Němci čtyři roky po povodních otevřeli první část trati v Porýní

Povodně byly zásadním impulzem pro modernizaci a elektrifikaci celé trati.
Necelé čtyři roky po ničivých povodních zprovoznil německý správce infrastruktury DB InfraGo podstatnou část takzvané Eifelbahn. Na trati spojující Porýní-Falc a Severní Porýní-Vestfálsko jezdí poprvé od povodní v létě 2021 vlaky mezi Kolínem nad Rýnem a Gerolsteinem.
Povodně trať výrazně poškodily, ale současně se staly impulsem k rozsáhlé modernizaci. Nově trať prochází ještě postupnou elektrizací, kompletně bude hotovo v roce 2028
Rozsáhlá obnova se týkala úseku mezi Hürth-Kalscheurenem a Trevírem (Trier), který byl poškozen nejvíce. Trať je důležitá i pro spojení mezi Lucemburskem a Kolínem nad Rýnem.
Opravou prošly nejen stanice, ale také více než 20 mostů a 10 kilometrů náspu či zabezpečovací zařízení. Takzvaná Eifelstrecke, která vede pohořím Eifel, je celkem 164 kilometrů dlouhá.
Součástí modernizace j i zdvoukolejnění některých úseků. Po dokončení dojde k zavedení hodinového taktu vlaků mezi Trevírem (Trier) a Kolínem nad Rýnem (Köln). Nově má být trať využita i pro dálkovou dopravu zejména mezi severem Německa a Francií.
Detailně projekt DB popisuje na svých stránkách.