Nemáme strojvedoucí, musíte autobusem. Die Länderbahn prodloužila rušení vlaků
Motorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: Oberpfalzbahn
Společnost Die Länderbahn prodloužila v Bavorsku o téměř dva měsíce mimořádné opatření, kvůli kterému zrušila velkou část vlaků a nahradila
Pánové tento článek nemá naprosto význam řešit. Nedávno jsem v jedné diskuzi zde napsal že to samé se může brzy stát i u nás. A místní odborníci se na mě okamžitě “ vrhli “ a ubezpečil mě že se toto u nás v žádném případě nemůže stát že toto u nás nehrozí. No nemá cenu se tím zaobírat :-).
To je strašná ostuda. Západní expresy by jim s trochou snahy uměly komplet odjezdit ČD (za příslušný bakšiš – na sever to umí).
Jediné, co by bylo v souvislosti s nimi zajímavé je, jestli po konci smluv nezbydou po těch kašparech nějaké stroje nebo leasingy. Herculesy, motoráky, možná i ty počůrané vagony by repasí šly polidštit.
Němčouři prostě potřebují ty uprchlíky, nemá tam kdo dělat! U nás to k tomu taky směřuje, nejsou lidi.
Ještě mě tak napadá, to mohlo být dost pěkných vláčku v D k prodeji, když se nahrazují busy. což? 🙂 🙂 🙂
Nízká cena ty taloše přivedla v současné době na hranu a nemaj nic z personálu. Jednou nejde proud, pak zase jde, ale dírové WC jsou odstavené, unikátní věc naposledky – nebyl ani jeden vůz první třídy (taloši nedodali), ČD to nahradilo jen dvojkou, ale i tak na zemi po celou cestu zavazela voda i s novinama pro klienty jedničky… V jednom kupé, jakože jedničky nešlo zavřít okno (asi dlouhodobě), tak bylo odstavené kupé, přitom tam ČD lístečková služba s rezervacemi přesunuli bufetářku, když neměla bufet v té lomené jedničce, ta celkem logicky si vzala inčí kupéčko – lístečky nelístečky. Závada… Číst vice »
A napadlo je zvýšit platy?
A přetáhnout je od konkurence ? To nic neřeší , problém by měl někdo jiný. Navíc je to o tom , že zvýšené mzdy na které firma nemá by mohly znamenat bankrot. Tady se spíše ukazuje , jaký nesmysl je vybírat ve výběrovém řízení dopravce pouze na základě nabídnuté ceny.
Tak já bych to nechal na trhu. Ať si po těch kolejích jezdí, kdo chce. Pokud o to budou mít lidi zájem, tak si tu jízdenku koupí.
Hmm , plky pana profesora narcise neomylného . Neviditelná ruka trhu . Dodnes se s podobným popleteným pohledem na svět vyrovnává zdravotnictví , školství , sociální sféra a dlouhá řada dalších případů. To jen dokazuje , že výhra v soutěži jen podle nejnižšího podáni nemusí být vždy to nejvhodnější řešení.
Myslíte státní zdravotnická zařízení? A státní školy? Nebo snad státního dopravce a státem vlastněnou Länderbahn?
Myslím pokusy udělat z nemocnic výdělečné podniky vedoucí k transformaci na krajem vlastnene silne dotovane organizace , utopistické žvásty o kvalitních lektorech aj na zakl skole v kotehulkach ( zkuseni lektori jdou tam , kde je zaplati – ruka trhu) , ponizující rady jak si ma osoba s 3. stupnem invalidity přivydělat , když dávky nestaci. To vse jsem tu v devadesatych letech zaslechl vzdy v kontextu ruky trhu. Reagoval jsem pouze na vaši větu,, když bude zájem jízdenku si koupí,, . Veřejná doprava je jen málo kde bez dotací. A zejména v sociálně orientované Evropě je společenská poptávka po… Číst vice »
Jen čistě k tomu zdravotnictví, jsou zde soukromé nemocnice, které vás ošetří úplně stejně jako státní, ale jsou v zisku? Čím to asi bude? že by soukromník tlačil na efektivitu podniku? U vlaků by to potřebovaly ČD, stejně jako tady státem vlastněný dopravce
Ano, příspěvek na dopravu pro sociálně slabé. Ale ne plošně dotovat prázdné vlaky pro všechny na objednávku státního úředníka, který nenese žádnou odpovědnost za svoje chyby. A na koleje „pustit“ všechny, kdo umí po kolejích jezdit.
Jj komunismus fungoval mnohem líp, soudruhu.
no to nevím , komunismus je vysněný stav v knihách utopistů marxe a englse . něco k věci , nebo jen plácáš nesmysly? než budeš pokračovat zkus si přečíst konec šestého a začátek sedmého řádku . současné směrování evropy je silně sociální . zrušení spoje téměř kdekoli provází vlna nevole a většinou dojde ke kompromisu . v době , o které máš pravděpodobně zprostředkované informace z nějakých pseudohumanistických zdrojů docházelo např k zrušení tratě a neremcal nikdo . tedy neodvážil se . co je správné? jak jsi přišel na oslovení soudruhu? popleto…
Jo, klidně, nejsem proti sociálním dávkám. Ale na kolejích bych rád viděl konkurenci. Ne nějaké objednávky nějakého ministerského úředníka. 🙂
To jo, měli vybírat podle nejvyššího podání nebo dostatečné státnosti uchazeče.
No jo, ale kdyby to vyhrály DB, tak je to v podání českých šotoušků také špatně, protože připravili ČD o kšetfy a to se neodpouští (a navíc koncern násobně větší než ČD nesežene dostatek vozidel, personálu a bla, bla a prostě nevyjede).
A diskutující zcela jasně ví, že pojem „neviditelná ruka trhu“ vymyslel a zavedl Václav Klaus. Protože se na tom shodli, když ekonomickou teorii teoreticky probírali u piva. Beztak je to jenom teorie.
Mohl se termín „neviditelná ruka trhu“ objevit v anglicky psané literatuře před rokem 1989? Před rokem 1889? Před rokem 1789? Před rokem 1689?
Jsme na internetu, máme Google.
Nevim zda to vi ostatni diskutujici , ale ja to nevim . Take to nikde nerikam. Rikam , ze tento pojem jsem slysel poprve a nejcasteji v prekotne dobe kdy se rodili prvni a velke podvody a neuspechy , ktere vyustili v tzv opozicni smlouvou , ktera vyvoj v republice poznamenala na dalsi roky . Dekuji za rozsireni obzoru , toho neni nikdy dost . A googlu verte s rezervou , ten obcas najde stejne hovadiny , jako lze slyset u toho piva.
Je fakt, že kdyby „zítra“ Středočeský Kraj neobjednal Os, tak stejně Elefanti pojedou, akorát možná nezastaví v dírách jako Mokropsy.
Pokud si to lidi zaplatí, tak klidně zastaví. Taxík vám taky zastaví, kde chcete.
Jistě, přetáhnout od konkurence, klidně i z jiného oboru. Mimochodem, znáte ten vtip o zdravotní sestře, co chtěla řídit tramvaj? Vyčítali jí, že neví, co je to zodpovědnost za lidi.
Ale oni přeci vyhráli výběrové řízení a nabídli nejlepší služby za nejméně peněz!
Tak nějak. Osobní vlaková doprava by měla být kompletně na tržní bázi.
Že se soutěží cena je v pořádku. Chyba je, že nejsou sankce za neprovedení spoje/provedení jen části.
problém je, jestli ty sankce něco vyřeší…
protože pokud se nedostanu vinou špatného dopravce do práce, to že mu objednatel dá sankci mi fakt nepomůže, primárně je potřeba přemýšlet o takovém řešení, které nepovode k podobným problémům…..
Pracujte z domova. 🙂
Ony asi sankce budou, ale moc nízké.
A nebo nevymahatelné . Možná by to šlo řešit formou kauce , neco jako prodejci phm. . Kdyz neuskutecni k cemu se zavazali kauce propadne objednavateli
Aneb jak přimět socialismus, aby fungoval jako kapitalismus. 🙂
Státnímu dopravci by se to nestalo. Problémy ÖBB způsobuje také kapitalismus.
Mohl byste přestat mluvit floskulemi z Rudého práva a vymáčknout se nějak konkrétněji?
Firma slibuje zlepšení ve střednědobém horizontu díky zahájení školení nových strojvedoucích.
Takže do konce platnosti současných smluv nejspíš žádné zlepšení.
A to je jediné štěstí, že to ČD vozí až do Schwandorfu…
Na jižní větvi Alex v prosinci 2020 končí. Neobhájil.
Uvidíme v prosinci jak to dopadne u nás… Protože je problém sehnat autobusy na výluku…
Záleží kdo busy objednává, Flixbus si nějakého Boblic bus na špičky klidně nasmlouvá.
Ale když modrogumáci diktují Boblikovi nereálné podmínky, splatnost měsíc po ukončení NAD….
Přesně tak, požadavek na stáří autobusů max 10 let a splatnost až dlouho po konci výluky, to se pak národní nesmí divit, že nemá dopravce. Alespoň že požadavky na stáří už snad nevznáší.
Výluk je moc a zájezdovka šla poslední roky nahoru.
Svojsin
Když ořežeš rozpočet SŽDC, nebudou výluky, budou autobusy. 😉
To mi připomíná logiku mrtvé kočky ve smyslu „čím víc sebevrahů, tím míň sebevrahů“.
Hádám, že ten neschopný sehnat lokomotivy ani vagony nedokáže sehnat ani náhradní autobus. To ví přece každý, že on sám žádné náhradní autobusy… moment, nevlastní on náhodou celé 2 stovky autobusů?