Němci chtějí vyškolit strojvedoucí z řad uprchlíků, spustí zkušební program
Lokomotivy Siemens Vectron v barvách DB Cargo. Foto: Siemens
S řešením palčivého problému nedostatku strojvedoucích mají v Německu pomoci uprchlíci. Modelový projekt chce letos Spolková agentura práce (SAP) spustit
Mein Gott…
To budú originál kamikadze eisenboňáci 😀
V zemi kde vládnou šílenci, multikulturní genocida a eurobolševici bych se nedivil ničemu.Jedna otázka je kolik jich bude mít dostatečné IQ, další otázka je jestli je budou učit i brzdit, a nebo jak Mohameda Atu jen s letadlem vzlétat – přistání ho nezajímalo 🙂 no a poslední věc, nebudou přetahovat fíry z Česka,Sloevenska a Polska když zaměstnají ty inženýry z třetího světa….Na druhou stranu v přístavu např. v Antverpach jsem neviděl Evropského dělníka.
No ba. My žijeme v zemi, kde nám vládnou notorický lhář a alkoholik a tresně stíhaný bývalý agent STB, které si zvolila nemalá část voličů.
Tak to pravděpodobně budeme mít v průměru hodně vysoké IQ.
To je ale obav vážení Amerika taky má málo pilotů , tak proškolila pár uprchlíků
Tak hlavně, aby jim do toho školení něco nevlítlo.
Teď ale zcela vážně. Kde chtějí v té armádě negramotů, kteří mají s bídou základku a mnohdy ani neumějí psát sehnat vhodné kandidáty? V armádě individuí, kteří když se mají alespoň naučit mluvit německy, tak na to pečou, protože je přeci nebude vyučovat nějaká ženská. Tohle nejsou 70. nebo 80. léta 20. století kdy ze Sýrie odcházeli téměř výhradně opravdu vzdělaní lidé. Táta chodí v Praze k urologovi syrského původu a to je jiná liga. Ten si o jeho „spoluobčanech“ myslí své.
Vidím to tak, že tento experiment brzy selže a pokud náhodou ne, tak o mimořádné situace bude postaráno.
Vidím, že jste opravdový expert na Německo. 🙁
Xenofobní hlupák zůstane xenofobním hlupákem. Mimochodem, jak můžeš s takovými předsudky dělat své zaměstnání?
Když v tom žijete, tak rychle změníte názor. Jejich ubytovnu mám kousek od baráku. Manželku mi už několikrát obtěžovali. Říkám si, kdy to skončí znásilněním… Ale abych je neházel všechny do jednoho pytle. V Maroku jsem viděl lokomotivy řídit i ženy a některé z nich ani nebyly zahalené. Jenže Maroko je oproti zbytku muslimského světa železničně vyspělá země a i ten islám tam drží tak nějak na řetězu. Když v Maroku nebrojíte proti králi, přístup ke vzdělání máte a pak se máte i docela dobře. A kdo toto není schopný pochopit, tak ten pak migruje i od tamtudy. To jsou… Číst vice »
spíš bych řekl, že hlupák zůstane hlupákem, seš toho zářným příkladem
Dívám se že někdo řekl/sdělil svoji konkrétní zkušenost, a hned se seběhli tři „intelektuálové“ z té moudřejší části populace, a bez jediného argumentu přispěvatele nazvali hlupákem,… přemýšlím, kdo je vlastně u toho hlupákem?… 🙂
„Němci přitom uvažují, že v budoucnu by se program mohl otevřít i dlouhodobě nezaměstnaným.“
Nabízí se otázka, proč ten program není těm dlouhodobě nezaměstnaným otevřen hned teď, když je ten problém s nedostatkem strojvedoucích tolik palčivý.
Protože mezi Němci, kterým není po chuti pracovat ve státě s takovými mzdami i za horší práce, bude víc špín, než mezi uprchlíky, kteří až v poslední době mohli v nějakých větších počtech dosahovat jazyku na požadované úrovni?
Uvážím-li pravdivost vaší teze, pak je ono „budoucí otevření programu dlouhodobě nezaměstnaným“ předem odsouzeno k jen malému úspěchu. Stále však nedává logiku, proč při tak palčivém nedostatku strojvedoucích není těm dlouhodobě nezaměstnaným ten program otevřen hned teď. Nehraje přece roli, zda onen neúspěch přijde teď či „v budoucnu“; tak jako tak může (i při relativně nízkém % úspěšných uchazečů) přinést aspoň částečné řešení onoho palčivého nedostatku strojvedoucích.
Vždyť je z toho jasné, že tyhle věci jsou pro ně krajní řešení, tak jsou od těch nejreálnějších k méně reálným až zoufalým a že intenzivní řešení fírovské krize u DB není staré řadu let, ale je to docela chvíle, co se to medializuje. Otevřený program v tomhle případě neznamená jen nějaké vyvěšování inzerátů a lákání na podmínky, ale fyzická práce s potenciálními zaměstnanci přímo lidmi od DB a starání se o ně, ti teď lákají fíry snad po celé Evropě, jsou v Rumunsku, kde představují německý sen života tamní německé menšině, která má ještě alespoň nějakou úroveň němčiny a… Číst vice »
Salam alejkum.
Tak tomu říkám trefa do černého :-). Jsem zvědav, jestli ETCS je nevypínatelný:-) Příjdu jako nelegální migrant. A nakonec budu normální občan..
to bude nějaká mejlka vašnosti…
Jsem strojvedoucí, bydlím v příhraničí a mohl bych bez problémů dojíždět do Drážďan, ale jejich zkoušky jsou kompletně v Němčině, kterou mám na úrovni A1-2, ale oni požadují B1-B2…
Nepochopím, když mají takový nedostatek, proč nejsou ochotni akceptovat angličtinu, na kterou mám certifikát CAE. Nějaké základy terminologie v Němčině znám, používat je umím, ale oni požadují mnohem více, než jsem se schopen v mém věku naučit. Pokud se to změní, tak tam klidně přejdu, ale u nás na tom nejsme platově tak zle, aby mě to nutilo…
To bude tím, že spousta drážních zaměstnanců tam na tom s angličtinou není moc dobře (bohužel často ani průvodčí na EC), takže bariéra by zůstala.
Protože by ses tam anglicky nedomluvil. Tečka. A1 je prakticky nic, A2 znamená tak schopnost objednat si v hospodě pivo a řízek. B1 není problém zvládnout, pokud i to místo máš zájem. Ale ono je lepší pičovat za bukem, že jo?
Já jsem osobně rád že pan Vít „pičuje za bukem“, a že zůstává řídit vlaky u nás, něco mi totiž říká, že nějaký migrant by ho nahradil těžko, a Saša Mikulka už vůbec… 😉
Nestaví nestaví, vůbec nikde nestaví… postavíme betonový zátarasy, to ho zastaví…
Tady je nablito skoro jako na diskuzích voličů SPD.
Zřejmě vás tyto diskuze něčím lákají a vzrušují vás… sledujte tedy svůj stranický tisk a nekoukejte pod pokličku konkurence. Mimochodem díky za tip – nejsem volič SPD, o jejich diskuzích jsem nic nevěděl, ale asi se tam mrknu – zajímavý tip!
Ale má pravdu. Strááášně vtipné varianty poznámek o teroristech za kontroléry dávají tušit, jak moc se dá složitý problém zjednodušit pro hlupáky. Ale je fakt že než se snažit něco s problémy, je jednoduší sedět ve stínu a vysmívat se (podle hesla, kdo nic nedělá nic nezkazí).
Pravidelná dávka THC s kolegama z Kliniky a jiných fetek už byla?
Jedním z důležitých vlastností strojvedoucího je i výborná znalost jazyka – mj. nutnost přesně rozumět pokynům dispečera, včetně odborných pojmů atd. Bude zajímavé následně zjistit, jak se zrovna s tímto úskalím tito uchazeči poperou (jak při kurzu, tak i následně v denní praxi!).
A jak jste na tom se znalostí němčiny vy, abyste to mohl sledovat?
Tak se na ty Vectrony ještě naposledy podívejte…
Příspěvek smazán z důvodu nedodržení pravidel diskuze
Jakým způsobem se ten dosavadní palčivý nedostatek strojvedoucích projevuje? Přesčasy? Ad-hoc rušení (odřeknutí) vlakových spojů? Nebo jinak?
Přesně takhle, stejně jako u nás, i když u nás se zatím neruší,ale co není může za 6 let být, protože vysoký věk strojvedoucích a růst železniční dopravy/přetahování fíru k soukromníkům/nákladům.
správně, ještě dodejte, že odchází do důchodu ročník strojvedoucích co jsou vyučení mechanikem bez maturity.
Vyučený mechanik bez maturity do důchodu to je stejná úroveň jako dnešní vyskoškolák. 😉 (vyjímám ČVUT, KU a pár dalších náročných ústavů)
No, nevím: ten mechanik = nastávající důchodce se aspoň ještě asi naučil aspoň něco udělat rukama, ale dnešní vysokoškoláci už umějí jen dělat „manažéry“, zato ale klidně každý týden v jiném oboru.
jistě-můj ročník jsou všichni fachmani, ti na nádraží si vymění půl lokotky, nejlépe se mně líbí ti mladí co jsou vyučeni opravář zemědělských strojů s maturitou a po zeptání jestli mají autogen a céočko, tak odpovědí je, že vyučený maturant nebude oblékat montérky.
Vyučený opravář zemědělských strojů s maturitou, kolik takových existuje, když tihle zemaři jsou všichni učni a na nástavby se jich moc asi hrnout nebude?
A piloty z řad uprchlíků budou školit od příštího roku,nebo ještě letosletos?
Dnes je 1.duben?
Kamion je zřejmě málo, dejte jim do ruky rovnou vlak. Teď je na ICE zelený pruh odkazem na ekologii, příště bude výstrahou, že vlak řídí ETCS a Alláh.
Mimo téma článku – dělá někomu web to, že při načítání několikrát doskakují reklamy a stránka se posunuje / poskakuje? Vypnul jsem si zde adblock jako na jedné z mála stránek, kam chodím a začalo to dělat. Takže jestli to je tím, tak opět zapínám. S rychlostí připojení apod. problémy nemám.
mně to dělá, ale jen po prvním otevření nebo obnovení. Jedu na firefox. Reklamy fungují na moje gusto
každopádně za vypnutí adblocku děkujeme … reklamy stále ladíme, aby tolik neobtěžovaly a zároveň něco přispěly
Já jedu doma na Firefoxu (taky je to jedna z mála stránek kde mám vypnutý adblock) a tohle se mi nestává nikdy. Ale v kanceláři mám Chrome a tam mi to „poskakuje“ – respektive několik vteřin mizí a znovu se objevuje ten reklamní panel nad hlavičkou.
Rovněž mi to dělá, chtělo by to pořešit, neb je to dosti nepřijemné, když stránka 5 s poskakuje…
Ano, kolikrát pak kliknu na něco, co nechci
Toto dělají poslední dobou např. stránky iDĚS
Ano. Ještě chvilku a s tabletem mrsknu o zem. Už mi ty reklamy lezou na nervy!!!!!!!! Všude samá reklama. Se divím, že ještě netisknou na hajzlpapír!!!!!!
ale tento web je živ z reklamy.
Taky mi to poskakuje, je to dost nepříjemné, redakce by to měla řešit.
V německu stačí na pozici fíru základní škola… 2100e hrubého je běžná mzda v kurzu.
*uprchlíků s jasným statusem splňujících podmínky programu je v regionu 44 tisíc*
Byly zveřejněny nějaké podmínky, které musí splňovat?
Pokud to bude podmínka typu „dokončená SŠ“, tak to není moc adekvatní podmínka vzhledem k jejich školství, které asi nebude zrovna na vysoké úrovni.
Záleží na konkrétní zemi. Třeba v Sýrii měli před válkou školství na solidní úrovni.
Neřekl bych, že by měli v Sýrii školy na horší úrovni, než třeba na Ukrajině, ne-li lepší.
to jsem ztoho tedy….já jsem myslel, že strojvedoucí musí mět maturitu, dobrý zdravotní stav a zejména dobrý logický myšlení-šestý smysl a když je někdo dlouhodobě nezaměstnaný, tak asi to v hlavě nemá uspořádaný a logicky neumí přemýšlet.
No tak Němci přijali snad milion(?) uprchlíků, tak snad se těch pár tisíc s odpovídajícím vzděláním najde.
no a jak to budou přebírat, tak ten co neprojde dostane invalidní důchod z důvodu zdravotní indispozici…mně to připomíná začlenování našich ******, kteří jak jdou na školení, tak si zvýší vše co zvýšit mohou a potom dostávají vyšší náhrady.
Není to to samé, protože se v DE prostě nedaří najít lidi co by chtěli být strojvedoucí nebo na to měli minímální kvalifikaci (ostatně ani u nás ne). Třeba ze Sýrie kvůli válce uprchlio mnoho velmi dobře vzdělaných lidí, tak holt DB zkouší lovit mezi nimi. Řekl bych, že ten v článku zmíněný počet bude zahrnovat zejména uprchlíky s Němčinou na výborné úrovní (což zřejmě vědí z doby úředního řízení o udělelní statusu azylanta).
tuším, že jen v roce 2015 to bylo 1,25 mega…
Nikoliv „jen v roce“. V roce 2018 je to celkem asi 1,41 mil osob s uděleným statusem azylanta (uprchlíka).
Nově přišlých? No, pokud skutečně ano, tak to je tedy síla!
Nevím, jak je to v Německu. Ale u nás rozhodně strojvedoucí mít maturitu nemusí, to už je dávná minulost.
Naštěstí se zjistilo, že mezi maturanty je stejné procento tupců jako mezi zájemci bez maturity.
jak dlouho?
Nejméně 10 let bych odhadl, ale přesně to nevím.
No co k tomu dodat. Díky pseudohumanismu nejsou Němci s to rozeznat tzv. válečného uprchlíka od ekonomického migranta tím méně infiltrovaných členů IS, tak potěž koště! 😮
Zadělávají si na pěkný malér.
Ekonomický migrant nebo válečný uprchlík – to není podstatné; podstatné je, aby dotyčný jedinec byl ekonomicky aktivní. Německo, stejně jako ČR a řada dalších zemí, ekonomické migranty potřebuje – jak by asi fungovala naše ekonomika, kdyby prakticky ve všech oborech nepracovali ekonomičtí migranti ze Slovenska, Ukrajiny atd.
Tak pokud potřebujeme ekonomické migranty, je pro nás pořád mnohem lepší rozdat víza na Ukrajině než lovit ve středozemním moři.
Kubrt: Jenže Slováci, Ukrajinci, potažmo Bulhaři či Vietnamci tady pracují. Stejně jako Češi, Němci či Angličané odcházeli pracovat do USA. U obojích je snaha se naučit místní jazyk a určitá integrace.
Kdežto současná migrace do Německa a předtím do Francie toto nesplňuje. V podstatě dostanou nějaké sociální dávky, do jisté míry díky tomu mohou přežívat, ale jejich integrace do daného státu se tím nevytvoří a pro většinu společnosti zůstanou spodinou i v dalších generacích.
Doufám, že ty informace o sociálních dávkách máte z nějakého solidního zdroje, a ne z facebooku SPD. Jak je uvedeno výše, tak ze statisíců migrantů se stovka strojvedoucích jistě najde. A ostatně co si pamatuji, tak třeba u pilotů je v Evropě zatím doložený jeden sebevrah, a ten byl čistokrevný Němec. U vlaků si neumím představit jejich zneužití. Nehoda v Německu u Eschede byla technická závada, ve Španělsku to byla tragická souhra okolností a ve Francii vypnutý automat při zkušební jízdě. Jen u nás to funguje tak, že na vlaky shazujeme mosty -(.
I seriózní zdroje uvádějí že zaměstnat se podařilo tak 20 – 25% příchozích. Zbytek asi nežije z fotosyntézy, že.
Škoda, že je pro vás problém sem dát odkaz na své „seriózní“ zdroje, viz. třeba https://www.info.cz/evropska-unie/nemecku-se-dari-integrovat-uprchliky-po-trech-letech-od-migracni-vlny-jich-ma-praci-ctvrtina-31680.html . Tam uvádějí, že práci po 3 letech získalo asi 25% v oborech, kde nepotřebují velkou znalost němčiny. Po 5 letech by to mělo být 50% (to už by tu němčinu měli asi zvládat) a po 15 letech 70%. Netvrdím, jestli je to moc nebo málo. Je to jejich věc.
Vidíte, takže těch 25% potvrzujete, ne?
Takže žádné zdroje pro důkaz svého tvrzení nemáte, jen si cucáte data z prstu? Vašich 20-25% nepotvrzuji. Jen jsem chtěl doložit, že ze statisíců migrantů se najde určitě dostatečný počet těch, kteří by se jako mašinfírové uplatnili. A také naznačuji to, co již Němci znají z doby, kdy přijímali Turky, a to že se na pracovní trh dostane větší procento lidí z řad imigrantů než z řad místních, kde to je asi 55%. Zbytek jsou totiž děti a důchodci. Takže imigranti přispívají do solidárního systému větším procentem i při hůře placené práci. To je ostatně důvod, proč řada zemí migranty… Číst vice »
Tam uvádějí, že práci po 3 letech získalo asi 25% ….
Jediný funkční způsob integrace migrantů je jejich zaměstnání a vzdělávání – a to je právě to, o čem informuje článek – takže jsme vlastně ve shodě.
To jsou zase nějaké okamurovské povídačky. Typický imigrant v Německu je Turek. Turci tam jsou plně ekonomicky aktivní. To co vidíte ve Francii typicky nejsou uprchlíci, nejsou to často ani imigranti této generace, jsou to pozůstatky kolonialismu, kdy se promíchaly populace – bílí odešli do Afriky atp. a tamní zase do Evropy. Nicméně pokud alespoň občas do Francie jedete, tak vás musí trknout, že snad nadpoloviční většina ve službách pracujících je tam neevropské rasy, což nějak nekoresponduje s tvrzením, že jsou všichni ekonomickou přítěží a nepracující. Naopak by půlka firem mohla zavřít, kdyby je neměli.
Tak on je asi trochu rozdíl mezi Turkem rozeným už jako třetí generace v Neměcku a těmito imigranty
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/u-brehu-spanelska-zachranili-pres-500-migrantu-dite-se-utopi/r~216a73c8dae111e895620cc47ab5f122/
jestli míříte na to co myslím, tak to bude gigant malér. A jestli se tam dostanou tři co se znají, tak apolakypsa.
Nepochybne. Vase predpovedi je treba brat skutecne vazne. Asi udelam print screen a hned jej poslu na BfV.
Zajimalo by me, kdy si sahnete na svedomi a prestanete tu vypoustet ty Vase uvahy. Kdybych opakovane sbiral minusy a dokonce me i zdejsi redaktor pozadal o to, abych sel diskutovat nekam jinam, asi bych tak ucinil. Hmmm… Je to rebel!
no a já vaši odpověd a polehčují informace pro němce naoplátku dávám BIS v čr, nebot do německa jezdí i čeští občané. Kolik ti je let? Máš nějaký zkušenosti nebo žiješ jen v pohádkách?
petr.r : Vaše příspěvky na jakékoliv téma jsou naprosto fascinující….
To jako že si to migrant s vlakem zamíří na náměstí, kde se konají trhy?
Stačí projet návěstidlo ukazující STŮJ.
Tak tam se jim nestane neboť maj ono geniální PZB, aspoň takto to zde mnozí tvrdí, ne?
Jj, přesně tak to bude…
Akorát si před náměstím bude muset lehce přibrzdit, aby si stihnul položit koleje a natáhnout dráty..
anebo zvedne podvozek a pojede po cestě, vy jste nikdy neviděl jet po kolejích třeba tatrovku?