoň bufet.
Tento dávný spoj z Prahy přes Domažlice byl dělen ve Schwandorfu na Mnichov a Norimberk,, „norimberská část“ ze Schwandorfu pokračovala dále směr Amberg – Sulzbach-Rosenberberg Neunkirchen – Hersbruk do Norimberka a dál jako přímé vozy na EC Donau-Kurier z Vídně via Linec -Passau do Dortmundu. Ten spoj Vídeň – Dortmund je dnes realizován ICE a jede z velké části po VRT – se značně kratší dobou průjezdu. Kde jsou ty časy! (cca před 50 lety). A z Prahy taky jezdíval Západní Ex přes Cheb – Schirnding -Norimberk – Frankurt M . – Metz – Paříž.Z Prahy do Frankfurtu jel cca… Číst vice »
Je vidět, že podfinancovanost železniční infrastruktury se netýká jen ČR. Jen tak dál s podporou ekologičtější železniční dopravy.
Francie by mohla vyprávět.
Nezavřeli onehdá hned několik silničních mostů?
Ohledně stavu německých silničních mostů vypovídá interaktivní mapka v tomto článku:
https://www.rnd.de/politik/wo-deutschlands-marode-bruecken-sind-eine-uebersicht-mit-karte-und-grafiken-JYN7Q3YYHRGPLKEU7EFNBLW47A.html
Stačí si zaškrtnout příslušnou kategorii technického stavu a vyplnit název lokality.
Já myslel že se něco takového může stát jenom v Česku.
Proč? Ony problémy jsou všude, jen my si myslíme, že jen u nás. Jsme normální evropská země.
Specifikum tratě z Norimberku do Chebu je 10 tunelů, proto ta elektrifikace bude po všech stránkách náročná.
Tady se ale píše o Bayreuthu = 7 tunelů. Cheb a Marktredwitz mají na salámu.
Je v plánu i elektrifikace až do Chebu.
Podle posledních plánů Pegnitz-Marktredwitz baterkově a drát do Hofu přes Bayreuth (něco podobného jako do Lindau). Maktredwitz má být drátováno v rámci akce Hof-Regensburg.
Baterkově – takže pro nákladní dopravu zcela nepoužitelné.
Němečtí nákladní dopravci aktuálně nasazují do provozu různé druhy vícezdrojových lokomotiv.
Němci mají výkonné sovětské Raguliny, resp. Ludmily, baterky jim můžou být u phdele.
V kontextu drahé elektřiny a cenově příznivé nafty ano. Jenže Ludmily už jsou dnes za zenitem.
Sovětský dvoutakt ze 70 let. Provozuje někdo na silnicích Barkas pro rozvážku zboží, nikoliv jako veterána?
Ragulin měl čtyřdobý šestnáctiválec Kolomna o výkonu 2208 kW.
Nic, co by pocházelo ze Sergeje, kde byl skutečně souproudý dvojtakt.
Tak tedy dvojtakt beru zpět. Sovětské ze 70 let to je pořád, na generační obměnu poněkud … přezrálé.
A co s nimi? I reko brejle mají výkon vyšší. Vy si tu sovětskou techniku nějak idealizujete.
Tak to rozhodně nemají.
753.7 – 1455 kW/205 kN
232 – /2230 kW/295 kN
Proč ? Většina dopravců, co tudy jezdí/chce jezdit, už mají Eurodual od Stadleru, už moc elektrifikaci neřeší.
To nedává smysl, když ty tunely jsou z Pegnitz do Norimberku. 🙂
Tam jich je 7, těch kratších. 3 delší jsou Pegnitz-Marktredwitz.
Měl jsem vždy zato, že problém je hlavně těsné sousedství tunelů a mostů (a proto nelze řešit snížení nivelety koleje). Ale uznávám, že podrobnosti nesleduju.
Ti technici by si mohli odskočit do Výtoně a nám blbům říci pravdu.
Technici to vesměs chápou, fyzika je stejná ve všech státních zřízeních a nedá se přehlasovat.
Technici to (většinou) chápou, ale ostatní? Před pár lety tvrdil nějaký německý poslanec, že když bude politická vůle, tak klidně může Bundestag zrušit Kirchhoffovy zákony.
V Rusku by to zrušili s tím, že neruské zákony tam neplatí. Zda je takový přístup moudrý, to už musí posoudit každý sám.
Výtoň je v pohodě, pár kýblů barvy a most bude jako nový 😀
Zapomněl jste na slovo „vypadat“. Pak by to byla naprostá pravda.
Mně v tom chybějícím slově zase přebývý to „vy“…
Proč by nemohl žbluňknout, když bude pouze „jako nový“?
To se s Výtoní nedá srovnávat. Nebo tam maji taky sabotující památkáře?
Pokud němečtí mostaři neznali stav svých mostů, tak jsou větší břídilové než ti naši, a něco shnilého je v sátě Neměckém.
P.S.: Neznám přesné informace proč a jak se jim mosty sypou, ale když se něco stane náhle, tak je to špatně.
„Bezpečnost je vždy naší nejvyšší prioritou“ – je škoda, že se tím neřídí dřív, než to musí zavřít…
Koukám, že i na zářném západě je to stejné jako u nás.
stejný systém, stejné vstupy, očekáváte jiný výsledek?
Zůstává několik otázek:
– zda je konstrukce na konci životnosti
– pokud ano, má se vyměnit
– pokud ano, je to pravý čas na prohlášení za památku
– zda po kontrole snížit nostnost, omezit počet vlaků
– začít zjišťovat, kdo z toho bude mít prospěch a
– pokud má z prací prospěch nesprávná strana, tuto z debaty vyřadit
V případě pochybností zadat HIA, to bude neprůstřelné.
…z článku BR: „Více než 100 let staré ocelové mosty na železniční trati přes údolí Pegnitz jsou zchátralé a v nadcházejících týdnech budou vyžadovat intenzivní inspekci.“ Takže to znamená, že se tamní mostní šrot kvalifikoval do dalších etap vámi precizně nastíněné nekonečné šou. Jen tak z legrace jsem zadal vyhledávači heslo: „železniční mosty pegnitz památková ochrana“ a vyjely mi i 10 let staré texty, které se obsahem nijak neliší od našeho aktuálního Vyšehradského mostu, akorát v nich není zmiňováno Unesco a panoramata, jinak je vše na východě i západě téměř identické. Zaujala mně tam jedna téze, že mosty jsou vlastně… Číst vice »
Nezbývá než v děsu a hrůze prohlásit: „Kdyby po těch kolejích nejezdily vlaky, tak se neopotřebí a vlaky by po nich mohly jezdit dodneška!“ a utéct od toho pryč. Teatrálně.
Tohle je most. Most slouží k převedení dopravy z jednoho břehu na druhý. K tomu byl postaven.
Je to tak, DB jsou strašně podfinancovaní. U nás se díky dotacím výrazně modernizuje.
Peníze jsou podobné.
„Bezpečnost je vždy naší nejvyšší prioritou“ je oblíbená německá výmluva, když neumí vyřešit, co zpackali.
Koukám, že se stavem mostů v tom nejsme sami. A je jedno, jestli silniční, nebo železniční.
Teď jen otázka, kdo v Německu sabotuje výměnu konstrukcí?
V Česku jsou to památkáři. Kdyby nesabotovaly, tak bychom už ten šrot měli nahrazený.